Luleå HF

SHL · 120764 inlägg · 893 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
NuMo: Ledin glömde jag. Han får vara med i förstauppställningen. Foppa gillar ju ledin, även om det inte är ömsesidigt.

Helg Ernest: Att jag lämnade Sönnschvall beroddde på att jag började känna mig rotlös och undrade vad fan jag gjorde där, mitt emellan de städer som egentligen var "hemma". Jag började fundera på vad som egentligen var viktigt för mig. LHF är viktigt, och jag bestämde mig för att flytta upp. Sundsvall var något slags ingenmansland. Det var långt till allt som var viktigt för mig. Jag skulle aldrig bosätta mig där igen.

NuMo: Jag som hade tänkt att vi skulle heta LuMo. Om inte det duger så samarbetar vi med Kärpät istället och blir Luleåborgs hermelinbjörnar.

NuMo: Jag vill kasta våra målisar samt Sälo till vargarna också. Får jag göra det? Det skulle innebära att vi får plats med en riktig målis nästa säsong.

Kickan: Vad faan var då så viktigt ?
Måste ju ha varit rent personligt, typ familj, jobb eller dyl.

Kickan: LuMo låter bra. Dessutom så bygger vi en ny huvudstad i norrlan där vi kan erbjuda allt hur mycket som helst. Då så vänder vi befolkningsströmmen , men vi bestämmer vilka puckon som får komma tillbaks. Sen bygger vi världens högsta skyskrapor och borrar upp lite olja i källaren så att inte staten får veta hur i hela friden vi klarar oss utan vår egen ström som vi inte får ta ur vårt eget vattan. haha! Vad de skulle bli snopna.

Helg Ernest: Hockeylag är väl personligt? Finns det någon annan kärlek man redan från början är säker på kommer vara för alltid än den till favvolaget?

Det mesta är utbytbart. Man kan byta jobb, pojkvän och vistelseort, men aldrig att man byter ut sitt favvolag. Den kärleken varar tills döden skiljer oss åt.

Kickan: Det är helt ok. Kasta Sälo till Varjarna. Vi får föda upp nya målisar. vi ser det som ett långtidsprojekt. Att förena nytta med nöja.

Kickan: Fråga Karoliiina hur en Upplandstjej kan hålla på ett lag som ligger
nästan 90 mil bort ?
Kan hon kan du ? Men sammtidigt har du väll kunnat hålla på Luleå fast du bott i S-vall?

NuMo: Undrar om jag inte har tappat alla koncept nu. Snavningen är nog svår under normala omständ-l-igheter.

Kickan: Men du !!!!! Nu78 kom jag på det.
Du svarade aldrig på frågan varför killen bakom disken var så ruskigt uppklädd i ert kansli ?
Jag funderade ju om jag kommit fel först, sen funderade jag om det var klubbdirektören som stod där.
Sen visade sig att det var en vanlig hederlig reko kille, fast det märktes att han tyckte det var skämmigt när jag påpekade vad snyggt klädd han var.
Så är vi alla matchdagar fick jag till svar.

Jo , jag skulle ev. ha biljetter till matchen på kvällen.

NuMo: Vi kapar landet helt enklet (forumingska, helt enklet). Norrbotten mot Sydbotten, som det alltid har varit, om ni kan godta att vara Norrbottningar hellre än Sydbottningsfjollor. Skulle till och med kunna tänka mig att völkomna Kärpät i våran gemenskap, då Kärpät huserar endast 24 mil från Luleå. Det kan inte bli annat än SM-guld då vi isf får en riktig målis helt gratis, för att inte tala om hela laget.

Fjollträsk är snart glömt. LuMo City kommer att ha allt - inte minst den hockeykultur Fjollträsk inte vill veta av, att döma av publikintresset där.

Alla kommer att vilja komma tillbaka, men såna som pekka som skaffat bostadsrätt på söder, merca samt till synes skaffat sig Styvbenssympatier får aldrig något visum - sådant är förbehållet eliten, som troget sympatiserat med sitt lag trots Fjollträskialiseringen som påbörjas den dag man sätter sin fot där. Jag var illa däran ett tag, men hade kvar LHF som referenspunkt. Det ledde mig rätt.

Våran nya arena lär ju komma att ligga ungefär vid Robertsfors. Det finns gott om ödemark där så det lär ett rejält uppsving för bygden. Vi kopar E-tuna där och bygger skyskrapor vid arenans alla hörn. Vi borde nog göra en åttahörnig arena, för att klå E-tuna och Tunavallen.

