Luleå HF

SHL · 118060 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Paddan: ...och "aamhällskunskap" ska givetvis vara "samhällskunskap"

Så Bartecko signade till slut ändå, blir intressant och se vad han kan tillföra.
Hoppas bara det finns cash kvar till ett vettigt center alternativ också.

Salcin: Oj, det gick ju fort för er officiella hemsida att förpassa nyheten om Barteckos signande från förstasidan. Tydligen viktigare att meddela den gamla nyheten att Nordquist är med i Tre Kronors trupp till Ceska Pojistovna

Albert Hall: Hmm, om Kurirens prislapp på Bartecko stämmer så får han alltså ungefär 330.000 i månaden. Sån månadslön skulle jag också vilja ha.

Paddan:

Särskilt om man bara betalar 15% i skatt på summan. Nu tror jag i och för sig att man ska ta spekulationer om kostnaden med en rätt stor nypa salt.

Albert Hall: Tja, enligt Jiggy så ligger Kurirens spekulationer om lön väldigt nära sanningen.

Paddan:

Jiggy är ju väldigt känd för att aldrig tro på spekulationer. Fast visst kan summan vara sann, jag vet ju ingenting som vanligt.

Fast jag tycker absolut att det är rätt gjort av LHF. Om det ska värvas så ska det värvas nånting som sticker ut från den jämngrå massan. Vi har flera juniorforwards i J-landslagsklass att använda istället för att värva relativt dyra medelmåttor.

Albert Hall: Då kan jag säga att den summan är i närheten av vad Jiglund och Kuriren säger!

Saxat från Lulehockeys hemsida:

"Efter långa och många samtal med Greppa har nu Lubos Barteco bestämt som för att spela i tröja #25. Lubos ansluter till laget den 24 september..."

Jag som är en känd pedant observerar ju också att man nu stavar Bartecko annorlunda än tidigare. Felstavat nu eller tidigare, är frågan. Säkrast är väl att börja säga Lubos, även om det låter som ett namn på en hund.

Albert Hall:

Eller varför inte ett smeknamn? Jag föreslår Bart, helt enkelt.

knaskamilla:

Bart heter Jacks polare i boken Jack av Lundell. Jag vill nog inte riskera att komma att tänka på honom när jag ser Lubos.

Albert Hall: Det verkar dra åt Lubbe hållet...å Lubbe blir lätt Lusse, å sen blir det Bulle, å sen Bullen. Ähh, nu barkar det helt

Lövva: Ja, lite tidigt på dan är det ju för att hamna så snett :-)

Albert Hall: [Och klockan tre kom blodiga Bart, var har du vart? Kul att se dej! Han sa: Hon sa
det var grönt, men hennes snubbe kom och han höll på att slå ihjäl mej]

Frisco:

Sextisju, sextisju...

Nu finns det en info om att Bartecko gått till en Slovakisk klubb. Se länken.

Hittade infon på Svenska Fans.

Bolivar: Om det händelsevis är någon som kan slovakiska så finns det lite att läsa på HK Tatravagonka SKP Poprads hemsida angående Bartecko.

Eftersom han har ett giltligt kontrakt med LHF så får hoppas att det inte stämmer. Han kanske bara tränar med sin moderklubb innan han dyker upp i Luleå. Inget känns ju helt klart innan han är på plats i Luleå.

Paddan: han står då med på Poprads trupp också + att eurohockey lagt upp övergången

Posted 5/9/2005: Lubos Bartecko (F)
From Dynamo Moskva to HC SKP Poprad
Added By: Joeri Loonen, Status: Confirmed

Db_04: Ja, men om man tittar på spelaren står det fortfarande LHF men lite oroande känns det.

enligt hockeycentralen följer Luleå Leksand & Skellefteås exempel och lånar ut Bartecko för att han ska få matchträning

Bolivar: Eftersom det, vad jag kan se, står något om 24. septembra och "Luley" så utgår jag ifrån att det rör sig om att han kommer att hålla igång med Poprad inför elitseriestarten.

Db_04: Okej, då har det sin förklaring. Tack för infon.

Paddan: han kommer kring den 20/10 precis som Leksands backar Benysek & Nemecek och Skellefteås Harkins

Db_04: Tja om du med "kring den 20/10" menar den 24 september så har du nog rätt ;)

Väldans tråkigt att det nu var så. Jag hade unnat alla supportrar till elva elitserielag att vara skadeglada. Så snäll är nämligen jag.

Annars är det smart gjort att hyra ut honom. Nu får han bra träning och matcher så han lär vara i hygglig form när han anländer.

Fast... bara han nu inte skadar sig...

Albert Hall: Äh, vi får nog minst 50 tillfällen i vinter att vara skadeglada ;)

Paddan:

Snart kommer Modo att hyra ut sin(a?) artistskattelirare. Dom härmar alla upplägg som LHF gör. Bengt Hedin och fantasi. (Kollar bara om det gick att skriva i samma mening.)

