Luleå HF

SHL · 118064 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Lokalpressen brukar vara mer tillförlitlig än kvällspressen.

Hannu Neimi: Jani Hurme ger ni fullständigt blanka fan i. Han skall till Timrå :)

Hannu Neimi:

Men i www.kuriren.nu så dementerar han expressens artikel.

ernie eagle:

Kanske det måste letas ny målvakt. Mycket synd för jag tycker #93 har varit mycket duktig

expressen.se/index.jsp?d=751&a=550200

Db_04: Väldigt säkra källor.Mer säger jag inte i dagsläget.

Metal Guru:
Så länge dom har giltigt kontrakt men går inte det ut nu eftersom alla klubbar verkar jaga han eller har jag missat nått ?

Det jag menade var dock att ingen NHL klubb har rättigheterna därborta av hans tjänster om han skulle spela i NHL/AHL eftersom nån sa han odraftad

WarhawK:

jag är förmodligen korkad, men äger inte Luleå rättigheterna till Fabricius? 

Db_04:
är han odraftad kan han gå till vilken klubb som helst i NHL som free agent för då äger ju ingen klubb rättigheterna till han , lika som klubbar som inte ger kvalificerande bud tappar rättigheterna över spelare därborta

ernie eagle: hurpass säkra källor har du ?:)

Db_04: Hahaha.... ja det skulle inte förvåna mig om det blev nån jävla sorts form av mellanting. I Karlstad skiner ju sola.

Men helt ärligt så kommer Fabbe varken reprsentera LHF eller "Kärringarna" som Kickan skulle uttryckt saken. Det är otvivelaktigt så.

Men så har han ju en riktig orm till agent också.

ernie eagle: tveksamt om han går rakt in i NHL dock.....

han hamnar säkert i karlstad

Portello: Att han är förlorad för svensk hockey!

Db_04: Har ingen uppgift om klubbadress men han drar till Nordamerika.

ernie eagle: Vad vet du nu då?

ernie eagle: vart ska han då ? han är odraftad

Bolivar: Om ni lyckas digitalisera en DVD om guldet och avancemanget till Elitserien för Luleå så är jag en hugad spekulant av en sådan.

Portello: Jag visste inte det jag vet nu att om Fabricius.

ernie eagle: Hur vet du det? Skrev du inte i TIK:s gb att du tyckte att ni skulle försöka värva honom?
Varför försöka värva någon som är förlorad till nordamerika?

LL: Jag kan bränna några kopior av DVD-n och sprida till de som önskar.

Själv har jag bara lite snuttar med bl.a. slutet av avgörande matchen 1996  i sportnytt som jag hittat på nätet. Ska upp till Luleå under påsk så transport kan säkert ordnas till de norra delarna av landet också.

Albert Hall: Glöm Karl Fabricius. Han är förlorad till Nordamerika!

Portello:
Varken buraa eller Mange Nilsson får en att göra vågen direkt. Två gnuggare. Burra har iofs gjort en del pinnar men då har centrarna hetat Hostak och Skuggan.

Albert Hall: Går ju vissa rykten om både MoneyNilsson samt Burra.

När det gäller dom två så ser jag hellre Burra i Luleå.Då i en tredjekedja.
Nilsson var bra senaste säsongen i Luleå, men verkar ha tagit några steg bakåt i Timrå.

LL:

Jag tycker faktiskt Fabbe har tagit ett kliv framåt i år. I slutspelet har han varit en av lagets allra bästa spelare. Men han är alldeles för ineffektiv i poänggörandet. En modern grovjobbande finlirare som gör alldeles för lite poäng, alltså. Fast det skulle ändå inte förvåna mig om han faktiskt åker över Atlanten till hösten.

Fransson däremot har stangerat. Han var tamejfan bättre som 19-åring än han är nu. Jag hoppas faktiskt, mest för hans egen skull, att han byter klubb.

Emil kan vi både ha och mista. Det gäller ju för övrigt alla tre, allt handlar ju till sist om pengar.

Hannu Neimi: Emil är en stabil defensiv spelare, men tyvärr lite för svag framåt. Det händer lite för lite på den fronten, tycker jag. Vi behöver nog en lite mer offensivt kapabel tredjecenter.

Fabbe får gärna stanna, men jag håller med om att det inte får vara till vilket pris som helst. Han har i stort sett stått och stampat på samma fläck utvecklingsmässigt i tre säsonger nu, och han är väl i ärlighetens namn mer eller mindre förbi den ålder då han fortfarande kan kallas för talang. Då har Hynning en klart mer positiv utvecklingskurva och är dessutom ett år yngre.

Fransson är jag kluven till. Det kanske kan vara värt att ge honom ett år till. Det finns ju ändå en potential där, men jag misstänker att han kommer att vilja prova lyckan i farmarligorna.

LL:

Ja, jag har hört talas om den där DVD:n. Kickan har i något svagt ögonblick lovat att fixa den till mig men det har runnit ut i sanden.

Det jag har är mer klipp från TV under den där veckan som vi gick upp i elitserien. Från Nordnytt, TV-sporten, TV4-sport... nej dom fanns ju inte, och sånt. Kanske en halvtimme totalt. Bland annat en intrevju om Luleå Hockey med dåvarande förbundskaptenen som visst hette Leif Boork, en massa matchbilder och ett reportage om den klack som då var Sveriges bästa.

Albert Hall: givetvis minns man Porren! Galningar som Affe Lindskog och Lasse Enöga var man livrädd för efter att ha hört allehanda skräckhistorier, men Porren behövde man aldrig frukta.

