Luleå HF

SHL · 117863 inlägg · 891 ämnen

Silly season i Luleå

Sv: Silly season i Luleå
willysson: Jantagligen. Titeln beror förstås på att jag har postat alldeles för lite på HS. Det borde jag ha listat ut själv : )

Paddan: Inneboende behöver ju förstås inte vara så jävla illa när jag tänker efter. Det beror ju helt på vem man är inneboende hos.

Lulekickan: Ja, jag fattar inte vad du tänker med;) Att du har jobb överhuvudtaget:))

Lulekickan: Jomenvisst, jag tycker du ska sända en tacksamhetens tanke till Lennart som sett till så att du har tak över huvudet.

willysson: Att tänka är överskattat. Om man alltid tänkte skulle man ju aldrig få göra något kul.

Paddan: Lennart? Honom får du behålla. Ska jag vara inneboende ska det vara hos någon som är så grrrrrrr wow! att jag vill slicka honom i ansiktet.

Lulekickan: Om man inte tänker till så hamnar man till höger om dig nån dag och det vill jag ju inte, mer...;)

willysson: I såna situationer kan det ju förstås vara värt att tänka sig för. Förresten hamnar du i regel till vänster om du hamnar hos mig. Det är de som är under oss som tillämpar högerregeln. Fast det där med höger och vänster beror ju förstås på från vems håll man ser det. Från mitt håll är det vänster, fast de som tittar på skulle nog kalla det höger.

Lulekickan: det var ju det jag menade;) Om man kommer in i salen var det höger först , och nästa gång vänster... Gillar att sitta till vänster bättre för där kan man ju vara säker på att dom är nykter som skall avgöra ens öde;)

Lulekickan: Äsch, Lennart stod inte ut med mig så nu har han tagit sin blåa kostym och sandsäcken och flyttat in hos Portello.

Paddan: Sluta svammla. Jag motade honom vid dörren och sa att han skulle återvända till dig. Han borde knacka på din dörr om ett litet tag.

willysson: Kan du verkligen det? När jag jobbade i Sundsvall sa den administrative direktören, som gillade att säga knepiga och inte alla gånger så sanningsenliga grejer för att se hur folk reagerade, att jag inte skall bli förvånad om folk hade drog- eller alkoholproblem på det stället. I ett års tid gick jag och studerade folk och funderade över vem som kunde tänkas ha några såna problem, utan att upptäcka något som verkade misstänkt. Tror fortfarande ingen har lyckats upptäcka något sånt.

Portello: Då får han stå där ute och frysa. Nöjer mig nog med Eilert Pilarm sjungandes "Enter Sandman".

Lulekickan: Den jag hade först måste ha varit knarkare, så jag har hittat honom, fast dom på din nivå verkade nyktra;)

Paddan: Portello har nog bättre smak än så, så du får ha Lennart och Birgit helt för dig själv även i fortsättningen. Bra va?

Paddan: Skulle vara en upplevelse att få höra honom göra det. Om det skulle vara en vacker sådan låter jag vara osagt.

Paddan: den dagen Eilert sjunger enter sandman måste jag avliva honom, man kan inte förstöra en sån låt;)

willysson: Snälla, gör det nu. Jag blundar.

Lulekickan: Nja, det räcker så bra tycker jag med bilden som finns i min presentation. Där ser de nog knepiga ut.

Lulekickan: Lovar du det??;)

Kände mig tvingad att spela Enter Sandman efter allt surr.Men det är inte Med Eilert.

willysson: Eilert har ju redan gjort lustmord på en massa andra låtar så varför inte helt plötsligt Metallica. Skulle väl iofs se knepigt ut med Eilert i Elviskläder bräkandes "Enter Sandman". Nej, usch, det var nog alldeles för magstarkt.

Eilert ja;)
Min Ide detta:) När jag satt i styrelsen för Tik supporterklubb;)

Paddan: Bara det faktum att du har en bild på dem i presentationen visar ju med all önskvärd tydlighet att du bör få ha dem för dig själv. Jag tror att du är lite kär i dem båda : )

willysson: Ja, det borde nog ha gjorts för länge sedan.

Lulekickan: det säger ju allt att första skivan är Eilert greatest hits:))

Här är ett bra musiklänktips.

