Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Zoogin: du har en rp 8.0 light som du får köra gratis den finns åxå på den sidan

Portello: Ja, jag har Real Player men det verkar som att jag måste uppdatera till Real Player Plus 8 och den kostar tydligen 30 dollar.

Zoogin: Har du Realplayer?

Nu har jag beställt hockeylive men det finns inget ljud. Jag har slagit på högtalarna men det är bara tyst.

Glöm inte att det är den här tråden som gäller.

Zoogin: Nu är det bara att du tar upp den här tråden igen :)

lizzard: Jag lovar att jag inte ska öppna Brynäs- Luleå tråden igen :)

lizzard: Lycka till ikväll, även ett lycka tillande till Paddan och Dysso.

Nu öppnar jag denna tråd så den inte blir bortglömd ikväll

Paddan: Dagens barn är alldeles för skyddade. Det ska göra ont att vara glad...

gud:
Trodde i min enfald att en Stiga Snowracer Classic skulle vara en nyproduktion av de blå fartvidundren, men då får man se något ohyggligt gult monster med fotbroms! och någon automatik som gör att snowracern bromsar automatiskt när man ramlar av och en ratt som faktiskt liknar kompisens monster till järnratt.
Lite av "charmen" med snowraceråkandet var det ändlösa letandet efter den skenande snowracern och den mesiga handbromsen som oftast inte funkade.

Aldrig i livet heller att jag skulle inhandla en Snowracer GT eller Grand Prix, var designern full när han ritade dessa?

Paddan: Det där med ratten låter ju onekligen som något min ömme fader borde ha tänkt på. Efter att ha hamnat under timmerlasset blev "lilla blå" skev, d v s den främre delen pekade uppåt. Det gjorde det där med att styra mycket svårare då styrskenan inte hade markkontakt då man hamnade någon centimeter för långt bak... Krockade faktiskt med en husvägg en gång tackk vare det och min bror hamnade mitt i en sothög en gång. Tryggare kan ingen vara...

Paddan:
Ööööh..min späda gris kropp har iiinga problem med
att få "host" plats..men följ länktips så får du se dom nya modellerna...;0)

Dysso: Vadå mitt ute i skogen, vi hade nog med skog runtom vårt bostadsområde ändå, så vi höll mest till på vägarna som förståndigt nog sällan var sandade. Fina uppskottade rodelkurvor i blinda kurvor gjorde snowracertävlingarna riktigt intressanta.
Eller eventuellt kunde vi också synas svishande mellan träden ner mot den uppspolade hockeyplanen.

Rattarna höll heller inte för hopp på runt 25 meter, stackars kompisen som fick en jättelik järnratt fastsvetsad på sin snowracer, den snowracern blev sig aldrig riktigt lik. Tala om framtungt!

gud: Tack. Jo, det finns ett gäng problem att ta tag i. Frågan är vem som ska göra det... :/

Hen-rink: Man kan inte alltid vara överens, sen har man ju olika synsätt och står på olika ställen i Stångebro och ser olika bra... ;)

gud:
Jepp, men det kändes inte speciellt coolt i morse när man vaknade upp med värk i halva kroppen, främst svanskotan, trodde man hade tillräckligt med stötdämpande material redan.

Knepigt nog så kändes inte backarna så stora som de var när man var mindre, och träden kändes inte lika stora och hårda heller....

Paddan: Grannungarna kan med andra ord andas ut... En sådan vill jag ha! Sedan regerar jag i backen!

Chief:
De snälla farbröderna på STIGA har tydligen insett att även vuxna personer kan finna visst utbyte av att åka snowracer, därför har man infört någonting som heter Snowracer King Size om jag inte minns fel. Man skyller i marknadsföringen på att den är gjord för att fäder skall kunna ta med sina barn på snowracern men den enda anledningen är ju att till exempel såna jättar som gud ska kunna få plats på en snowracer.

Paddan:

Dom gamla snowracersen må ha varit hålbara, men vad jag kommer ihåg så höll dom tyvärr inte för frontalkrockar med träd efter nerfarter i branta backar. Menar ni att de nya är ÄNNU sämre? ;)

Stackars ungar nuförtiden, dom får säkert inte åka mitt ute i skogen längre... =)

Paddan:
visst är det coolt att vara "barnslig" när man är vuxen...;0)

Lulekickan...
det är ju jag som ser,hör,vet allt och jag vet vart mitt hus bor..

Paddan: du gör mig ack så sentimental! Minns min gamla blå STIGA som tyvärr var lite svårstyrd efter att ha hamnat under ett timmerlass och blivit lite skev. Det var tider det!

Sist försökte jag klämma ner min lekamen i en röd plastpulka. Det var inte alls samma sak som "lilla blå". Dessutom fick jag inte plats, pulkorna måste ha varit större när jag var barn... Måste nog försöka skrämma grannungarna att låna ut en snowracer till mig...

gud:
Jepp, de där blåa fartvidundren från STIGA svischade man nedför gatorna på och kryssade med fara för ens liv mellan bilarna.

