Luleå HF

SHL · 118101 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: ja vet redan din åsikt om det där :)

jaha, nu ser det ut som om vi måste vänta en månad på svar från Barecko.
www.nsd.se/artikel.aspx?artid=25579&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False

Hannu Neimi: inte särskilt oväntat, måste jag säga. Bartecko har aldrig gjort någon hemlighet av att NHL är hans förstaval så då förstår man att han vill vänta. Fast det gör ju saken svårare för LHF, men om man skulle lyckas knyta till sig en stark ersättare för Nordan så ser det ändå inte så tokigt ut. Jag tror att vi kommer att ha en betydligt bättre tredjekedja i år, dvs vi kommer förhoppningsvis inte att vara så beroende av de två första kedjorna.

Kul att Wallin vann....det var han värd

Intervju med Wallin.Vad det verkar så är det stor chans att han stannar i NHL.
Tyvärr.

Portello: Tja, det vore ju inte helt osannolikt att han skulle kunna höja sin lön riktigt ordentligt. Läste på någon sida att man trodde att Carolinas backbesättning var den billigaste som någonsin vunnit Stanley Cup. Om jag inte minns fel tjänade Chris Pronger denna säsong 1 miljon dollar mer än vad samtliga backar i Canes tjänade gemensamt.

Paddan: Kan nog stämma.Har för mig att Expressen eller Aftonbladet skrev nå liknande, fast då var det Lidström som tjänade mer än Carolinas backbesättning.

Portello: det roligaste med Canes vinst (förutom att min hjälte Rex fick en cup till) var ju att Mats Wennerholm på blaskan tippade dem sist av alla i sitt NHL tips

Där kan man säga S O P A

så gör eran plikt allihopa. Maila honom och säg han skall sluta fåna sig med NHL och ägna sig åt trädgårdsarbete eller ngt istället.

Paddan:
Kan korrigera detta lite 10,1 mille tjänade canes backar om räknade med tverdovsky som var ombytt vissa matcher iaf , 7,6 mille utan hans lön och pronger tjänade 6,25 säsongen som var .. dock under lockout säsongen hade pronger kontrakt värd 10 mille men det vart ju inge spel då detta mest som lite kuriosa

Portello: Wallin kan iofs inte säga så mycket annat ännu, men visst lät det lite som att han allvarligt funderade på att stanna. För övrigt tyckte jag att han lät lite lullig...

Albert Hall: Själv tyckte jag att han lät nästan lite lulig.

Men jag förmodar att mineralvattnet och chokladcigaretterna kommer att vara flitigt återkommande inslag under de kommande dagarna.

Paddan: tyckte mest han lät som en gröning

Jesper Jonsson: Tyckte att det läs som om han smakat lite väl mycket på sportdrycken bubblisvattnius m smak av ölius + spirtitus au de minerale:)

rödovithockeydy: www.densomleverfårse.com

Albert Hall: Enligt HC är centern Jiri Novotny näste forne öststatsmedborgare på väg mot Luleå. Hur står det till med tjeckräkningen?

Paddan:

Det börjar absolut bli jobbigt att hålla ordning på dom. Undrar om det inte vore enklast att prata tjeckiska inom laget och låta svenskarna gå en utbildning i det språket?

Paddan:

Undrar om han är släkt med Tuva Novotny förresten? Undrar om han är lika snygg som Tuva Novotny ? Undrar om han har lika mycket DET som Tuva Novotny?

Äh, vi borde nog värva Tuva istället.

Paddan: hmm lika bra å inte säga vad man tänker :)

Albert Hall: ja värva henne till cheerleadersnissarna så det blir lite ålder på dem iaf.

Albert Hall: LHF-spelarna försökte sig faktiskt på det i samband med en spelarfest hos Rönken när det inhandlats lexikon för att de skulle försöka prata med Snygg-Brabenec på hans eget språk.

Albert Hall: Eftersom han är man gissar jag att han är snyggare än Tuva och helt klart har mer DET än henne, om än hon är snygg för att vara tjej.

Tack än en gång för skivan förresten. Jag grejar dig en kopia på matchen när LHF gick upp i ES omedelstrax (när pågående projekt är klart om någon minut).

Tomas Surovy får sparken från Pittsburgh.Kanske läge att försöka värva honom igen?

Så kan vi sluta hoppas på Wallin.
Kontrakt på 4 år påskrivet med Carolina.

Niclas kommer att tjäna $1.725/ år

Även Justin har skrivit på ett nytt kontrakt för Hurricanes.
Kontraktet är på fem år och Williams kommer att tjäna $3.5/ år.

Branko Radivojevic får däremot se sig om efter något nytt då Flyers inte längre är intresserade av hans tjänster. Flyttar han till Europa lär han vara ganska het på marknaden, 25 år och rightare...poppis.

Magnus: Han får gärna komma tillbaka till Luleå.Tydligen trivdes han bra här.Men som du säger, lär vara många klubbar i europa som vill ha honom om inte han hittar ett annnat lag i NHL.

