Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

MoDo nästa

Sv: MoDo nästa
knaskamilla: Man får väl se det tragikomiska i det.

Lulekickan: Ja, just det ja. Det är tråkigt att titta på Modo. Att jag inte upptäckt det förrän nu när du sa det. Bröderna Marx, roligt?

NuMountain:

Hmm. Eller hoppas på att Werna gör något roligt, som att brottas om någon annans klubba, t.ex. Fan, det var ju länge sen jag var på match sist!

Paddan: Ja Hlinkakov är ju en primaballerina redan så han vet ju om någon hur man ska dansa svansjön, Kankse han kan inspirera Wargkov att bli samma då bire ju rana snurren om ävan Wernblomkov börjara med Svansjön den du!

Lulekickan:

Vilket lustigt sammanträffande, för i vanliga fall brukar MoDo vara ganska roliga att titta på. Av någon anledning blir det för det mesta inte särskilt kul hockey i matcherna mot Lulingarna, dock.

Lulekickan: Tack för att ni slog MALMÖ!!Tyvärr ser BIF mer o mer ut som dom gjorde det i höstas,dags o ta in fler JAS plan så finmotoriken kan hittas igen det är som totalt bortblåst med vinden aj aj då!!

Paddan: Här är killen som ska sänka Modo i morgon.

Zoogin: OK det ser ju bra ut vår lille Trollhättekille!!

knaskamilla: I MooDooisternas enda öga kanske, men i övrigt är det rätt få som tycker MooDoo visar upp någon sagolik drömhockey.

observant: Vassego, det var så lite så. Vi fortsätter hjälpa er imorgon genom att pissa på MooDoo.

Lulekickan: Bättre att ha ett öga, än att vara helt blind. Det är förövrigt rätt få som tycker att Luleå visar upp någon sagolik drömhockey.

Lulekickan:

Jag grämer mig lite över att du var på plats i ishallen under All star-matchen, i stället för lyssnade på vad kommentatorerna på teven sa om publiken i Lule.

knaskamilla: Jaså. Vet inte om jag hade brytt mig särskilt om vad de sagt om en hockeypublik som inte var den vanliga hockeypubliken. Uppskattningsvis 3000 pers var kids under 15 år, många av dem inbjudna eftersom de spelar hockey i någon av länets klubbar.

Lulekickan:

Nu var det inte den publiken de pratade om, utan ES-publiken. Fast jag vet iofs av erfarenhet att du inte bryr dig om sådant som talar emot din åsikt överhuvudtaget, så atte.

knaskamilla:
Ähfan, nu är det dags att ta tjuren i hornen och visa vem som bestämmer.

Eller hur var det nu?

Paddan: Du måste verkligen gilla flickan på bilden eftersom det är ca 100:e gången du lägger ut den?

Bara en avslutning på messet:
GroKo Hockey - Huddinge IK 3-12 (0-5,0-4,3-3) publik 1.826

Frisco:
Åhfan, så du håller räkningen, imponerande!

Paddan: Jag räknar inte, därav mitt ca.

Skickar en bild jag med.

Frisco:
Hahaha, den var ju brutalt kul.

Frisco: Här vare livat värre. Är det match i morgon eller? Det gäller att ha en perfekt sits.

Lulekickan: Ha ha ha TACKAR PÅ FÖRHAND!!LYCKA TILL!!!

observant:

Oops.

knaskamilla: OCH var fick du luft ifrån!!!

observant: Bry dig inte om MooDooisterna.

observant:

Tro det eller ej, men vi har luft här uppe i norrland också.

(Du borde lära dig att tyda smileys, så slapp du hetsa upp dig över ett skämt.)

knaskamilla: Det kan inte vara lätt jag vet att du fortfarande grämer dig över den SM-FINALEN-99 en annan kommer ihåg det som förra veckan det var sååååå jävla sköööönt o tysta dessa få Modoiter vi har här Trollhättan. Ö-VIK var just vad den första bokstaven började på ÖÖÖÖÖÖÖDSLIGT!!!DEN NATTEN HAHAHAHA!!!

knaskamilla: Just därföre fick du föregående inlägg hahaha!!!

observant:

Vänta lite nu...vad pratar vi om? Vad har den med något att göra?

knaskamilla: Men var är detta. Man har pysslat med annat i några minuter . Då man kommer tillbaka så har Modo:isterna invaderat gb:n. Var ska dett sluta?? :)

Portello:

Ursäkta. Jag ska försöka återgå till min egen gb.

PS. Snälla, sätt in en bild på Trocadero. Det är min största idol!

knaskamilla: Hej då!!!.....

knaskamilla: Du får gärna posta här. Alla är hjärtligt välkomna, sådeså!

En bild på vaddå? Vet inte ens vad det är.

Portello:

Usch, vad besviken jag blev på din bild.

knaskamilla: Det var nog det vettigaste du skrivit på länge ;P

Portello: Bilden är ju det finaste som finns.Nästan.

Portello:

Jag har mina ljusa stunder. Dessutom tävlar jag mot miiike66 i antal tomma inlägg. Fast det kanske bara var dem i MoDos gb som räknades? Hmm...

Nåja. Gud brukar ju vara bra på att radera inlägg, så jag litar på att han tar bort de där två.

knaskamilla: Men den drickan är faktiskt jävligt god lite svårt o få tag på den här i söder!!Sen svaret på din fråga är I LOVE TO HATE MODO!!

knaskamilla: Här har du din Trocadero.

Portello:

Man får väl göra't själv då.

"Trocadero är en läskedryck med smak av äpple och apelsin. Den lanserades år 1956 och är mycket populär i Norrland. 'Trocca' som den i folkmun kallas, betraktas som 'Norrlands nationaldryck'." (Källa: susning.nu)

Frisco:

FEL, FEL, FEL!

knaskamilla: Usch och fy .
Gör om- gör rätt.

knaskamilla: Där har du i sin tur Portellos motsvarighet ursäkta men den smakar bäver!!!

knaskamilla: Äpple och apelsin? Jag har pimplat en och annan Trocca i mina dar, men aldrig har jag tänkt på att den smakar äpple och apelsin.

Portello: Vad tusan smakar Portello då? Blodapelsin och kiwi?

Albert Hall:

Nej, visst är det fascinerande? Jag hade heller inte tänkt på det, förrän i våras då jag skulle försöka förklara för en tjej från Portugal hur Trocadero smakar och därför läste innehållsförteckningen. Jag kan iofs inte med den bästa vilja säga att jag tycker att den smakar äpple och apelsin, men det kanske är en annan sak?

(Hon tyckte för övrigt att Trocadero var gott. Renklämman gillade hon också. Överhuvudtaget en lyckad fika med en till Sverige nyanländ portugis(-iska?).)

Albert Hall: Den smakar godis ;-)

knaskamilla: Den här då?

Albert Hall:

Portello smakar: alldeles för sött.

Frisco:

Usch, äckligt.

Albert Hall: Har du aldrig smakat Portello??

Portello är en kolsyrad läsk gjord på friskt källvatten. Med sin karamellaktiga smak har Portellon fått ett starkt fäste i Norrland.

Saxat från kopparbergs.se

« · 199296 · »