Igår var vi i varje fall två "vuxna" killar som hade otroligt mycket roligare än småungarna som nog mest tyckte det var pinsamt med de äldre farbrödernas framfart på snowracers.

bobbe: Bra rapport bobbe - med vissa undantag - först och främst tycker jag det var en usel match, vi triggade kanske varandra Lulingarna och jag och fick det till sämre än vad det var - vad vet jag - men defenetivt placerar du grishockeyn lite väl mycket på Luleås sida - det var minst lika jävligt från Lhc:s sida. Och detta på hemmaplan. Sorgligt.

bobbe:
matchrapporten var väldig bra..
den belyser många problem som
finns i Svensk hockey...

ni som inte har läst den..läs den...

Först och främst, gratulerar till tre poäng, jag räknar med Lule i slutspel när 50 omgångar är spelade...

Matchrapport, se länktips.

Hen-rink:

Man lägger nivån efter motståndet.

Jag ska inte förstöra segerglädjen för er, grattis till poängen.. men...

Efter att ha genomlidit denna hockey(???)match med några luleåsupportrar bredvid mig kom vi fram till detta:

1. Tranås hade spöat både Lhc och Luleå idag.
2. Första perioden är årets sämsta för båda lagen.
3. Sista perioden var ännu sämre.
4. T.o.m. Rådbjer lyckades tappa matchen fullständigt, från att tillåta ryggsäckshockey, hakningar - ja allt från båda lagen i 2 perioder tog han ut för inget och allt i sista - förrutom de regelvidriga saker som faktiskt skedde på isen. Det roligaste är en tripping på en lulespelare där han åker med ryggen åt och ser bara lulingen när han ligger på isen, sekunden senare står han med ryggen åt när en luling ger en rak höger så att en lhc:are faller i isen, åter igen kan Rådbjer endast ha sett när killen ligger på isen. Båda åkte ut tveklöst.
Som lulingen sa - man kunde lika gärna ha lottat ut utvisningarna så hade det blivit rättvisare.
5. Linköping har inget i ett slutspel att göra.
6. Inte Luleå heller sett till spelet idag.
7. Det måste införas en regel att kunna tilldöma båda lagen 0 poäng för en sådan match.
8. Man måste kunna kräva pengarna tillbaka för sådan skithockey.

Matchen?
Linköping stod helt still från början, kunde, ville inte åka skridskor. Linköping tar ledninen - helt ologiskt. Andra perioden: Linköping vassare - luleå tar ledningen - helt ologiskt.
Sista perioden: Elitseriens längsta? Gick det mer än 5 sekunder mellan avblåsningarna? Elitseriens sämsta, Luleå backar hem för tidigt, håller på att straffa sig.

Fy fan för denna match.

Dagens skratt:
1. Mikael Håkansson i intervju: Synd att vi inte fick poäng med oss, vi spelade och kämpade bra.. (eeehhh???)
2. Vi genomförde matchen på ett utmärkt sätt, säger tränaren Ulf Taavola nöjt. (eeeeeehh??? 2)

Är detta var dessa båda lag lägger ribban då har jag sett min sista match.

Så less.

Portello: Kanske var jag inte ens i Umeå utan någon helt annanstans : P

Förresten är det ju din närvaro som sabbade såväl en stor del av förra som den här säsongen - det anser jag vara bevisat eftersom jag såg alla hemmamatcher utom en i fjol, och LHF i princip bara vann när du inte var där.

gud: Tror du ja. Jag ser allt, hör allt, vet allt, alltid. Kanske vet jag till och med var din hus bor, så det är bäst att du inte sabbar guldtråden ; )

Tjoho vad LHF är överjävligt jävla bäst. Tänka sig att vi har börjat vinna även på bortais. Underbart! Nu får ni passa er små tikar, i slutspelet lär vi ha en viss fördel eftersom vi har en avsevärt större vana av slutspel än ni har.

Albert Hall:
hehe..här snackar vi skiiiit...du får gärna vara med..
Kickan är lååååångt borta just nu...piluttadig....;0)

Albert Hall:

4'e platsen är kanske inte troligt, men LÅNGT ifrån omöjlig. HV's formkurva har ramlat ner under det mätbara... HV har kvar två matcher mot DIF, om LHF vinner sina matcher dessa omgångar så kommer man ta in poäng mot iallafall något av de två lagen ovanför. LHF har även en hemmamatch mot DIF och en mot HV kvar. Håller man formen så...

Måste också hylla Per Ledin i våran guldtråd! Två poäng och enligt sprotradion så var han precis överallt på isen. Samtidigt!
Jag håller med vad Portello skrev igår. Helt rätt att han fick förlängt kontrakt i våras.
Det finns folk i LHF:s ledning som ser saker inte alla supportrar ser.

