Chief: Ok, då är det väl bäst att jag dricker ännu mer kaffe ur den MoDo- muggen då, så att jag är garanterad att ångesten består när väl TIK-muggen hittar till Bjästa.
Albert Hall: Hmm...så Kickans namn fanns redan "ingraverat" på skivomslaget. Jaja, hade ju varit väldigt kul om undertecknad mot alla odds vunnit tvävlingen och så hade man fått heta Lulekickan. Nog för att Chief tagit över mitt liv och försökt framhäva mina mer feminina sidor men någon måtta får det väl vara ändå...
Paddan: Kvalångesten gör verkligen skäl för sitt namn. Kanske därför vi TIKare har så lätt för att omfamna och njuta av slutspelsångesten? Vi är redan härdade och har genomlidit alla helvetets kval...
Albert Hall: Hm, det är något med den förklaringen som inte riktigt stämmer... Jag hoppas givetvis att din pina blir kort och att Timrå kör över Luleå. Men det är som sagt av osjälviska skäl. Det är ett hårt jobb, men någon måste göra det...
Paddan: Slår vad om att det är den där muggen som framkallar din ångest. Färgen släpper giftiga ämnen eller nå't. Kan vara motivet också.
Albert Hall: Det är klart, ångesten i en kvalserie riskerar ju att bli riktigt djup då det ju också handlar om lagets möjligheter att få lira kvar i elitserien. Tyvärr för Kickan så får hon ju inte heller detta år ställa till med världens fest för att fira en viss degradering. Oklokt nog så beslutade vi oss ju för att vara kvar i elitserien även nästa säsong.
Chief: Äh, frågetecknet i slutet av mitt förrförra inlägg kom till av misstag. Inte misstänker jag dig för att ha egostiska skäl. Nån har bara bytt plats på tangenterna här.
Paddan: Bra att du också känner lite sympatiångest. Fast ångesten i slutspel är nog ändå rätt lindrig mot den ångest jag skulle känna inför en kvalserie. Hoppas jag ALDRIG behöver uppleva en sådan med Lule! Jag skulle aldrig palla det.
Nu kan man ju bara luta sig tillbaka, ta på sig sitt mest sadistiska leende och avnjuta den där ångestserien...
Chief: Äsch, sånt där som ångest lever man ju med dagligen så det borde väl vara dags nu att ta sig lite kaffe ur den svarta och fina MoDo-muggen, luta sig tillbaka och känna eländet komma vältrande in.
Albert Hall: Som den omtänksamma människa jag är hoppas givetvis jag också att det tar slut för er på fredag. Men det är givetvis bara av omtanke om dig, Albert. Någon måste ju ta på den närmaste tidens lidande och bättre jag än du. ;-)
Chief: Ja, nu har man i allra värsta fall 40 dagars lidande framför en. Nästan så det skulle kännas som en befrielse om det tog slut redan på fredag. Fast bara nästan.
Chief: För att jag egentligen inte tycker att det är kul. Så mycket ångest man måste genomlida. Nerverna tar stryk. Inte nyttigt för hjärtat. Jag säger ungefär som Kickan brukar säga. Sista gången man lämnar COOP-arena blir det nog på bår med fötterna först.
Chief: Det blir inte lättare med åren. Snarare tvärtom. En gång bestämde jag mig för att jag skulle sluta intressera mig för hockey. Fullvuxna karlar som jagar en gummibit med träpinnar, osv. Men inte fan gick det. Det var ungefär som att olära sig cykla, dvs att lära sig att INTE kunna cykla.
Chief: Jomenvisst, men det är klart Kickan har ju lovat att pressa Redogörelsen ur Albert så man får väl ge sig till tåls till någon gång framåt morgonkröken när Kickan snubblar in för att få läsa de där Redogörelserna.
Portello: Längtar? Så känns det inte för mig. Bara en svårartad ångest. Var för håller man på att vara intresserad av detta? Det är ju fan inte kul. Känns ju tamejfan roligare att gå till tandläkaren. Bara ångest.
Ujujuj, bara 4,5 timmar kvar till nedsläpp, fy tusan vad han längtar. Vad ska man tro om dagens match? Första målet tror jag kommer vara väldigt viktigt, bara hoppas att Luleå gör det. Tror vi tillslut matchen slutar 4-2 till oss. Målskyttar: Bulan, Husse,Petter samt Ledin.
Portello: Ingen aning, däremot så vet jag vad Nome betyder. Enligt The Deeper Meaning of Liff är det: "Latin suffix meaning: question expecting the answer, Oh, really? How interesting."
Portello: Ja, måste säga att jag ställer mig frågande jag också. Vem är han egentligen. Norm finns ju i den gamla fina serien Cheers och Al är ju rimligtvis Al Bundy, men vem är NormAl...
Lulekickan: ...och typ-E personer är såna där långhåriga personer som påminner om hårdrockare men som spelar någon form av Eurodisco på allehanda klubbar och arenor runt vår lilla värld ackompanjerade av bomber och eld...
frölundaindian: Äh, ta inte Zoogin på allvar. Han är bara drabbad av den välkända norrbottniska pessimismen. Allt som kan gå åt helvete går åt helvete, och allt som inte kan gå åt helvete gör det ändå, typ.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?