Luleå HF

SHL · 117920 inlägg · 891 ämnen

Ny ordning i gb:n

Sv: Ny ordning i gb:n
Micke80:

Den uppdelning har bara ett litet fel, nämligen att den är helt omöjlig. Har du missat att SSK och LIF inte kan gå till slutspel samtidigt och att HV redan är klara för detsamma?

Micke80: Hur ska du få in både Södertälje och Leksand i slutspelet? Och få ut HV?

Lulekickan: Håller jag med om. Men nu ska vi bara vinna imorgon mot MIF och inkassera tre poäng först, sedan ska jag även inkassera 200 pix av vår kära Padda :)

Portello: Rent spontant känns det ändå bättre om vi får DIF i kvarten. Det är våran tur nu...

Lulekickan: jo det kan väl gå , bara FBK får Leksand och Luleå får Djurgården så känns det ok

Micke80: Den uppdelningen ställer jag upp på, fast kan vi inte byta plats på Södertälje och Modo?

Micke80: Det där låter kanon. Nu bestämmer vi så.

Lulekickan: Inte för att nu dom matcherna har så stor betydelse nu.
Två slutspel sedan hade vi ju ingen vinst mot Modo men slog ändå ut dom i kvarten.

Lulekickan: låter bra , tycker vi delar upp lagen mellan oss nu så slipper dom lotta på tisdag.

FBK-Leksand
Djurgården-Luleå
Frölunda-Södertälje
Timrå-Modo

låter det bra ??

Micke80: ...och vi vill ha DIF eller TIK i kvarten. Jag väljer nog DIF som favvomotståndare eftersom vi har vunnit samtliga matcher mot dem den här säsongen.

Portello: Jag sa ju "ingen vid sina sinnens fulla bruk". Modo hör ju inte till den kategorin : )

Lulekickan: Njä jag tycker det vore bättre om FBK får möta SSK eller Leksand känns inte som dom har någon form alls för tillfället , både Modo och ditt Luleå är inga favorit lag i kavrtsfinalen för mitt FBK och Luleås och Modos form är ju riktigt bra även om Luleå förlorade sist mot VF

Lulekickan:

Risken finns att FBK blir för starka. Jag ser det dock som HV's enda chans att slippa VF/FBK i kvarten, eftersom Modo och LHF säkerkligen kommer vinna sina matcher, allt annat vore en rejäl skräll. Att plocka poäng mot FBK har iofs inte varit omöjligt för HV den här säsongen.. HV: 5p .. FBK: 4p .. :)

Micke80: Det är ju enkelt ordnat om de nu så gärna vill det. Det är ju bara att Modo ser till att förlora imorgon så ökar chansen att få möta FBK avsevärt. Jag tycker det låter som en väldans bra idé.

Lulekickan: Ska väl vara Modo då. Dom brukar ju ha "lätt" för VF. Men nog lär dom kämpa för att bli femma eller sexa.

Lulekickan: Modo var faktiskt intresserade av att möta Färjestad som dom haft ganska lätt för i år sa Pirro i hockeykväll i torsdags, men det måste ju vara skönare och bättre att få ett annat lag

Dysso: Jag tror iofs inte att HV tar några 2 pinnar mot Warulfven, fast jag räknar med att inget av de lag som deltar i kampen om 5-6:eplats ger sig särskilt lätt. Ingen som är vid sina sinnens fulla bruk vill väl möta FBK eller VF i kvarten.

Lulekickan:

Nu har allt vänt, så hoppet är tillbaka vad gäller HV's chanser. Om HV tar två pinnar mot FBK imorgon så tror jag dom går längre i slutspelet än LHF.

Dysso: Oj, stackars. Tur då att LHF är bästigast så du slipper gråta när SM-guldet ska bärgas : )

Hur kan jag känna mig på så bra humör trots att det är måndag? Något måste vara allvarligt fel.

Portello: Det var väl det jag misstänkte, Ja, att du är totalt opålitlig alltså, inte att allt kan köpas för pengar för det är jag säker på att det inte kan. Det är nog bättre att jag mutar din arbetsgivare tror jag.

Lulekickan: allt kan köpas för pengar ;). Men nog skulle jag smyga in på matchen fastän du skulle skicka ett pengar till ett årskort på posten :)

Lulekickan:

Min värld var så mörk där, att jag satte allt mitt hopp till LHF. Efter HV's matcher blev det bara lidande...

Portello: Nu blir jag nästan besviken på dig. Inte kan väl någon luling låta sig mutas till att missa en slutspelsmatch mot ett simpelt säsongskort? Fast iofs kanske du har insett att det vore det bästa för LHF förstås ; )

Dysso: Så någon har jag lyckats påverka med min optimistpropaganda i alla fall : ) Många lulingar har ju annars snarare en tendens att vara för pessimistiska än för optimistiska, men å andra sidan kan det vända snabbt. Den som en dag är extremt pessimistisk kan nästa dag vara hur optimistisk som helst, så kanske är det bara så att vi lulingar är känslomänniskor.

