Chief: Hahaha, nej någon skiva med grodläten finns inte i min lilla skivhylla. Inte heller någon skiva med grodan Boll, eller någonting om Padd-ington....
Ähfan, nu börjar det lukta mystiskt från köket så nu antar jag att maten är färdig. Vill bara avsluta med ett käckt utrop: "New balls, please".....
Chief: Ja, förstöra våra diskussioner med en massa hockey. Hemskt : )
Tror det är hörsägen, i vart fall hävdar han det.
Damnit, journalister är listiga ibland. Låter de bli att fråga om de får intervjua en och är sådär lagom kamratliga och trevliga så inser man inte att man just ställt upp på en intervju förrän de säger att de skickar en fotograf.
LL: Jag menade snarare de två som fanns här just då. Albert försöker slingra sig med alla möjliga medel och Zoogin försöker desperat stoppa oss genom att prata om H-saker, som hästar och hockey.
Albert ska berätta sanna historier han hört om folk som blivit könsopererade, främst om funktionsdugligheten, och nu sitter hela HS och väntar på redogörelsen. Vet inte om hans påpekande att hårttråden kanske borde ha haft ett o i början var en antydan om vad det handlar om, men han berätter det säkert tids nog. Kanske.
Lulekickan: Ja visst är de lite fega (han börjar tydligen vekna nu), lättlurade också, Albert tror ju till exempel att jag inte har mutsig fantasi. (Det där borde svida lite, bli kallad feg och lättlurad på samma gång):)
LL: Nog klarar jag också av att läsa det mesta. Skriva också. Men de där berättelserna vill jag inte berätta här. Mitt rykte som seriös hockeydebattör kan få sig en allvarlig knäck.
Lulekickan: hallå där, räkna inte in mig i någon fegisskara! Jag klarar att läsa det mesta. Jag vet iofs inte ens vad det är Albert förväntas prata om, men intressant verkar det vara så som ni tjatar på honom :-)
vivix20: Jag tycker lulingkillarna här är riktiga fegisar. Se på Albert och Zoogin, nästan så man ser på skärmen hur de rodnar vid blotta tanken på vad Albert snart ska skriva.
(Det där borde bita, ingen kille vill bli kallad fegis)
Paddan: Du som gillar musik så mycket, jag antar att du i din skivsamling även har Läten hos våra nordiska groddjur? En eminent skiva, komplett med enskilda groddjurs kväkanden samt blandade körer typ "Vårmorgon vid märgelgraven"?
Nej, nu blir det lite skönlitteratur innan det är dags för matlagning. Svårt att välja vilken bok jag ska läsa, brukar samla på mig högar med böcker och har ungefär en femton-tjugo böcker som jag börjat läsa men lessnat på.
Men boken "Från Nicke till Foppa" kan man aldrig bli less på....
vivix20: Tack, det var ju snällt, då kan jag ju också försöka att hålla mig borta från er guldtråd i varje fall EN match. :)
Hahaha, oj, förlåt att jag skrattar, men jag kom att tänka på diskussionsämnet om ett alternativt namn på min kära klubb och trodde först att det var en matchrapport.
Nu tänkte jag byta ämne lite (för att vara lite snäll med albert) Jag rös när jag läste om denna stackars spelare(se länktips) Det gör ont att spela hockey! Stackars kille.
Chief: Nja, barn och barn. Tycker att det räcker med att konstatera att det var drygt åtta år sedan som jag lämnade universitetsstudierna bakom mig....
Men, men, det verkar ju inte vara några problem att få även en sån gammelfarbror som gud med på lite urspårningar så än finns det hopp även för honom!
vivix20: Nepp, inte särskilt fördomsfullt direkt, det där med snedvriden läggning eller vad du nu kallade det får väl stå för övriga gb:s-skribenter. Känner mig "hemma" här och ni andra verkar ju, än så länge, tolerera mina utsvävningar...
Albert Hall: Ja men förväntningarna är alltid höga på vad man kan tänkas få läsa här på HS. Har svårt att tänka mig att det finns nått som kan toppa ämnena som redan avhandlats här.
Nej jag har verkligen ingen smutsig fantasi, men jag är rädd att jag får det om hemlighetsmakerierna ska pågå länge till.;)
Paddan: Ja man kan undra vad han är rädd för, vi är väl inte så fördommsfulla här. Du är ju fullt accepterad trots att du är Modoit och det kan ju knappast finnas något värre än att öppet erkänna en sådan snedvriden läggning, eller? :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?