Luleå HF

SHL · 118068 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: fast man kan ju undra hur en såpass smurfig spelare kan dra så mycket PIM

NallePhu: eller för att ta hand om galningar som Blomdahl som ger sig på våra prospects

Salcin: Tror att Roy blir värvad för hans defensiva egenskaper + att boxplay under förra säsongen var under all kritik stundom, Sedan så ska vi nog inte kapa han innan han lirat några matcher i Luleå sedan kan man utvärdera Roy!

Salcin: Verkar vara en vittberest man den där Lehoux, har hunnit med sex klubbadresser denna säsong.

Portello: Förhoppningsvis på förhand känns Lehoux att föredra, fast har iof varken hört talas eller sett Roy spela tidigare. Hans statistik är dock inte imponerande extremt mycket utvisad, få poäng pch långsam på skridskorna.

Salcin: När det gäller Lehoux så skulle han väl vara aktuell om Jonas sticker.Nu verkar det inte så, men han kanske ändå är intressant?

Portello:
Med Lener's kontakter i Tjeckien måste det väl gå att hitta en bra center i Tjeckien, denne Roy känns inte som en bra värvning på något sätt.
Låter heller inte som en spelare som passar in i Lener's spelide, har värvningsansvariga verligen hört sig för vad för typ av 1:e 2:e center som eftersöks. Vad hände tex med ryktet om Lehoux.

Jimmy Roy.Ja ni, inte tror jag de andra lagen får skrämselhicka när dom läser det namnet.Verkar vara en tuff speleare som vet var utvisningsbåset är beläget.Är detta en spelare vi ska värva? Själv är jag väldigt tveksam.Borde finnas andra spelare.

Albert Hall: Det var ju glädjande.Bättre än inget alls.

Albert Hall: kanonbra, jag hade gärna sett att det var på i alla fall ett år ytterligare men man får vara glad att han blir kvar i alla fall.

Nyförvärv är det väl i och för sig inte, men Hynning har förlängt med ett år. Bra.

MonkeyBoyF:

.vi har nämligen också haft honom under lupp den senaste säsongen...

Ledsen grabbar och tjejer, men ingen Eric Johansson till Luleå. Han stannar hos oss.

Rogga: Jaja, vet inte vad man ska tro på. Jag litar dock mycket mer på vad lokaltidningen skriver än en jäkla kvällsblaska som för övrigt inte skriver annat än skit. i MT uttalade Johansson, att han själv inte ens varit i kontakt med Luleå.

Men som sagt, vi låter tiden avgöra detta istället. Det går som det går.

65selander: käften för fan, avslöja inte våra knep!!!

Metal Guru: *frrrrrrrrrblgh*

Tack!

LL: vapenhot? Dom har nog snara blivit lovade smuggelolja och fria brudar på Cleo ;-)

LL:

här, ta näsduken och fräs!

LL: Håller med, det är för djäligt.

Metal Guru: buhu buhu. Stackars Mora som blir av med spelare som inte tillhör klubben. Snyft snyft. Usch för stora stygga Luleå som under vapenhot tvingat de stackars ur-Moraiterna Leinonen, Skrbek och Kerman att flytta upp till lapphelvetet!!!

Hannu Neimi:
Mora har precis gjort klar med en herre vid namn Tero Määttä. Nästa steg är att Luleå har 'haft honom under lupp' under ett år.

"Vilken jävla scouting dom har," sade Harri Rindell på presskonferensen 15:00, och syftade på Luleå.

Bolivar: Grejen är ju den att det var Eric Johansson själv som sa följande: "Jag för diskussioner, men ingenting är klart."

Agenten nämns över huvud taget inte i artikeln, utan det är bara Johansson, Jan Simons och Luleås värvarbas som kommenterar det hela.

Rogga: Risken är som vanligt att agenten är den som pratat med t.ex. Expressen. Allt för att försöka trissa upp priset.

Att spelarna förhandlar med flera klubbar efter att säsongen är slut är ju helt ok. Det som jag ogillar är när information kommer ut under pågående slutspel.  

RQT: Jäkligt konstigt att han säger en sak till Falu-Kuriren och en sak till Expressen dock.

RQT: Lite konstigt att han bekräftade att de förhandlade i gårdagens Expressen.

Metal Guru: Tydligen bara rena rykten om Johansson-affären. Enligt honom själv i vilket fall. Har är tydligen minst lika nära att stanna i Mora som att byta, enligt länken nedan:

Hannu Neimi:

Lule har ju 'haft spelarna under lupp' under hela tiden som de spelat i Mora, så varför skulle de valt Mora från första början, om de ändå ville vara där?