För övrigt hade jag perfekt insyn på Tunavallen från min lägenhet i E-tuna, utan tornen (varav ett numera står inte så väldans många meter från där jag bodde), och jag behövde inte betala över miljonen eller närmare två miljoner för min lägenhet.

Kickan: Vi är alltså överens. Vi har ofta varit oense och aldrig eniga på riktigt. Det har varit långa och hårda förhandlingar med dig kickan. Det lönar sig att vara oäven och vrång ibland. Nu har vi äntligen något hållfast att hålla fast vid. Skyskrapor skall byggas från toppen, det har jag alltid sagt.

Helg Ernest: Karoliina är ju trots allt född i Finland. Anser du då att något annat lag borde ha företräde? Dum fråga, egentligen, då ni har en hel finnarmé.

Heders åt Liina som valt oss.

Ja, jag har alltid hållit på LHF. Det var LHF som fick mig att bli norrbottning igen efter ett antal år i diverse städer i Sydbotten, även om jag numera inte längre är norrbottning till bostadsort utan finsk lapplänning. Fast vi har en övernattningslägenhet på svenska sidan som framför allt jag använder ibland dels när jobb eller matcher kräver min närvaro i Sverige, och stan är lämplig att mellanlanda i, dels när sambon har bortamatch och jag ändå är ensam hemma och kan passa på att träffa svensktalande kompisar.

NuMo: Sidär. Idiotbygget i Sunderbyn kanske inte var någon dum idé trots allt, även om skrytbygget snart är dolt av leråkern.

LuMo Hockey har bättre utsikter än så. Vi blir ju värsta ÄnnHåÄllaget ju (Oops, det var väl ni? Även om det blir respass i kvarten mot den vidriga Warulfven).

Warulfven är Warulfven, och Warulfven är vidrig.

NuMo: Just snavningen brukar vara en lätt historia.

Kickan: I morgon (Läs ikväll) så kommer vi att ställa upp med manngrant lag. Foppa och Svarten kommer att stå där och teka vid första bytet. hahaha! Surkaffelaget kommer att tycka att det är otroligt oschysst när vi har med våra lätt lönnmördade spelare.

Helg Ernest: Lulingar klär sig värdigt. Kanske är det annat för er Kärringar, men ni har ju ingen värdighet att upprätthålla heller : P

Kickan: Ojdå. klockan är över ett på natten. Jag måste alltså sova. jag nattar mig och önskar er alla en aning sömn själva. Godnatt.

NuMo: Jag tycker verkligen inte om Warulfven, så snälla ni, mörda dem även om vi inte bildat LuMo ännu. Hela världen skulle glädjas åt det.

NuMo: Nattinatti.

Kickan: Fick då ett annat intryck på Bichops fingers eller vad det hette.
Där såg ni nog rätt normala ut.
Men Armani Kostym bakom disken i Luleås kansli tycker jag är lite överarbetat.

Satt och tittade på match 2 mellan Färjestad och Luleå. Sekvensen där Rådbjer åker fram och sliter tag i Luleå spelaren på ett mycket aggresivt sätt (tror det var Fabricius), Man kan riktigt se att han tar sats för att klippa till, men han kom nog på sig. Polistakterna kommer fram när det blir hett, som tur är åkte han inte på en smäll, undra hur lång avstängning det hade blivit efter att proppa Rådbjer. Men det hade nog varit värt det. Hade gladeligen betalt böterna själv.

kalle_75: kanske rådis som borde hamna i difiplinnämnden

Kickan: Warulfven varje dag före Moodoo

goamoa: små sötisar ska inte svära. Och ordet van är inte samma ord ordet vinna som då heter vann i förgången tid....*tant Karoliina sliter fram rödpennan och rättar dig)

I dag blev gjorde Modo klart med ny tränare.Bara hoppas att Luleå också gör det snart. Personligen så hoppas jag att det blir "Osten" tillslut, men Bäckman skulle ju inte heller vara fel.Vet att han blev väldigt populär i Övik när han tränade Modo.

När det gäller spelare till Luleå så hoppas jag verkligen att dom lyckas med att värva Pirnes.Det skulle vara en kanonvärvning, speciellt om NHL drar igång igen.

Portello:

Absolut inte Bäckman. Jag har aldrig gillat hans ledarstil. Annars gillar jag spekultionerna om backvärvningar samt Pirnes.

Rätt kul att se att dom allra, allra flesta i hockeysverige nu vill ha slut på NHL-konflikten. Annat ljud i skällan var det för ett år sen. Det var alltså inte så kul som alla trodde?

