wap.hockeysnack.com Enligt lokala nyheter har inte han fått nåt konrakt förslag från pittsburgh i går kväll. Agentens ord . Jag tror inte han . Spelar i lhf
Portello: Finns det verkligen pengar kvar att fortsätta värva för, om nu Bartecko blev den överlägset bäst betalda spelaren i LHF?
Jag antar att man på Svenska Fans både jublar, firar tidig julafton, smäller champagne... nej jag menar champis... korkar och firar det SM-guld som blev klart i och med värvningen av Bartecko.
Albert Hall: Det där gamla Tjeck o Slovak-ien där vandrar de väl hur de vill mellan landslagen. ;) Eller så är han så magisk som vissa av era supportrar tror.
Skolatlasen är en intressant teori. Om den varit ännu äldre så kanske den hade varit korrekt. Jag hörde en lärare säga att dom hade så gamla atlasar att de börjat stämma igen beträffande länderna i öst!
Albert Hall: Tja, när jag gjorde min lärarpraktik så hade de läroböcker i aamhällskunskap utgivna 1984. Det var de böcker som min handledare tyckte var vettigast, och inte innehöll för mycket fördummande innehåll. Mycket tid fick då användas av mig till faktakontroll av innehållet innan lektionerna.
Så Bartecko signade till slut ändå, blir intressant och se vad han kan tillföra. Hoppas bara det finns cash kvar till ett vettigt center alternativ också.
Salcin: Oj, det gick ju fort för er officiella hemsida att förpassa nyheten om Barteckos signande från förstasidan. Tydligen viktigare att meddela den gamla nyheten att Nordquist är med i Tre Kronors trupp till Ceska Pojistovna
Jiggy är ju väldigt känd för att aldrig tro på spekulationer. Fast visst kan summan vara sann, jag vet ju ingenting som vanligt.
Fast jag tycker absolut att det är rätt gjort av LHF. Om det ska värvas så ska det värvas nånting som sticker ut från den jämngrå massan. Vi har flera juniorforwards i J-landslagsklass att använda istället för att värva relativt dyra medelmåttor.
"Efter långa och många samtal med Greppa har nu Lubos Barteco bestämt som för att spela i tröja #25. Lubos ansluter till laget den 24 september..."
Jag som är en känd pedant observerar ju också att man nu stavar Bartecko annorlunda än tidigare. Felstavat nu eller tidigare, är frågan. Säkrast är väl att börja säga Lubos, även om det låter som ett namn på en hund.
Albert Hall: [Och klockan tre kom blodiga Bart, var har du vart? Kul att se dej! Han sa: Hon sa det var grönt, men hennes snubbe kom och han höll på att slå ihjäl mej]
Eftersom han har ett giltligt kontrakt med LHF så får hoppas att det inte stämmer. Han kanske bara tränar med sin moderklubb innan han dyker upp i Luleå. Inget känns ju helt klart innan han är på plats i Luleå.
Bolivar: Eftersom det, vad jag kan se, står något om 24. septembra och "Luley" så utgår jag ifrån att det rör sig om att han kommer att hålla igång med Poprad inför elitseriestarten.
Snart kommer Modo att hyra ut sin(a?) artistskattelirare. Dom härmar alla upplägg som LHF gör. Bengt Hedin och fantasi. (Kollar bara om det gick att skriva i samma mening.)
Albert Hall: Äh, vi gör så istället att vi placerar spelarna på bänken om de råkat slå en passning fel, medan "vanliga svenskar" får hur många möjligheter som helst på sig att skjuta pucken över sargen mm. Eller så skickar vi de till Kramfors, det är ju också utlandet...
Det är ett smart drag från Luleås sida. Det innebär ju att Bartecko kommer matchtränad in i truppen, och dessutom riktiga tävlingsmatcher! Helt suveränt!
Bartecko ska lira tre matcher med Poprat. Enligt HC så var det möjligt att han skulle kunna hinna med hela sju matcher, men LHF tycker tydligen att det är lagomt med tre. Det tycker jag med om nu nån bryr sig.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Enligt lokala nyheter har inte han fått nåt konrakt förslag från pittsburgh i går kväll. Agentens ord . Jag tror inte han . Spelar i lhf