LL: HV är säsongens mysterium. Först dominerar de serien totalt, sedan tappar de allt under lång tid och är inte långt ifrån att spela sig nedanför slutspelsstrecket. Därefter vänder de igen och spelar som vore de Warulfven, för att sedan i kvarten vara Warulfv och Linkping om vartannat.
Lulekickan: Ja, nu erom bara fem. Men nog tror jag Tjurgårn vinner i fjollbollen. Eller så ovinner de. Undrar vilket av de två lagen som kan ha chans att rubba warulfven eller zippers? Kanske båda. Lallarna får det nog svårare.
Lulekickan: 1-5 till och med. HV rasade ihop fullständigt efter att DIF hade gjort 1-1. Stefan Liv var dessutom... tja, generös, kan vi väl kalla det, och bjöd frikostigt på både 1-2 och 1-3.
Hm igen. Wernblom reducerade, men därefter 1-4 och nu bara minutrar kvar. MooDooisterna följer oss ut i sommardansen. Hastigt och olustigt bara ett lag från Norrland kvar i slutspelet.
Styvbenen ökat på till 1-3 mot Tjurgårn och nu, tre minuter kvar, tar Tjurgårn ut livet, ett vanligt trick m h a vilket de vänt matcher under åren. Men då har de satt in ahlen. Nu kör de utan, och strax sitter 1-4. Ända sjunde kvarten går i Fjollträsk i övermorgon. Ger mig fan på att Tjurgårn vinner då. Elitens svar på Monty Python lär inte missa chansen att skratta skrattmatch - se, där kom 1-4, precis som väntat.
Och Zippers har ökat till 1-5 med två minuter kvar. Gonatt, MooDoo. Bra kämpat, men någon gång skulle det vara Zippers tur.
Då börjar semifinalerna utkristalliseras.
Lallarna möter Warulfven eller Zippers. Det blir inte lika lätt som mot oss. Tvärtom, det lär bli skitsvårt.
Tjurgårn/Djurgårn möter det andra topplaget.
Börjar luta mot serieettan mot serietvåan. Då sätter jag en stor pung på Warulfven. En pung med pengar.
Hm. Blixtlåset som tidigare har kärvat, verkar ha lossnat med besked nu. 0-3 redan i slutet av andra. Först vi, sedan Korven, och nu levereras MooDooismen till sommarsemester om 20 minuter, om de inte får in minst 3 mål.
I jönköping har det varit rena vilda västern i första, med 25-15 i skott, men bara 1-0 i mål. 4-5 minuter in på andra vänder Styvben till 1-2 på 14 sekunder. Nu paus, inför tredje. Här vet man inte mycket...Tjurgårn kan pöltsligt galoppera in hur många som helst, och vara i semi. Eller så tar de slutmatchen i fjollträsk. Eller...så blir det semistyvben?
Obehagligt att ha semester. men snart skall Pölsan lira kval - det blir roligt:)
NallePhu: Jo, nån Taavola är visst ledig, o tar på sig granskandet ikväll...
Apropå Tråd-namnet: LHF MÅSTE ju bara värva Johnny Oduya o han Omark!! O-kedjan, nästan, behöver ALDRIG bänkas, som Ni fick göra me 4:e kedjan! O-rings-kedjan, slitstark, går aldrig av!!
NallePhu: Jomenvisst, C+ har lovat att klippa ihop ett särskilt band kallat "De långa tomahawkernas kväll" som visar på allehanda knepigheter på isen. Dessutom så har vi förberett så att det finns snuttefiltar i båset för eventuellt oroliga spelare som behöver lite tröst.
Nej, usch, nu har jag suttit här alldeles för länge. Mot pizzerian!
Paddan: Jag hade faktiskt glömt bort att folk tror att slutspelet fortfarande pågår och har inte tänkt på eländet idag överhuvudtaget. Ja, förrän nu då. Skönt! Bättre att fokusera på framtiden istället.
Nej, usch, fy, den var dålig. Tar tillbaka det där. Vill ju inte riskera att hamna i onåd hos LL och er övriga. Nåväl, börjar bli dags för intagandet av en pizza med gorgonzola, rostbiff och färska tomater på den lokala pizzerian innan avfärden mot "träningsmatchen".
Zigge: Jomenvisst, tar det etappvis för att vänja mig vid "storstaden". Beger mig först till Bjästa centrum för att söka mig något ätbart för att sedan nyttja mig av Bjästa Rickshaw för vidare transport till Kempis där jag ikväll kommer att bevittna utjämningen av matchserien till 3-3 i matcher. Ibland kan tydligen C+ råka visa en MoDo-förlust men det går tyvärr bara att relatera till atmosfäriska störningar ikväll.
Portello: Det är rätt kul att man kan gå in och läsa gamla trådar och inlägg. Nackdelen är ju att ens gamla synder inte försvinner. Titta bara på löftet om Redogörelsen...
Portello: nej, Ljusteräng har väl aldrig representerat HV? Däremot har han förresten gått från Luleå till Rögle, så där finns ännu en länk mellan LHF och RBK.
Fredrik Öberg och Tomas Javeblad är de två jag kommer på som har spelat för både LHF och HV.
Albert Hall: Uschäckta dårå, jag ska inte Petimetrera mig så mycke mera... :-(( Törs jag säga, att jag faktiskt va o såg Väsby, i deras hemmahall? I deras Enda Seger-match mot... guess who? Paddis, ska Du snart börja cyklarisera dig in mot Centrum snart? KAN bli lapp på lucka (OBS! EJ same-ironi!) om hemsans satsestetik stämmer.
Portello: Joman blir nästan nostalgisk när man läser gamla trådar! :)
Jag var inne hos Paddan och hälsade på idag. I sin profil hade han tidningarnas och andra experters tips inför säsongen. Man kan sammanfatta det med att LHF överträffade förväntningarna. Knappt en tidning hade oss på slutspelsplats ens.
Albert Hall och alla andra: jag syftade till nuvarande säsongs elitserielag, även om det kanske var lite luddigt. Sedan behöver ju inte övergångarna vara när det andra laget spelade elitserien. Men även om vi pratar alla elitserielag någonsin så är det väl bara Väsby som tillkommer.
Det finns apropå Rögle en nu aktiv spelare i där som länkar Luleå även till Brynäs och Leksand - Magnus Eriksson.
Portello: Vem fan har jag missat? Ingen som spelat i Rögle först tror jag. Nån luling som inte platsat och sen lirat i Rögle? Sen har jag för mig att nån som spelat i lule som junnis spelat i Väsby sedan.
Albert Hall: Här är Väsbys trupp elitseriesäsongen.
18 Peter Wallén F 22 Erik Ahlström F 20 Mats Lindberg F 25 Tord Engdahl F 19 Arto Heinola F 27 Mats Edholm B 12Per Bergman F 3 Torbjörn Mattson B 16 Jonas Palmäng F 5 Håkan Persson B 4 Stefan Sandin F 11 Claes Gustavsson F 29 Mikael Winneroth F 7 Kenneth Lindqvist B 2 Anders Lindberg B 21 Hans-Rickard Andersson F 8 Johan Lundqvist B 10 Jens-Ivar Mackegård B 24 Urban Jakobsson F 9 Mats Poppler F 10 Jens-Ivar Mackegård B 15 Lars-Göran Wiklander F 4 Anders Hultin B
Tränare: Anders Jacobsén och Niklas Wikegård
1 Jörgen Larsson 23 Stefan Sohlin 28 Kenneth Johansson 30 Thomas Nilsson
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?