Albert Hall: jo jag tror de kan va bra att han får dom där matcherna....och de är nog ändå större chans att han kommer hel än trasig :)

Albert Hall: Äh, vi gör så istället att vi placerar spelarna på bänken om de råkat slå en passning fel, medan "vanliga svenskar" får hur många möjligheter som helst på sig att skjuta pucken över sargen mm.
Eller så skickar vi de till Kramfors, det är ju också utlandet...

Det är ett smart drag från Luleås sida. Det innebär ju att Bartecko kommer matchtränad in i truppen, och dessutom riktiga tävlingsmatcher! Helt suveränt!

Bartecko ska lira tre matcher med Poprat. Enligt HC så var det möjligt att han skulle kunna hinna med hela sju matcher, men LHF tycker tydligen att det är lagomt med tre. Det tycker jag med om nu nån bryr sig.

Albert Hall: Jag håller helt med. Bra med några riktiga matcher men samtidigt ska han vara 'hungrig' när han kommer.

Någon som har någon aning varför Elitserien drar igång så sent, till förhållande till andra ligor ute i Europa. Och med tanke på att det är OS denna säsong borde man ju dra igång två veckor tidigare än normalt så man slipper ha ett sådant komprimerat spelprogram. Men istället så startar ES några dagar senare än vad den brukar...

hmm, jag har har största hockeyapstinensen...

Lövva: Haha Lövva, bra stavning där!!! :)

Lövva: Bäst att bota din hockeyapstinens då...

Paddan: Känns genast mycket bättre :)

Paddan: finns det någonting i hela världen som du INTE har en länk till? :-)

LL: Jepp, jag saknar en länk till mitt examensarbete... än så länge.

Nej, nu börjar det vara dags att en center presenteras. Mindre än 3 veckor kvar till premiären nu.

Ingen som har hört något? Inte ens några rykten cirkulerar. En ny taktik kanske, att hålla inne med all info tills det är klart.

Bolivar:

Det är bara helt, totalt tyst. Jag tror inte att vi har nån center innan premiären.

Annars så håller jag inte helt med i reonemanget att det läcker som ett såll från LHF som en del påstår. När det exempelvis gäller värvningarna i våras av Leinonen, Machulda och Ragnar så hade inte ett smack läckt ut innan allt var klart. Sen är det faktiskt inte alltid från föreningarnas sida det läcker, agenter är rätt bra på att släppa lagomt mycket för att öka intresset för sina klienter.

Bolivar: Hoppas att dom håller med det till det är klart .Tycker bara det är jobbigt med alla rykten.

Albert Hall: Ja, det är ju klart att agenterna vill att det skrivs om 'deras' spelare. Dom ligger säkert på flera lag samtidigt också för att få bästa möjliga kontrakt. Att rykten som sprids skulle vara negativt för Luleå har jag svårt att se. För den som värvar kan det kanske vara lugnare att det är tyst.

Portello: Jag kan hålla med om att ibland blir det litet för mycket men att få höra att man har kontakter med en eller flera tycker inte jag är något negativt.

Så ryktas det om en fd DIF-spelare samt en svensk vid namn Martin Samuelsson ska skriva på för Luleå.

Orszagh är ju en bra spelare, men har varit skadad mycket på senare tid.Är han rätt man att försöka värva?

När det gäller Samuelsson så vet jag nada om den killen.Någon som har någon info om honom?

Portello: Ex-modoit. Platsade inte där. Säger väl det mesta.

Albert Hall:

"Ex-modoit. Platsade inte där. Säger väl det mesta."

Ja, han kommer förmodligen bli en av era bästa spelare.

Poffa: Jojo, tror mer på att han hamnar i Skellefteå, eller blir tränare i KB65.

Portello: Samuelsson har spelat i Hammarby i allsvenskan och presterat bra där. Han har även på meritlistan tv-puck guld och så var han med i i Sveriges första line i junior VM senast. Han är en tung power forward. Tror han väger kring 90 plus. Han har även gjort 14 matcher med Boston. Nu mer är han förvisad till farmaligan - å därav söker han en ny klubb.

Orszagh tror jag kan bli ett mycket bra nyförvärv, om han kommer. MEN skall höjja ett varningens finger till de som tror att han kommer gå in i laget och tokdominera. Någon sådan kapacitet tror jag knappast han har men en bra förstärkning till andra linen, oja. Skadebenägen eller inte så tycker jag det är helt rätt att satsa på honom.

Och om man ska tro lite siffror som jag har hört så ska Orszagh kosta ca 2 milj och Martin ca 500 000. Detta innebär alltså, om det stämmer, att Luleå har 300 000 till "godo" mot budgeterat alltså.

Lövva: Tror nog Orzagh är numret större än Bartecko om han är skadefri vill säga..

Linkan:

Jag har varit lite skeptisk till all uppskrivning av Bartecko som jag läst i tidnigar och diverse internetsajter. Fast i tisdags blev jag övertygad. Bartecko är en av elitserien allra bästa spelare. Bäst på plan mot FBK enligt mig. Oerhört pucksäker , skridskosnabb, upprättstånde åkstil som ger överblick och dessutom den där typen som sätter laget framför jaget som jag gillar. Återstår då att se om han kan hålla den klassen resten av säsongen. Jag är ganska säker på att Bartecko är flera nummer större än Orzagh.

« · 569545 · »