Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

MoDo nästa

Sv: MoDo nästa
nu är nivån väldigt låg...
nu kan alla ta 5 minuter och gå på muggen eller nått..

knaskamilla: Du talar ju för dig själv.SÖK.....

scim: Jag vet folk som är betydligt äldre än jag är som har kallat honom Floppa.

Uj, vad ni grinar. Gör det såååå ont att alla inte älskar eran ikon?

observant:

Fan vad jobbigt. Ska jag gråta för det, eller ska du vara snäll och förklara, eller ska jag bara nöja mig med att skratta åt din låga nivå?

knaskamilla: Då tycker jag verkligen synd om dig för då har du VERKLIGEN inte fattat någonting!!!

Lulekickan:

Det är väldigt ädelt av dig att offra din seriositet och mogenhet på att försöka reta oss. Faktiskt. Riktigt ädelt. Det är inte många som skulle sjunka så lågt för den chansen (verkar som att det mest är du och observant, faktiskt).

När man hört Floppa förut har det för det mesta varit från fjortisar och barn. Jag skulle bli nervös om du tillhörde någon av de kategorierna.

knaskamilla: Jag förstår att det är svårt att låta bli att besvara inlägg riktade till någon annan MooDooist. Ni kommer ju alltid i flock.

(Nu återstår bara en vecka av kriget, det är den tid det brukar ta innan känslorna efter mötena lagen emellan lugnat ner sig : ))

Lulekickan:

Jo vi har säkert hört väldigt små barn använda det ordet.

Börja räkna.

LL: Jovisst blev han det interfercierad men ändå så hade NR66 avgjort förr eller senare ok det var jävligt jämnt o ryssarna var grymma men det fanns 1 spelare i mängden som var en storlek större än alla andra hans tröj nr var visst NR66!!! ;-)

knaskamilla: Jorå, det finns det eftersom det retar er : P

Ni kan väl knappast påstå att det är första gången ni hör smeknamnet "Floppa", och inte heller att det är jag som har infört det från början?

Skulle jag räkna upp alla era inlägg eller handlingar som det inte finns någon mening i skulle HS gå ner pga överbelastningen.

observant:

Jag har verkligen försökt att inte lägga mig i vad du skriver också, men det går inte att låta bli längre (det heller):

Först skriver du till Frisco ngt i stil med att han inte borde ta allt på blodigt allvar. Sedan skriver du till Frisco att allt du skriver är på blodigt allvar.

?

Lulekickan:

Jag har verkligen försökt att inte lägga mig i det här, men det går inte.

Så här:
Det är inte jobbigt/smärsamt/whatever som MoDoit att se att du kallar Foppa för Floppa. (Om det hade varit t.ex. Tommy Kiviaho som kallades Foppa hade det för övrigt varit ett helt logiskt smeknamn... Floppa, alltså.) Vad som är jobbigt är att se att folk i din ålder roas av att kalla en väldigt bra spelare för Floppa, trots att du erkänner att du inte tycker att han är en flopp. Det finns liksom ingen som helst mening i den handlingen då.

Frisco: Det får stå för dig själv hur du läser mina inlägg men jag menar vad jag säger på blodigt allvar har du inte fattat något...modoit!!

Lulekickan: För mig kommer NR66 vara den störste för alltid det är ju bara kolla in poängligan just nu i NHL!!Det blir en sådan kniv i strupen match imorgon för BIF puh jobbigt värre,sicken nervpärs det blir!!

observant: Varför står det frisco: först i alla dina inlägg trots att du pratar med dig själv?
:-) ;-) =-) :-) ;-) =-) :-) ;-) =-) :-) ;-) =-)

scim: Nej, det behövs inte. Sollefteåmaffian med bistånd av några andra sköter dagispostandet rätt bra på egen hand.

observant: hade inte kanadickerna fått spela precis hur fult som helst i de där finalerna hade Sovjet spöat skiten ur dem. Jag blir än i dag upprörd på hur Canadas avgörande mål i den sista matchen gick till. Lemieux hade aldrig ens fått den målchansen om inte en sovjet hade blivit hur uppenbart interferad som helst i mittzonen. Och det var väl förresten den turneringen som alla lag fick åka runt Canada som flipperkulor - utom Canada som lugnt kunde ta igen sig på samma plats efter varje match...

Frisco: Det är enbart därför att förvirra er.... modoiter höll på nästan o skriva något annat!!

observant: Lemieux borde klonas. Frågan är om det någonsin kommer att födas någon lika stor talang som honom.

MIF är extremt svaga på bortais, överlägset sämst i ES, men räkna inte med någon lätt match i alla fall. Eftersom de är i samma poängnöd som er kommer de förmodligen att kämpa till sista blodsdroppen. Risk för en grisig match skulle jag tro.