Albert Hall: Den där Sicak verkar onekligen vara en bra back. Och vi vet ju redan vad Skrbek kan prestera när han är skadefri.

Har säkert skrivit det förr, men jag gör det igen: Vill se en riktig defensiv back i Luleå nästa säsong.Typ Finnström, "Magic Jonsson" eller Bautin.

pascow: vad tror ni lulingar om att p.ledin spelar i TIMRÅ IK nästa år?

kefa:

Nej, det tror vi inte. Inga riktiga tikare vill ha en spelare som Per Ledin i laget. Riktiga tikare spelar alltid ren och vacker ishockey. Inga riktiga tikare skulle till exempel komma på tanken att reta upp en motståndare.

Dessutom har jag läst från säker tik-källa att Per Ledin hatar Timrå.

(Fast å andra sidan läste jag nått liknande om Money Nilsson för drygt ett år sen.)

Albert Hall:

Vilken tur att varken Styf, Manderville eller Hedström spelar i TIK för sådana spelare vill dom väl inte ha?

Portello: har missat skvallret om Pirnes. Även om jag sett saken nämnas på forum. Så har jag inte fördjupat mig i just den ryktessaken. Finns det fog för nått mer än bara vanlig sillysvammel i just pirnesryktet?

Karoliina: Enligt Pirnes agent så ska Pirnes inte vara främmande för att spela i Luleå. Är bara hoppas på att det blir verklighet.

Skickar med en liten länk.

Portello: Länken tycks inte vilja funka här i skogen;-)...men man blir såklart glad i hågen av bara tanken på Lasse i Lule. Du hör. Poetiskt.

Portello:

Har Ni många spelare som även har kontrakt till nästa säsong? Eller är Ni lika illa ute som MoDo?

Portello:

Hallin och Hagos spelar ju däremot i laget. Lirare med känsliga handleder och blick för spelet som främsta vapen.

Sannes:

Lika illa ute som Modo är väl ingen? Dom har ju bara Salo på kontrakt. Nej, visst ja, inte han heller...

Fast Lückner kan väl lira i värsta fall.

Albert Hall:

Åja, MoDo hade några få spelare på kontrakt, har jag bestämt för mig.

Ju tidigare man får klart med en tränare desto bättre är det, iallafall inbillar jag mig det.

Albert Hall:

Hallå, Lars Jansson också...

Sannes:
Dessa spelare har kontrakt:

Gusten Törnqvist
Kristian Antila
Jaroslav Obsut
Jan Sandström
Jonas Johansson
Johan Fransson
Per Savilahti-Nagander
Jonas Rönnqvist
Mikael Renberg
Emil Lundberg
Karl Fabricius
Fredrik Hynning

knaskamilla:

Just ja. Glömde honom. Han har ju liksom alltid funnits, så det är lätt hänt.

Albert Hall: Med tanke på att jag är jämngammal med Jansson så fick orden "alltid funnits" mig att känna mig som färdig för servicehuset.
Men han den där oerhört lovande målvakten Inge Naning har jag för mig att vi snart kommer att skriva kontrakt med, ett flerårskontrakt dessutom.

Albert Hall: varför snackas det om Moodoos och vårt kontraktsläge här nu?

Portello:

När Mikael Renberg får läka ihop ordentligt, så känns det som ett bra nyförvärv, den grabben spelade inte så mycket under säsongen. Fast frågan är om han kommer tillbaka något mer, klarar han av så många fler "smällar".

När jag läser din lista så känns det ändå som det är några viktiga namn som är under kontrakt. Men det är svårt för mig att bedöma, då jag inte har följt Luleå så mycket under säsongen.

Nåja, hur det än blir med tränare och spelare så har Luleå trevliga supporters iallafall. Bara en sån sak!

Karoliina:

Skyll på mig, det var jag som var nyfiken på hur läget var hos Er.

Paddan:

Inge Naning? Glöm honom, han ska visst till en rysk oljeklubb. Däremot hörde jag ryktas om en Salokopia som var på gång till er. Egyptiern Silarm Ycket. En värdig ersättare. I vissa matcher har han visst haft en räddningsprocent på närmare 10% i vinter!

Portello: Undrar om jag minns fel, men har inte Pirnes varit ett ständigt nyförvärvsrykte till LHF under de senaste säsongerna?

Sannes: ehh...jag ville höra det av killarna direkt. För att komma till ett läge. För du är väl Frölundait, eller hur?

Albert Hall: Tat lungt, ät en bulla.

zz Z z

« · 520509 · »