Metal Guru: Kan det kanske vara så att spelarna själva vill lämna Mora och att Luleå är snabba på att hugga?
Idag är klubbkänsla något som finns hos supportrar och andra inom föreningen men lite ovanligare hos spelare. Som fan till ett lag kan man bara hoppas att spelarna gör ett proffesionellt jobb den tid de är kontrakterade för favortlaget.

LL:
Men varför måste man kontakta ett helt lag?

Metal Guru: Att höra av sig under pågående säsong till spelare med utgående kontrakt ser jag inget fel i. Så gör alla och så länge vi inte har regler mot det så kommer det att fortsätta. Luleå har tappat spelare på det sättet likväl som att man har värvat spelare så. Jag tvivlar för övrigt på att Mora inte kontaktade en enda av värvningarna till den gångna säsongens trupp innan vederbörandes säsonger var slut. Det är upp till spelaren att hantera det professionellt, helt enkelt. Och vill klubben behålla en spelare får man i alla fall se till att tala om det i tid och skriva nytt kontrakt så snabbt det går. Vill sedan spelaren dra i alla fall så har man i alla fall gjort vad man kan.

"Och Luleå, som brukar hålla Moraspelare under lupp i ett års tid, hörde av sig efter avslutad säsong?"

I fallet Leinonen var det så, vad jag vet. Innan Leinonen kom in i bilden så jagade Luleå bland annat Karol Krizan men han valde som bekant Modo i stället. Värvningen av Tero gick rätt snabbt, det tog bara några dagar från första kontakten tills att han hade skrivit på för LHF.

LL:
Faktum är ju dessutom att vare sig Leinonen eller Skrbek hade hört ett ord från Simons om att Mora skulle vilja ha dem kvar (i alla fall är det vad som har stått att läsa i tidningarna) innan Luleå hörde av sig.

Och Luleå, som brukar hålla Moraspelare under lupp i ett års tid, hörde av sig efter avslutad säsong?

Skrbek valde Luleå för att han fick ett flerårskontrakt, och inte det ettårs han var erbjuden av Simons.

MIK 7-1: fast Luleå har ju inte försökt värva någon spelare som har kontrakt med Mora för efterföljande säsong. Faktum är ju dessutom att vare sig Leinonen eller Skrbek hade hört ett ord från Simons om att Mora skulle vilja ha dem kvar (i alla fall är det vad som har stått att läsa i tidningarna) innan Luleå hörde av sig.

Sedan håller jag med om att det är ett jävligt dåligt betyg åt Luleås scoutingverksamhet att vi inte hittar spelare själva utan måste ta spelare som Mora har upptäckt. Förhoppningsvis blir det väl bättring på den punkten nu när vi har en heltidsanställd sportchef som enligt egen utsago själv ska ägna en del tid åt att scouta spelare. Jag utgår ifrån att han också tänker sig att bygga upp ett nätverk av kontakter som hjälper till med den biten. Kanske Janne Simons är intresserad av att hjälpa till? :-)

Kickan: Jag håller med om Expressen, den tidningen duger bara till dasspapper.

Luleås popularitet dalar, tack vare Expressen.
Med all rätt tycker jag.

Jag förstår att ni vill ha bra spelare:
De spelare som lämnar MIK, brukar göra en av sina bästa säsonger även i sitt ny lag. (finns många fina exempel från förra året)

Så visst förstår jag att ni vill ha bra spelare, men det vill även vi.
Nu har ni ju inte knyckt alla tre spelare än så länge.

Men om det skulle bli så, då har vi fått ett nytt "derbylag".
Många är uppretade redan nu, och det lär inte bli bättre.
Det gör i sin tur att det blir lättare för oss, att slå er i Mora.

Har inte tidigare hör folk säga nått negativt om Luleå.
Känner inte till att vi har angripit er på nåttvis.
Så era försök att underminera oss, kommer lite som en överaskning

Men det är roligt att ni intresserar er för spelare som Mora IK och Simons har hittat och utväcklat. Lite Smickrande.

Vi ses i Slutspel;)

RQT: Vi kan ju fråga Myllys t ex vad han anser om Expressens skriverier. Fast det har jag nog skrivit alldeles nyligen när jag tänker efter. Fuck Expressen!

Fast ser man till sig själv, så hade man haft en agent som har till uppgift att se till att man får så bra lön som möjligt är det ju faktiskt ingen som gör fel (annat än Expressen som kan tänkas ta mutor av agenter dårå). Man hade ju gärna sett att lönen blev så bra som möjligt om man haft en agent som skötte det hela åt en, precis som man önskar när man sköter förhandlingarna själv. En klubb som lägger bud på en ledig spelare efter avslutad säsong gör ju egentligen absolut inget fel - det är ju så det ska gå till - även om jag önskar att det skulle drabba något annat lag än Mora. Gärna Ulfven.