Sen får ni inte skitsnacka i denna tråd, annars bussar jag Kickan på er! :)

gud:

Jag fixade papper från chefen förra veckan, ska fyllas i och lämnas in på måndag. Jag tycker inte det borde vara något problem att få ledigt en natt, men man vet aldrig. Jag satsar iallafall på att stå och hojta i KA den 30/1... :)

Dysso:
kunde du åka med den 30/1??
eller ska du prova Slottsskogen du också..;0)

Härlig seger! Nu börjar till och med en ultrapessimist som jag tro att möjligheten att slippa kvalserien finns! :-)
Fjorton omgångar kvar och vi har elva pinnar ner till under det förhatliga strecket. Det innebär att lagen under strecket måste ta fyra trepoängare mer än oss under de fjorton omgångarna. Dessutom får inget av de andra lagen som är efter oss balla ur heller. Det SKA gå!

Till slutspelsstrecket är det åtta pinnar. Det ska gå det med faktiskt. Speciellt med tanke på att spelet blivit alltmer stabilt ju längre säsongen lidit. Nu vinner vi ju även på bortais ibland.

Om vi tittar uppåt, till fjärdeplatsen och hemmafördel i kvarten, är det tyvärr för långt.

Slutsats: Vi hamnar på en placering mellan 5 och 8.
Sen blir det slutspel, ett spel som ett slutspelsrutinerat LHF älskar.........

Paddan:

Är det seriens två formsvagaste lag som möts? Måste nästan vara så. Ska du titta på den på C+ så behöver jag inte vara så orolig va? Bortsett från det faktum att HV bara vunnit EN match som sänts på C+ som inte ingått i ett slutspel. Hmm...

gud:

Jag ser det framför mig. Får tacka för det garvet. :)

Paddan:
dom var bättre förr..
köpte en till grabben för ett par år sedan och det tog inte lång tid innan hårdplasten gick sönder så jakten började genast att söka den äldre modellen som du o jag (gamlingar) hade när vi växte upp.. efter mycket om o men så fick jag tag på en och senast idag så var han i Slottsskogen här i Götet o åkte...

och kul var det..självklart så provade jag den också..har aldrig sett så många vuxna människor garva så mycket..till saken är att jag är 1.93 lång och väger ca 105 kilo..så jag har mina misstankar på varför dom garvade...;0)

Portello:
Gratulerar till tre nya och fina poäng. Alltid trevligt när lagen på positionerna nedanför oss i tabellen åker på en förlust.

Hmm....undrar om min blåa gamla snowracer med silverfärgade plastmedar fortfarande finns kvar, eller dumpade jag den efter att jag råkat knäcka ratten i något hopp?
Var i varje fall ordentlig stoppning i sitsarna på min ungdoms snowracers jämfört med dagens bedrövliga hårdplastsitsar.

Dysso:
Börjar kännas lite som fotbollsallsvenskan med omgångar som tar närmare en vecka att färdigspela.
Å andra sidan kunde det ju ha varit cricket också och då hade man garanterat inte fattat ett skvatt.

Hmm....bara två dagar kvar till den hett emotsedda matchen på C+....ska vår vändning komma i och med matchen mot er eller ska vår färd mot lokalderbyn fortsätta?

Portello:

Hon kan iallafall stanna där tills det inte funkar längre. LHF's väg till SM-guld underlättas bevisligen starkt av att hon är där iallafall. ;)

Vilken pärs att lyssna på radion dom sista minuterna!

Härligt med 3 poäng nu är det lite andrum neråt med 8 poäng över slutspelsstrecket.
Bäst av allt att vi tar lite poäng på bortaplan också, skillnad mot i höstas.

Dysso: Och Luleå forsätter att vinna när Kickan är i Umeå.
Kan hon inte flytta dit för alltid? :)

Portello:

200, det är pengar det med. Ett par menyer på mAx blir det trots allt. :)

Den enda missen med matchen var att lule inte satte en i tom kasse på slutet, så att mitt tips i tvävlingen hade gått in...

Dysso: Tyvärr aldeles för lite. Hade ett odds på 10,47 och spelade för en tjuga.
Så drygt 200 spänn blev det.

Portello:

Man får gratulera... Hur mycket kosing blev det på det då?

Dysso: Oh vad skönt med tre poäng. Och inte blev det sämre av att man satt en trippel.

1.30 kvar, lule leder med 3 - 2 .. spänningen är oliiiidlig..

Portello: Usch vad otäckt spännande det alltid måste vara. Kan vi inte få leda med 8-0 någon gång?

vivix20: Usch, Fagemo missade visst öppet mål efter pass från Brabenec.
Och nu åker vi också på en utvisning.

« · 191818 · »