Warulfven ÄR jobbiga för Röglet. Just ju 1-2, halva tredje perioden kvar. Av det jag sett av matchen skulle jag tro att hade Ulfven haft det (o-) försvarsspel och den vakt de inledde säsongen med skulle Röglet haft typ 6-2 vid det här laget. Men Ulfvens spel utan puck - och Furch - ÄR svåra för Röglet att sänka.
I Scandal-i-Analium har Gangsteröret 2-3 nu, med 12 minuter kvar att spela.
Röglet-Warulfven 1-1 efter två perioder. Varit en hel del Röglet inklusive hela 8 minuter PP under matchen hittills men Ulfven kör en rätt liten box där de skyddar inre slottet och runt mål - platser där Röglet kan vara starka i anfall - och detta i kombination med att Ulfvavakt Furch är riktigt bra gör att Ulfven står emot och håller oavgjort.
Den här matchen kan sluta åt vilket håll som helst.
Fru Öland - Gangsteröret 2-2 efter två perioder, trots rejält skottövertag samt 6 min PP mot 0 (typiska utvisningsstats i Scandal-i-Analium som bekant) för DrulFönad.
Snacket om hockey-OS rullar på. NHL har ju förbjudit sina spelare att delta och eftersom NHL är en strikt privat och kommersiell verksamhet som INTE tillhör det internationella hockeyförbundet gör de ju som de behagar.
Därefter dök en warulfv upp och menade att han var sur på att se i Sverige och europa uppfattades som några j-a löss som skulle åka till OS. En åsikt som kändes rätt korkad faktiskt. Men Rogern hängde på och menade att han ville hellre ha sina spelare hemma än att de skulle åka till OS.
Och nu tjafsas det hit och dit.
Jag tycker så här. Senarelägg OS-hockeyn. Kör den i början av juni i stället. Då kan det vara mycket bättre coronaläge plus kan det vara chans att alla länder kan spela med sina bästa spelare eftersom ligorna lär vara över. OS-hockey blir ointressant utan bästa lagen men jävligt intressant med bästa lagen.
Dagens två första SHL pågår och har paus inför andra perioden.
I Ängelholm är läget 0-0 med rätt lika skott, men detta trots att Warulfven fick spela box 5,5 av periodens avslutande 8,5 minut. Jag har inte sett perioden, men noterar att det är FriSören som "dömer" vilket förstås kan ha "viss" betydelse.
I Göttlaburgh har vi 1-1 mellan Rundföla och Gangsteröret.
Öfruland inleder andra med 2.00 PP, Röglet inleder andra med 0.24 PP.
Luleå vann matchen mot TrottoarDamen med 4-1 och - viktigare - meddelar Luleå på twitter att Wilma på Sunderbyn har känsel och rörlighet i armar och ben och det känns bra:-)
Tyrre blev alltså avstängd två matcher sedan Skrikegård tvingat lärlingen att anmäla Tyrre till difiplinnämnden sedan Tyrre givit fuljoel den smäll den gubben gjort rätt för.
Då kan man jämföra med dispelaren galningen Hollands överfall på stackars Styrman, en händelse som Skrikegård kommenterade med orden "det är Styrman som agerar fel genom att inte försvara sig"...
Nå, vilka matcher missar Styrman?
22-01-13 Pölsan - Luleå 22-01-15 Luleå - Apan
Jävligt trist, mot Apan skulle förstås Tyrre vara riktigt viktig!
Å andra sidan skulle de två matcherna vi får avstå Tyrre - om Pölsan hade coronafall och Apan inte hade coronafall - kunnat vara Luleå - Apan både 9 jan och 15 jan.
Matchen mellan Luleå och Trottoardamen ny upptagen igen med halva tredje perioden kvar efter ett mycket långt speluppehåll. Anledningen var skadad Luleåspelare som fick transporteras till Sunderbyn med ambulans.
