Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

MoDo nästa

Sv: MoDo nästa
Dysso: Det heter väl imperfekt, elle?

Dysso:
Hmm...chips och Losec, visst har man hört talas om knepiga dieter men den där tar nog priset.

Dysso: Du gör rätt i att vara en elak HåVe-supporter. Det finns inget värre än folk som alltid är snälla. Jag menar, det är nog hemskt att du är HåVe-supporter, hur hemskt skulle du då inte ha varit om du dessutom hade varit snäll? ; ) Fast jag tycker om dig ändå.

Dysso: Nej snälla, låt bli att gräva. Det räcker med att han är extremt rödhårig.

Paddan: Det kanske var jag som gav order om att Dysso skulle gödas med chips. Jag försöker ju omvända honom till helluling istället för halvluling ju.

Lulekickan: Ha, vilken tur jag har då. Som något av det snällaste och menlösaste som finns så är jag ju därmed också värst! Nåväl, alltid något att trösta sig med...

Paddan:

Jag lägger mina losec i colan, förhöjer smaken en hel del. Nu efter matchen mot FBK har jag dock inte brytt mig om att öppna sista kartongen.. Hur kan vi förlora, när Pelle Gustafsson ger laget lite mer kämpavilja? :)

Lulekickan:
För att det ska bli någon gödning av Dysso så räcker det inte med de där miniatyrchipspåsarna, nej nu talar vi stora svarta sopsäckar med chips!

Lulekickan:

Jo, jag är elak bara för att göra det lättare för andra. Fast .. det skulle å andra sidan göra mig snäll. Blä, dessa paradoxer ger mig huvudvärk... ;)

Lulekickan:

Rödhårig, och med en hjälm som det är hjärnsubstans på. Det kanske är den som färgat håret också?

Paddan:

Stora svarta sopsäckar? Då tänker jag mer på såna man gör sig av med lik i, anar en konspiration här! Vågar man verkligen gå på någon mer match där du är med?

Paddan: Var inte så säker på det. Jag kanske tycker att du är en elaking bara för att du är MooDooist : P

Dysso: Här har du en som har huvudvärk...

Hälge:

Hehe, min huvudvärk har inte riktigt nått såna nivåer än. Börjar dock ana vem som var i närheten när FBK's hjälmar designades...

Dysso: Blä, nu börjar diskussionen nästan bli äcklig. Jag gissar på Sjögrens hjärnsubstans - han verkar inte ha så mycket kvar själv.

Lulekickan:
Ajdå, tänkte inte på det. Äsch, ro hit med den där 25-årsboken då så kanske det blir "människa" även av mig.

Lulekickan:

NU förstår jag! Sjögren ville ha Bulans hjärnsubstans, därför han försökte göra ett hål in till den... *ler lyckligt över att ha listat ut vad som drev Sjögren till den armbågstackligen*

Dysso: Hmm...där ser man hur associationerna flyger, konstigt ändå att våra diskussioner aldrig spårar ur...

Klart du vågar, frågan är bara om du blir nöjd med matchens slutresultat. Vissa, vill inte nämna några namn (gud), försökte föra in ämnet på något helt annat när jag frågade om förra matchen i Jönköping mellan HV och TIK.

Paddan: "Ro hit"? Hrmpf, du får faktiskt betala för den som alla andra.

Paddan:

Den matchen har jag bara trevliga minnen ifrån. Träffa gud, OskarB OCH få se HV vinna... klockren dag. :)

Lulekickan:
Åhfan, så du menar att ni måste betala för den där boken också. Stackars er.

Dysso: Ja, så måste det ha varit. *hade faktiskt ännu inte listat ut det själv*

Vet inte om han lyckades göra hål, däremot skar Greppa ett hål i pannan på Bulan sedan för att Bulan skulle kunna få på sig hjälmen. Tydligen gör det mindre ont så av någon anledning.

Paddan:

Betala? Va? Nejdå, sånt ska man väl inte behöva göra? Har inte LHF några sponsorer som kan hjälpa till där? ;)

Lulekickan: Oj vad dåligt det gick att sova.
Skulle jag ta av mig min mysse? skulle inte tro det va, Har som tradition att behålla den på.
Och nej, jag ska inte stanna hemma. Hur var det själv? skulle du dit?

Portello:

Du som gömde dig så när jag var i COOP arena får faktiskt ta och komma ner Götet nästa gång LHF spelar här (23'e februari!). Ingen ide att försöka komma med några motargument, bara att skaffa biljetter redan nu! :)

Dysso: Sponsorerna hjälper bara till när det gäller VIP:s, alltså sådana som i alla fall erkänt att de är smyglulingar, som du. Eftersom Paddan vägrar att komma ut ur garderoben får han fortfarande betala för sig.

