Luleå HF

SHL · 119000 inlägg · 891 ämnen

Paddan-en kung ?

Paddan-en kung ?
Hörde på radion i natt något om att dom skulle bygga gångtunnlar på Gotland för Paddan. Dom sa paddor, men dom menade givetvis Paddan.

Vad är du för en speciell person, mer än att du bor i Bjästa, menar jag ?

(Tror inte att 1:a april har något med detta att göra).

Sv: Paddan-en kung ?
Hälge: Paddtunnlar var ju ett lovvärt initiativ. Man ska vara snäll mot Paddor.
Fast... Gotland? hade det inte varit bättre att dom byggd den under E4 vid Bjästa?

Hälge:
Jaså, har det där dykt upp i media nu. Blev uppringd av någon reporter häromdagen, men jag ville självklart inte ställa upp på bild.
Ej heller vill jag bekräfta min inblandning i satsningen på att Visby Toads skall nå elitserien inom två säsonger.

Hälge:
Jäklar, idag skulle man ha behövt en sån där gångtunnel. Riktigt ordentlig snöstorm ute så nu får man ju möjlighet att verkligen träna upp armföringen för den där stavgången...

Det var för övrigt just för bland annat detta ändamål som gångtunnlarna på Gotland har projekterats. För att kunna säkerställa återväxten inom denna fina sport kommer vi också att anordna ett träningsläger i Stavre lett av den store gurun Stavros Tryga.

Paddan: Sluta svamla nu Paddelände.

Kvalserieomgång igen. Jag hoppas att Schtaan plockar 3 pinnar och Linkping inga alls. Dessutom är det ju landskamp i Umäää så det blir väl att pallra sig dit för att sedan se del 2 i Luleå på fredag.

Damnit, nu lyckades jag posta ett hockeyinlägg i en ohockeytråd.

Lulekickan:
Måste vara den här temporära vintern som påverkat dig, för det kan ju absolut inte ha någonting med det trevliga trådnamnet att göra...

Har du så här många själsfränder på Gotland ?

Hälge:
Hahaha, det verkar inte bättre.
Dessutom så tyckte Botniabanebyggarna att det var viktigt att se till att jag hamnar på rätt spår...

Paddan: En liten intressant följdfråga blir då: Går du ofta till dom där fortplantningsplatserna ?

Hälge:
Eeh,vad ska jag svara på det...jo, jag håller mig nog hellre i närheten av plantskolan.
Förstår inte varför man måste ha så bråttom vid "plantningen". Dessutom så verkar det vara blött och dammar något kollosalt...

Paddan: Det är väl bara att hålla sig i Bjästa, så är du väl i närheten av plantskolan.

« · 255985