Det såg inte så farligt ut, krockade/blev pååkt eller något (svårt att se exakt vad) varpå Hjelm föll bakåt och slog i isen på ryggen. Hon skulle sedan resa sig och lyfte huvudet men släppte det direkt tillbaka på isen igen. Gissar att det var pga smärta i nacken och att man därför var riktigt försiktig, hämtade henne med nackkrage och bår, men den situation jag kunde se såg absolut inte så farlig ut och vi ska väl kunna tro att det gått bra.
Nu spelar TrottoarDamen PP vilket ger upprepade frilägen - men för Luleå - som också sätter 4-1.
Massa inställda matcher i SHL med anledning av corona i lagen men idag får vi a i alla fall tre matcher - förutsatt att lagen inte hittar corona:
• Rögle BK - Färjestad BK • Frölunda HC - Örebro HK • Linköping HC - Brynäs IF
Speciellt den första matchen bir ju intressant. Röglet har ju varit säsongens i särklass bästa lag, men har dock på senare tid gått lite sämre. Warulfven å andra sidan har ju gått rent och bara plockat trepoängare senaste sju matcherna ... ja, förutom en knapp förlust i någon match då. Men hur står sig lagen mot varandra i detta nu? Det ska bli mycket spännande att se!
robertP kommer igen och därmed kanske det blir något som man vill läsa på det annars kommersiella meningslösa dravel på "Hockeysverige".
Kan inte läsa det han skrivit, eftersom jag förstås inte prenumererar på sidan, men ingressen låter ju lovande i vanlig Robert-stil:
"Robert Pettersson: Vill man vara den med 20 miljoner på banken eller den folk kommer ihåg?
Jag vill inleda med att nämna att jag inte är ute efter att ta heder och ära av någon eller ens ifrågasätta de val som de har gjort. Jag har full respekt för att hockeyspelare och andra idrottare gör de val som de känner gagnar just dem.
Med det sagt: Nu ska jag gnälla skiten ur hela den moderna svenska hockeyn, mer eller mindre."
Här har vi Tyrres synpunkter som han på begäran lämnat till difiplinnämnden:
"Juhani Tyrväinen har uppgett följande. I samband med den sista tekningen i matchen har jag ett mål och det är att vinna tekningen, eller i alla fall se till att pucken inte når en motståndare som skulle kunna skjuta mot mål. Och på samma sätt har deras spelare bara ett mål - att vinna tekningen till egen spelare för ett snabbt skott med bara 3 sekunder kvar av matchen. Det blir en oavgjord tekning där pucken i förstaläget stannar kvar hos oss tekare och där jag i den situationen hamnar på isen med pucken bredvid/under mig. Deras spelare stöter då våldsamt in sitt klubblad i min kropp, två gånger om, där jag befinner mig i en sårbar position på isen. Detta gör både mig och min närmsta lagkamrat förbannade, då det är hög skaderisk och dessutom i en situation där matchen i praktiken redan är avgjord. Varför jag i vrede snabbt ställer mig upp för att ge tillbaka för ett uppenbart försök att skada mig. Min avsikt är inte att skada min motståndare, utan att tydligt markera att jag inte accepterar det han gjort. Därför slår jag inte med full kraft och jag behåller handskarna på. När jag gett tillbaka är känslan att udda är jämnt. Och jag fortsätter därför inte slå mot min motståndare, som i sin tur förmodligen är lika förbannad som jag var och som därefter förståeligt tar chansen att ge tillbaka på mig innan allt lugnar ned sig."
Några synpunkter från fuljoel publicerar inte nämnden, men vi vet ju redan vad han tycker: "Jag gjorde inget. Plötsligt slår han mig utan anledning."
Alla som förstår hockey förstår att Tyrre talar sanning. Han beskriver ju händelsen som vi alla uppfattat den.
Undantaget är lärlingen. Han sätter på sig skygglapparna, påhejad av Skrikegård, och serverar utvalda fakta.
