"Inte bara regerar, utan sänker utan att tveka elitserien. "Obsut would be a star in this league". Tjena! Sedan när kan ett noname från hockeyns bakgårdar komma till es och "be a star"? Det är ju inte ens säkert att en som kommer från NHL klarar det. Iofs har ju nonamet som Timrå plockade häromveckan onekligen gått skapligt."
Glöm inte att vårat "noname" gjort en bra bit över 600 nhl matcher, spelat i landslaget, gjorde SAMTLIGA matcher med Pittsburg så sent som förra säsongen,,så helt oerfaren är vårat "noname" inte
:-)
Hur går det med slutspelet förresten, tar ni er dit? :-P
Tycker jag att du ska göra - ta på dig den vackra LHF tröjan alltså. Så kan du med fördel använda den Styfes tröja till att elda med. Eller ännu bättre...använda Styf-tröjan till att putsa insidan av avloppet med, nu så här i jul-stor-städar-tider ;-)
matsby: Så det finns några i Timrå med gott omdömme? :) #40 bars av trollkarlen Mika Nieminen en underbar hockeyspelare men vid sidan av hockeyplanen var han visst en skitstövel.
Paddan: Snart har vi väl bara en enda tidning att välja på : SundsvallsTidningen ÅngermanlandsAllehanda! Även om vissa förnekar, som vanligt (på OBS-utfarten)
Dysso: Jag vet faktiskt inte. Det måste jag nog undersöka närmare. Gillar i varje fall inte att de engelska tabloiderna är ohäftade. Hur jäkla kul är det att tappa alla sidor i knäet när man ska försöka läsa tidningen?
Chief: Oops, ett eget ord var det ju du sade. Tja, ST får väl då betraktas med lite mindre skepticism än exempelvis The Sun och liknande kvalitetsalster.
Paddan: Nu är ju inte Sun ett eget ord i exempelvis Sundsvalls Tidning, utan en del av ett ord och således faller det behändigt nog utanför min skepticism. :)
Chief: Hahaha, jadu, det där projektet The Leaning of Miff är försatt i malpåse. Tror att jag i varje fall har kvar de definitioner som Sven Savage och jag hann spåna fram.
Hmm, så tidningar som produceras i Sundsvall bör man alltså vara särskilt skeptisk till, väldigt bra att jag fick den upplysningen ;)
Paddan: Nja, det är väl lite väl långsökt. Men om man utgår från vad Luleå Hockey säger så ska han landa i Luleå idag eller imorgon och kunna vara spelklar på Torsdag om han klarar läkarundersökningen... På Luleås kansli finns ett kontrakt som är underskrivet av Obsut och Luleå HF och Obsut har fört en del förhandligar .. Så jag förstår inte varför han säger att han aldrig pratat med klubben?. Aja, återstår att se.. Landar han på kallax ikväll och/eller om han finns i Coop på Torsdag så har vi nog fått svaret...
Häger*: Kan ju inte tänka mig att Obsut valt att göra en "Vyborny" och skriva på för en svensk elitserieklubb för att sätta press på sin NHL-klubb. Låter lite långsökt. Men hela den här historien bör väl snart få någon form av avslut. Om det sedan innebär att Obsut spelar för LHF, Manitoba Moose, Vancouver Canucks eller Blattnicksele IF får vi väl vänta och se.
Paddan: Jadu, är mest en massa svammel. Det är då någon som inte talar sanning ialla fall. Men jag kan inte för mitt liv förstå varför Luleå skulle ljuga om en sånhär grej så det tvivlar jag starkt på att dom gör.
Tidningarna förstorar upp det .. Obsut kommer, han kommer inte.. Han ladade i Luleå.. Han flög hem.. Va fan som helst!
Aja, det är bara å vänta och se.. Men om det nu är bara en agent Matt Keator så är alltså Finländaren bara något påhittat svammel...
Häger*: Enligt dagens artikel i Winnipeg Sun så hävdas det att Obsut bara har en agent, och det skulle vara en man vid namn Matt Keator. Den här affären har tagit väldigt märkliga vändningar. Börjar mer och mer likna någon form av amerikansk sötsliskig såpopera.
Obsut eller ej, såhär säger iaf hans finska agent:
– Han säger det bara för att Brian Burke (general manager i Vancouver Canucks, reds.anm) vill det. Det är inga stora konstigheter. När man spelar där borta fortfarande vill man inte att det ska bli oro i laget, säger Polliainen. – Annars är allt lugnt, han kommer.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
hm..kloster?
Tomten kanske, för ingen tror ju på er ändå
:-)