Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
NallePhu:

Jag tror mer på 6 - 3, men vi får se hur det går. 3 pinnar till LHF verkar iallafall väldigt troligt...

NallePhu: Bara att gratulera till 3 poäng. Imponerande vändning.

Ojojojoj!!!vilken match, den andra perioden var den bästa jag sett på flera år. Underbara slagsmål och t.o.m under pausen. Stort grattis till segern, ni spelade just den hockey som ska spelas.

Lycka till i fortsättningen!!!

Ps: Canal + kan verkligen välja bra matcher...

det är nästan synd att vi inte har Skuggan i vårat lag...
det är han som vänder matchen efter Timrå missar straffen..

det som är jädra synd är att Fagermoney får göra sista..;0)
eller vad säger du Kickan..

Kan bara säga att Dommarbasen Peter Andersson har ringt till Videodommaren och gett han order om att lägga till ytterligare 5+10 åt Christian Sjögren för Checking to head så nog lär det bli avstängning på han Sjögren för tilltaget på Bulan

Det svider i hjärtat, men det är väl bara att gratulera till segern efter en imponerande upphämtning!

Portello: Ja det var den bästa neutrala match jag sett på mycket länge. Imponerad av er vändning!

NallePhu: Det är möjligt att det skall vara ett förlängt straff men checking from behind det var ju en solklar armbåge i nacken...

Och att han sedan fick ett matchstraff till när han lät sig bli misshandlad av lulingen och inte slog tillbaka är en gåta!

Men grattis till poängen, jag hoppas att Vimmelborg inte dömer Timrå någe mer i år. 6 matcher 1 seger 1 oavgjord 4 förluster!

En klassisk ishockeymatch! Den hade det mesta, många mål, vändning, enorm kamp från båda lagen, hårt och tufft spel, ett par rejäla slaggisar, samt sist men inte minst, rätt segrare! Härligt!
Linus Fagemoney tre pinnar, men Skuggans coola passningar var nog ändå grädden på moset!
Både Skuggan och Burra bästa match på mycket länge.

Vilken otrolig vändning! Jag har sällan varit med om något liknande. Jag sa faktiskt till min mamma på läktaren efter Hentos straffräddning vid 0-3 att nu vänder matchen och så är det precis det som händer! Luleå blev som ett nytt lag efter det och helt enkelt kämpade ner Timrå. Ledins och Hägerbäcks förarbete till Tellströms 1-3 mål var ju magnifikt där de verkligen fick press på Timrå.
Sedan kom Roger Åkerströms kanon i powerplay och det var 2-3.
Bara en halv minut senare trycker Patrik Tano in 3-3 och Luleå var ikapp. Efter det kommer Christian Sjögrens idiotiska påkörning av Bulan och det är inte så konstigt att Fredrik Svensson blev arg för det tilltaget för gör man något sådant ska man ha stryk. Hoppas han får en lång avstängning. Under det powerplay som följer gjorde sedan Burra 4-3 och det var ett mycket viktigt mål. Efter 2:a periodens slut blir det sedan slagsmål mellan Pavel Skrbek och Per Hallin där båda får matchstraff och Timrås Robert Jindrich en tvåa vilket gör att Luleå får börja 3:e perioden i powerplay. I tredje periodens början dödar sedan Timrå utvisningen och börjar komma in i matchen igen. Henrik Eriksson kommer helt fri med Hento som räddar, en matchavgörande räddning, eftersom Liam Garvey strax därefter gör 5-3. Timrå gav dock inte upp utan fortsatte att kämpa vilket de ska ha all heder av. Att de tar ut målvakten så tidigt tycker jag var mycket bra gjort av de och de fick ett rätt bra tryck på Luleå i slutminuterna men Luleå hade bara gett sig den på att vinna den här matchen och jag har i alla fall inte sett Luleå kämpa så här tidigare den här säsongen. Att sedan Linus fick sätta 6-3 i tom kasse var ju extra roligt just när det var mot Timrå. Fortsätter Luleå att visa upp samma vilja i fortsättningen så tror jag absolut att det kommer att bli en 4:e plats i tabellen. Puh vilket långt inlägg det blev men jag var bara tvungen att skriva av mig om jag ska kunna sova i natt.

