Albert Hall: Tja, när jag gjorde min lärarpraktik så hade de läroböcker i aamhällskunskap utgivna 1984. Det var de böcker som min handledare tyckte var vettigast, och inte innehöll för mycket fördummande innehåll. Mycket tid fick då användas av mig till faktakontroll av innehållet innan lektionerna.
Skolatlasen är en intressant teori. Om den varit ännu äldre så kanske den hade varit korrekt. Jag hörde en lärare säga att dom hade så gamla atlasar att de börjat stämma igen beträffande länderna i öst!
Albert Hall: Det där gamla Tjeck o Slovak-ien där vandrar de väl hur de vill mellan landslagen. ;) Eller så är han så magisk som vissa av era supportrar tror.
Portello: Finns det verkligen pengar kvar att fortsätta värva för, om nu Bartecko blev den överlägset bäst betalda spelaren i LHF?
Jag antar att man på Svenska Fans både jublar, firar tidig julafton, smäller champagne... nej jag menar champis... korkar och firar det SM-guld som blev klart i och med värvningen av Bartecko.
wap.hockeysnack.com Enligt lokala nyheter har inte han fått nåt konrakt förslag från pittsburgh i går kväll. Agentens ord . Jag tror inte han . Spelar i lhf
Portello: Man måste erkänna att man är imponerad av Luleås tålamod. Ett sådant irriterade beteende från Bartecko och hans agent hade fått vem som helst att ta på sig Blåkläder och gått lös på en vägg eller ngt.
Nu har vi varit i kontakt med Miroslav Michalek igen - men han kunde inte lämna det besked han hade lovat oss under dagen.
Han hade satt upp en deadline tillsammans med Nobbe som innebar att de skulle lämna besked senast klockan 22.00 ikväll. En deadline de nu har brutit.
Miroslav Michalek berättade att de fortfarande inte hade hört av Pittsburgh Penguins och att de ville vänta till imorgon klockan 15.00. Han hade dock inte lyckats få tag på Nobbe angående detta ännu.
Då vi sade att detta mer och mer framstod som en parodi så skrattade han och höll med. Han sade dessutom att "det är klar fördel Luleå just nu".
Vi hade hoppats kunna ge er ett besked ikväll - men tyvärr råder vi inte över det här. Vill poängtera att vi inte vet någonting om vad Miroslav Michalek och Hans Norberg har kommit fram till. Lubos Bartecko kan ha skrivit på - lika gärna som han kan ha tackat nej.
Vi återkommer under morgondagen då vi vet mer!
Personligen hoppas jag att Nobbe visar lite stake och tvingar Lubos Bartecko att bestämma sig redan nu ikväll. Förstår om Lubos Bartecko helst vill till NHL - han har trots allt max 6-7 år kvar på toppnivå som hockeyspelare. Men har man lovat något så får man stå vid sitt ord.
Tycker det är fruktansvärt oproffsigt agerat av Miroslav Michalek framförallt - han är en licensierad NHLPA agent och kan inte sköta den här affären på ett snyggare sätt.
Och hur intresserade kan Pittsburgh Penguins vara av Lubos Bartecko? De hörde aldrig av sig innan den utsatta deadlinen. Tycker det talar sitt tydliga klarspråk - Lubos Bartecko kommer inte få någon envägskontrakt.
Portello: Blir inte förvånad. Men det hela var som jag hävdade hela tiden. Men som sagt, inget att bli förvånad. Men tråkigt är det ju helt klart att en sån som Jiglund ska få sköta en sådan pass stor sida som svenska fans.
Portello: Nja som helhet nej. Däremot tycker jag Luleåredaktionen varit rätt bra. Sedan är Alltid Blåvitt riktigt bra. Fast annars har du rätt. Jag lägger aldrig något värde i den. Nej vad säger jag? Det är ju sportbibeln - ett högfäste för trovärdig sportjournalistik.
Linkan: Luleå och Bartecko har endast ett muntligt avtal och inget mer. Dvs inget på papper.
Att han har skrivit på och Luleå väntar på att offentliggöra det är tal ur nattmössan från Jiglunds sida.
Självklart väntar Luleå med press konferansen som de har tänkt å hålla, tills Bartecko har signat kontraktet. Lite har dom ju faktikst lärt sig från Obsut såpan...
Portello: Förmodligen har Bartecko skrivit på redan..det lär offentligöras imorrn eller i natt..Nobbe har nog lärt sig av sina misstag och väntar tills övergångar mellan europa och Nhl stänger...
Portello: Väntar på nyheten, Gretsky, Super-Mario och Hull har skrivit på för Luleå. Dessutom har trion gått med på att spela utan lön....eeyyy!
Nä, skämt å sido så håller jag med dig. Alla rykten hit och dit som har cirkulerat sen i mars. *snark*.
Men snart är det förhoppningsvis över. Snart börjar ju säsongen och vi lär ju slippa en säsong som motsvarar förra säsongen, när det gäller Kalla-Anka stämpel, med spelare som mer eller mindre åker pendel trafik från andra sidan Atlanten.
Men som sagt, varför skulle Luleå hålla på nyheten om nu Bartecko var klar...
Lövva: Vet inte vad jag ska tro. Det enda jag vet är att jag är så grymt less alla rykten om den ena och den andra spelaren till Luleå. Vill se att spelare skriver på, inte "vara klar enligt säkra källor" eller liknande.
Portello: eller dagen efter det, eller dagen efter det??????
Om han nu är klar, varför håller dem inne med nyheten? Hmm, kanske därför att NHL "deadlinen" går ut på torsdag och Bartecko vill vänta med att skriva ett kontrakt överhuvudtaget föränn han har hört det absolut sista från NHL. Därför nöjer han sig med ett muntligt avtal med Luleå för närvarande. Eller vad tror du?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?