Luleå HF

SHL · 118100 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Och Niclas Wallin är nu endast en seger ifrån att vinna stanley Cup! Visste vore det kul med en nybliven Stanley Cup mästare i laget till hösten?

Albert Hall: Nu är det bara hoppas att det blir klart idag.Skulle vara så skönt.
Om Bartecko blir kvar så tror jag att vi får ett bättre lag än förra säsongen.

Expressen har idag en "Expressen avslöjar" artikel (för vilken gång i ordningen?) om LHF och Bartecko. Nu påstår man att parterna är överens och att det enda som kan förhindra att Lubos lirar i Lule är ett fett NHL-kontrakt de närmaste dagarna.

Såklart så nämner dom lönen också. Sex millar om året i tre år vilket skulle göra honom till den bäst betalde spelaren någonsin i elitserien. LHF har ju hela tiden hånskrattat åt de summor som XP nämnt. Jag gissar att man gör likadant nu oavsett sanningshalten.

Albert Hall: Antar att du läst detta i pappersvarianten, för på nätet hittar jag inte artikeln.Fast det är ju klart, kan ha kollat dåligt för all del.

Albert Hall: jag har alltid gillat de där "EXPRESSEN AVSLÖJAR" eller "EXKLUSIVT I AFTONBLADET" och vad det nu brukar heta - nästan alltid är det mer eller mindre rena klippåklistraartiklar från lokaltidningar runt om i landet (eller utomlands om det gäller internationell idrott). Förra hösten hade Aftonbladet en sådan där "avlöjar"-artikel där det stod något i stil med "stjärnan lämnar Brynäs för elitseriekonkurrent" (ordet "chock" var säkert med någonstans också). Stjärnan det handlade om var Roger Kyrö som gick till LHF för att träna juniorerna - något som stod att läsa om på såväl Luleås som Brynäs hemsida flera veckor innan Aftonbladets enorma scoop :-)

Om. Eller jag tar det igen, OM nu Bartecko skulle skriva på för LHF så kommer han ändå inte att kunna användas i dom två första matcherna. Kanske inte den tredje heller, jag är inte riktigt säker på det. Anledningen är att han förra säsongen lirade på artistkontrakt och att han måste vara ute ur landet under 183 dagar. Annars blir det full skatt även för säsongen som gick. Vi åkte ur slutspelet den 21 mars, jag tror att Bartecko lämnade landet nästan omedelbart så det borde betyda att han är spelklar runt den 22 september. Serien börjar den 18.

I vilket fall som helst så kan vi inte räkna med Lubos under försäsongen. Om, alltså.

Albert Hall: Beskedet från Bartecko verkar då inte komma idag, vad det verkar...

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,841649,00.html

Nu ska man ju ta sånt som agenter säger med en nypa salt, men det låter ju bra.

Dom nämner att det blir ett artistkontrakt, att han ansluter i oktober.Är det för att slippa undan att bli eftertaxerade för förra säsongen, som Albert var inne på igår?

Och en annnan sak.Om han skriver på ett artistkontrakt, hur kommer det då att agenten i gårdagens NSD eller Kuriren sa att det var ett flerårs?

Hänger inte med i alla svängarna, hoppas någon kan förklara.

Portello: Så alltså blir det någonstans mellan ett vanligt artistkontrakt och ett treårskontrakt med ett kontrakt värt någonstans mellan 2,5 miljoner och 24 miljoner... OM han nu kommer till LHF.

Paddan: Låter väl sannolikt.Om han kommer....

Paddan: bartecko kommer att skriva på för nhl tvärr har den mag känslan tyvärr :(
passar på att önska alla hsare trevlig sommar
ses till hösten .

Portello:

Om det är ett "vanligt" kontrakt så kan Bartecko ansluta till LHF runt den 22 september eftersom det då gått 183 dagar sedan det senaste kontratet gick ut. Om han ansluter tidigare så måste LHF betala full skatt även för den senaste säsongen vilket rör sig om minst ett par miljoner.

Om det är ett nytt artiskontrakt så kan inte Bartecko anlända förrän i slutet av oktober. Detta eftersom elitserieföreningarna träffat någon slags gentlemens agreement om att spelare som anländer till ett lag ska finnas kvar resten av säsongen. Detta för att undvika att stjärnor plötsligt lämnar lag mitt under brinnande slutspel eller kvalserie som det var ifjol.

Jag vet inte när sista finalen eller sista omgången i kvalserien går, men i runda slängar 6 månader (egentligen 183 dagar) innan det datumet alltså.

