Portello: Tror man har ögonen på en riktig toppback, hörde någonting om att LHF bland annat skulle erbjuda Wilde ett mångårigt kontrakt med riktigt fina pengar. Någonting om en skinande guldpeng varannan vecka...
Men gärna på bekostnad av Pölsan eller Korven. Blir det inte någon av de som lämnar plats för Schleffte, kan det, i mina ögon, vara rätt egalt mellan Linkping, Warulfven, Teglet, MooDoo, Lallarna, Zippers, Tjurgårn, MiffMiff, Styvben. Möjligen skulle linkping ligga bra till för nedflyttning, för att lära laget av med ovanan att trissa upp spelarlönerna till konkursens brant för övriga lag. Och kanske MooDooisterna kunde få kliva ned, för att lära sig av med ovanan att skälla oss för fulspelare och skicka filmer, Nja, jag vet inte riktigt...britta har de ju gjort sig av med nu. Men hedin - filmskickaren själv är kvar! Gör er av med hedin, MooDooister, så kan jag avstå prioritera ut er!
Hähä. Du och jag är rätt så överens, om den lista du listat, som min, gäller vilka lag som borde lämna för att ge plats i eliten för Schtaan. Förutom det att du, av misstag, räknade in Schtaan själv...
För det var väl inte en lista på lag du önskade se i 2004/05 års elitserie?
"..lära laget av med ovanan att trissa upp spelarlönerna till konkursens brant för övriga lag."
Sven Savage: Är det så?
Skulle någon kunna svara seriöst på nedanstående frågor.. Vilka lag är nära konkurs och vad gjorde de egentligen för att undvika den situationen? Hur kan det anses vara möjligt att ett enskilt lag trissar upp lönerna, när laget ifråga knappast kan ha varit med och bjudit på allt, inte minst iom att dess lagbygge i stort blev klart tämligen tidigt på säsongen, och då löneutvecklingen har sett ut så här sedan 80-talet?!?
Du lär inte kunna få någon LHC-anhängare att inse att det var anledningen till att Tarvainen valde LHC. Givetvis valde han Cluben för att det är en intressant svensk toppklubb med fin tradition.
Robert P: Läste en kommenter av Jussi Tarvainen ang varför han valde LHC nämligen det kändes bäst att signa ett kontrakt med LHC, Kunde liksom inte säga rakt av dom gav mig mest och bäst i lön + jag fick signingbouns.
Jocce: Han fick 250000:- i signingbonus + en fet lönecheck i miljonklassen Tarvainen medans dom övriga inte kunde matcha det lönebudet Clubben erbjöd Tarvainen, Solklart att han gick dit var det var mest pengar Tarvainen
Nu vet jag inte vem på Aftonbladet det är som ljugit ihop att LHF skulle erbjuda enbart biopengar till sina spelare, men det är lögn. LHF har som policy att alltid erbjuda sina spelare gratis frukost också.
NallePhu: Jag har inte påstått något annat. Jag funderade ju däremot vad Tarvainen skulle ha gjort om LHC inte fanns med i bilden. Skulle pengar bli ointressant då?
Kan mkt väl bli rejält utvecklande för Burra att spela i HPK där han antingen kan komma att ersätta Tommi Santala i superkedjan med Somervuori och Miettinen, eller där han kan få spela med Tony Virta eller Tomas Kucharcik.
HPK har de senaste säsongerna varit Finlands mest offensiva lag och varit enda lag över 200 mål de två senaste säsongerna.
Robert P: Vi får väl önska Burra lycka till då, och tacka för den tid som varit. Urluling som han är så är det ju inte helt otänkbart att han återvänder om ett par, förhoppningsvis lyckade, år på annat håll.
Undrar bara om HPK tänkt Burra som center eller inte. För jag tror inte dom har så jäkla mkt mer cash att värva för nu när dom plockat Burra, Virta och Voutilainen och dessutom jagar tungt på backsidan. Och skulle dom plocka in en stark center skulle dom iofs ha sju bra anfallare och då finns ju risken att han hamnar utanför de bästiga kedjorna.
Nåja. Hur som helst har han ju alla möjligheter att få grym omgivning om han sköter sina kort rätt. Skulle vara rätt kul med Miettinen-Burra-Somervuori, sen blir dom så bra ihop att Burra lockar med dom till LHF.
Robert P: Du har funderat ut det hela bra, så nu är det väl bara för oss att hoppas att det blir så. Jag röstar på dig som sportchef, det blir väl bra?
Nej, kanske man borde pallra sig iväg från jobbet snart. Alla andra med oreglerad arbetstid har ju också gått hem och de som inte har oreglerad arbetstid slutade kl 15.
Varför säger man glad påsk egentligen? Är påsken av tradition gladare än andra storhelger? Glad påsk på er i alla fall.
Fast egentligen borde julen vara mer Trevlig Jul med tanke på julklapparna. Den är mer trevlig än midsommar, som klassas som den trevliga officiellt. Midsommar borde mer vara den goda eftersom den också innehåller mat, men inga klappar.
Robert P: Fast vanliga helger klassas ju som trevliga de också, även om jag tycker att alla helger då man är ledig fler dagar än två är trevligare. Vissa storhelger borde nog hälsas med "full", typ "Full midsommar", eftersom de av tradition är fyllehelger.
Nike89: Vad spelar det för roll om någon skrivit det i Brynäs gästbok? Eftersom det känns mer angeläget att skriva det i Luleås gästbok så är det väl ingen större skräll att det skrivs här också?
Lulekickan: Det fina med att använda Outlookkalendern utan att ladda ner finesser som svenska röda dagar är att varje helg kommer som en överraskning. Jag har bland annat kallat en del folk till möte annandag pingst. Får se om någon kommer.
Portello: Idag var det första gången jag studerade LHF:s nyförvärv Tuukka Mäntylä ordentligt. Killen lirade i tröja #18 i Suomi.
Jag var mycket nöjd med vad jag såg. Exakt en sån backtyp som saknats i LHF de senaste säsongerna. Klok, lugn, mycket bra passningsspelare och inte minst bra på rören. Att han var liten till växten märkte man inte mycket av. Faktiskt tyckte jag mig även märka att man ansåg honom vara viktig i Finlands PP också.
Albert Hall: Tror också att Mäntylä kan vara en riktigt bra värvning. Fick istid i såväl PP,BP samt i med lika många män på banan. Tyckte det såg rätt kul när Mäntylä och #5 var inne samtidigt, det var ju en viss skillnad i storlek...
Portello: Omöjligt är det ju inte. Men Hento är nog inte mannen att fixa det. Eller?
Det här med målvakter och räddningsprocent hit och dit. Varför mäter ingen hur många gånger en målvakt sprättat ut pucken i BP? Garanterat skulle Myllys ligga i världstopp i den ligan.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Hur aktuell var han för Luleå? Fick han ett kontraktsförslag?