Man undrar ju hur många slag har denna säsong av hockeyspelare i riktats mot annan hockeyspelare som ej sett slaget komma, utan att lärlingen för den delen i efterhand blivit tillsagd av Skrikegård att "nu anmäler du, annars...".
Fast vi inser förstås att när SeMers självutnämnde "expert, som aldrig vunnit något" Skrikegård tvingar lärlingen till anmälan gäller ju regelverket a) Luleåspelare som slog - ANMÄL! b) Luleåspelare som blev slagen - ANMÄL INTE!
Luleås spelare Juhani Tyrväinen fälls för fighting i gårdagens match mellan Frölunda och Luleå av svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd. Hanteringen av ärendet har skett enligt de rutiner som gäller disciplinärenden säsongen 2021/2022.
Det återstår tre sekunder av matchen när det är nedsläpp i Luleås försvarszon. Pucken släpps och Luleåspelaren nr 21 Juhani Tyrväinen lägger sig på pucken och Frölundaspelaren nr 20 Joel Lundqvist försöker spela loss pucken. Slutsignalen går och Luleåspelaren nr 29 Erik Gustafsson delar ut ett par knuffar och får Lundqvists uppmärksamhet. Tyrväinen slår då ett kraftfullt slag med sin vänstra knutna handske i huvudet på Lundqvist som inte vet att slaget kommer och kan därför inte försvara sig.
SHL:s situationsrum valde att anmäla händelsen till svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd som nu har fällt Juhani Tyrväinen för fighting.
Nyckelfaktorer Det är fråga om ett kraftfullt slag mot huvudet efter slutsignal som sker bakifrån på en oförberedd spelare. Stor skaderisk. Avstängning 2 matcher.
Böter Böter om 26 573:-
KOMMENTAR: Gissade ju på två matcher, när underlaget var Lärlingens tendensiösa beskrivning där han avstår från att nämna att fuljoel inlett det hela med två klubbslag på Tyrres huvud och avslutat det med tre knytnävsslag riktade mot Tyrres huvud.
Känns det OK att detta gav 2 matcher jämfört med att galningen Hollands överfall gav bara 4 matcher?
Ska vi tro att supportrarna samlar ihop till bötesbeloppet? Jag bidrar mycket gärna.
"Juhani Tyrväinen, Luleå Det återstår tre sekunder av matchen när det är nedsläpp i Luleås försvarszon. Pucken släpps och Luleåspelaren nr 21 Juhani Tyrväinen lägger sig på pucken och Frölundaspelaren nr 20 Joel Lundqvist försöker spela loss pucken. Slutsignalen går och Luleåspelaren nr 29 Erik Gustafsson delar ut ett par knuffar och får Lundqvists uppmärksamhet. Tyrväinen slår då ett kraftfullt slag med sin vänstra knutna handske i huvudet på Lundqvist som inte vet att slaget kommer och kan därför inte försvara sig."
Den informationen är ju korrekt, om det nu kan kallas korrekt när lärlingen "hoppar över" att "försöker spela loss pucken" kunde ha uttryckts "slår ett kraftfullt slag med klubban mot huvudet på den liggande, försvarslöse Tyrväinen" samt att informationen kunde avslutats med att "Lundqvist slår då tre kraftfull slag mot Tyrväinen som inte slår tillbaka" samt att "Lundqvist hade tidigare under matchen i vanlig ordning stått för ett antal brutala påhopp, ostraffade av de domare som under matchen "hittade" 10 PP-minuter för Öflundra, 0 för Luleå.
Jaja. Difiplinnämnden kommer förstås att fälla Tyrre. Dels för att det är korrekt, även om slag på käften sällan anmäls, dels eftersom att det handlar om en lärlinganmälan av en Luleåspelare mot en drulfönad i Scandal-i-Analium.
