Luleå HF

SHL · 120744 inlägg · 893 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Albert Hall: Om det nu inte blir Smrek som värvas så hoppas jag det blir en högerskjutande back.Rightare är ju inget som finns i överflöd i Luleå.
Är bara Viktor Lindgren samt Per Savilahti-Nagander som är det.
Och det är alldeles för få.

Metal Guru: Haha, det var inte illa att kunna göra 19 pinnar med dom egenskaperna.

Verkar som Mora har lärt sig en läxa nu i varje fall.Nu skriver dom kontrakt som är längre än ett år.

Portello:

Smrek har ofta hål i klubban, och kan bara åka vänstervarv. 

Albert Hall: Jaha ja.Ska vi värva igen från Mora?

Guru? Vilken spelstil har Smrek? Har noll koll på honom.

Bartecko på g till NHL? Är ju bara hoppas att det inte blir så, fast det vore rätt underligt om inga lag var intresserade..

65selander:

Saltgruvor? 

Albert Hall: Tror nog mera på att LKAB lovar jobb åt släktingarna i Loussa, Svappa eller Malmberget ;-)

Metal Guru:

Faktiskt börjar det bli lite pinsamt... Fast det är ju å andra sidan bra att Mora tar hit utländska spelare på korta kontrakt så att vi får se att dom funkar i landet och ES innan vi skriver kontrakt med dom. Provspel, liksom.

Förresten, råkar ni ha nån tuff forward som är minst 190 cm - 100 kg som vågar stå framför mål i PP på lager?

Annars är ju sånt här lätt att åtgärda för Mora. Betala mer och skriv längre kontrakt. Åtminstone teoretiskt lätt. alltså.

Metal Guru: Har du inte lärt dig det ännu att "Money talks" ;-)

Men nu får ni väl strax ge er snart.

Portello: Ah, så var det ja ;) har uselt namnminne hehe.

Händer ibland när stöder på någon gammal bekant inte sett på flera år, som börjar snácka med och sen tänker jag "va fan var det nu han/hon hette egentligen"

Salcin: Killen du tänker på är Jimmie Ericsson.

Portello: Tja blir det samma hype så 150k eller ngt var det väl för LIF-spelarn glömt namnet nu.

Salcin: Så du tror alltså att för Rynos lön får man två etablerade? :)

Enligt NSD ska LHF vara ute efter Johan Ryno, känns som att hans lön kommer trisas upp rejält med flertalet jagande ES-klubbar.
Börjar bli en hype kring honom likt SAIK spelaren som gick till LIF ifjol.
Dessutom har vi tillräckligt med ungdomlig talang redan känns det som, vill hellre se att allt krut läggs på ett par etablerade spelare.

Portello: Hynning i kontrakt är väl en bra sak. Men var är alla braskande nyheterna. Typ, ogrundade rykten, hämningslöst skvaller, osanna bulletiner och annat rafflande.

*gäspar helt ohämmat då klockan är midnatt*

Hannu Neimi: Bara hoppas att det stämmer.
Kontraktet får gärna var på 2 år eller längre.Hynning har potensial att bli riktigt bra.

Portello:
Hynning är nog i praktiken klar. Spännande att se hur det blir med övriga.

Och idag ska enligt uppgift Luleå börja snacka kontraktsförlängningar med vissa spelare.

Hoppas Hynning skriver på fortast möjligt.Honom vill jag verkligen ha kvar.

Portello:

Snål-MoDo. Fast det kanske går att bygga en bra trupp på mindre pengar också (hoppas).

Portello: Det roliga, i alla fall för oss Frölundasupporters, är att det nu blev ett kontrakt på två år. De senaste säsongerna har man bara skrivit ett års kontrakt.

knaskamilla: Och MoDo ville inte värva Alavaara.Där ser man.

Poffa: Jag har ingen luleåspelare tyvärr.
Så jag försvarar hellre kuben hur dålig han nu är.

Jesper Jonsson:

Lätt att hävda nu, men när det kommer till kritan kommer du nog försvara din Luleåspelare med näbbar och klor.

Poffa: nope

kuben va rju hurkass som helst i serien lhf-lhc spec ur lhc synvinkel som fick massor med efetrhandskontruerade matchstraff och avstängningar.

Men du såg inte vare sig lulingar eller galningarna pihl el blomdahl köra över kuben 2 ggr.

Portello:

Läste just Salles kommentar i MoDoboken. Det kan alltså också vara för att MoDo inte vill betala rätt pris. Men ja, pretty much so.

knaskamilla: Så om Alavaara inte skriver på för MoDo nästa säsong så är det pga att inte MoDo ville?

Bra, då vet jag.

Portello:

Hem för Ala ÄR faktiskt Övik. Hans föräldrar är nästan lika mycket i Övik som de är i Kiruna dessutom, så de har väl nästan hela släkten i Övik.

Dessutom, hur många gånger ska jag behöva säga att om MoDo vill ha honom så kommer han hem?

Jesper Jonsson:

Hahaha! Hade det varit en Fuling som gjort tilltaget hade du gnällt över två matchers avstängning.

Poffa: ge sig på domarn förtjänar livstidsavstängning även om det nu råkade vara kuben himself.

däremot var väl wernbloms straff klart overkill

Jesper Jonsson:

Äh, han avgjorde ju för MODO mot Luleå i femteperioden i en kvartsfinal i Delfinen. Alla borde vara som Alavaara.

Poffa: hem för Alavaara är väl utvisningbåset eller möjlig ngt gruvshakt.

På hockeyplan skall fanskapet inte vara.

