Luleå HF

SHL · 120731 inlägg · 892 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Albert Hall: Ok, det är ju ett klart + med en rightare, kul att det händer något på värvningsfronten.
Värvas Wallin + en 1:e center så ser det hyffsat bra ut, inför nästa säsong.

Salcin:

Nej, men en bra rightar-forward. Helt klart ett godkänt nyförvärv.

NallePhu:Härligt att det äntligen händer nåt, det har varit tyst länge nu!! Det blir nog bra. Handplockad av Slava.

NallePhu: Aldrig hört talas om han tidigare är det en center?

Martin Chabada sigan på för Luleå ikväll

Portello: bättre han nobbar klart iaf än att han gör en orzagh dvs drar efter ett tag

NallePhu: Om han nobbar blir det tråkigt oavsett vad han säger..

Jesper Jonsson: Ska bli kul att se när beskedet kommer och vad han säger.....

NallePhu: just ja.

han är osignad och inte bunden till 15 juni.
så han kan ju säga bu eller bä till luleå när han vill och vänta ut nhl i all evighet och signa ngt outkontrakt i ngn annan liga så länge

Jesper Jonsson: Nja besked skull eväl komma denna vacka ang Bartecko om jag inte missminner mig

Portello: lär väl dröja 8 dar till innan vi vet ngt med säkerhet.

Mitten av veckan och fortfarande inget besked av Bartecko.För varje dag som går, ju längre från Luleå.Så känns det i varjefall.

Ska även bli intressant och se om Lener får något napp i Tjeckien.Låtom oss bedja att han får det.

Albert Hall: Jaha, jamen då kan du väl donera din lön till paddexperiment i Bjästaregionen. Det vore trevligt

Paddan:

Bartecko vill nog ha så bra som möjligt som alla andra. Utom jag då, jag jobbar bara för att det är kul.

Albert Hall: Hmm, då är ju nästa fråga, vill Mustaschecko då ha mer än 24 miljoner?

Aliline:

Citat från din länk:

"Kvällstidningen Expressen skrev i går om Barteckos lönekrav som skulle uppgå till 24 miljoner kronor för tre år. Något som Lars Modig bara suckar över.
- Jag vet inte vad jag ska säga annat än att det inte stämmer.
Förre värvarbasen Hans Norberg var citerad i tidningen och lämnar följande kommentar till Kuriren.
- Det finns inte en siffra som stämmer. Visst - vi har lämnat ett bud till Bartecko som han inte var nöjd med men så är det ju i förhandlingar. Men de summorna som talas om där är inte i närheten av sanningen, säger Norberg."

Som alla förnuftiga människor redan räknat ut alltså. Åtninstone att LHF skulle vara intresserad av betala i närheten av dom pengarna. Fast att Barteckos agent nämnt summan är ju inte helt omöjligt.

Määk: När det gäller det offensiva spelet så har Kuhta få övermän i Europa, men visst är Bartecko en bättre spelare överlag, men nu var det produktion jag jämförde.

Db_04: Nix, det blir inget Bern för honom till hösten, närmast ligger förmodligen HIFK men kan LHF eller nån annan elitserieklubb (det ryktas om MIK...) hosta upp slant så är han knappast omöjlig.

Ambroo: kontraktslös? han har 1 år kvar på kontraktet när ja kollade sisst i alla fall.... förra veckan var de

Ambroo: Kuhta är långt från den klass som Bartecko håller. Jag kan sträcka mig så långt och säga att Lubos var den bästa spelaren i Elitserien under den gångna säsongen. Fast självklart så ska han inte ha 500k i månadslön.

Albert Hall: Hmm... Hade det handlat om exempelvis Holmström eller Öhlund hade jag kunnat greppat det en aning, men å andra sidan tycker jag det skulle vara lite väl girigt även om det var dessa två det handlade om... Näe, en sån lön kan väl bara namn som Zetterberg och möjligen Kronwall kräva i dagsläget

Bättre då att Chrunak och Co lägger ner och satsar på en sån som Kimmo Kuhta, han är kontraktslös för tillfället, förmodligen bra mycket billigare (men ändå dyr...) och gör minst lika mycket poäng som Bartecko. Dessutom så finns det ingen risk att han tar flyget över om det skulle dyka upp ett bud då han inte är purung, men heller inte för gammal för att producera i elitserien.

Se länk nedan för stats;

Enligt Expressen så kräver Bartecko ett kontrakt som skulle kosta LHF 24 miljoner för tre år, 500 000 i månadslön. Det allra underligaste är att tidningen också påstår att LHF faktiskt är intresserade! Om man läser lite mellan raderna och räknar lite så är skillnaden vad man ebjuder och han kräver ynka en miljon per år. Fan trot.

För vilken gång i ordningen är det som XP kommer med till synes insideinformation från Lulehockey? Ibland har det stämt, andra gånger inte.

Portello: Japp.

Man kan ju alltid hoppas...

Tony Montana: han va grymt bra i slutet av serien.... i slutspelet spelade han 3 matcher utan en enda pinne..

det är inge superspelare men han gjorde sin bästa säsong i fjol och är ung

Db_04: Så grym var väl intae avslutningen. Mäktade inte med en enda pinne i slutspelet.

