Chief: Jag funderar själv på att packa väskan. Eftersom det är måndag har jag ingen större lust att tokjobba och jag lär få tillfälle att göra det varenda dag resten av veckan i alla fall. Tror jag ska shoppa lite istället. Ett par skor lär jag väl hinna hitta innan allt stänger i alla fall, eller kanske två par om jag har tur.
Lulekickan: jag skulle nog kunna ge ett svar på frågan om funktionsduglighet. Jag har ingen personlig erfarenhet, men man skulle ju kunna ge sig på en avancerad gissning baserat på de medicinska kunskaper man besitter. Fast om jag berättar så slipper väl Albert alltför billigt undan, så det tror jag nog att jag avstår ifrån.
gud: Hmm....eftersom farbror i princip gav oss fria tyglar för att "pressa sanningen ur Albert" så får man väl räkna med att det blir såhär. Speciellt när du vet vilka "olydiga" krafter du har att göra med. ;)
Ack, ack, ack, här har man släpat sig iväg till ett tre timmar långt styrelsemöte i Köpmanholmen och hoppas på lite spännande inlägg och i princip ingenting har hänt. Vad är det som sker här egentligen? Nej, visst ja, ni sitter väl bänkade framför teven för det informativa "Sex change"-programmet på Discovery klockan 23.
Förresten, inte tycker jag det är något fel på någon MoDo-sida, speciellt som vi var så snälla och lät er vinna igår. ;)
Albert Hall: Ajajaj, inte kan du väl ta guds ord på såå stort allvar. Förresten så är ju heller inte Kickan närvarande och hon skulle ju bli vansinnig ifall hon inte hinner läsa redogörelserna.
Hmm.....inser just nu att jag har styrelsemöte på torsdag och kommer att missa matchen mot Linkping, visserligen är matchen på bortaplan men jag vet hur jag kommer att bli. "Osalig ande" skulle väl närmast kunna beskriva det hela. Får hoppas att det finns en dator med uppkoppling i närheten av möteslokalen så att jag kan kolla ställningen i matchen.
Albert Hall: Nja, hembygdsförening kan man väl i princip kalla det. Är sekreterare i Nätradalens Turismförening, en ideell förening för turistföretag längs Nätra Älvdal med vår egen slalombacke som en av de stora attraktionerna.
Dessutom är jag sekreterare i Föreningen Örntreprenörerna, en alumniförening för studenter som gått en 40p. Entreprenörskapsutbildning vid Mitthögskolan i Örnsköldsvik.
Portello: Äsch, idag har hon ju varit ovanligt flitig med inlägg. Är tydligen inte bra för arbetsmoralen att jobba i Umäää.
Hmm....får nog försöka minska ner mitt skrivande på dagtid också, blir ju halvdyrt att sitta med modemuppkoppling.
Jäklar, nu skulle jag haft min gamla blåa snowracer, för nu har vi fått ett par decimeter nysnö. Äsch, nu blev jag så där barnsligt omogen igen. Skulle aldrig varit ute med kompisens småungar och åkt snowracer, ledde bara till ett rent ha-begär. Dock av en annan sort än Kickans omtalade shoppingräder, tror hon handlat upp halva Umäää vid det här laget....
Portello: Känner du vilken effekt denna underbara produkt har på dig och din omgivning? Bara genom att tala om att den kommer från Bjästa så kommer du att vinna i respekt, du kommer att känna dig stoltare och din hållning rätas omedelbart upp. Din inkomst kommer att öka högst märkbart. Kanske att du till och med kommer att börja skriva lite hockeykrönikor eller matchrapporter i diverse publikationer. Du kommer att gå omkring med ett stort leende på läpparna och alla människor kommer att vilja att du stannar kvar i deras gästbok.
Albert Hall: Har inte läst den ännu bara läddrat igenom den och tittat på bilderna ;) Var en artikel om Emil, samt Challe om ES i halvtid,ranking av målvakter,backar,forwards, Repotage om Zäta samt lite annat.
Portello: Nej, det är klart men dessutom så dricks det väl en hel del på sådana där supporterresor och det tycker jag inte om. Och att ta bilen till Övik, nä det gör jag inte, jag är hockeyintresserad men inte galen. Dessutom är det ju bara en vanlig grundseriematch. Slutspel är en annan sak.
Jag hoppas verkligen att Skellefteå går upp i år, helst på Linköpings eller Malmös bekostnad. De vann förresten över AIK ikväll på Hovet med 4-2. På text-TV stod det att Skellefteå-klacken hade sjungit AIK, AIK, AIK och AIK- klacken hade svarat med AIK, AIK, AIK...
Zoogin: Jadu, först och främst ska dom ju först ta sig dit. Men om dom gör det så kan allt hända. Piteå spelar faktiskt en rolig hockey, dom är värd större publik än vad dom har.
Zoogin: Nope, har ju inte det. Jobbet har varit i vägen . Kommer tyvärr att misssa MIF matchen också.Men man får väl ta och lyssna på hockeylive då man kommer hem.
Zoogin: Japp jag och några till ska åka ner. Men just nu är vi två stycken vad jag vet men det borde ju inte vara några problem att fixa två till tycker man.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?