Dysso: Nog kan jag göra det, bara du betalar resan så :)
Senast jag var i Göteborg måste ha varit för över 10 år sedan.

Lulekickan:

Aaaah.. Tja, det låter ju logiskt på nåt sätt. Får jag en sån däringa bok dårå? :)

Portello:

På tiden att du kommer tillbaka. Jag kan sponsra med en korv i periodpauserna. :)

Lulekickan:
Åhfan, så du menar att man måste vara officiellt erkänd som smygluling för att få såna där privilegier. Var ansöker man om sånt då?

Lulekickan: Japp , Enter Sanman är riktigt bra. Metallica har faktiskt gjort en del bra låtar. Fade to black, Nothing else matters och The unforgiven är några.

Dysso: Tycker också att det är dax att besöka götet igen. Väldigt trevlig stad faktiskt.
Har faktiskt en kusin någonstans där nere, men jag kan tyvärr inte säga att jag har någon kontakt med henne. Inte lätt att hålla kontakten med alla kusiner.......

Portello: Jag vet att du vägrar att ta av dig kepsen, även om det är ouppfostrat. När jag gick i skolan fick alla minsann lära sig att man inte har mössa på sig inomhus, och såååå mycket kan ju skolväsendet ha hunnit förfalla på de två år som skiljer mellan oss.

Jag ska dit, tror jag. Vad som kan få mig att ändra mig är väl om jag inser att jag borde ta mitt ansvar och låta bli att åka dit eftersom min närvaro i Twin Peaks-arena brukar betyda LHF-förlust. Största behållingen därifrån är MooDooistjunioren som en gång försökte trösta mig en gång under säsongen 00/01 när jag var helt förtvivlad eftersom det gick åt helvete. Förresten borde du också fundera över om din närvaro är särskilt gynnsam för LHF.

Dysso: Jag ska faktiskt till Götet i mars, och eftersom jag hade tänkt mig att LHF ska spöa Frölunda just när jag är där så tycker jag du ska följa med och njuta av det. Vi kanske kan få med oss gud också - om inte annat kan jag säkert muta honom med X antal flaskor MAX-dressing.

Portello:

Jag har bara 3 kusiner och inte mycket kontakt med dom ändå. Förstår ditt problem...

Paddan: Du behöver inte ens ansöka, du behöver bara skriva rakt ut på HS att du älskar LHF och att du innerst inne alltid har tyckt att MooDoo suger.

Lulekickan:

"gud" är nog inte svårmutad när det gäller att gå på hockey. Låter som en klart trevlig ide, count me in. :)

Lulekickan:
Jaså var det så enkelt.
Få se, då kanske man skulle.....nä, glöm det!

Portello: Damnit, nu måste jag plocka fram Metallicas svarta. The Unforgiven II är också jävligt bra. Jag lyssnade på den säkert 30 gånger per dag ett tag under min studietid, fast bäst är nog Master of Puppets-skivan.

Lulekickan: Dessutom är S & M-skivan mäktig som fan.

Nu har jag tydligen börjat prata med mig själv också i bästa Albertstil. Du är gullig du Kickan.

Lulekickan: Har fått dille på eller snarare har haft dille en längre tid på en finsk grupp som heter Sonata Arctica.
Dom har en hel del jättebra låtar.

Lulekickan:
Måste hålla med om det där med S&M-skivan, hmm...man kanske skulle besöka brorsan och kräva tillbaka den snart.

Förresten, 30 ggr/dag, låter inte riktigt normalt. I och för sig har jag för mig att du inte heller vill vara det, normal alltså (eller var det vanlig).

Lulekickan:

Master of Puppets, en av mina mest spelade skivor. Verkar som om du har en mycket bra musiksmak..
"Give me money, give me green, heaven you will meet"

Portello: Bättre sent än aldrig, sonata arctica äger, har alla deras låtar :)
Ett annat bra tips att kolla upp är "stratovarius" :)

Paddan:

Lyssna på "And justice for all" istället, mer klass på den. Eller varför inte "The Complete Garage Days" ?

Dysso: Även om jag inte skulle pricka in en match mellan just LHF och Frölunda så ska jag kolla hockey då, fast det skojsigaste skulle ju förstås vara om det var just LHF. I vart fall borde väl något lag av TIK, HV och LHF kunna pricka in ett Frölundamöte den veckan.

Dessutom har gud lovat att bjuda på mosbricka från Sveriges bästa mosbrickeställe.

danoj: Hörde faktiskt dom live i somras .Deras enda spelning i Sverige.Synd bara att ljudet sög större delar av spelningen :/

Portello: Det är väl inte sån däringa Klasig musik? I så fall går det nog bort.

Lulekickan: Nej inte alls. Är vanlig hårdrock. Ingen Black/death metal eller vad det nu är han lyssnar på.

« · 199789 · »