Portello: länge sen man hörde ens ett galet rykte nu.

väldigt väldigt tyst på marknaden. Typ lika tyst som på apberget

Jesper Jonsson: Äh, jazzuffe har ju lösningen på att Wallin.Åkerström.

Portello: :)

Ja men alla har inte lika dimmig syn som honom

Jesper Jonsson: Inget try-out kontrakt för Podlesak.Han har tydligen skrivit på för Sparta Prag.

Portello: stämmer bra!

Portello: En tjeck som blåser en svensk klubb och skriver på för Sparta Prag. What are the odds?

Portello: vem f-n skriver på ett try-out konrakt i dessa dagar.
Då skall man vara bra kass.

Dessutom vill jag hellre se några ordentliga värvningar än massa halvkassa, halvtrasiga, halvmotiverade.

Jesper Jonsson: Om Podlesak är/var halvkass samt halvmotiverad är ju svårt att svara på.Men att säga att han är halvskadad är ett understatement för att använda en utrikisk term.

Portello: Nej det var väl han finnen vi värvade som var halvmotiverad.

Jesper Jonsson: Shit. Jag borde ha druckit innan jag skrev det här.

Mina föräldrar skiljdes när jag var åtta år. Min farsa har alltid klandrat min morsa för det, då hon stack till Fjollträsk med sin ungerske elitgymnast/tandläkare efter att ha bitit av en plomb efter polkagrisbakning med mig och lillasyster.

Idag (många år senare) har hon gett mig en annan bild av det hela. Hon sa att min pappa, som var jävligt snygg i sin ungdom, var otrogen i stort sett hela tiden. Tur att jag aldrig knullade med Andreas, som är lika gammal som min syrra, jävligt snygg men som jag vet vars morsa (okänt när, för min del) har haft ett förhållande med min farsa. Han kan ju vara min halvbrorsa. Jag vet iaf ingen annan potentiell farsa till Andreas. Spooky.

Jag är chockad. Min morsa har aldrig tidigare varit så öppen. Om det nu inte var så att det faktum att hon knullade sin ungerske tandläkare var det som orsakade skilsmässan för 23 år sedan. Har svårt att tro något annat med tanke på min pappas (som jag växt upp med) reaktioner.

Kickan: Shit har du druckit eller?
Vadan detta i nyförvärvstråden?

Eller tänkte du att med nyförvärv kommer nyfördärv eller?

Jesper Jonsson:

Det är trist när folk måste använda ett sådant här forum för att få ur sig sådana saker. Har man inte kompisar att prata med kanske man skulle fundera på att gå till en psykolog eller terapeut.

knaskamilla: så du menar att på det här planket är vi inte kompisar?

Då skall jag dra mig hemåt isåfall

Jesper Jonsson:

Du tycker inte att vissa saker borde man kanske inte basunera ut på forum, alltså? Det finns ju bra bubbelfunktioner och brevfunktioner här om man behöver "prata" med sina HS-kompisar.

knaskamilla: givetvis borde hon bubblat
eller iaf postat i en annan tråd.

ville bara kolla.

Portello: Det blir ingen Branko Radevojevic hos er heller, han har skrivit kontrakt med Minnesota Wild.

"Branko Radivojevic.

The name alone oozes old-time hockey. It says, “gritty,” “energetic,” “rough and tumble.” All are pretty accurate descriptions of Branko Radivojevic, the latest in a slew of recent signings by the Minnesota Wild that are beginning to make October 5 look like Christmas morning."

Paddan:

Jag är då inte särskilt överraskad. Branko är ju ett mycket typiskt rykte från luledelen av Svenska Fans. De som huserar där har, tyvärr, inte rätt särskilt ofta. Ingen vore gladare än jag om dom hade rätt i åtminstone 50% av sina spådomar.

Albert Hall: Skall man gå på alla rykten så skickar modig ut sina kontraksförslag som mail och efter ett tag och tillräckligt många så känns det bara som spam.

därav så få svar

de har väl kill-filter helt enklet

Albert Hall: Det är Skåneuffe aka Jazzuffe som hållt på med det ryktet ang Branko och Luleå, Han har väl inte var het alls i Luleås ögon då ytterforwards sidan varit full ett bra tag + att dom har prio 1 på center + back!

NallePhu:

Och ryktet om att Bartecko var helt klar hade ju inte du själv det minsta ansvar för förståss?

Albert Hall: Låt mig säga dig så här, Han var klar för Luleå dom hade skickat över hans kontrakt just när han skulle sätta dit sin namntackning så stoppade hans amerikanske agent hela affären till 15 Juli.
Han tror på fullt allvar att Bartecko får ett kontrakt värt 10mille i Dollar/ säsong + ett envägskontrakt, Kan väl upplysa om att förra säsongen innan han sklriv på så var Pittsburghj villg att hosta upp 4 mille i dollar/säsong + ett tvåvägskontrakt.
Agenten vill ha han till NHL för det ger mer % på lönen åt agenten som skriver det kontraktet, Kan tyckas girigt men såp är det i skum och fuffens världen hockeyagenter emellan:)

« · 726211 · »