MonkeyBoyF:
.vi har nämligen också haft honom under lupp den senaste säsongen...
Hannu Neimi:
Mora har precis gjort klar med en herre vid namn Tero Määttä. Nästa steg är att Luleå har 'haft honom under lupp' under ett år.
"Vilken jävla scouting dom har," sade Harri Rindell på presskonferensen 15:00, och syftade på Luleå.
Rogga: Risken är som vanligt att agenten är den som pratat med t.ex. Expressen. Allt för att försöka trissa upp priset.
Att spelarna förhandlar med flera klubbar efter att säsongen är slut är ju helt ok. Det som jag ogillar är när information kommer ut under pågående slutspel.
Hannu Neimi:
Lule har ju 'haft spelarna under lupp' under hela tiden som de spelat i Mora, så varför skulle de valt Mora från första början, om de ändå ville vara där?
LL:
Faktum är ju dessutom att vare sig Leinonen eller Skrbek hade hört ett ord från Simons om att Mora skulle vilja ha dem kvar (i alla fall är det vad som har stått att läsa i tidningarna) innan Luleå hörde av sig.
Och Luleå, som brukar hålla Moraspelare under lupp i ett års tid, hörde av sig efter avslutad säsong?
Skrbek valde Luleå för att han fick ett flerårskontrakt, och inte det ettårs han var erbjuden av Simons.
Albert Hall:
Jag tycker att frågan mer är "Men varför alltid just Mora?"
Det tror jag inte, ernie eagle: Rabiata kärringar hade försökt buttenda honom med handväskan.