Portello: nannandag

Paltbladet vet, eller påstår sig åtminstone veta, en del om det Lulehockey som ställs på isen kommande säsong.

Albert Hall: Är ju bara hoppas att dom har rätt.Tre år med Bartecko skulle ju inte vara dumt, och om vi dessutom skulle knyta till oss Bulis så skulle detta se otroligt bra ut.Nästan för bra...

Vilket klockslag (svensk tid) är den sista för spelare att skriva på för ett NHL-lag?

Portello:

Jag vet inte, men min gissning är klockan 00.00 amrrikansk tid vilket väl betyder tidigt imorron bitti svensk tid. Fast det gäller ju bara spelare som är under kontrakt, vilket ju inte exempelvis Bartecko är, officiellt i alla fall. Men kan vi kanske hoppas att Ledin skriver på ett NHL-kontrakt idag?

Albert Hall: jag hoppas att de har rätt. Lite oroande låter det iofs att Bulis har krav att spela i första- eller andrafemman, det låter som risk för divafasoner där. Fast en spelare som gjorde 20+20 för Montreal förra säsongen borde kunna gå in i LHF och göra bra ifrån sig - ja, om han nu överhuvudtaget är aktuell, vill säga.

Men tittar vi på sammanställningen av spelare in och ut så ser det faktiskt riktigt bra ut. OM, jag säger OM, Bartecko nu verkligen blir kvar så kan vi ställa upp det ungefär så här:

UT: Machulda IN: Kerman
Bör vara ett klart plus sett till vad Machulda hade kunnat prestera till vintern.

UT: Emil Lundberg IN: Burra
Burra är bättre än Emil på alla sätt. Klart plus. Förvisso ska väl inte Burra användas som center, men även som sådan är han bättre än Emil.

UT: Fabricius IN: Chabada
Bör också vara ett plus.

UT: Fransson IN: Wallin
Ja, behöver jag ens kommentera den egentligen? En hetsig, slarvig och ofta virrig spelare byts mot ett stabilt klippblock. Plus så det dundrar om det.

UT: Nordan IN: Niinimäki
Klart minus tills motsatsen är bevisad. Dock är ju inte Niinimäkt tänkt som Nordans ersättare, utan en sådan ska ju värvas.

Men som sagt, om nu Bartecko hamnar i NHL till sist ser det genast mycket värre ut.

Portello: Tre år får man nog dessutom ta med en nypa salt. I vilket fall som helst så skulle han ju har rätt att gå till NHL fram till den 15 juni varje säsong. Så om han nu skriver på får man nog ta en säsong i taget lik förbannat.

LL: Gör man > 1,0p / match i tjeckiska ligan så borde man kunna vara rätt dominant i Elitserien också. Får vi en sådan kvalitetslirare så kan inte ens jag vara negativ. Det är garanterat jämnt upp v Nordan. Men inget är ju klart förrän det är påskrivet. Än kan Bartecko dra och då ser det fortfarande tunt ut...

LL: fast det innebär ju eg att ha vill spela i en spelade line istället för en checking line.

behöve rju inte vara spec divigt för det utan att han tycker att de och han skulle får ut mer i en annan typ av kedja

Albert Hall:
15:e juni nästa säsong är inte säkert det är datumet som gäller ju eller vilka transferregler som gäller då , vad jag kommer ihåg skrevs avtalet mellan NHL och IIHF bara på 2 år så till nästa säsong måste det väll skrivas på ett nytt avtal eller om dom kör vidare och förlänger det befintliga

Kan det hända något angående Bartecko imorgon? Man kan ju hoppas...

Portello: Antingen kommer något i morgon eller så håller dom på det tills Wallin lirat klart Stanley Cup slutspelet i NHL, Men något är skumt i det hela iaf för först skulle besked ges op Måndag och det slutade med att agenten undvek att svara.
På tisdag samma sak och det bidde samma visa igen inget besked fsat det skulle komma då istället, Onsdag trodde alla att det skulle bli offentligt men då visar det sig att agenten hoppas att få sin klient till NHL och tjäna % på lönen som ger mer cash då än iom han signar på för Luleå Bartecko...

Så jag hoppas att det kommer besked i morgin vad som händer annars så är det hela en förbannade soppa!

Ledin drar till NHL och Columbus

NallePhu: Underbart.Det är ju perfekt.

Portello:

Dagens hittills bästa nyhet. Deta kan ju bli en dryg miljon till LHF utan att vi tappar nått, snarare att en konkurrent blir lite sämre. Det ska även bli intressant att se hur det går för honom, jag tror till skillnad från de flesta andra att det kommer att gå ganska bra. Bra förhonom att det inte är nått topplag direkt.