Portello:

Nej, hem för Alavaara är Örnsköldsvik numer. Så har han i alla fall uttryckt sig tidigare. Å de ä sant dä.

Poffa: Min gissning är att han stannar i Frölunda.
Och hem för Alavaara är väl Kiruna?

Portello:

Nu slutar du genast! Alavaara ska hem till Övik och sitt nyrenoverade hus.

Albert Hall: Växjökillen samt Alavaara tror jag knappast vi får se i Luleå nästa säsong.Men visst skulle Alavaara smaka mumma.Om Wallin också skulle komma hem så vore våran backuppsättning rätt bra om man säger så.

När det gäller Hynning så ser jag gärna att vi skriver ett två-års kontrakt.Men gärna ett längre.

Övrigt verkar det som att Fabbe är sugen på något nytt.Nordamerika verkar mest aktuellt men även svenska klubbar har vista intresse.

Det var alltså Jarmo som fixade Kerman till Lule! Han gör nytta än, den gamle.

Roliga silly season rykten i den länkade artikeln:
-André Persson, Växjö Lakers
- Jan-Axel Alavaara, VF
- Hynning stannar

zeb: en gäng statliga bolag

zeb: Vi har köpt en begagnad sedelpress på ÖoB!!!!!!!!!!1

Albert Hall: Var får luleå alla pengar ifrån då ???????????????

Paddan:

Det påminner mig om en av mina favoriter när det gäller banderoller på hockeyståplatsläktare.

När Mif var på väg upp i början på nittitalet så hade dom ju, minst sagt, ett rykte om sig som köpelag. En gång under den tiden så spelade dom bortamatch mot Boden och ett gäng av deras supportrar hade följt med och vecklade under bodenpublikens buanden ut en banderoll där det stod:

LAPPJÄVLAR - VI KÖPER VEM VI VILL!

Coolt och kaxigt tyckte Albert redan då.

Metal Guru: Haha...så Moraanhängare har kommit huvudstupa till senkommen insikt: han var ändå inte så värst att ha. Ha haa. (det sista ha'et är med för rimmens skull)

Portello: Äh, min pappa har längre säsongskort än din pappa. sådeså!

Paddan: SKA DU SÄJJA!!1

Albert Hall: Äh, jela tjöpelag !!!!!!!!!!1

Albert Hall: Nu vill jag inte vara petig, men din bild av timråiters reaktion på Loobande är tämligen felaktig.
När Fägermo gick till Luleå blev det rabalder, men näppeligen mot Luleå. Det var snarast Fagerbergs - ur ett timråperspektiv - agerande/kommenterande kring det hela som väckte förakt.

Lindman-till-FBK-historien riktade sig mest mot Loob, som på ett så frapperande lögnaktigt/ryggradslöst sätt RASADE mot Expressens uppgifter om värvande under slutspel. 'Absolut ingen sanning i detta, jag ska vidtaga åtgärder!' skrek Loob, för att en månad senare ge nämnde Lindman jungfrusilen Löfbergs Lila.

Om så spelare som drar på ett - ur supporterperspektiv - felaktigt sätt får en skopa av sleven, så...inte är det väl något som är specifikt timråitiskt? Och skiljer oss från, exempelvis, lulingar?

Albert Hall:

Depressionen är inte så våldsam från Morahåll som kanske en del väntat sig.

Signaturen Lincoln sammanfattar känslan bäst på mik.se:

"Vet inte om jag är så imponerad av Kerman som hockeyspelare i största allmänhet.. Visst satte han ett par dussin puckar men,grovjobbare nja.

Albert Hall: Grattis till Kerman. Han skulle jag vilja ha i Brynäs.

Ang Bartecko så kanske Styreslen har samlat burkar men smakar det så kostar det ;-)

Albert Hall: jag håller med, jag förstår inte gnället på klubbarna som är inblandade. Det är ju så här det går till numera, och alla klubbar gör likadant. Det är som jag ser det spelarens ansvar att sköta det snyggt, och just Mange Nilsson är ett bra exempel, tycker jag. Han gav järnet för LHF hela vägen trots att han redan hade skrivit på för TIK (till skillnad från Hento som bara uppträdde som en första klassens diva och sket fullständigt i hur det gick för laget) och han snackade inte en massa dynga i tidningarna utan vägrade bara att kommentera det överhuvudtaget. Så ska det skötas om det nu ska skrivas på under pågående säsong. Kerman har ju också gett allt för Mora, så även där tycker jag att det har skötts bra.

Portello:

Jag tycker alla supportrar ska vakna upp från sina ljusblåa drömmar om att allt fortfarande är som på sjuttitalet. Många värvningar (de flesta?) är uppgjorda under säsongen. Muntligt och ibland skriftligt. Så är det, bra eller dåligt, inte fan vet jag.

Tikarna är ett av dom folkslag som brukar gapa högst om detta och att så skulle "aaaldrig Timrå IK göra". Då vill jag bara påminna om till exempel när dom värvade Money Nilsson från oss. Värvningen offentliggjordes dagen efter att Luleå blivit utslaget ur slutspelet vilket var samma dag som Timrå blev klara för semifinal. Inget fel i det såklart, om dom inte gjorde så skulle dom knappast spela i elitserien. Ett annat exempel är ju när dom gjorde klart med Hagos trots att han spelade kvalserie med AIK.

Det tråkiga är väl i så fall att jag tycker att det läcker alldeles för mycket från LHF.

Det här om att många påstår att vi gjort klart med Kerman under slutspelet är intressant.

Jämför när de här artiklarna är skrivna.

www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=17072&arkiv=False

expressen.se/index.jsp?a=545103

« · 699174 · »