Lövva: nja, jag tycker att det är helt korrekt. Sundin delar dels ut fler slag än Styf, men framför allt försöker han komma åt Styf även efter att linjedomarna har gått in mellan dem och brutit upp det lilla slagsmålet. Då ska Sundin ha en extra tvåa.
Från det ena till det femtielfte. Hörde att Luleå kanske inte får spela några träningsmathcer i Coop kommande försäsong heller. Frankrikes basketlandslag har tydligen träningsläger i Luleå då och har bokat både a och b-hallen. Hur det slutar vet jag ej. Men har de endast tränignsläger så kan de väl lika väl nöja sig med Pontus...?
LL: Tycker också Wikegård börjar bli lite tjatig men det jag kan tänka mig att han hade synpunkter på är att Rådbjer höjde ribban ganska rejält i tredje när DIF gjorde några andefattiga försök att forcera in en reduceringspuck.
Håller med om att Lärking var bra. Dock lite synpunkter på Sundins utvisning på slutet kan man ju ha.
Lövva: fast Lärking gjorde en bra match, tycker jag. Kommentatorerna på Canal+ gnällde en del på honom, men jag tycker att han var rätt bra.
Nu försöker Wikegård sätta press på domarna genom att gnälla på domarnivån. Jag tycker faktiskt att han börjar bli lite pinsam. Så jävla mycket fördel hade inte FBK av domaren de bitar av matchen jag såg. Det hakades och hölls fast ganska flitigt från DIF:s sida också.
Jag tycker mer och mer att det rent allmänt gnälls för mycket på domarna. Ofta gnälls det på ett rätt så slentrianmässigt sätt och det gillar jag inte.
Sven Savage: Tycker personligen att det var tuffare spel i Karlstad än i Göteborg, men men, dommarna har ju inte samma nivå. Lärking har ju en betydligt petigare nivå. Dock så kanske Rådbjer släppte lite väl mycket.
Lövva: Så sant, som det är sagt. men i scandinavium är det krig, av utvisningarna att döma. Lallarna krigar ner en bättre motståndare, kanske? Eller lärling tappaar matchen?
Warulfven har vunnit nu. Vändning från 0-1 till 2-1 avgjorde idag, liksom i förrgår. Usch, ett sådant omöjligt gäng.
Lövva: Jag tyckte han prickade in lingonveckan rätt bra, sen prickade han både det ena och det andra till råga på allt. Ibland mitt i prick på ett nät med plåtram och ibland mitt i prick på någons skalle.
Är rätt underbart med ett visst temprament på män, vare sig dom är på isen eller någon annanstans.
Kan en kidnappning av Topper vara lägligt? Vill sno tillbaka honom till LHF.
Albert Hall: Det klarade lallarna, utan krusiduller. Men nu har stora bråket startat. 6 tvåminuters utdelade 28.47. Verkar som att Lallarna meddelar Zippers att We will not go quietly into the night. Från independence day, en rulle jag strax skall kolla på. Opassande, en dag som i dag, men man måste vara realist. Mycket av det bästa kommer från US of D, Och mycket av det sämsta. Biggest in the world...
Lövva: såg honom i den dåvarandse delfinen, matchen då kan slutkvitterade mot styvben för att sedan straffa in bonuspinnen. Då var han riktigt fin. Men synd att han inte fick vara med och vara fin ett antal matcher den säsongen.
I alla fall var han bättre att ha, än den där topper bush som nu lyckats få ryssarna att inte skriva på nedrustningsavtalet. Skulle jag också resonera, om jag var ryss. Efter irak är det väl libyen, och sedan syrien, och som ryss skulle jag inte utesluta att sonson bsuh någongång i framtiden skall ge ondskans imperium på nöten.
Vad våldet må skapa är vanskligt och kort. Ger mig tusan på att US of D faller ekonomiskt om några decennier. Kanske p g a oljan. sedan kanske det är vår tur. D-marken kommer att dra fram oss alla till förarsäten, även om den då bytt namn till euro. Dags att börja lära sig av med engelskan och plugga tyska nu...
Det var ett opassande intermezzo...warulfevn har huxflux nänt till 2-1, som vanligt. Men den här gången tog det inte 23 sekunder, utan 8 minuter: en fjäder i styvbenshatten!
Paus. 3-2 till Timrå i en härlig hockeymatch. Fast TIK får börja andra i 3 mot 5 i enochenhalv minut. Det kommer aldrig att gå. #9 Kalle K tog en ganska vansinnig utvisning nu alldeles på slutet. Man måste hålla sig lite kallare i det läget.
Sven Savage: 2-2 nu, efter ett PP där VF lekte med oss. Vi blev alldeles för stillastående. Kapanen protesterade våldsamt, men jag tycket det var rätt dömt. Tyvärr.
Albert Hall: Vad! Kallar du oss tikare för korkade;)
I förra matchen fick zippers ett billigt 2-1 mål 22 sekunder in på tredje. Idag var de värre: 20 sekunder in på första har de satt 1-0.
Men. 1.46 kvitterar lallarna, och 4.37 tar lallarna ledningen med 2-1. Och 5.19 åker jens karlsson ut 5 + 20 + match för en chrischecking.
