Luleå HF

SHL · 117485 inlägg · 890 ämnen

Luleå -Leksand

Sv: Luleå -Leksand
Paddan:

*garvar*
Det e humor =)
Jag vill ha ett ex.. kan aldrig bli för mycket hockey, eller hur det nu var.. *le*

Föresten, vilka syftar du på när du säger "matcher mot er" ?
Tänk på att jag är HV fanatiker, bara luling i smyg ;)
HV har väl inte varit så kul för Modo sista säsongen, vet inte varför men ni verkade ha det lite tungt mot just oss.

När en skåning säger Redhawks går det nog inte höra vad han säger om det är riktig skånska.. Redox kanske det blir på "snällskånska", den varianten som faktiskt går förstå. När skåningar snackar rejäl dialekt är det faktiskt svårare än danska...

Dysso:Undrar om det inte kan vara som så med Redox att när skåningarna uttalar Redhawks så låter det ungefär som Redox. Men det finns nog någon roligare förklaring.
Brukar alltid vara kul matcher mot er, man brukar ju om inte annat få se ett eller annat råkurr.
Äsch, vaddå videoband, skulle vi syssla med något sånt? Har jag aldrig hört talas om! :-)
Vi har nu heltidsanställt en kille som bara kommer att sitta och klippa ihop videoband som vi kommer att skicka in till nämnden varje vecka. Det inofficiella namnet är Now, that´s what we won´t call hockey! Självklart så kommer dessa band också att visas oavbrutet på vår nya fina storbildstv och finnas till försäljning i souvenirbutiken. Om ni vill så kan jag reservera ett ex till er!!!

Lulekickan:

Har faktiskt listat ut de flesta av lagen från forumskan, även om det tog ett tag. Fick för ett tag sen de flesta bekräftade när någon (du, kanske?) förklarade ett par av dem. Stör mig en aning på Tjurgården, inte för tjur referensen men likheten med Djyyyrgården, som väl inte är mitt direkt favoritlag... :)
De jag inte kände igen där var Redox, Korvkiosken och Köplusta.
Bakgrund till dessa? Främst då Redox och Korvkiosken, köplusta låter ung. som samma typ av referens som LinKÖPing som vissa tenderar att kalla LHC.

Anledningen till att de matcher jag sett mellan LHF och Modo varit kul har väl kanske inte alltid varit världens bästa hockey, mer som du sa att det finns väldigt mycket känslor inblandat. Derbykänsla, även om det är många mil mellan Kempehallen och COOP arena.
Kul med heta matcher, jag har inget imot att få se lite mer "kamphockey" ibland. Eftersom HV's nuvarande upplaga inte sysslar så mycket med sådant, så passar det perfekt med en sån match runt jul.

Håller med om videobanden, fast hela hockeysverige skrattade väl då. Tycker varken bu eller bä om modo faktiskt, men just det var humor, när man väl hade lite distans till det.

Logan: Vart tog resten av texten vägen ? men det skulle stå: Jag hörde att Ylverton skulle hålla en kurs i anmälningsteknik, kanske allt vore glömt om Hedin gick den, eller har LHF ensamrätt ?

Lulekickan: >LHF kommer inte att ge bort några poäng och ingen har glömt videobanden...

mgamill: Bitter? Att Modo kommer att vara totalsugiga kommande säsong har väl inget med bitterhet att göra. Det är sanningen - om man nu tillhör dem som vågar se den.

Lulekickan:
Oj, så bitter över förra säsongen. Eller är det fortfarande de uteblivna Renberg-pengarna, hahaha!

Dysso: Jag kan lära dig lite forumska. Egentligen heter igenkligen, enkelt heter enklet, NHL heter Inhåel eller ÄnnHåÄll. DIF heter Styvben, HV heter Tjurgården, Frölunda heter Köplusta, MIF heter Redox, Brynäs heter Pölsa, AIK heter Apor I Kastruller, Leksand heter Korvkiosken, FBK är Warulfven osv. Fast det finns förstås en massa folk som inte pratar forumska på forum också, så du skulle inte vara ensam om du reggade dig där.

När det gäller ..tobe.. är jag övertygad om att han bara jäklas. Om ingen sa något om hans förkortningar skulle de förmodligen inte ens vara hälften så många, men eftersom så många retar sig på dem så fortsätter han, och har utökat dem till att gälla i princip varenda ord från att tidigare bara ha gällt ett par ord i varje inlägg.

Modo brukar väl oftast inte vara något skojsigt lag alls. Förra säsongen spelade de iofs en roligare hockey än på länge men kommande säsong tror jag de blir tråkigare än någonsin. I vart fall blir de säkerligen sämre än på länge. Fast du kan nog räkna med att få se mycket känslor i alla fall. LHF kommer inte att ge bort några poäng och ingen har glömt videobanden...