Hur långt straff borde utdömas? Ja, om det ska korrelera till 4 matcher för galningen Holland efter den brutala misshandeln av Styrman skulle ett straff på typ 2 minuters avstängning vara lämpligt.
När det gäller knytnävslag mot huvudet bör ju förbudet syfta till att motverka risken för hjärnskakning och -skada och Hollands upprepade slag utan handske inklusive mot liggande spelare på isen var ju en rå och brutal misshandel där risken var oerhörd vilket visas av att styrman sedan dess inte kunnat spela hockey och att karriären kanske är över. Medan Tyrres vänsterkrok med handske på jämförelsevis innebär en mer eller mindre negligerbar risk.
Men det blir väl 2 matcher, eller - eftersom det gäller Luleå mot Öflundra - helt sjukt 3 matcher. Och fullständigt horribelt i jämförelse med galningen Hollands straff, förstås. Men lärlingens tendentiösa beskrivning - där han hoppar över besvärande fakta (inte första gången från skygglappsförsedde lärlingens sida) - lär ju "hjälpa till".
I vilket fall är jag säker på att vi i Luleå är nöjda med att ful-Joel fick lite betalt för att fult han gjort mot oss och förutsätter att eventuella böter för Tyrre kommer att insamlas bland supportrar.
När det gäller ful-Joel borde han förstås fällas av difiplinnämnden för sin otroliga feghet att gömma sig hopkrupen bakom domarna när Fredrik Svensson bjöd in honom till "diskussion" sedan ful-Joel under en och samma match utdelat hjärnskakning efter hjärnskakning genom fula överfall på Luleåjunisar som inte kunde försvara sig. Kan det extremt osportsliga beteendet verkligen vara preskriberat?
TILLÄGG 14.00. Ännu inget beslut från Disciplinnämnden. De väntar kanske på yttranden från spelarna, vilket de brukar begära.
Vi har redan sett spelarnas uttalanden enligt media.
Tyrre: "En knästående Juhani Tyrväinen fick pucken under sig, och Joel Lundqvist körde in klubban under honom innan slutsignalen gick." - Lundqvist trycker till mig med klubban några gånger, jag tror inte han försökte ta pucken, säger Tyrväinen till Sportbladet. – De förlorade, han kom inte åt pucken och blev lite irriterad. Men sådant händer i hockey. Man måste komma under skinnet på motståndarna. "Lundqvist träffades av en vänsterkrok från Tyrväinen." – Ja, jag blev lite arg på honom.
Fuljoel: – Det är en tekning och han lägger sig ner och jag spelar på pucken. Det kommer signal och då smäller det bara från sidan. Jag vet inte riktigt vad som hände, säger han. – Spelet var över jag åkte bort, han kommer från sidan och det bara smäller. Jag var inte alls beredd.
Kommentar: Lärlingen och Joel har samma beskrivning; att fuljoel "försöker spela loss pucken; spelar på pucken" men "glömmer bort att informera om att han smäller till en liggande Tyrre i huvudet med klubban några gånger".
Det känns som att höra galningen Trump uttala sig om situationer. "Nej, jag eldade inte på Skellefteåmannen och femtiden andra pure white trash att storma Capitoleum med följd att fem personer dog. Det var i själva verket senaten och kongressen och framför allt det amerikanska folket som orsakade detta genom att rösta fel. Allt annat är fake news."
Och fortsatt intressant att följa lagens trend/form, baserat på de senaste tio matcherna de spelat. Inklusive att ställa en prognos för hur SHL kommer att landa efter 52 omgångar om lagens form under senaste tio matcherna håller i sig.
Gjorde ju detta för några veckor sedan, trodde det var en engångsgrej. Men fann att det var kul att kolla igen och fick räkna om. Nu har jag insett att det kan bli fortsatt intressant så nu har jag lagt in ett script så att jag med små kompletteringar med senaste resultat kan få form och prognos direkt uppdaterade.