En annan matchavgörande situation var ju när Timrås Valeri Krykov missade öppet mål vid ställningen 3-3. Där får vi vara tacksamma att det inte blev mål.

Zoogin: En helt underbar seger, och en helt suverän match som hade allt. Sjögren förtjänade rejält med spö efter sin idiotiska tackling. Synd att inte Fredde fick fortsätta veva ett tag till.

LHF är på väg mot den plats jag tippade innan säsongen körde igång, liksom Modo är. Jag tippade en fjärdeplats för LHF och en kvalplats för Modo.

Lulekickan: Ett par länkar till dig: www.swebox.net/
www.kickboxning.nu/ (MoDo vinner kvalserien:-)

Lulekickan: Är besviken på dig eftersom du tycker att våld skall besvaras med våld. Våld i ishockey skall förstås förebyggas med lämpliga åtgärder från förbundet och domarna.

Av många kommentarer både är och från kvällspressen att dömma så verkar de ha varit en kanonmatch, typiskt att jag då pga en bussresa missade matchen på canal+.

Mycket stark vändning. lovar gott inför fortsättningen!

Men nu väntar 2 mycket viktiga matcher LHC och BIF på bortaplan, vore kanon med vinster i båda i så fall lämnar vi nog bottenträsket för resten av denna säsong och defilerar rätt enkelt till slutspel.
Fjärdeplatsen inom räckhåll!

esaselänne: Det tycker jag nog egentligen inte. T ex tyckte jag att Toporowskis hjärnsläpp för ett drygt år sedan var enbart hjärndött även om det var han som blev attackerad först. Däremot tyckte jag att det var rätt åt Sjögren att han fick spö eftersom tacklingen på Bulan var sinnessjuk, även om våld i sig inte är rätt.

esaselänne: Sådana saker som Sjögren pysslade med igår på isen så var det berättigat med att Sigge stod upp för Bulan och gav Sjögren rejällt med smisk!!! Alla hockey experter är inne på samma linje att ge Sjögren ett hårt och kännbart straff vilket han kommer att få allt annat är en skandal!!!

Lulekickan: Efter att Du har fått lite avstånd till händelsen så är jag övertygad att Du kommer att ha samma uppfattning som mig. Svenska ishockeyförbundet borde sluta med dubbelmoralen och skapa regler som, om inte stoppar men i alla fall minimerar händelser typ Sjögren - Bulan - Svensson. Om händelsen hade utspelat sig ute på gatan, vad hade följden av överfallet blivit. Alla vet att ishockey är en fysisk sport. Hockeyn skall dock utövas enligt regelboken. Låt Sjögrens överfall bli den händelse som väcker Svenska ishockeyförbundet.

Nu gör jag debut här, hej alla kända och okända personer!

Själv måste jag angående Svensson säga att jag är så generös med min moral att jag har en dubbel uppsättning i det här fallet. Jag tycker i grund och botten att det är fel att ta lagen i egna händer och egentligen borde Svensson ha sagt "du, det där var jävligt korkat, Sjögren, för nu får vi fem minuters numerärt överläge". Men jag måste också erkänna att jag har all förståelse för Freddes reaktion.

Jag förstår dock inte de som säger att Sjögren bara tog emot stryk, för det gjorde han garanterat inte. Han vevade friskt i början, men mötte en för svår motståndare. Han kastade också klart och tydligt sina handskar vilket redan det är orsak till matchstraff. Man behöver inte träffa med sina slag för att det ska bli utvisning.

Vad tror ni inför matchen mot Linköping? Jag tror och hoppas det blir 7-1 till Luleå. 3 mål av Linus, 2 av Husse, 1 av Rönnqvist och 1 av Burra.

Zoogin: hihi... 1-7 hemma... i stånkan? sampan, linköping... mot luleå? Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaae tror inte det.

8-0, 8-0, vi slår alla lag med 8-0! 8-0, 8-0, vi slår alla lag med 8-0! 8-0, 8-0, vi slår alla lag med 8-0! 8-0, 8-0, vi slår alla lag med 8-0! 8-0, 8-0, vi slår alla lag med 8-0!