Jag har den avgörande kvalmatchen på DVD. Tyvärr har jag dock ingen möjlighet att göra kopior på den eftersom jag som den sista personen i landet inte har en DVD-brännare.

Bolivar:

Visst, jag ska försöka få tummen ur. Jag måste verkligen kolla i vilket skick den är, kanske redan ikväll. Om jag får den digitaliserad så ska alla som vill såklart få den på nått sätt.

Albert Hall: Lyckas du få den digitaliserad kan du väl meddela. Skulle vara kul med ett ex.

Bolivar:

Klart man minns Porren. Jag har en videofilm från när vi gick upp i elitserien och i firandet och röran på isen efteråt syns Porren klart och tydligt. Han var glad.

På tal om den där videofilmen har jag ju tänkt få den digitaliserad hur länge som helst. Kvaliteten blir bara sämre och sämre, ojoj, ångest.

LL:
Han kanske är en av de som skrivit på. Är tveksam till om LHF skall satsa på en fortsättning med Frallan och Emil. Vill ha kvar Fabbe men inte till vilket pris som helst.

Hannu Neimi: Ja, men vissa av oss minns Porren. :-)

Hannu Neimi: ska man tro Hynnings uttalanden i NSD i dag så stannar han.

"Jag tycker det känns spännande att spela i Luleå. Vi har något stort på gång med flera ungdomar som klivit fram. Det skulle vara dumt att lämna klubben i det läget."

Är det korrekt citerat så låter det ju onekligen som att han redan har bestämt sig för att stanna.

www.nsd.se/artikel.aspx?artid=15972&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False

Portello:
DIF skall visst vara intresserade av Hynning. Men han ha fått sitt break hos oss så hoppas han stannar. Stockholmare har tidigare presterat bra i LHF minns Mertzig.

Albert Hall:
Legend och legend:-))
jag har letat mig hit. LHF:s forum och numera Jespers har stannat i utvecklingen. Det gnälls mer på de olika signaturerna än vad det pratas LHF. Och väldigt få minns dessutom vem porren var.

Hannu Neimi: Tycker inte att vi ska förlänga med Emil.Visst, han är duktig i BP men det är många spelare.

Där i mot hoppas jag verkligen att Hynning och Fabbe stannar.

Hannu Neimi, är det legenden från luleforum?

Portello:
Måtro om Fabbe och Frallan är klara? Är Emil Lundberg något att förlänga?

Portello: nej, jag vet tyvärr inte vilken/vilka spelare det rör sig om. Jag har några gissningar byggda till viss del på sådant som jag har hört från kansliet, men jag håller gissningarna för mig själv för att inte starta rykten i onödan. Det enda jag vet med säkerhet är att det finns fler påskrivna kontrakt än vad man har meddelat media där minst ett är med en ny spelare.

LL: Spännande.Vem kan det vara? Du kanske vet? ;)

Portello: det finns redan skrivna kontrakt med minst en ny spelare inför nästa säsong så det bör inte dröja alltför länge innan det första namnet dyker upp. Så fort spelaren/spelarna har spelat färdigt för säsongen så kan man väl gå ut med det, antar jag.

Intressant.Låter som att det kan presenteras nya spelare i snar framtid.

Portello: kan nog mycket väl bli så....kanonförvärv för er i sånna fall....hoppas ni kan få loss kapital till att behålla Bartecko också

www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=17072&arkiv=False

Ser gärna Kerman i Luleå nästa säsong.Verkar vara en bra målskytt.

Albert Hall: Ja, med Åkerström blir det garanterat SM-GLUD!!!

Lite skvaller hittar jag trots allt. Enligt Pite Tidningen så är det trots allt en del på gång. Bland annat Åkerström.

Albert Hall: Äh, vad fan. Klarar andra lag att gräva fram diverse Pateras, Prochazkas och Rosor så borde vi väl kunna hitta nåt att iaf fylla ut så vi har tre linor med seniorspelare. Visst är våra junisar bra, men vi lägger för stora krav på dem om vi ska ha två hela fjuniskedjor och räkna med att gå långt i något slutspel. Vi skulle behövt en center (helst rightare), en winger (gärna rightare) och en back (även här gärna en rightare) för att få lite fler options för herr Lener att coacha med. Det kommer inte alltid att fungera med att dunka på med förstakedjan och Bartecko...

Portello:

Jag håller med dig. Om Lule ska värva ska det inte vara någon utfyllnad, bredd har vi redan så det räcker och blir över. Nej, om det ska värvas så ska det vara riktig spets, typ Orszagh.

Tillgängliga spelare i den klassen vimlar det ju inte av direkt. Jag är med andra ord rätt övertygad om att det inte blir någon nyförvärv den här gången. Jag sörjer inte speciellt mycket över det heller.

Verkar vara stiltje för Luleå på värvningsfronten.Än finns det ju tid kvar innan fönstret slår igen.Men blir det ingen värvning så antar jag att Nobbe & co inte har ansett någon tillgänglig spelare tillföra något extra.

Ikväll funderar jag på att kolla in MoDo-TIK på sportbaren.

LL: Jadå, kan hålla med om att det inte behöver vara ens nära men det är ju kul att Nobbe och gänget är med i alla fall. Det borde ju finnas en del pengar kvar efter Orszagh så vi borde kunna vara med på de spelare som verkar intressanta.

Risken är ändå ganska stor att det inte blir någon värvning alls utan vi har samma spelare resten av säsongen.

« · 696120 · »