Albert Hall: Visst är det så.Men låt oss hoppas att det kommer ännu bättre nyheter idag...

Portello: Du är faktiskt snudd på, erller ännu mer, lika nervös som han som numera kallar sig PEN på diverse plank.

Går det så går det. Annars är det bara att gilla läget eftersom vi trots allt älskar LHF. At piska upp stämningen genom obekräfade ovärvvningsrapporter funkar inte riktigt här eftersom skribenterna är allltför begåvade.

Kickan: Ja du vet inte mycket du, Sitter med några trumf på handen fler än vad du gör!!
Det enda du pysslar med är påhopp och andra verbala ting när du inte har en blekast vad som händer, Kanske dags att bete sig vuxen och sluta leka dagis!

wap.hockeysnack.com
Jesper: visst är det underligt att inte pytterinkligan kan hålla ordning på sina egna regler?

Albert Hall: ja frågan är vem som felar och vem som inte vet vad.
de nya övergångreglerna är ju tämigen nya och många har tippat att sånt här skulle uppkomma.

men borde inte ledins agent haft koll på läget kan man tycka. Han borde ju isåfall pressat på tidigare. klubben kanske inte visste riktigt huruvida han fyllt 28 eller inte utan bara att det var i år.

Jesper Jonsson: NHL + NHLPA kan inte informerat klubbarna fullt ut vad som gäller i övergångar i CBA + IIHF avtalet!!

Portello:

vad tycker du sj om petningen ?

mattias - 74: Är ju inte klart att det blir så.Men om han försvinner så litar jag på att dom gör rätt.

Portello: sen är det ju hockeycentralen som skriver också.....

Db_04: Har väl vart inofficiellt känt i ca 2-3 veckors tid att något kommer hända med Koch!

Db_04: Och vad menar du med det?

Portello: det måste ju finnas något bakom att man i så fall säger upp kontraktet. Annars känns det ju märkligt att göra sig av med en center när vi inte ens har full centerbesättning. Eller iofs kanske de tänker använda Burra som tredjecenter, Niinimäki som andrecenter och ett nyförvärv som ersättare för Nordan? Det vore ju kanske ett ganska logiskt sätt att se det hela.

Jag tycker dock att Koch har gjort det rätt bra i LHF. Första säsongen tog det ett tag att komma in i tempot, och vad gäller förra säsongen så ska vi inte glömma att han på grund av sin knäskada missade mer eller mindre hela försäsongsträningen på grund av den knäskada han ådrog sig under VM. Han är ju inte heller direkt lastgammal, så han har nog mer att ge - men jag tror precis som Portello att LHF vet vad man gör. Jag tycker att Lasse Modig har gett ett förtroendeingivande intryck så här långt. Om inte annat så för att det numera är ta mig fan knäpptyst om de flesta värvningar tills de är klara. Både Niinimäki och Chabada presenterades ju tex som klara utan att man hade hört ett enda ord om det innan.

Portello: som jag har sagt förut...den sidan är den enda av dom större sidorna som behandlar övergångar som inte kräver trovärdiga källor....

Db_04:

Helt fel. Ser inte heller hur du skulle kunna ha någon insikt i det. Ryktet om Koch är ju också något som florerat ett tag på nätet. I går valde någon att ge oss lite mer info i ärendet.

Ditt inlägg ska också ses i bakgrund av att du jobbar för Johan Nilsson - killen som rakt av stal HM av Robert Pettersson.

Db_04: min erfarenhet är snarare att är det någon sida som vet vad de pratar om så är det Hockeycentralen.

Jante: ja lägger upp stats och färdiga övergångar på eliteprospects det stämmer... men varken känner Johan eller har träffat honom. och än mindre diskuterat hockeymagasinet.com med honom.

Tror nog vi ska ta denna diskution via snabbmess.

LL: nyhets mässigt är det den bästa sidan.... tycker dock själva silly season sidan har vart lite hit och dit vissa gånger.

Db_04: det är svårt att kombinera en seriös nyhetssida med befräftade nyheter och ett silly season plank med idiotrykten.

Jesper Jonsson: jo jag vet det! säkert många som skickar in alla sina drömmar

Db_04: HC är den enda sida jag litar på eftersom jag vet att de inte publicerar idiotrykten som vilken hysterisk fjant som helst postat. HM har sunkat ner sig. När Robert skötte det var det ordning och reda.

« · 724791 · »