Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Luleå- Sveriges bästa lag!

Sv: Luleå- Sveriges bästa lag!
Swordster: Svårt att uttala sig om en pååkning som man inte sett, och jag har inte sett den. Men jag har inte sett någon luling försvara pååkning av kapanen. Det är precis tvärtom.

Det man framför allt kan anföra för att försvara 2 minuter är att domaren hette rådbjär. Bäst, av de bästa. Hoppas att vi får mycket rådbjär i fortsättningen också. Då kommer det lag av ni och vi som är bäst att vinna kvarten. Utan att domaren får obehagligt menlig påverkan.

Grattis till vinsten igår. Den förtjänade ni uppenbarligen. Hoppas du får nöjet att gratulera oss i morgon kväll.

Zoogin: Vet ,jag syftar på dom som sagt det.

örnie: Jag har aldrig sagt att han filmade.

Zoogin: Att kaapanen filmade är skitsnack det var en klockren påkörning.

Vill bara säga att jag innan matchen igå snackade med någon luleåsupporeter (tifonisse) och han sade som så vi syns efter matchen när vi sjungt sönder er , det jag undrar är varför ni inte hördes ett du på hela matchen?

Vi hörs och syns ihen i Coop på Onsdag eftersom ni ej har annordnat någon resa hit ner på måndag , Varför??

Swordster: De som satt runt omkring mig tyckte att Kapanen filmade men nog tyckte jag det var en ful pååkning alltid.

Swordster: vad jag minns så fick inte Ekman någon avstängning alls. Han fick faktiskt inte ens matchstraff utan bara fem minuter för charging. Däremot sattes han på bänken av en viss Kent Johansson och spelade inte mer i vare sig den matchen (och, tror jag, inte i den efterkommande heller).

Vad gäller Hägerbäck så kan jag av förklarliga skäl inte uttala mig personligen eftersom jag inte såg matchen. Men hans pååkning sågas ganska friskt på Forum på LHF:s officiella.

Skulle vara intressant att höra er syn på överkörningen av Kimmo, det skulle även vara intressant att läsa reaktioner på om man reagerat på att detta var en armbågstackling mot en försvarslös motståndare...

Svagt av Rådbjär att inte vågade ta matchstraff, så att lotterikommiten fick ta sig en titt på situationen. Glöm inte avstängningen på Ekman från förra året.

Välkoma ned på måndag.

Paddan: Ha ha ha "o-i" var riktigt fint. Och med syftning till ditt föregående mezz skulle jag vilja rekommendera användning av uttrycket "lycksfall i arbetet" när det plötsligt gått bättre än det borde gått exempelvis. Hörde att lallarbussarna kom snabbt hem från lule eftersom de oätit.

Det norrbottniska jag personligen harsvårast att förstå är ostökigt. Ibland tror jag att jag vet vad det betyder, men andra gånger är jag helt ute. Eller oi.

Nej, nu kanske man skulle lägga ner verksamheten en stund.
Avviker från min plats vid datorn med följande ord från The Deeper Meaning of Liff:
Glazeley= the state of a barrister´s flat greasy hair after wearing a wig all day.

God natt med er!

Däremot har jag för mig att Tommy Boustedt inte var vidare förtjust i o-bygden.

Sven Savage:
O-ord kan vara o så ljuvliga, gillar själv det fina o-i men de dialektala o-vöre och o-före går heller inte av för hackor.

Lulekickan:
Hmm...vet faktiskt inte, men någon gång kanske det hänt att det blivit något olycksfall i arbetet och jag faktiskt skrivit något som varit allvarligt menat.

Kan hända att det är en bild på Snygg-Brabenec eller en bild på hockeyspelaren Brabenec, vem vet...

Jahapp, så nu måste jag gå och lägga mig också. Det var då det värsta...
;)

Lulekickan: He he. De där o-orden blir ofta mycket, mycket bättre än konventionella uttryck. Smakar på "ofunktionsduglig". Helt annan sak än "icke funktionsduglig".