Vi lallare är ena turliga rackare. Antagligen är det den bonus ad modum sky is the limit som tänder oss. vinner vi slutspelet, får klubben konka. Lallarna - elitseriens motsvarighet till pyrrhus.
Styvben mar i slutet av första 1-0 på den warulfv som vänder hela matchen på 23 sekunder när de önskar.
men warulfven slarvar sällan bort pengar genom att vinna med 4-0 och slikt. Varför nöja sig med intäkterna av två hemma-matcher, när man kan lira fyra och vinna med 4-3, tycks man resonera. Otäckt smarta, de rackarna...
Albert Hall: Fast enligt vad jag har hört så har han varit på G till Luleå två gånger tidigare. Den ena gången var mitt under säsongen 01/02 fast då behövde LHF en forward så då tog de in Toppa istället å andra gången var i sommras. Å enligt vad jag har hört så var han väldigt sugen på att komma till Luleå. Men det är ju obegräftat såklart Men nog skulle jag välkommna honom med öppna armar om han kom.
Portello: Nog tror jag att man är ute och fiskar på honom. Men jag tror inte det är stora chanser att han kommer. Det är för stora pengar därborta.
Dessutom lät det inte som om det var direkt nära kontraktsskrivning i den där artikeln, det stod ju i princip bara att man kontaktat honom genom Skrbek.
Scandinavium är ingen höjdare att glo på hockey eller någon annan sport i. Men är däremot klart bästa arena under tak när det gäller musikuppträdande. Något som Globen är bland det sämsta på, ljudkvalitén blir åt helvete i denna boll. Ändå envisas dom att ha nästintill alla större arrangemang där.
Gamla Delfinen var också en plåga att försöka få lyssna på musik i, men det borde väl ha blivit bättre nu i och med renoveringen och borttagningen av plåtskyltarna som agerade som cymbaler med eget liv när ljudet studsade emot dessa.
Portello: Jag tror faktiskt inte ett smack på Lintner historien.
Idag var jag och bevittnade en frivillig träning i COOP-arena. Hento, Gusten, Ledin, Mange Nilsson, Lundberg, Skrebek, Finnström (!) och ett par killar till var och lekte i en timme. Huvudsakligen tvåmålsspel. Kul verkade dom ha.
Lulehockeyabstinensen har redan tagit grepp om mig.
Och apropå Schweiz så är i Berns arena rätt skön när det gäller närhet till isen. Troligen den arena i Europa som har mest närhet i förhållande till antalet åskådare. 5000 sittplatser precis intill isen och sen 12.000 ståplatser på världens brantaste läktare precis ovanpå sittplatsetaget.
Gissningsvis går det väl få åtminstone 7-8000 personer som finns närmare isen där än det går att få i Hallenstadion (när dom inte plockat in sittplatser på velodromen då, vilket dom gjorde vid VM).
Lövva: nej, Hovet är snäppet bättre, tycker jag. Löfbergs är dock inte långt efter. Jag kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är som gör att jag tycker bättre om Hovet, det bara känns så. Det kan kanske rent av ha att göra med att jag har sett Luleå vinna ett flertal matcher på Hovet men inte en enda i Karlstad.
Robert P: Ja, en hel cykelvelodrom mellan läktare och is lät lite väl långt :-) Jag har aldrig riktigt förstått varför Scandinavium ses som en så bra hockeyarena. Landets bästa arena är fortfarande Hovet. Man ser bra från nästan varenda plats i arenan, läktarna är branta så att man känner sig nära spelet och det krävs inte mycket folk på läktarna för att det ska bli bra stämning.
Portello: Så här skriver Pittsburgh Post-Gazette angående utdelningen av sk bobblehead-dockor under en av hemmamatcherna:
"And team officials always could commission a bobblehead of one of the guys from the 2002-03 team who won't be around when training camp opens in September. Hans Jonsson, who has mutated into a parody of an NHL defenseman in the final year of his contract, would be a popular choice, but he's not the only one whose remaining time with the Penguins could be measured in minutes."
Lövva: Har besökt Zürich vid ett par tillfällen och staden är inte direkt känd för sina berg, Däremot är arenan man vann guldet i en kul arena som faktiskt har en stor jävla velodromcykelbana i sig, som då ligger mellan rinken och läktaren.
LL som brukar klaga på avståndet mellan rink och läktare i Scandinavium borde göra ett studiebesök :-)
Portello: Om Penguins erbjuder honom nytt kontrakt med fina pengar så kanske han kan tänka sig att otrivas ett tag till. Iofs så hade väl Penguins vissa problem med löneutbetalningar om jag inte minns fel, men det kanske bara var temporärt. En kille som jag nästan törs garantera inte blir kvar i Penguins är Hans Jonsson, i varje fall att döma av pressens skriverier. De är inte direkt snälla mot honom.
Tycker ändå att det låter knepigt ifall Lintner väljer att redan nu ge upp karriären på andra sidan pölen. För om jag inte minns fel så valde han väl att återvända till Europa för att försöka spela till sig ett NHL-kontrakt med någon bättre NHL-klubb efter en mindre lyckad tillvaro i Nashville.
Han tillhör ju också topp-5 i laget ifråga om snittad istid per match under det tiotalet matcher han spelat med Penguins.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?