Det finns något som är värre än att bara jobba heltid och det är att jobba heltid med oreglerad arbetstid. Det tenderar mer att bli obegränsad arbetstid.

Lulekickan:

Jo, ni verkar ha en del riktiga ess i stil med tobe på forum, men det finns väl tomtar överallt .. Fast jag har faktiskt inte sett särskilt mycket sånt här på HS, kanske rensas lite hårdare av moderatorerna. Nåja, tror jag har nog med ställen att sprida mina oerhört objektiva och fina synpunkter på ;)
LHF's forum får nog vara ett tag till, tills jag förstår lite mer av "forumskan".

99% att jag ska på hockey i COOP arena i mellandagarna, skulle bli mycket besviken om det inte blev av. LHF - Modo brukar vara rätt kul matcher också, iallafall om senaste matchserien är något att döma av. Faktiskt bara sett dessa två lag mötas i slutspel, aldrig i serielunken.
Kommer vara i Pite över jul, så det är ett tillfälle som inte får missas.

För övrigt kan sägas att det är klart överskattat att jobba heltid, dåligt med tid till att slöläsa forum då.

Dysso: Jag kan förstå att det inte är helt lätt att förstå sig på allt som händer på officiella. Många har postat där länge och mycket som sägs är interna skämt. Dessutom finns det ju till och med ett helt eget språk på forum, vi kan kalla det forumska. Nykomlingar, även om de är supportrar till andra lag, brukar dock tas emot väl av de flesta, förutsatt att de klarar av att föra en vettig diskussion. Då är det värre för folk med dyslektiska tendenser, de har det nog inte lätt på forum i alla lägen.

Om du ska upp till jul så är det bara att säga till så fixar jag biljetter. Vi har väl inte så många hemmamatcher kring jul. Modo hemma den 26:e tror jag är den enda, sedan blir det returmöte i Kempis samt ytterligare ett par bortamatcher - har för mig att det är mot Timrå, Brynäs och HV - innan nästa hemmamatch.

Lulekickan:

Jodå, håller med om att det sägs mycket tänkvärt på LHF's forum. Många som kan nästan oändligt mycket mer än mig, vilket iofs inte säger så mycket. Däremot har jag dragit mig för att registrera och posta där för att det är så mycket galla som spys över dumma frågor, och mycket ironi som inte är helt lätt att hänga med i när man inte är "insider". Svårt att veta vad som är ironiskt menat, och vad som är allvarligt.
Nöjer mig med att läsa och vara tyst i det fallet =)

Jo, jag pluggade där ... pluggar faktiskt fortfarande om man ska vara petig, bara på sabbatsår. Flyttade för ett par månader sen, kommer tillbaka om ett år. Ska upp till jul också, blir väl att gå på en match mellan jul/nyår om det går fixa biljetter. Är en typiskt dålig student med massa omtentor kvar att roa mig med, men lika glad är jag för det. Bodde föresten mitt i studentgettot, på Professorsvägen. :)

Dysso: Jag förstod att det inte vad menat som någon kritik och svaret var inte heller menat att ge det intrycket. Ja, visst är det mycket skitsnack på officiella ibland, fast endel av skitsnacket kan vara kul. Sedan gillar jag att diskussionerna engagerar folk så, få frågor är för obetydliga för att diskuteras. Däremot börjar man väl vara lite leds på att vissa nuförtiden enbart ägnar sig åt att tjafsa med varandra. I övrigt är det ett väldigt bra forum med många kunniga hockeyskribenter.

När bodde du i Luleå förresten, för visst hade du pluggat här?

Lulekickan:

Det var ingen kritik, kan vara kul ibland med lite mer "action" än vad det vanligtvis är på forum. Brukar läsa LHF's officiella av och till, men det blir lite mycket skitsnack där tycker jag .. Mycket pajkastande blandat med intressanta inlägg.

Är nog lite för mycket HV fan för att kunna tippa HV förlust i premiären, på hemmaplan.. Kunde sträckt mig till oavgjort på bortaplan. =)

Dysso: LHF:s officiella liknar också en livechat emellanåt, fast jag tycker det är kul.

Ditt tips inför premiärmatchen är väl inte helt osannolikt, däremot tycker jag att det åligger dig som har LHF som andrahandsfavvolag att tippa LHF-seger emellanåt : ) Därför tycker jag att du ska tippa LHF-seger i premiärmatchen eftersom det är viktigt att vi får en bra start.