Formen är bäst hos Apan, följda av Luleå och Warulfven och något lägre ligger Oskars. Därefter har vi samtliga lag på 10-15 poäng på senaste tio, följda av gårdarna på bara 7 pinnar.
Intressant att se att Frulönda nu pekar på att ta plats sju och hamna under toppsex efter undermålig vårsäsong som vanligt.
Och riktigt tight för Timret, Malmoe, Pungen - och nu också Öret! när det gäller kampen om den oåtråvärda platsen att få spela kval mot gårdarna för att undvika degraderas till allsvenskan.
Och för andra gången idag presenteras en uppdaterad tabell, baserad på poäng per match.
Helt klart att Warulfven nu etablerat sig högt i tabellen och nu kan ulfvarne börja sikta på att nå den där gruppen på fyra lag som toppar serien. 21 matcher kvar att spela för Ulfven i årets SHL och nu är de i riktigt fin form. Sky is the limit!
Längre ned har vi ju den intressanta streckstriden där Pölsan, Pungen och Malmoe tampas inbördes och där Öret strax ovan riskeras dras in i den fighten; samt strax under har vi Timret, som har chans att hänga på och nå streckgänget, vilket mycket väl kan ske eftersom Timret lyckats ta fram en stark och ofta vinnande hockey efter en tung inledning när de tagit steget upp i SHL.
Kan bli "trevligt" mot slutet av säsongen mellan Öret, Pölsan, Pungen, Malmoe och Timret om vilket lag som ska få Svarte-Petter där baksidan av kortet har texten "Välkommen till en kvalserie mot Djurgården, som kunnat förbereda sig i månader...".
Tror att det till slut handlar om tre lag där jag i skrivande stund uppskattar risken till 20% Malmoe 40% Pungen 40% Timret.
Och ulfvarne tar det i mål - vinner med 2-3 och tar alla tre poängen!
I slutet var zebrorna tvungna ya ytterligare en utvisning på ett öre och under resten av matchen fick Öret förstås inte låna pucken, som Ulfven passade mellan varandra mot slutet t.o.m. i egen zon och det var hur tryggt som helst mot uppgivna ören.
I november konstaterade Aftontrasans Vennersjö och andra externa och självutnämnda experter att Pennan måste få sparken, ja, t.o.m. krävde de detta och försökte köra ett drev.
Det sket Warulfven i. Snackade ihop sig. Jobbade ett tag framför allt med spelet utan puck och har nu fått fram ett hyggligt sådant och därmed kan de släppa fram sina giftiga forwards som målar när och om de får chansen.
Lyckas nu Ulfven också få hög kapacitet i box och PP - och det har de ju spelare att kunna fixa - så vete fan om de inte utmanar om guldet nu.
Bra agerat, Ulfvar, och snyggt att skita i Vennerfrö och andra meningslösa skitsnackare och behålla Pennan för att låta spelarna och laget ta fram det som behövdes.
Till slut lyckas Gangsteröret utnyttja ett PP genom mål i motståndarnas bur. Så nu är ställningen 2-3 och drygt sex minuter kvar att spela. Öret har ett pågående PP i detta nu, sedan Bjälkander - apzebran Nordlöf hittat 5 utvisningar på bortalaget, 0 på hemmalaget.
Men här tar de faktiskt för första gången ikväll ut ett gangsteröre, så det blir lite 4 mot 4 följt av några sek PP för Ulfven, hoilah!
Nu 5 mot 5 igen. 2-3 för Warulfven. Knappt tre min kvar av tredje perioden.
Warulfven hinner t.o.m. gå ifrån till 0-2 innan första perioden är över. I andra perioden trycker Öret på inklusive får några PP men utan att lyckas, Till slut kommer dock 1-2 men med några minuter kvar av perioden sätter Warulfven också 1-3:-)
Bluesman: He he, alldeles perfekt! Det kan de gott ha, efter allt mygel och huvudjagande på oss under åren. Tycker att den spelade matchen utmärkt illustreras av Tyrre vänsterkrok på ful-Joel strax efter slutsignal. Undrar om Rogern, som "tyvärr missade alla situationer där Öflundra fular sig" missade även denna?