Duglig för ofunktion är en speciell konst, gissar ja, som styfven säkert kan berätta en del om. En hel del...

Paddan: Har du någon gång skrivit ett enda allvarligt inlägg? *leta-leta* Nix, jag tror inte det ; )

Fin bild iaf, tror jag. Storleken verkar stämma överens med Snygg-Brabenecbilden så jag kanske vågar öppna den.

Nattinatti Paddelände.

Hur tillverkar man förresten en Luleå? Det skulle ju vara sveriges bästa lag så då undrar jag om det är mycket ättika eller socker i lagen.

Är väl kanske bäst att jag publicerar godnattbilden redan nu ifall jag skulle få för mig att somna på tangentbordet.

Lulekickan:
Hmm..var det verkligen så jag menade? Vet faktiskt inte vad jag menade. Sitter och känner mig lite halvfebrig just nu, kanske är den där invärtes ilskan som börjar sippra ut genom huden och orsakar en fruktansvärd hetta.

Jag tror nog Dysso blir sur ifall de förlorar med 4-1 på måndag när du sitter i möte. Han som verkade så glädjestrålande idag.

Paddan: Och pga att du varit klasskamrat med den (o)styfves brorsa så vet du att han verkligen är styfv? Jag vill nog inte höra något mer om det.

Vi vann med 4-1 borta mot HV sist jag satt i möte i Coop Arena under en bortamatch, så jag räknar med en upprepning.

Sven Savage:
Tror inte det, då jag och Styfens brorsa varit klasskamrater på Mitthögskolan i Övik.

Tackar så mycket. Förstår att det inte är alltför muntert för dig heller. Men, ni får väl se till att ta snabb revansch nu på måndag.
Kickan sitter ju i Coop under matchens gång om jag förstått rätt så det borde väl vara en garanti för seger.

Jomenvisst, de säger att de har 12044 överraskningar, men för vår egen del så räcker det så gott med ett tjugotal grabbar som lirar skjortan av göteborgarna.

Sven Savage: Jag tror att det handlar om något ganska ostyfvt och ofunktionsdugligt, och därmed är det väl på sätt och vis styfvt. Det kan väl inte vara så hemskt att lämna en Redogörelse. Hade jag hört historierna skulle jag förmodligen ha berättat dem för länge sedan. Annars måste det vara något väldans ruskigt.

Paddan: Albert redogörelse kanske involverar den Styfve? Eller så är det det den inte gör, utan snarare den ostyfve.

Ber att få framföra mina kondoleanser, Paddan, för förlusten med 1-0. Det måste kännas grymt tungt. Att förlorar med 1-0 i kempis, det kan vi intyga.

Men jag tror inte ni är körda för det. Zippers har säkert en del överraskningar att vänta, troligen redan på måndag. Liksom ett medelpaddanlag som lirar hemma...

Paddan: Pinto lär ju knappast ha tänkt dö imorgon så jag kan ju hämta mina 500 kr en annan gång. Jag känner inget akut behov av de pengarna.

Lulekickan: Jo, jag kan förstå att du var väldigt deppad efter matchen, men missa femhundra kronor...
För egen del hade det varit ungefär som att missa en smärre förmögenhet.
Jäkla otur att man inte hittat de där guldbyxorna, jag måste ha köpt fel färg eller så.

Lulekickan:
Det är så himla långt för mig att ta mig upp till Luleå och försöka få honom att "tala ut" över en back med öl.
Men, vem vet, om jag tar mig upp dit så kanske det går bättre för laget från "helvetet på jorden" så...

Jag glömde till och med bort att knalla upp till Pinto och hämta de 500 kr jag vann i vadslagningen eftersom jag var liiiite deppig.

Paddan: Jag glömde bort att pressa honom. Du får göra ett försök istället.

Sven Savage:
Apropå utrustning och fysionomier och liknande så är jag intresserad av att höra om Kickan lyckades pressa Albert på Redogörelserna.

Men när vi är inne på fysionomier, passade jag också på att kolla in Styf, när jag ändå var där. Det var...intressant.