Nu ska jag kila till hallen. Må sämsta förlorare vinna!

Zoogin: Petter lirar tydligen idag i alla fall. Behövs nog nu när Schärrbäck är avstängd.
3-3 och lottdragning.

Albert Hall: Äsch, Vi vinner såklart. 10-0. Minst!!!!!!!!!!1

Paddan: Idag håller väl tillochmed de flesta Modoisterna på vårat fina lag? Om LHC tar en trea har ju dom också häng på er.

Är det verkligen sant att Mif har SEX raka bortamatcher framför sig nu eller har jag fattat fel? Isåfall vill det nog till att man bättrar på bortastatistiken lite. Annars kommer det att se kolmörkt ut för dom.

Albert Hall:
Hmm....*bläddrar i det för dagen framtagna matchprogrammet från någon match mellan MoDo-HV 71* ....jo, verkar som att MIF faktiskt har sex raka bortamatcher framför sig.
Och jag som tyckte att vi hade det tufft....

Albert Hall: Íbland börjar man fundera hur dom har fått fram spelordningen.

Varför kommer man inte in på hockeylive? Måste komma in där eftersom Luleåpoängen är säkrade när jag lyssnar på det......

Ajdå, råkade visst vara matchprogrammet från säsongens första match mot HV där vi förlorade med 1-2 och den match där Martin Wilde gjorde 100% av sin sammanlagda målskörd i MoDo.

Portello: Om jag såg rätt så har MIF 8 av sina 10 närmaste matcher på bortaplan!

Portello: Jaförfan! Ligg på nu för att komma in! Tänk på att du har ansvaret för att LHF ska ta tre pinnar!

Sen ska du referera vad som sägs, inte nödvändigtvis allt, men nästan. Och säga hur långt det gått av respektive period vid varje inlägg.
Det är något jag saknar på swehockeys online. Hur länge det gått alltså.

Paddan: Hur många hemma har dom av dom som återstår?

Albert Hall: Hoppas verkligen att det går att komma in på hockeylives sida.
Kan myket väl tänka mig att det kommer att sändas hur mycket ohockey som helst på sportradion.

Albert Hall:
Sex hemmamatcher om mitt cyklopöga såg rätt.

Albert Hall: Detta är vad jag får upp om jag klickar på Hockeylive stymbolen på Officiella:
Problem Report
The system detected an Unresolved Host Name while attempting to retrieve the URL: startsidan.telia.se/hockeylive/.

Message ID
UNRESOLVED_HOSTNAME

Problem Description
DNS resolution failure encountered for the host 'startsidan.telia.se'.

Possible Problem Cause
The host entered has a mistake, or the requested Web site is temporarily unavailable in DNS.

Possible Solution
Examine or correct any mistakes, or try again at a later time.

Hjälp, det verkar vara nått fel på hockeylive sidan. Alltså telia startsida, kommer ni in?

vivix20: Jag gissar att du får samma meddelande som mig.
DVS det jag skrev in just före ditt inlägg.

Portello: Jag bli galen, inte nu. Be att de får igång det snart.

vivix20: Jag blir också galen. Har ju väntat på att få lyssna på hockeymatchen hela dagen.Hoppas att det ordnar sig snart........

Portello: Nu lyckades jag komma in på sidan, phu vilken pärs.

vivix20: Ojj vad underbart :)
Och gratis var det också. Bara att testa nu Albert.

vivix20: Låter bra att det är Ulf Rådbjer som är domare.

Portello: Kan nog bli en riktigt rolig match det här, tippar 2-5 och tre fina poäng.

vivix20: Man får hoppas på det. Kom igen nu Luleå.

vivix20: PP får luleå nu efter drygt 6 minuter.

För........

1-0 till LHC på styrning. Målskytt Håkansson.

Yes! 1-1 . Burra mål på assist av Ledin.
Nu tar vi dom .

Tid 19,05

Ja, Ledin öser på som vanligt och Burström verkar ha vänt trenden nu.:-)

vivix20: Mmmmmm härligt,härligt.
Låter ju som att vi checkar Linköpingarna väldigt framgångsrikt.

vivix20: Underbart! 2-1 nu. Fortsätt så här nu .

« · 187103 · »