Kickan: Okej, jo, jag tror och hoppas att det är ett litet spel från agenterna. Känns lite som att de skulle kunna gå ut i tidningarna med sånna här rykten för att trissa upp priset för spelare. Men vad vet jag, surt är det i vilket fall.

RQT: Fast jag syftade mest på att de sålt sina klubbfärger och valt en av de fulaste färgkombinationer någon överhuvudtaget kunde komma på - allt för pengarnas skull.

Jag tror att mycket är utspel från agenterna. Agenterna ser ju till att informera alla klubbar om spelare vars kontrakt går ut. Är spelaren en spelare man anser sig sakna i lagbygget så lägger man ett bud. I regel är man heller inte ensam om att lägga bud på spelaren i fråga. Att som FBK sätta i system att göra helt klart med spelare vars dåvarande lag man möter i slutspelet är väl värre ändå? Hento t ex slängde ju mer än gärna in puckarna själv om Ulfvarna inte prickade helt rätt sista tiden innan han officiellt blev klar för dem. Det kändes inte så jättebra. Fjanten hade ju dessutom mage att tjura ihop helt när han blev bänkad just på grund av det uppenbara att han själv slängde in puckarna.

90 000 för Eric är rätt billigt ändå. Som en jämförelse kan jag ju säga att Skrbek hade 100 000/månad under sin första sejour hos oss, innan han stack till er. Då kanske ni förstår varför han inte erjöds nytt kontrakt efter att ha varit skadad (och avstängd) under ett relativt stort antal matcher hos oss. Kostnaden för honom per spelad match var mer än vi hade råd med om det skulle fortsätta så. Han var inte direkt ensam i LHF om att vara skadebenägen då, men de problemen har ju minskat rejält nu när "gamlingarna" blivit antingen hockeyinvalider, pensionerat sig eller valt att spela i någon bananliga utomlands. Jag är glad att hans skadebenägenhet och avstängningsbenägenhet avtog så vi kunde plocka "hem" honom igen. Han har en enorm räckvidd.

Kickan: Och snart är Luleå inte ett snäpp bättre, tyvärr får man väl säga. Eller nått, inget klart än iofs.

Pessimisten: Jag säger som Jarmo. Fuck Expressen!

HV valde verkligen rätt tidpunkt att drabbas av någon form av formsvacka, eller om det är flummaren i målet man skall beskylla för det. Trist att inte Hento rasade ihop från match nr ett. Ulfven skulle ha förtjänat det. Spelar man i lilagult förtjänar man allt hemskt, för då har man valt att prostituera sig hårdare än någon spelare i något annat lag. Tvi!

Bårlänge: Kontraktet är på två år.

Albert Hall: Hur många år var kontraktet med kalle Kerman ???

Albert Hall: För att agenterna betalar Expressen för att kunna trissa upp lönerna (och deras procent av detta)...

Albert Hall: Inget att ha? tror jag inte en vettig människa kan ha sagt, däremot var han långt ifrån våran viktigaste spelare.

Metal Guru: Det är ju enkelt att svara på. Bra spelare med bra attityd som inte är över sig dyra i drift.

Fast det mesta som det skrivs om är ju inte alls klart. Det är ju bara Kerman som har skrivit på den här säsongen. Och han var ju ändå inget att ha läste jag ju nånstans.

Albert Hall:

Jag tycker att frågan mer är "Men varför alltid just Mora?"

Stigsson och LL: Kan så vara. Men varför alltid just Expressen?

Stigsson: förmodligen är det så. Det är nästan alltid från agenterna som uppgifter av det här slaget kommer.

Albert Hall: Agenten?

Så är det då officiellt att vi är ute efter Eric Johansson (som jag tycker ska uttalas amerikanskt, Erric me tjockt r och sen djåohänsen, låter tuffare då).

Anmärkningsvärt är att det åter är Expressen som kommer med en nyhet från inside LHF. Dom verkar veta allt om allting. Lönesummor och... ja allt. Oftast har det sedan underligt nog med tanke tidningens övriga träffsäkerhet visa sig vara ganska sant.

Det är någon jävel inom LHF som läcker som ett såll till Expressen. Alternativt planterar lämpliga nyheter vid rätt tidpunkt.

Det tror jag inte, ernie eagle: Rabiata kärringar hade försökt buttenda honom med handväskan. 

Albert Hall: Då hade det tagit hus i h-e. Kickan hade väl exploderat framför skärmen om ens Nobbe eller Chrunak skulle ha andats tanken på att kontraktera Hagamannen.

Han skulle definitivt hålla alla kärringar på isen borta iaf *lol*

« · 707390 · »