Lulekickan:

Ni spammar på bra ja.. Har gått från total tystnad till livechat..
Nån som länkade HS:LHF från en IRC server eller nåt? ;)

Eftersom denna tråden ändå har lämnat ämnet, och jag såg att någon tippade premiären i denna tråden (tror jag, hoppas det var här *harkel*) så kan inte jag vara sämre... Någon måste ju tippa HV som vinnare *le*

Mitt tips är iaf 4 - 2, efter en jämn förstaperiod, men i andra drar HV ifrån, och i tredje försöker LHF kvittera men når inte ända fram.

1027 inlägg totalt i gb:n, varav 586 har skrivits i september, och september är ju bara en vecka gammal. Imponerande.

Lulekickan: Tror nog du har chans på inläggsligan oxå.
Nä nu går jag och lägger .........zzzzzzzzzzz

Albert Hall: Sett till antalet ord är jag nog överlägsen, sett till anatalet inlägg lär nog åtminstone Paddan slå mig med råge.

Näääää nu ska jag allt ta och försöka komma i säng.
Gonatt på er.

Albert Hall: Wow! Åsså påstår folk att norrbottningar är tystlåtna och fåordiga. Fast vi har ju förstås haft god hjälp av någon som påstår sig vara modoit : )

Albert Hall: Fel av mig, TIK och Modo är före. Vi ligger före Brynäs.
Skulle tro att Kickan leder inläggsligan dom senaste veckorna alla kategorier.
Fan, nu är jag trött.

Lulekickan: Lulekickan: Men vi har jobbat hårt dom senaste veckorna på att få igång boken. Kollade just att detta var den hetaste tråden! Och Luleå HF ligger 3:a i antalet inlägg. Bara TIK och Brynäs före, som ju inte har något forum eller liknande.

Albert Hall: Då skulle det bli många och långa inlägg, ivarjefall från Sven.

Albert Hall: Det var Hasse som fick en stjärna.

Jag gillar faktiskt Jantes matchrapporter. Dessutom gillar han såna däringa spelare som jag gillar så stjärnorna delas i regel ut till dem som verkligen förtjänar det : )

Lulekickan: Jo jag vill ju att fler ska skriva här också. Synd att man inte kan välja vilka som kommer och inte.
Tänk dig Savage och Pekka sitta här en hel dag och håna varandra......
*ryyyyyser*

Albert Hall: En stjärna fick Husse med motiveringen :Bra jobb rakt igenom.

Albert Hall: Jag orkar inte vara så aktiv i Renbergtrådrna heller någemer. Visst blir jag förbannad och har lust att skriva ett svar när jag ser vissas åsikter utan insikt, fast jag försöker behärska mig. Dessutom brukar ändå DMB, som i regel är den mest drivande meningsmotståndaren, alltid halka in på stickspår när det jag skriver känns för obehagligt att besvara, så diskussionen blir tämligen meningslös.

Den här gb:n är än så länge "oförstörd" och förmodligen oupptäckt av många. Hoppas den förblir oförstörd även om jag skulle tycka att det var kul om fler hittade hit, och jag tror faktiskt att fler kommer att ansluta med tanke på vilken aktivitet det har blivit här den senaste tiden. De flesta som skriver här är ju relativt nya skribenter på HS, om än vana skribenter på annat håll, och förmodligen har väl de flesta precis som jag följt HS ett tag utan att skaffa någon signatur eftersom LHF:s gb ändå var död.

Portello: Aha, jag var tvungen att uppdatera sidan för att rapporten skulle komma fram.

Jag tycker det var en helt ok rapport. Synd bara att man inte kunde se vem som fick en stjärna, jag har inte tillräckligt stor skärm.

Albert Hall: Den jag tänker på är den på jantes hemsida.

Portello: Jag hittar ingen rapport fråm leksandsmatchen?

Albert Hall: Dalarna har kommit under de perioder då LHF har gått runt på 4 kedjor. Precis som t ex Hasse behöver han rätt mycket istid för att helt komma till sin rätt, och när LHF gick runt på 4 kedjor fick han inte tillräckligt med istid (och inte Hasse heller) för att pretera på topp. Sedan kom ju det som gjorde att han bänkades ett tag, och efter det ledsnade han och ville helst härifrån. Just därför tror jag att det är bra fär honom att få komma till sin moderklubb och dessutom få förtroendet att bli lagkapten. Plus då att han slipper språkförbistringarna som kom sig av att han varken pratade svenska eller engelska, även om han faktiskt började läsa svenska när han var här.