Portello:

En intervju och, jag tror, ett snyggt mål av Niinimäki i länken. Fast... dom snackar finska. :-)

LL: Kul att det rör på sig.Hoppas verkligen att han lyckas i Luleå

LL: Jesse var en supertalang när han var yngre å fick chansen i ilves ganska tidigt.... men gick inge vidare under perioden i Edmonton RoadRunners sen hamnade han i Jokerit där det gick sådär...men va grym i slutet av säsongen i JYP

LL: Oj, snabbt och överraskande har vi ett nyförvärv. :D

LL: ...och en länk till luleahockey.se om detta.

Jesse Niinimäki, kan det vara något?

Db_04: Jo, kanske det.

Aliline: låter dyrt

Jan Bulis, skulle det kunna vara något för Luleå? Hörde av kommentatorerna igår på VM-Finalen att han inte skulle vilja återvända till NHL om han inte fick spela i första eller andra femman och göra mål. Hade visst en defensiv roll i Montreal.

Kollar statsen och ser att han lirade 16 matcher i St Louis och fixade 9 poäng vilket ju är hur godkänt som helst. Sen lirade han nog inte mer gissar jag. På nått sätt känns det som om vi verkligen fick ut max av den värvningen, i och med att han gick till NHL under säsongen så fick vi ett antal hundratusen i ersättning enligt kontraktet med honom. Och om han hade blitt skadad i Lule istället så hade vi suttit med ett kontrakt på 2-3 hundratusen i månaden utan att ha någon som helst nytta av honom. Han gick ju inte att försäkra heller på grund av sitt knä.

Fast... å andra sidan hade det varit kul att se hur långt kedjan Orszagh-Nordquist-Renberg hade kunnat föra oss om den fått vara hel och ren. Minst semi är mitt tips. Dom var grymma där ett tag.

Hoppas verkligen inte det var slutet på karriären för Orszagh, han är ju annars alltid välkommen på try-out kontrakt hos oss igen...

För övrigt läser jag i kvällspressen att Nordquist är den största överraskningen i årets svenska VM-lag. Jag är inte förvånad. Varken över att han är det eller att dom för först nu fått upp ögonen för honom.

Jesper Jonsson:

Hur gick det egentligen för Orszagh i NHL? Jag vet att han blev skadad, men inte hur allvarligt. Var säsongen över och finns det nått hopp om framtiden?

Bolivar: lysande så länge han var kvar.

Men ännu mer lysande efter.
För började luleå vinna riuktigt mycket samtidigt som Orzaghs knä sa upp sig igen.

Portello: Samtidigt var ju många skeptiska till Orszagh eftersom han hade haft knäproblem. Resultatet där var ju minst sagt lysande.

Alla spelare som blivit pensionärer i LHF har väl gett lite erfarenhet, kan man ju i alla fall hoppas på.

Albert Hall: kurren had eju ngn artikel om att flera "hemliga" spelare skulle provträna med lhf.

namn vars värde skulle dubblas om det kom ut de var här.

Kan inte tänka mig att namn behöver provträna ens så antar det handlar om 2-3 såna här typer de behöver se om de håller eller inte.

Skal vi tro Daigle kommer oxå då eller ;)

Albert Hall:

Nu är det ju som sagt var långt ifrån klart att han spelar i Luleå nästa säsong.Men nog känns det lie underligt att dom testar en spelare med så mycke skadebekymmer.Jaja, den som lever får se vad som händer.

Jesper Jonsson:

Killen har ju mäktat med hela 23 matcher totalt på de två senaste säsongerna. Känns som en oerhörd högriskvärvning. Fast man skulle ju vilja veta lite mer om vilken typ av skador han haft innan man totalsågar honom.

Portello: yeah en ny varannanmatchspelare.

verkar ju lysande när säsongen är längre än nånsin.

Portello: Lite nyheter, kul. Men det låter inte bra med att han varit skadad så mycket.

Albert Hall: okej har haft lite dålig koll på LHF dom senare åren... förut åkte vi upp ett par matcher speciellt då leksand var där (min far håller på Luleå nämligen)

Db_04:

Att bli av med vår vår 5:e-6:e back? Ja, hmm. Såklart så kunde han stannat, inte tu tal om det. Särskilt som det finns en enorm utvecklingpotential i killen. Problemet är att utvecklingen faktiskt gått bakåt de senaste åren. Han var mycket bättre som 19-åring än han varit som 21-åring.

LHF var inte särskilt sugna på att behålla honom alls. Franssons agent klagade högljudd i diverse lokalblaskor över ointresset och hoppades få opinionen med sig. Till sist gjorde Lule det ändå (efter diverse vändor med Timrå och Dallas), men parterna kunde inte komma överens. Då var det ju bara att gå vidare.

Albert Hall: jo men de lär väll kännas lite för LHF?

Nr19:

Som väntat. Jag tror att det kan vara en bra lösning för alla parter. Ärligt talat tycker jag att Johan är värd den utveckling som alla hockeyexperter förespådde för ett par säsonger sedan.

Fast... jag tvivlar på att hela den utvecklingen kommer at besannas. Men om hälften av den blir av så kommer killen att vara ett välbetalt NHL-proffs om 2-3 år.

Fransson klar för Frölunda

« · 724255 · »