Luleå HF

SHL · 117509 inlägg · 890 ämnen

Nyförvärv.

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Hmm, han bör väl vara en sån där extraspelare, antar jag. Dvs en så kallad Justin Case...

Paddan: Ibland är du bara alltför grym, grym-Padda! Hur går det för MooDoo då? hare vari match, elle? Själv bläddrade jag upp lite stats, kollade målvaktsliga, skytteliga, elitserietabell. . .ja, du vet. Livet är rätt trevligt nu, när elitserien kört igång.

Ska bli skönt ikväll klockan 00,01 då värvningscirkusen är över för ett tag.Har nästan blivit för mycket av den varan på sistone. Idag blev Chara klar för FBK, Sami Salo för VF samt att Koivu verkar vara på g till SSK.

Portello:

Jag håller med dig. Men jag bävar för hur det kan se ut i november när fönstret öppnas igen. Kommer hela femmor då att värvas? Eller tar lock-outen slut? Jag läste någonstans att det här var den mest osäkra säsong som någonsin spelats, jag håller med. Om det blir för mycket hattande blir det inge kul. Håkansson på NSD hade ju en krönika igår i ämnet. Se länken.

Albert Hall: Dessutom har vi ju det här med förmögenhetsskatten. De svenska stjärnorna kan ju lämna Sverige den 183:e dagen. Dettta innebär för Luleås del att Holmström samt Wallin kanske sticker i november.
Någon som vet vad som räknas i förmögenhetsskatt? Hade en diskussion om det igår. Varav jag och en till hävdade att det gällde pengar man har tjänat in samt fastigheter osv. medan en annan hävdade att det inte gällde pengar på banken.Vad är rätt?

Portello: Det här kanske kan hjälpa till att reda ut frågan, eller förvirra dig ännu mer ;)

skatteverket.se/skatter/formogenhetsbeskattning.html#Skattesats

Paddan: Utan att orka läsa det så kan jag säga att jag känner mig ännu mer förvirrad :)
Kan du som är smart?! förklara för en bondtölp som mig?

Portello: Hehehe, hade jag varit smart så hade jag redan skrivit de två rapporter som måste skrivas innan måndag istället för att dra på de så länge som möjligt.

"Till skattepliktiga tillgångar hör den egendom med ett värde i pengar som innehas i slutet av skatteåret, till exempel fastigheter och övrig realförmögenhet, aktier i börsbolag och övriga bolags aktier, bostads- och fastighetsaktiebolags aktier och andelar i placeringsfonder samt kontanta medel och tillgodohavanden. Skulderna dras av från förmögenheten och skatten bestäms enligt nettoförmögenheten."
Fribeloppet för förmögenhetsskatten är väl 1,5 MKR om jag inte minns fel.

Portello: Samtliga tillgångar-skulder. Om man inte har alla pengar i madrassen förstås, då blir det svårade för skattmasen att hålla koll.

« · 420350