nappen: Undrans om jag kom ihåg att lämna in något tips i Tvävlingen? Annars bör jag nog ha ett sedan tidigare inlagt reservtips, vad nu jag en gång kan tänkas ha tippat i den här matchen. LHF-seger har jag ju tippat, så frågan är ju hur stor.
LL: Och nu 4-0! Detta Pingen är helt obegripligt. Så halvbra som övriga topplag jämförelsevis går för närvarande, undrar om om inte pingen kommer att passera dem alla, t o m warulfven, till slut? De påminner ju mest om sådana årgångar då spritt språngande gurkor eller korvar galopperat hem seriesegern! Knepigt folk, pingarna!
nappen: det är bra, fortsätt att vara optimist :-)
Ojdå, 4-0 till Pingen nu. Alla målen gjorda på bara 6.43 i den andra perioden. Två mål av Jussi Tarvainen. Fan, om han bara hade varit lite snabbare på att skriva sin autograf hade han spelat i Luleå i stället. Allt var klart utom underskriften - då ringde LHC och erbjöd en lön som var "högre än vad än Luleå har erbjudit". Nå, ingen idé att gråta över det nu. Det är bara att gratulera LHC till att ha de pengarna att de kan göra så (ta nu inte det här som kritik mot LHC; det är bara ett konstaterande av hur det gick till).
Äsch, MIF har kvitterat. Hjälp oss där nu, Styvben!
LL: Jag var inte tillräckligt optimistisk i MIF-matchen här i mellandagarna. Tippade 5-1 till Luleå, på riktigt dårå. Jävligt tråkigt när 5-0 gav ~90 gånger pengarna.
Liam Devlin: ja, det kanske kan vara så att de knäcktes där. Jarmo Tolvanen var inne på att de var mentalt tröttkörda efter förlusten mot FBK hemma, så kanske det är så att den förlusten var väldigt tung.
Dysso: hehe, jodå, det kan jag ha. Jag har inget alls emot HV (ja, utom om vi slåss om placeringar med dem eller spelar mot dem, förstås!) så det är er väl unt.
LL: Jag hade faktiskt missat att Tarvainen var aktuell för LHC, så jag tackar för informationen. Tror dock Peltola hjälper honom en aning.. Han är helt grym.
LL: Jag hade faktiskt missat att Tarvainen var aktuell för LHC, så jag tackar för informationen. Tror dock Peltola hjälper honom en aning.. Han är helt grym.
nappen: Härligt; de lyckades hålla undan. 12-5 i skott i andra, men nu streckar vi den. En period kvar och vi har 1-1...min känsla är den häer: inom fem minuter står det 1-3.
LL: bra för vår serieplcering att både pölsan och korven synes pulvriseras idag. Och också att MooDoo ligger under, även om det är knepigt att inte åset drar ifrån.
Däremot kraftigt förvånande att både tegel och soppa håller oavgjort måde warulfv respektive styvben.
Ajajaj, utvisning igen på lule. Det börjar lukta fikon när vi utvisas gång på gång på gång.
Keeempa!
Gnaget leder med 3-2 mot bamsingarna. Apropos förvånande serieutvecklingar, även om 1-8 mot mooora nog var något mer överraskande.
Nu vet jag förvisso inte hur utvisningarna i dag har sett ut, men det känns som om vi hela säsongen har dragit på oss lite för många sådana på grund av helt onödiga grejor, ofta på rent slarv som att man sumpar en enkel puck och hamnar på efterkälken. Lite mer koncentration kanske skulle ge oss färre numerära underlägen?
nappen: Bra, hento! Håll emot detta BP nu, och det låter som vi gör just det, riktigt bra! Och sedan, när vi hållt emot i numerärt underläge, är det klassik tid för att i stället sätta 1-2!
LL: Mmm, och - utan att ha kollat fakta - har jag en känsla av att det där varit en vanlig utveckling på bortais. Att vi stått upp väldigt bra, men så har det blivit BP på BP på BP och sedan har vi tappat matchen med ett eller annat mål.
Kanske det där har stor betydelse för det mentala bortaläge vi har? Vi slöar till, tar onödiga utvisningar, och tappar matcher?
J-a vilket ös det verkar vara nu. hento förefaller ha räddat oss kvar i matchen. Kommentatorerna berömmer bortaklacken som består av samma 10-12 som alltid åker ner från Luleå. Bra gjort, kommentatorer!
Måste bara slänga in att kommentatorerna omnämner de 10-12 lulesupportrer som är på plats och tycker det är härligt att se dem. Jag vet ju att Portello är på plats och att han kommer att läsa den här tråden sen. ;)
Chief: jag tycker att ni har ganska bra kommentatorer, Chief. Kul att lyssna på. Och det ideliga trummandet ger en j-a nerv när man lyssnar. Det låter som att Tiken trycker på rätt ordentligt nu. Dags för rönken-fabbe-mange att antagligen helt orättvist sätta 1-2 nu!
Liam Devlin: Jag tycker faktiskt också att de tillhör de bättre, kvaliteten på Hockeylives kommentatorer är ju annars något varierande. Humor har de också. Vad gäller trummandet så är det bara att beundra Skarin som verkar vara outtröttlig.
Av förklarliga skäl hoppas jag dock inte att ni helt orättvist sätter några mål. Inte heller några rättvisa.
Liam Devlin: Satan så publiken vrålar nu. man hoppas att kuben orkar stå emot hemmabedömning nu, för den här tikflocken har vädrat blod och kommer att vråla för allt de kan hitta på nu. Lite stake nu, kuben, ta ut en Tik!
Chief: När jag bodde i Sundsvall fanns det ett gäng tappra lulingar, drygt 20 stycken som jag kände till, som alltid var på plats. De flesta hade dock inga LHF-attiraljer på sig utan var mer anonyma om man inte visste att deras sympatier fanns hos rätt lag. Ja, de jublade ju förstås när LHF gjorde mål, men i övrigt var de rätt stillsamma.
Har de lagt märke till några lär det ju vara de som åkt hela vägen från Norrbotten, och möjligen killen från Ö-vik som alltid hade LHF-halsduk på sig åtminstone. Fast mig var det ordning på - jag visade alltid hos vilket lag mina sympatier fanns, antingen genom att bära LHF-matchtröja, LHF-halsduk, dito flagga eller flera av nämnda vackra plagg/prylar.
Tuukka bråkar lite med idioten. Sjögren är jantagligen för feg för att våga bråka med folk som är större än han själv...
Kickan: Det blir bara ryysligare och ryyyysligare. Visst är det i sådana här lägen som bortalaget petar in 1-2 varpå hela den dånande publiken tystnar så att man kan höra en knappnål falla?
Kickan: Jag har inga omedelbara planer på att se en match i sydkraften, men hade jag det, skulle jag gärna se den i Linus matchtröja. Det vore rätt kul att känna av!
Liam Devlin: kvitterat i Scandinavium, men kommer den att godkännas? Ärligt talat så ska det nog underkännas för offside i målgården. Jahapp, det blev 2-2. YTTERST tveksamt, måste jag säga även om det var Moodoo som drabbades.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?