Inget snack om den situationen eller andra på en ganska vänlig presskonferens där både Bulan och Rogern tyckte att de skulle vinna men Rogern erkänner att Lassi var riktigt bra idag. Rogern tyckte ändå att Öflundra blev lite runda, dock vare sig mysiga eller sköna.
DansbandsWolf: Ja ju mer karma som drabbar gangsteröret desto bättre. Den enda förmildrande faktorn i sammanhanget är huvudtränare Niklas som alltid uppträder lugnt, sympatiskt och kunnigt. Det vill säga en fullständig motpol till den helt sjukt inköpte assisterande klockarmumlaren.
Sven.Savage: Som om det inte räckte med allt tjuvigt elände Öret gjort sig skyldig till som du nämner kan fusk med Covidstödet läggas till. ”Gangsteröret” var ordet!
Karma att ulfen sätter 0-1 i bp med ett likadant (men i detta fall ett helt ok) köra över målis, bur och hela fyfan in i mål mål.
Och nu har vi faktiskt en ytterligare SHL-match med nedsläpp om några minuter. Öret tar emot Warulfven och håller tummarna för att resultatet går i bortalaget favör till glädje för Svanru, eltifoso, övriga ulfvar och även oss andra som inte jättegillar Örets strategi att långt i förväg sno spelare av andra klubbar och läcka det till media, efter att ha pyntat med stålar som en suspekt person med näringsförbud hämtat från Cayman Island, sedan han räknat in dessa från diverse kommuner, innan han bekvämt konkat.
Njuter av att se hur de båda tabloiderna går i spinn för att slänga upp fuljoel - som Öflundran ska ha på is som 41-åring! - vars anlete säkerligen får det att klia i intygsskrivarhänderna på landets läkare i syfte att snabbast möjligt insätta tvångströja och spännbälte på madrasserad cell på låst avdelning.
Och så uppdaterar vi tabellen, baserad på poäng per match.
Härligt att konstatera att Luleå, som låg sist i serien efter sex omgångar och länge vistats i klungan ´, nu definitivt kan anses ha anslutit till en toppkvartett med Röglet, Apan och Flundran.
Nu spelar vi äntligen med fullt lag förutom Walle som är med från i morgon. Och då fungerar Luleås spel riktigt, riktigt bra. Hoppas bara att inte Engsund fick en hjärnskakning efter Lasus fula inhoppare axel mot huvudtackling.
Fan, vi skulle ha mött Apan på söndag, Den matchen skulle ju ha gått tidigt i serien, men flyttades pga coronarestriktioner och nu upprepas det efter coronafall hos Apan. Jävligt synd. Det skulle ha varit jävligt kul att se vad dagens Luleå skulle kunna prestera mot Apan i Delfinen på söndag. Men vi får vänta på det.
Hur som helst en riktigt härlig vinst mot Öflundran som inte kunde utnyttja tolv minuter PP eftersom vår spade hanterades av nollrekordinnehavaren Lassi:-) Vi vet ju att på Myllys tid östes det in mål på ett helt annat sätt än numera och att Myllys nollor förstås är en unik och oslagbar prestation. Men det är härligt att Lassi nu får rekordet. Myllys får nöja sig med att han är den målvakt i Elitserien/SHL som gjort flest mål och flest poäng, tack vare att han förutom allt annat också hade en spade i form av ett trollspö. :-)
Fantastisk match av Lassi som håller sin nolla #37 och därmed är han förbi Mannen, Myten och Legenden Myllys. Två fantastiska vakter med fantastiska rekord.