Lulekickan: Hmm, jag tror faktiskt att det är Savage och Albert som är bovarna i dramat. Savage sa väl något i stil med att Lennart och Birgit måste vara samma person för han hade inte kunde hitta något fotobevis för att så inte var fallet. Sen dök Albert upp med den där fina bilden som en skänk från blå himmel.

Zoogin: Vilken jä-la skitgrupp. De gjorde en hyfsad skiva, sen kom de inte på nåt mer då gjorde man samma skiva igen... Linkin Park tröttnade jag på efter tre gånger...

Paddan: Oj vad den här gb:n har vaknat till liv. Undrar vad det kan bero på.

Portello: Tja, inte kan det då bero på att jag skriver inlägg. Måste väl vara så enkelt att Albert sitter och ugglar i bakgrunden.
Eller så är det Kickans förtida uttagna Lövenspelare som rymt ur resväskorna med lufthål och sitter och postar inlägg som galningar just nu.

Portello: Du får bara en ledtråd. Det finns någon som har Luleåvecka den här veckan. Vem avslöjar jag inte, men det är tänkbart att det är jag.

Lulekickan: Jäklar, den där var svår. Får man ringa en vän? Nej, visst ja, det har jag ju inga. Då tar jag 50/50...nähäpp det gick ju inte det heller.
Då frågar jag publiken...

Paddan: Måste skicka en låt till dig.
Se nu till att modemcyklisterna trampar på ordentligt så att du höra den :P

Hmmmm, får bara upp "sidan kan inte hittas" när jag försöker skicka med låten.

Paddan: Jag ugglar i bakgrunden för att jag gör lite andra grejjor och inte har tid med HS egentligen. Om jag skriver ett inlägg och någon svarar så är jag fast sen. Så snälla svara inte på det här... ;)

Albert Hall: Nejdå, det är lugnt, jag lovar att jag inte kommer att svara på ditt inlägg!
Då kan jag ju också passa på att inte skicka ett länktips.

Albert Hall: Varför inte? Tihi.

Sitter du och photoshopar eller nåt igen?

Paddan och Lulekickan: Tack för att ni inte svarade. Jag visste väl att jag kunde lita på er.

Photoshopar igen? Senast jag berättade att jag gjorde det var väl i september. Det är ju knappast photoshopmissbruk tycker jag.

Lulekickan: Här kommer ett länktips från Paltbladet.
Tydligen har PHC varit i kontakt med J.Strömvall.

Portello: Perfekt. Då kan vi ju låna in honom om det behövs. Strömwall är kung, han är härskare i vårt hockeyrike och en frälsare i många lulingars ögon. Faktum är att han är så nära Gud man kan komma.

Albert Hall: Tack tebax för att du obesvarade mitt osvar. Va fasiken, hade jag rätt i att du photoshopar? Saida, släng dig i väggen!

Lulekickan: I en annan artikel står det att också BIK har frågat om hans tjänster. Säkert är också Saik intresserade med.

Portello: Jag tvivlar på att han skulle välja gröningarna hur som helst. Jäkla skoj om han kom till PHC. Då kan du vara säker på att jag skulle se en och annan av PHC:s matcher.

Lulekickan: Hur många PHC matcher såg du förra säsongen? Noll?

Portello: Ja, tyvärr. Sedan jag började pendla i november har det varit nog jobbigt att pussla ihop min tid så jag kunde se LHF:s matcher. PHC:s får bli till hösten när jag blir opendlare igen.

Portello: Nej, nu ska jag sova så jag orkar göra något vettigt på jobbet imorgon. Nattinatti med dig.

Lulekickan: Visst var det i oktober du skulle opendla? Måste bli rätt så skönt att slippa flytta var och varannan dag.

Portello: Ja, fast först i slutet på oktober, alltså någon gång ungefär när jag fyller år. Iofs är umingarna på jobbet väldans trevliga, men nog är det skönt att vara hemma i Luleå.

Lulekickan: Sånt där jobbande låter nog jobbigt, att sedan dessutom åstadkomma något vettigt känns på något sätt främmande för min del.
Nåväl, godnatt med dig Kickan!

« · 286095 · »