Paddan: Myllys har aldrig spelat i gul tröja i Lule. Den tröjan försvann samtidigt som Jarmo kom, sommaren 1994. Om det nu var från Lule du menade att han var van vid gul tröja.
Paddan: "kaksi" betyder väl två, fast eftersom jag inte förstår några andra ord i den meningen kan ju kaksi vara vad som helst. Det kanske är Kung Jarmo som är kaksi.
Albert Hall: Hmm...finns nog vissa indikationer som kan tyda på något sånt. Undrar om jag är helt ute och cyklar i mitt antagande att Myllys skrivit på ett tvåårskontrakt med SaiPa.
Albert Hall: Jo, jag antar det. Det var bara så att jag blev lite fundersam på en rubrik mot slutet av artikeln. Måste vara så att jag har alldeles för livlig fantasi.
Den här artikeln i länktipset var det då inte lätt att förstå, men jag antar att det står någonting om att Wernbloms gamla "kompis" Jarmo Myllys bytt klubb i Finland, från Blues till SaiPa.
Hade Daniel Holmström varit lika bra som Fredrik Svensson hade LHF värvat honom i ett tidigt skede. Fredrik Näsvall kommer aldrig göra över 30 poäng i Elitserien. En ytterst kompetent allsvensk spelare, men aldrig elitseriespelare av högre klass.
Och som sagt, både Holmström och Näsvall gör säkert fler poäng än Svensson och Burra i Allsvenskan. Men nu är det i Elitserien jämförelsen är relevant.
Vilken Jonas Jonsson? Är det den Jonas Johnson som spelar i Frölunda och som LHF skulle värva 1996 men Brynäs krävde för mkt pengar för? Han ansåg scouterna förmodligen hålla måttet eftersom han skulle värvas.
Brynäs värvade Jesper Björck, det visar väl vilka ambitioner dom har, så att dom skulle värva Daniel Holmström känns inte ologiskt men spelar förmodligen in rätt lite på hur Luleå kommer klara sig gentemot Brynäs.
Dessutom har både Åkerman (som han heter i verkliga livet) och Näsvall väl redan skrivit nya kontrakt med Skellefteå? Och en klubb med elitserieambitioner har knappast för avsikt att låta sina toppspelare lämna.
Daniel Holmström blir 31 år i år och har han inte ansetts bra nog för elitserien tidigare, trots att LHF-scouter torde sett honom om och om och om igen, så lär han nog vara föga aktuell nu.
Det är ju helt enkelt som så att även om nu Holmström må vara en bättre allsvensk back än Fredrik Svensson, så är det ju inte i Allsvenskan LHF spelar nu. Antalet spelare som är dominanta i Allsvenskan men som inte alls kommer till sin rätt i Elitserien är rätt många, och tydligen har LHF valt att göra den bedömningen av Holmström. Annars hade han förstås varit högaktuell efter sin rekordsäsong ifjol redan.
Lövva: Stackars Lövva, här försöker du diskutera seriöst och får svar om ingenting. Jag tycker inte alls det ska ryckas i några Åkerblom, Näsvall eller Holmström. De platser som finns lediga skall fyllas med spelare av något högre klass än så.
Albert Hall: Kunde just tänka mig att det var något lurt med din beredvillighet att låta oss smygträna. Som att det inte räcker med att du höjt anmälningsavgiften från 14 till 25.000 kronor. Nu får jag dessutom också reda på att det minsann inte delas ut något pris till Årets Rookie utan jag får stå där och skämmas. Jag som hoppfullt cyklat de tre milen till brevlådan varje dag i hopp om att äntligen få ett paket från Tvävlingkommittén men inte då.
Albert Hall: Jag upptäcker att du utan dåligt samvete plitar ner Albert Hall sju år när du äntligen lyckas lösa ett barnkorsord.
Jag måste erkänna att jag gör ungefär likadant. Jag försöker hitta de värsta mest välbetalda vuxenkorsorden som finns, sen låter jag brorsan lösa dem. När han är klar så skickar jag in dem och skriver NuMo; sju år.
Sitter fortfarande och väntar på nyheten att Mario Lemieux har skrivit på det där tjugoårskontraktet som Kickan nämnde att LHF hade erbjudit honom. Det måste ju vara sant, för jag kan ju aldrig tänka mig att Kickan skulle sprida osanna rykten...
Förresten, när börjar försäsongsträningen för tvävlingsdeltagare? Har suttit och förberett mig genom att läsa statistik av allehanda slag. Dessutom har jag övat mig i resultattippningar.
Varför inte försöka att rycka i spelare som Åkerblom och Näsvall från Skellefte även om det är föga troligt att SAIK släpper dem,,, men det är ju värt att pröva. Eller varför inte Daniel Holmström i Bajen. Vad jag har sett så är han väl bland de klart bästa backarna i allsvenskan. Hur han skulle klara sig i elitserien återstår väl att se men jag tycker att han håller någon nivå högre än Fredde Svensson!!!
Lulekickan: Jepp, är ju onödigt att jag ska slösa en massa ord på att försöka förklara vad jag menar när det finns de som gör det så mycket bättre. Då är det bättre att lösa det hela med en bild så får var och en försöka att lista ut vad det är jag egentligen menar.
Dysso: Tänkte skriva någon fyndig kommentar om spelarlönerna i elitserien och medias och förbundskapteners tilltro till NHL-proffsen men jag tror att jag nöjer mig med en bild istället.
Dysso: Jepp, den är väl någorlunda återställd nu efter min frivilliga exil i ett par veckor. Men jag håller just nu på att rusta för fullt så snart går jag till attack igen. Ser att Albert redan hukar bakom datorn.
Dysso: Tja, kan ju ärligt talat säga att eftersom att jag sitter med en dator av typen något mer avancerad än en griffeltavla och med ett kritförråd som är tomt så förstår jag inte vad du talar om. Men jag antar att ingen ändå fattar vad jag talar om så där råder det nog någon form av status quo.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Om det nu var från Lule du menade att han var van vid gul tröja.