Lulekickan: Nåja, så många inlägg skriver du väl ändå inte i vår gästbok.

Lulekickan: Nu gällde det dina rim. Inte nåt annat. Politikersnack är att flytta över frågan till ettt annat ämne och att svara med en fråga.
Du får völ lära din nye paktmedlem observant det också. Han skriver frågor där det ska var påståenden och tvärtom.

Jag gissar att gud ser sin chans att vara överkonstapel snart och raderar alla "Modoinlägg" här.

Frisco: Herrejisses vad du är lättretlig när det gäller dina små älsklingar. Har du inte märkt att det under lång tid varit dagisbeteende över rätt många inlägg på Modos gb?

Frisco: Men hallå tar du detta på blodigt allvar???Måste man alltid lägga en ;-) bakom!!

Lulekickan: Då har vi samma favorit hade NR66 varit skadefri med ryggen o så dom åren när han spöade många utav NR99 rekord hade han varit störst genom alla tider men det är han för mig sen Canada cup -87!!Ja vi måste bara vinna mot dessa reservdanskar imorgon,Hadelöv får ha sin darriga dag som Aspen hade igår men det kanske blir Ramen som står för oss vinst i vilket fall ett måste!!

Lulekickan: Ok. Ni får ta Lemieux.

Lulekickan: Du säger att du kallar honom Floppa. Pinsamt. Är det för att det låter lika? Märker du inte att du har lite för mycket dagisbeteende i dina inlägg nu?
Vuxna människor har bara rimstuga den 23:e december.

observant: Sedan kan ni ju själva se till att bättra på eran målskillnad ännu mer. Dessutom behöver ni 3 p imorgon, och jag hoppas ni tar dem.

Frisco: Jag har inte sagt att han är en flopp, bara kallat honom Floppa och sagt att han inte är bäst. Lemieux är bäst.

Lulekickan: Ja just det för målskillnaden behöver vi så 110-0!!Blir bra då är jag nöjd ;-)

Lulekickan: Är det därför han är en flopp? Alltså att han inte är bäst. Jag kallar inte hela GrooooooooooKooooooooo flopplaget.

Lulekickan: Det där är ju nåt för tidningarna!

Lulekickan: Dessutom sänkte SELÄNNE floppa så underbart i OS-98!!!Glömmer aldrig det århundradets VM var det ju med alla NHL-STJÄRNOR!!Selänne-Floppa 2-1!! ;-)

Frisco: Det är väl subjektivt.

Ja, säger jag.

Lilljanne: Eftersom det är en och samma person har jag svårt att se någon skillnad.

observant: Vi ska göra vårt bästa. Det skulle ju dessutom försämra MooDooisternas målskillnad endel vilket kan komma att bli helt avgörande för er till sist.

Lulekickan: >>>>Kan det kanske tänkas att det finns bättre hockeyspelare?

Nej.

Lulekickan: Foppa är bättre än Floppa!

Lulekickan: Ja slå ett världsrekord imorgon 110-0!!!

Frisco: Nej, måste man vara avundsjuk bara för att man inte har Floppa som idol? Kan det kanske tänkas att det finns bättre hockeyspelare?

observant: Fiskens kropp har tagit mycket stryk. Frågan är hur länge till han kan fortsätta.

Luuuuuuuuulekiiiiiiiiiickaaaaaaaaaaaaaaaaaan: Floppa? Jojo, jag tror det hela bottnar sig i stor anvundsjuka då ni GrooooooooooooooooKoooooooooooister inte lyckats fått fram nån som är i närheten så bra som #21. Är det så att Luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulinagar är ett väldigt avundsjukt släkte?

Lulekickan:Floppa har han inga SM-GULD,snart är det försent börjar bli till åren o han är inte lika övertygande som han var när han var som bäst!!

Portello:

Tråkigt med ÖSK. Och jag har inte ens lyckats se någon av deras matcher sedan de gick upp i allsvenskan... =( (Fast jag har sett en AIK Hockey Härnösand-match en gång!)

Lulekickan: Jajjemensan. Det är det.

observant: Jag har ju tippat 0-98 så det blir betydligt mer än 10 lulingmål per period.

Frisco:Nej då men hade du sagt portellon hade jag svalt det inlägget ;-)

Portello: Är det en lulingtrocadero då?

observant: Floppadricka kanske? : )

(Oj, nu blir MooDooisterna ledsna i ögat, Floppa är ju gud eller nåt).

observant: 10-0 per period? Nej nu har du nog tullat på trocaderon.

Frisco: Jag och Portello? Ja, det är jag rätt säker på att vi gör. Åtminstone halva min släkt är mer sydbottnisk än norrbottnisk.

« · 199570 · »