Hörde att han visades ut för otillåten utrustning ikväll. Det lät ju lite obehagligt, att matchen stördes av otillåtet styf-utrustad. Hoppas att det inte var den sängkammarsögde som hetsade Styf? kanske var det någon som löpte, TIKar emellan?

jahja, nu har jag varit där men tyvärr inte lyckats. I stället för en bild på sjögren har de på Timråsidan satt in en bild på en klassisk psykopat, som det verkar. En med desperat och cynisk blick, i kombination med ett öppet gap, i syfte att låtsas leende. Men den blicken lurar nog ingen. Tyvärr visar man bara ansiktet. Hade de helfigur skulle man skönja nallebjörnen i ena handen, och klyvyxan i den andra. Hoppas de tra bort det där misstaget snabbt, och ersätter det med en bild på den riktige sjögrenen.

El Maco och Chief: sammetsblick och sängkammarblick, ni får det att låta så iögonfallande. Jaf får öppna Timråsidan och kolla vad ni talar om!

El Maco: he he. har hon prövat Fulingar, så hon vet? Annars får hon chansen om 1-2 veckor, du vet...

Lulekickan: Har du känt honom länge med andra ord.

Well, well, hellre hjärndöd snygging än manlig fuling som min flickvän intalar sig som ett mantra.

El Maco: Det är inget han lagt sig till med när han blev tik, han var det redan tidigare om det är till någon tröst.

Lulekickan: Hjärndöd, såpass.

El Maco: Ge dig, jag anser Chris vara hjärndöd, sedan får han ha hur mycket sänkammarblick han vill. Jag håller mig till De Riktiga Männen, och såna hittar man bara bland lulingarna.

Chief: Du som är tjej, blir du inte lite knäsvag av den Sjögrenska sängkammarblicken? Kickan är såld på Chris, det vet jag, och till och med Bulan föll pladask för honom.

För övrigt tror jag Sjögren lärde sig något, tyckte han var väldigt lugn idag faktiskt.

Sven Savage: Personligen tycker jag nog att Strimma är en vackrare vision än Fredriks valhänta kärleksförklaring till Christian. Men vem kan klandra honom om han inte förmådde stå emot Christians mörka sammetsblick? Den man älskar, den agar man...;-)

Chief: Du har så rätt. Hockeypoesin. Den vackraste, den sköraste. Och nu talar vi ändå bara ord. men vi kunde lika gärna tala i bilder. Som när strimma passerade fem motståndare. Eller när fredrik uppfostrade christian ;)

El Maco: he he. Den var bra, Mackan. Du har deklamerat den för MooDooisterna, antar jag? Ger de den, den uppskattning den är värd?

Chief: Hrrrrm. För att undvika att bli utskälld av Ernie Eagle vill jag inte uppmana någon att skriva hockeypoesi i Evangelinetråden i Timrås gästbok. Istället återvinner jag min förstfödsling här om det är åkej? Den är ett halvår gammal men ändå dagsaktuell.

"Ode över de vikande publiksiffrorna i Kempehallen"

Ismaskinen far
I lysrörens sken
Under mediekuben

Sven Savage: Mycket vackert skrivet. Jag anar en poet i dig. Hockeypoesin - det vackraste och smärtsammaste av poesi.

Chief: Mmm. Jag kan också se de bilderna När knoppar brista är det våren, när blomman blomma har sommaren kommit.

Knopparna tala om vårens rädsla inför det som komma skall, medan det om sommaren redan kommer. För oss lulingar är det idag snarast höst, den tid då det vissna och förtvivla, och man sakna det som aldrig kom.

Naturen, livet, och hockeyn, allt hör naturligtvis ihop, och det gör också det faktum att så småningom blommar det igen. Kanske redan på måndag?

Zoogin: Just det. Vi har fölorat mycket i det slutspel som följer elitserien. Men vi har vunnit ännu mer. Vi kan förlora, och vi kan vinna.

