Luleå HF

SHL · 117881 inlägg · 891 ämnen

Silly season i Luleå

Sv: Silly season i Luleå
Zoogin: Renberg är ju också världsmästare :)

Det här ska vara rätt länk.

Äsch, det där var ju inte alls Slovakiens poängliga. De har tydligen ändrat adressen.

Här är Slovakiens poängliga i VM. Se länk.

Richard Lintner blev 3:a i Slovakiens poängliga i VM med 4 mål och 4 assist på 9 matcher, bara Miroslav Satan och Peter Bondra gjorde fler poäng.

Portello: Skulle ju inte vara fel med en världsmästare i laget.

Portello:
Ser att han ligger på drygt 21 minuters istid per match i snitt och bör väl spela i Lemieuxs femma om jag inte minns fel.

Tydligen bearbetar Skrbek på att övertala fd modoiten R.Lintner att spela för Luleå nästa säsong.
Skulle gärna se honom i Luleå. Han var ju riktigt bra i Modo.

Lövva: Prestationslöner baseras på poäng, speltid, plus/minus, diverse utmärkelser eller hur framgångsrikt laget är. Så att "bara" spela bra hockey primeras aldrig i prestationslöner om du inte producerat nåt i övrigt.

Portello: Joo, men om dom skulle lägga lönen efter hur bra spelarna sköter sig på isen så skulle Lule bli ruinerade av Janne

Lövva: Om dom skulle ha lön/poäng så skulle dom nog klara sig :)

Portello: Bara dom inte har prestationslön på Janne. Då skulle LHF gå i konkurs.

Albert Hall: Nu vill jag att kontrakten med Janne och Husse ska vara klara snart. Det är två spelare jag absolut inte vill tappa.
Skriv 4 eller 5 år med Janne samt två år med Husse.

LL: Självklart finns det en stor chans att Strömwall håller i ES. Vi har ju en viss nr 66 på andra sidan Atlanten som gjorde comeback å dominerade. Och då hade han inet spelat hockey på 2,5 år!

Robert P: jo, om Strömwall skulle skriva på för Luleå så är det ingen tvekan om att han håller i elitserien, för han skulle inte skriva på om han inte visste att han klarade av det. Och så vältränad som han är så kan han mycket väl ha tempot kvar i sig ännu. Och visst, omställningen Österrike->Elitserien är nog avsevärt mindre än en ganska medioker årgång av division 1 Norra->Elitserien så helt otänkbart är det absolut inte.

LL: I mina ögon är Strömwall nästan gud. Nog kunde han väl återvända till LHF i någon skepnad i alla fall, även om han inte skulle vilja fortsätta som spelare.

Portello: Varför inte? Igor Larionov är snart 43 och han håller än.

LL: Lite kul med Johan är ju dessutom att han lade av första gången redan 1997. Nu sex år senare spelar han fortfarande på elitivå. Bra dessutom.

Albert Hall: Nu menade jag inte riktigt att Luleå skulle värva honom som spelare.
Snarare någon annan uppgift inom klubben.

LL:

Det där med tempo är ändå nåt man klarar av att vänja sig vid under förutsättningen att han själv kände att han ville göra satsningen.
Klarade han av tempot vid senaste comebacken när han först lagt av och sedan på skoj lirat skiten ur det mesta i div 1 så borde man klara av omställningen från Österrike till Elitserien. Den är trots allt mindre än från Allsvenskan till Elitserien.

Och bra tränad vet vi ju att Strömwall alltid är och förmodligen alltid också kommer vara.

LL: Det är nog mest av nostalgiskäl du kallar det drömvärvning, tyvärr.
Strömwall fyller 40 nästa år. Nånstans går väl ändå gränsen?

I alla fall vill jag inte att Lule skriver något långtidskontrakt med honom. Högst tre år enligt mig. :)

Lulekickan: Strömwall vore snudd på min drömvärvning, fast i ärlighetens namn kanske det mest är av nostalgiska skäl. Där har vi hur som helst en spelare som alltid ger 100%. Fast frågan är väl om han fortfarande har tempot för att spela i elitserien?

Portello: Han förlängde väl kontraktet med ett år i våras om jag inte minns fel. Alltså borde kontraktet gå ut nu.

Strömwall samlar poäng i det Österrikiska slutspelet.Senast gjorde han 4 poäng (1+3).
Hur många år har han kvar på sitt kontrakt? Skulle gärna se honom i LHF:s organisation när han lämnar Österike.

Robert P: Ja håller med dig!

NallePhu: Trist för Tarvainen att följa Kvalserien då och se hur den feta checken förvandlas till ingenting och han får krypa till Luleå och spela för småsummor trots allt.

Jussi Tarvainen lär nog hamna i Linköping enligt rykten från Finland, Dom gav han en sådan lönecheck att inte Luleå eller Brynäs kunde mäta sig med den lönen!

Lulekickan: Joo, jag skulle tro att det är så. Programledarna är gifta med varandra, så också artisterna, liksom hela publiken i fjollbollen, och 10-åriga barn ringer och röstar för att, via telefonräkningen, föra pengar till 10-åriga barn, dock icke desamma.

Men här får vi göra reda plats för en annan Pride. Då tänker jag inte på "the pride of Hamtrack" vilket jag för övrigt antar att ingen läsare vet vad det är.

Pride of Luleå: Albert, give us your best shot: Shoot!

