willysson: I såna situationer kan det ju förstås vara värt att tänka sig för. Förresten hamnar du i regel till vänster om du hamnar hos mig. Det är de som är under oss som tillämpar högerregeln. Fast det där med höger och vänster beror ju förstås på från vems håll man ser det. Från mitt håll är det vänster, fast de som tittar på skulle nog kalla det höger.
Lulekickan: det var ju det jag menade;) Om man kommer in i salen var det höger först , och nästa gång vänster... Gillar att sitta till vänster bättre för där kan man ju vara säker på att dom är nykter som skall avgöra ens öde;)
willysson: Kan du verkligen det? När jag jobbade i Sundsvall sa den administrative direktören, som gillade att säga knepiga och inte alla gånger så sanningsenliga grejer för att se hur folk reagerade, att jag inte skall bli förvånad om folk hade drog- eller alkoholproblem på det stället. I ett års tid gick jag och studerade folk och funderade över vem som kunde tänkas ha några såna problem, utan att upptäcka något som verkade misstänkt. Tror fortfarande ingen har lyckats upptäcka något sånt.
willysson: Eilert har ju redan gjort lustmord på en massa andra låtar så varför inte helt plötsligt Metallica. Skulle väl iofs se knepigt ut med Eilert i Elviskläder bräkandes "Enter Sandman". Nej, usch, det var nog alldeles för magstarkt.
Paddan: Bara det faktum att du har en bild på dem i presentationen visar ju med all önskvärd tydlighet att du bör få ha dem för dig själv. Jag tror att du är lite kär i dem båda : )
Lulekickan: Hmm, jag tror faktiskt att det är Savage och Albert som är bovarna i dramat. Savage sa väl något i stil med att Lennart och Birgit måste vara samma person för han hade inte kunde hitta något fotobevis för att så inte var fallet. Sen dök Albert upp med den där fina bilden som en skänk från blå himmel.
Zoogin: Vilken jä-la skitgrupp. De gjorde en hyfsad skiva, sen kom de inte på nåt mer då gjorde man samma skiva igen... Linkin Park tröttnade jag på efter tre gånger...
Portello: Tja, inte kan det då bero på att jag skriver inlägg. Måste väl vara så enkelt att Albert sitter och ugglar i bakgrunden. Eller så är det Kickans förtida uttagna Lövenspelare som rymt ur resväskorna med lufthål och sitter och postar inlägg som galningar just nu.
Lulekickan: Jäklar, den där var svår. Får man ringa en vän? Nej, visst ja, det har jag ju inga. Då tar jag 50/50...nähäpp det gick ju inte det heller. Då frågar jag publiken...
Paddan: Jag ugglar i bakgrunden för att jag gör lite andra grejjor och inte har tid med HS egentligen. Om jag skriver ett inlägg och någon svarar så är jag fast sen. Så snälla svara inte på det här... ;)
Portello: Perfekt. Då kan vi ju låna in honom om det behövs. Strömwall är kung, han är härskare i vårt hockeyrike och en frälsare i många lulingars ögon. Faktum är att han är så nära Gud man kan komma.
Portello: Jag tvivlar på att han skulle välja gröningarna hur som helst. Jäkla skoj om han kom till PHC. Då kan du vara säker på att jag skulle se en och annan av PHC:s matcher.
Portello: Ja, tyvärr. Sedan jag började pendla i november har det varit nog jobbigt att pussla ihop min tid så jag kunde se LHF:s matcher. PHC:s får bli till hösten när jag blir opendlare igen.
Portello: Ja, fast först i slutet på oktober, alltså någon gång ungefär när jag fyller år. Iofs är umingarna på jobbet väldans trevliga, men nog är det skönt att vara hemma i Luleå.
Lulekickan: Sånt där jobbande låter nog jobbigt, att sedan dessutom åstadkomma något vettigt känns på något sätt främmande för min del. Nåväl, godnatt med dig Kickan!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?