Lulekickan: Beror väl på vad jag får för att hålla mig hemma. Ett årskort till nästa säsong skulle inte vara helt fel ... :)

Lulekickan:

Jag hävdar fortfarande att min form följde HV's. ;)

Nä, jag vet faktiskt inte riktigt, det gick bara dåligt. När jag var optimistisk så gick matcherna helt åt helvete istället. Tror faktiskt att jag blev FÖR optimistisk, lyssnade för mycket på vad som skrevs här antagligen. Man får en lite skev världsbild av att läsa poster om matchen här före nedsläpp. :)

Jag ser att Savage är online. Kul! Vi har saknat dig.

Dysso: Du som lyckades så bra i tvävlingen i början av säsongen. Antagligen är du alldeles för pessimistisk. Hur förklarar du annars att det gick så bra för dig när det gick sugigt för LHF och tvärtom? Eller var du överoptimisisk och tippade typ 8-1 till LHF i varje match när vi kommit en bit in på säsongen?

Lulekickan:

Själv gjorde jag en Albert och missade tippa Brynäsmatchen. Kom på det 40 minuter innan matchstart, men då var det visst redan försent. Hade väl hursomhelst tappat hela tätstriden där ändå, så... :)

Portello: Hmm, kan du mutas för att hålla dig därifrån? ; ) Vi har inte råd att förlora så ska det mutas så är det här rätt tillfälle.

Albert Hall: Min placering är ändå bästigare även om du mot förmodan skulle gå om mig i den sista omgången. Jag har ju nått dit utan att tippa förlust för LHF en endaste gång, och helt utan taktiska överväganden och tippande för egen vinning. Jag har tippat helt och hållet med hjärtat eftersom jag inte förmår att tippa LHF-förlust. Det gör helt enkelt för ont.

Albert Hall:
Hahaha, den där var ju kul.
Nej, nu kanske det är dags att bege sig iväg och kopiera upp allt material som behövs för årsmötet ikväll.

Kan bara glädja er alla att jag har tagit semester nu på lördag.
Allt för att kunna se Luleå ta ledning med 1-0 i matcher.

Lulekickan: på tal om Jonte så hittade jag den här bilden på forum.

Albert Hall:
Själv så anser jag att alla Bjästabor som medverkar i tvävlingen automatiskt skall koras till vinnare.
Två pinnar före...är det frågan om apportering eller?
Vad ska man tro själv då? En uddamålsvinst känns ju lite tråkigt. Säger en 5-3 seger till LHF.

Paddan: Si där, du lär dig. Den bilden är fin på riktigt tycker jag.

Attans, nu fastnar jag på HS igen, jag som egentligen borde jobba.

Lulekickan:
Äsch då, tycker bilden är riktigt fin.
Men, man vet ju aldrig.
Tycker dock att en smygluling borde få lite utrymme.
Får väl göra ett försök med en bättre bild då!

Paddan: Om MIF-matchen känner jag som Jonte, dvs LHF kommer att pissa på Malmö. Undrans om jag lämnat något tips i tvävlingen ännu? Något gammalt kanske finns kvar eftersom jag tror jag tippade alla matcher en gång, fast det är bäst att lägga in ett nytt. Synd bara att det inte ryms så många siffror som LHF:s antal mål kommer att bli : )

Paddan: Fast... egentligen borde jag hålla käft om mina åsikter i matchresultatfrågor. Kickan ligger två pinnar före i tvävlingen.

Paddan: Fy på dig Paddelände. Såna där bilder borde obönhörligen censureras i en lulinggästbok.

Paddan: Vi ska inte förlora imorron. Vinner vi inte är vi inte värda att komma före er i serien. punkt.

Albert Hall:
Jo, jag kan hålla med om att jag nog hade lite bråttom i morse när jag skulle klä på mig, eller var det LL du menade...

Vad tror du om morgondagens match mot MIF?
Skall vi kanske till slut ändå ha en möjlighet att passera er så här i grundseriens sista skälvande minuter...

Paddan: Som jag säkert sagt förut. Bra kille i fula kläder.

Lulekickan:
Ja jäklar du, se där..
Det borde man ju egentligen fira med en sång, vad tror du om "The king is half undressed" med Jellyfish, till exempel?

Paddan: Jag ser att vi har fått en ny LLulingmoderator. Det är nog vettigt med en moderator som redan känner skribenterna och det lulingska debattklimatet.

scim:
När du skriver det på det där viset får du allt att låta så scimpelt.

Paddan:

Vinst i varje match låter tufft, själv blir jag nöjd ifall man vinner säsongens sista match.

Salcin:

Härligt att höra att ni lyssnar på supportrarna, det är ju för dom ni moderatorer finns till.

Lulekickan:
Hmm...något nytt, jahapp, återstår väl att se vad som händer då.
Borde väl finnas plats kvar för lilla mig i varje fall.
Oftapoängsveckorna börjar lida mot sitt slut.
Nu är det vinstivarjematch-veckor som gäller fram tills dess att SM-guldet är hemtaget.
Har redan reserverat plats i bokhyllan för det!

Salcin: Tack Salcin, du ska veta att ditt initiativ uppskattas av många. Kanske kan det rent utav locka tillbaka några.

« · 222732 · »