Sven Savage: Mark+Jonas? Är det den däringa Gay Pride-festivalen eller vad den heter vi pratar om nu?

Paddan: Det kanske är playback? En god idé, som jag gärna skulle vilja se när det gäller slutspelsfestivalen. Köra replay från match ett i kvarten, typ.

Sjung ut, Albert!

Lulekickan: Nja och njo, fast nu kan vi ju få vara lite i fred, nästan inkognito när andra tittar på mark+jonas=sant är pysslar och sysslar med annat.

Let it all hang out, Albert!

knaskamilla: Jga satvar otfa fle nrä jga ärr nevrös.

Som nu, när det är något riktigt ryysligt spännande på gång. Albert lämnade en resgogörelse igår, och meddelade att det bara blev en per kväll. Varpå det självklart är dags för en ny och versal redogörelse. i den efterlängtade Snackfestivalen!

Sven Savage:
Hmm...tror att Albert måste ha glömt att knäppa på mikrofonen. Hörs ingenting här nere och jag vet inte om den där idén med att sitta bakom scenen och sjunga ut kommer att gå hem hos tittarna.
Väldigt ovanligt i varje fall med en helt tom scen...

Sven Savage: Men Savage då, nu tror jag du gör Albert lite skärrad. Fast du har rätt i att det här är en bra tidpunkt för Redogörelser.

Vassego Albert, alla blickar är riktade mot dig ; )

Sven Savage:

Meeeen...Sven, du stavade ju fel! Vad pinsamt.

Har Albert verkligen tid att lämna några redogörelser, när det är melodifestival på TV?

Välkomna, välkomna till Hocekysnackets dramatiska och efterlängtade Snackfestival!

Nu kör vi - första numret är Albert Hall, som själv framför sin egenkomponerade Redogörelse. Varsågod, Albert, golvet är ditt!

Robert P: Personligen hoppas jag mer på Erik Andersson. Jag har sett honom i några av Lövens matcher under säsongen och är imponerad av det jag har sett.

Josefsson är ju i sig en lite tristare värvning sett till hur Luleås backuppsättning ser ut redan. Det vill säga en spelare som inte syns så mycket men som gör ett bra defensivt arbete, typ Janne Sandström-kopia.

Mkt hänger väl på hur Junkka kan tänkas ta tränarbytet för Luleås del. Om han fortsätter som han gjort hittills i Luleå har man ju rätt många backar som mest kommer hålla till i egen zon och inte ha så mycket med offensiven att göra.

Josefsson hade varit en intressant värvning om det inte redan fanns mkt folk med samma speltsil.

Men å andra sidan kan man klara sig ganska bra med backar som är ganska begränsade också. Se på Timrå.

Portello: Luleå är intresserad av Rögles 22-årige back Daniel Josefsson. Se länktips.

En rysk och en tysk klubb är intresserad av Åkerströms tjänster nästa säsong.
Se länk.

"nästan" ska det stå

Sven Savage: Den nuvarande hunden är i vart fall en loppig och luggsliten byracka som attackerar allt som rör sig. Veterinären brukar rekommendera avlivning i så svårartade fall, och jag anser det lämpligt även nu. Byrackan skulle vara saknad av ingen. Musklerna är dessutom bara på låtsas, som ballonger innehållande ingenting annat än just luft, och nu har så mycket av luften pyst ur att det sästan bidde ingenting kvar. Poff! Borta!

Sven Savage:

Eller så spänner dom åt varsitt håll och allt går sönder. You never know... Västerås t.ex. hade väl hyfsade förutsättningar innan dom körde allt i botten? Nu tror jag som sagt inte det kommer drabba LHC, men pengar är ingen garant för att allt ska gå bra...

Lulekickan: Döm inte den frantida hunden efter de nuvarande löss den bär på. Det kan inte vara så lätt att vara linkpingsupporter, eftersom de intet kan om hockey. De har det nog jobbigt med att hålla koll på vågen, och annat som de tror vara hockey. Poängen är den att de har betydligt större ekonomiska muskler än klubbar som typ burkölen. Förr eller senare spänner de dessa muskler synkront och effektivt.

Sven Savage: The sum of all fears" är bara skräp. Varning för den. Jag somnade, naturligtvis, och har nu spolat/tittat igenom den igen, bara för att konstatera att det är fråga om rena eländet...

Paddan:

Somethingawfull, vilken underbar sida det är. Dom där prequel'sen borde verkligen spelas in.. Annars innehåller jeffk's sida där mycket kul, fast man måste nog vara en hel del datanörd för att skratta åt det.

Dysso:
Funderar på om man skulle ta och se en film för att lindra ångesten efter slutet på hockeysäsongen. Tydligen har det enligt länktipset dykt upp en hel radda nya spännande prequels som kan vara värda att se.

Chief:

Man kan väl säga att det anknyter lite till tidigare diskussioner.

Ännu ett inte helt politiskt korrekt länktips, förövrigt. :)

Dysso: Hm, kanske skulle ut och shoppa en ny vårgarderob...?

Var det något särskilt totalkvaddat lag du hade i åtanke?

Apropå "Silly season" .. eller tja, apropå ingenting, det blev bara så tyst.. Kolla länktipset, där snackar vi "silly" kläder.

www2.blocket.se/view/943034.htm?l=0
Går det sälja kvaddade bilar sådär, kanske vissa kvaddade lag ska försöka lägga ut sig till försäljning?

« · 244236 · »