Efter slutsignalen en härlig situation. Det har varit tekning i Luleås zon med 0.03 sekunder kvar av perioden. Tyrre mot Joel. Pucken dör, Tyrre gör en Bulan och ligger på isen. Då slår Joel med klubban på huvudet på Tyrre flera gånger. När Tyrre kommer upp är han förbannad och drar en vänsterkrok på Joels öra och det är en fin träff. Joel blir galen och ska hämnas men Tyrre bara garvar åt honom. HÄRLIGT!
Sven.Savage: JaaaaaaA SÅ JÄVLA SKÖNT! Nolla skitlaget på deras egen hemmaplan och Lassi bästa nollan i Luleås historia. Det här om något är värt en kvällsfylla och jag tar ut en semesterdag imorgon.
Lasu hoppar in en tackling med axeln mot huvudet på Engsund som blir manglad mot sarg.
Jag tycker att det där är en hjärnskakning efter våld mot huvudet och det tycker Engsund med.
Men zebrorna blundar - förstås - och Skrikegård anser. - förstås - att det var helt juste.
Någon minut senare knätackling på Luleåspelare och zebrorna blundar igen - förstås - medan Skrikegård överraskar genom att påstå att där hade Flundran tur.
Mönstret är tydligt: Öflundror har frikort i matchen.
Luleå fortsatt starka men Öflundrorna jobbar hårt för att komma in, dock Lassi fortsatt underbart fin och stått i vägen för många bra chanser för Flundran.
Och värt att påpeka. Limpan är sagolikt vackert spelande och när han fått med sig Lepistö i femman har han en ytterligare skicklig spelare med sig och det lyfter spelet jättebra.
Sven.Savage: Bortamatch i scandalianalium och minst 1skada och 1 hjärnskakning det är sen gammalt. Skada: Komarek? Check? Hjärnskaning: ? Mycke tid kvar så ännu hinner rödfejjan boys.
Mycket tråkigt att se att duktige kOMAReK fick ledas av isen i slutet av perioden.
Vad var det som hände? Ja, enligt Skrikegård "det var inget ojuste alls" vilket zebrorna också ansåg av de tysta piporna att döma.
Men se situationen nedan. Och observera hur Lasu sparkar fast kOMAReKs vänsterfot mot sargen där han blir låst, följt av hur de båda Öflundrorna tillsammans fäller den fotlåste och försvarslöse kOMAReK; löundran Ellit genom att med armen slå omkull kOMAReK, Lasu genom att med överkroppen satsa på en slet foot-variant.
Men det var helt juste, enligt skrikegård och zebrorna...
DansbandsWolf: Ja, man kan hoppas. OM Luleå orkar köra på lika bra i tredje och avslöja Öflundra, kanske zebrorna inser att det är liiiite konstigt att de givit Öflundra PP på PP medan Luleå inte fått ett skit.
Men kör de "Scandal-i-Analium-nivå" på "dömeriet" även i tredje högrisk att matchen vänder.
Sven.Savage: Kanske de svart-vita vågar morska till sig mot ”storklubben” hölunda när de i 3:e inser att läktarna faktiskt är tomma och de kommer levande hem även om de börjar blåsa emot röderogers illröda fejja. Man kan ju hoppas....
DansbandsWolf: Håller med du när det gäller destinationen för Öflundra och Skrikegård.
Lassi är otroligt bra, hinner läsa av och så vägen för allt.
Men Luleå borde ha fått in flera mål. Som zebrorna "agerar" kan det gå hur som helst.
Det är riktigt pinsamt att konstatera att ungefär lika många Luleåspelare gått i isen som Öflundror men bara tyst när Luleåspelare fällts, medan Öflundror som låtit benen försvinna får betalt med 2 min PP i stort sett varje gång.
Riktigt kass för att inte säga brottslig insats av zebrorna. Fortsätter de så i tredje kan de mycket väl "hjälpa" Öflundra att vända på matchen i tredje.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Nu bara 6,5 min kvar i Ängelholm fortfarande 1-2.