Timrå har aldrig förlorat en slutspelsmatch sedan elitserien startade. De har bara vunnit. De kan vinna. Men kan de förlora? Kan de komma igen efter en förlust?

Det kommer att visa sig...

Sven Savage: Givetvis kommer ni tillbaka, det har jag aldrig tvivlat på. Och givetvis har du rätt, när man värker som mest, det är först då man är kapabel att till fullo uppskatta och njuta av det solsken som följer på regn...

Det gör ont när knoppar brista, men se så vacker blomman blir!

Guldåret 1996 förlorade också Luleå första slutspelsmatchen hemma med 2-3, då mot Malmö.

Chief: Varför tänka enfald när mångfald finns tillgängligt? I hockey har jag aldrig någonsin varit pessimist. Jag tror alltid att chansen finns. Ibland har andra visat det mot oss, och ibland har vi visat det mot andra. Bäst kommer vi lulingar ihåg när vi lirade kvart mot warulfven för tio år sedan (det var bäst av tre då), förlorade första i karlstad, och låg under med 0-4 i tredje perioden i delfinen. Några veckor senare ledde vi finalen i SM med 2-0 i matcher.

Nejdå, inte pessimist, men däremot måste man låta deppandet värka och verka ut, bearbeta det som en kris, för att komma ut allt starkare än tidigare.

Vi kommer tillbaka!

Sven Savage: Vill man vara lite elak här skulle man kunna svara O sancta simplicitas! Men nu är ju inte jag en elak människa, dessutom har vi ju redan konstaterat att ett visst mått av pessimism bara är nyttigt för själen. Nästan så jag blir lite avundsjuk på er, som kommer att få uppleva så mycken hejdlös glädje snart när kontrasten infaller. Men eftersom jag lovade Albert att vi skulle förkorta hans pina så är det väl lika bra att jag ger upp sådana tankar på en gång och får så lov att finna mig i att vi lallar vidare. ;-)

Lulekickan: Mmm, det har du nog rätt i. Du såg att jag startade Froza Luleå Alltid! på Forum, som för att bjuda in till en tråd där man kunde slippa det eviga gnället om hur kassa vi är. Till slut dök dock jossehananon upp, som vanligt, för att förklara hur värdelösa vi var. Jag uppmanade honom att byta klubb. Kanske jag skulle betala in honom i annan klubb i stället? Påminner om när pekka brukade skriva 700 inlägg per dag om hur bästigast styvbenen var.

Men, du. Det är det här vi vill ha, det här vi väntat på. Skulle vi bara vinna vore det meningslöst. Just genom att förlora, blir vinsten senare så underbar. Så kan man ta emot och omfamna även förlusten. Det hemska nu, är en förutsättning för det härliga sedan. Mitt totala neddeppande är mitt sätt att göra den kommande vinsten så överljuvlig som möjligt.

På August Strindbergs kors, stort och svart i trä på haga begravningsplats som jag ibland passerar, står ristat "O Crux Ave spec unica" översatt från utrikiskan till: vara hälsat kors, mitt enda hopp.

Idag bär jag mitt nederlagets kors så långt till golgata som jag orkar. För vår plats i himmelriket så småningom....

Chief: Såklart att vi är HS Allstars. Det bästa av de bästa, typ. Tråkmånsar göre sig icke besvär, i den här gb:n har vi kul och trivs med varandra. Vi är bäst!

Sven Savage: Det kanske vore läge att starta den där Äkta-Kärlek-tråden nu, kanske under rubriken "Tills döden skiljer oss åt", för att förklara att vi älskar och alltid kommer att älska LHF oavsett vad som än händer, och det tills döden skiljer oss åt. Oavsett vem som spelar i klubben och oavsett hur det går så älskar jag LHF lika mycket. Pojkvänner går alltid att byta ut, men favvoklubben? Aldrig. Kanske är det den enda äkta kärleken, den enda som verkligen varar för evigt. Jag tänker inte deppa. Visst gör det ont att förlora men för mig är Älsklingarna ändå bäst och kommer så alltid att vara.

« · 228261 · »