Jag har faktiskt funderat på att åka och kolla någon Pelicansmatch enbart för att få se de läckra dragningarna igen. Det känns lite hemskt att mista dem helt barasådär

eller rättare sagt verkar han ha snubblat på tangenterna :)

Har ni läst Jantes matchrapport? Ovanligt mycket stavfel i den, inte ofta man hittar sånt.

Lulekickan: Blir ju liakdant i alla dessa renbergstrådar också, ingen kommer nånstans. Men likförbannat kan jag inte låta bli att engagera mig, åtminstone inte i början av renbergstrådarna.
Då tycker jag det här känns kuligare.

Albert Hall: Själv orkar jag inte läsa alla deras inlägg mer. Kollar jag en tråd och ser att de 20 senaste inläggen postats av dem känns det ganska meningslöst att öppna dem - det som står i inläggen är ändå säkerligen sådant som man läst hundratals gånger tidigare.

Lulekickan: Om han kan lira på topp så snittar han säkert 0,7, men han är för ojämn. Höga toppar och djupa dalar.
Men hans dragning när han kommer ensam mot en back på vänsterkanten är helt underbar. Jag har fortfarande inte fattat exakt vad som händer. Det har nog inte backarna heller iofs....

Lulekickan: Det vore säkert inte lika kul att fortsätta över mail. Lite av kicken för dom är väl att veta att många läser. Men jag tror nog att läsarskaran minskar sakta men säkert.

Albert Hall: Nix, jag ser det som säkra pengar, och skulle jag förlora så har jag ju åtmisntone förlorat dem för en god sak. Kan han bara låta bli att hamna i onåd hos tränaren - vilket han gjort i de två senaste klubbarna - och bli bänkad pga det så grejar han 0,7 p/match hur lätt som helst.

Albert Hall: Ibland har jag faktiskt funderat på att be Jesper eller LL be dem lägga ner. Inte stänga av dem eller så utan bara påpeka att deras s.k. diskussioner - som har stått och stampat på ett och samma ställe jagvetintehurlänge - knappast gynnar forum och att de kan fortsätta den via mail om de skall fortsätta överhuvudtaget. Ingen av dem har ju egentligen gjort något mot den andre - ja undantaget det eviga tjafset, fast det är ju inte "på riktigt" - så det finns ingen anledning att posta en massa dynga.

Lulekickan: Du förlorar vadet mot Pinto. Tyvärr.

Albert Hall: Kanske blir dom svarta? Ja negrer (lulingar) alltså : ) I så fall hoppas jag att gröningarna tänker rodna ofta så de blir lite mer lätthanterliga.

Lulekickan: Ja det är tröttsamt. Det är ju synd för det skrivs ju allt mindre vettiga inlägg av dom.
Speciellt Savage brukar ju kunna var hur kul som helst, en av nätets bästa och roligaste skribenter överhuvudtaget. Nu ägnar han all tid åt att gnabbas med Pekka. Dessutom är det inte ens kul längre tycker jag.

Albert Hall: Så sant att han var en kvävd smurf, i alla fall efter jul. Stackars.

Hoppas han lyckas bra nu när han är tillbaka i sin moderklubb Pelicans och har fått bli lagkapten och allt. Jag har ju till och med slagit vad med Pinto om att Jari kommer att snitta minst 0,7p/match.

Albert Hall: Jag tycker också att han kan vara kul ibland, t ex i somras när han berättade om sin husvagnssemester - då skrattade jag högt framför datorn. Fast hans bråk med Savage är bara tröttsamt. Jag fattar inte hur någon av dem orkar tjafsa så länge, det måste ju ta otroligt mycket tid som kunde ägnas åt vettigare saker. Tror dock att han mer eller mindre har gett upp att försöka provocera mig, i vart fall verkar det så just nu, men han gör säkert nya försök när han känner sig uttråkad och försökt få igång en diskussion med Pessimisten, //J, Simply Red eller någon annan han tycker verkar vara en skojsig sparringpartner utan att nå dit han vill.

Portello: En kvävd smurf? Hmmmm..... inte vet jag vilken färg dom har, men dom heter ofta Jari. :)

Lulekickan: Nej, neonfärgade blir dom när dom är avundsjuka, vilket dom ju är för jämnan......

Lulekickan: Jag har sett att du ignorerar honom, vilket ju är det bästa.
Men jag kan faktiskt inte låta bli att tycka att han är kul ibland, jag blir förvånad över att folk ids ta honom på allvar och bry sig.
Han försökte provocera mig några ggr i början men jag struntade i honom, då ids han inte längre.

Albert Hall: Sketamörkgrön? Neongrön?

Albert Hall: Vilken färg får en smurf i ansiktet om man försöker att kväva dom?

« · 110657 · »