Luleå HF

SHL · 117713 inlägg · 890 ämnen

Slutspelet 03?

Sv: Slutspelet 03?
knaskamilla: Nä, nog räcker det med ett Paddelände. Gonatt.

Albert Hall:

Lycka till! Själv har man en HD på 20 GB. Inte de bästa förutsättningarna om man vill använda DC.

Nu ska jag gå och lägga mig, så att jag inte förvandlas till Paddan. Gonatt.

Albert Hall: Hmmmmmmm ......Prova högerklicka på ett namn som står längst ut i högra kanten. Välj sedan Browse users file. Om du har tur så kommer det upp vad han har utdelat då :)

Ähfan, får svara mig själv då. Janos blev Brynässpelare samma år som Foppa, Macke och han den där som ni inte vill nämna namnet på blev NHL-proffs och Janne X-et Erixon gjorde "succé" som nyförvärv i SAIK.

Kompletterar med ett litet trevligt länktips från en matchserie 1972.

Portello: Det är det som är problemet. Jag söker och söker. Olika saker. Men jag lyckas inte få upp nånting i den där rutan som du pratar om. Ingenting. Fast jag är inne i en hub.

knaskamilla: Jo, man behöver tydligen uppåt 10. Men jag tänkte bara lära mig ikväll. Prova att ladda hem nånting. Om det verkar bra ska jag naturligtvis se till att det blir mer att dela ut. Eller "shara" som det verkar heta där.....

Fan, en del verkar ha flera hundra GB att dela ut. Säkert är allt helt lagligt.

Albert Hall:

Kazaa Lite har jag kört med länge... ;)

1 GB? Hmm. Jag har 7. Brukar man inte behöva 10 för att komma in på ngt vettigt ställe på DC?

(Du kan ju alltid dela med dig av lite program du har i datorn - fast det åker du iofs fast för om Antipiratbyrån hittar dig...)

Portello: Aha! Jag testar.

Albert Hall: Det står på search rutan du får upp när du skrivit in vad du söker efter.
User--- File name---Size---File name---Slots---Ping---Hub

knaskamilla: Annars är nog hårddisken tillräcklig stor. 60 GB räcker ett tag. Man kanske får lägga in lite semesterbilder och sånt så man delar med sig lite mer.......

Portello: Hur tusan kollar jag dom där slapshotsen eller vad det nu hette.... :)

Albert Hall:
Tror att det var någon gång mellan 92-94 som Branislav Janos spelade i Brynäs.

knaskamilla: Nej, jag har upptäckt att det är ett av felen. Jag delar med mig för lite. Ändå har jag lyckats skramla ihop ungefär 1 GB att dela ut. Några hundra mp3 låtar.
Men nog kommer jag in på en del av dom där hubbarna eller vadenuheter. Men jag lyckas inte kolla av vad som finns hur jag än försöker. Däremot verkar folk kunna kolla vad jag har.
Orättvist!

Jag har också använt mig av Kazaa. Numera Kazaa Lite så man slipper spionprogram.

Albert Hall: Du måste välja att ta från någon som har slots öppna.
Går inte att tanka om det står tex slots 0/3

Albert Hall:

Har du så stor HD att du får plats med tillräckligt många filer att dela med dig av för att DC ska passa dig? Själv är man fast med Kazaa...

Paddan: Jag lyckas i alla fall inte få kontakt med nån att dela filer från. Däremot har tydligen nån varit hos mig och norpat en mp3 låt...... *suck*

Janos lirade nog i Brynäs. Men det måste nog vara en bra tid sen?

Albert Hall: Jag brukar kunna minnas sånt.

Albert Hall:
Kände igen produktnamnet men kunde inte koppla det till något konkret.
Där ser man, ja som modemuppkopplad är det ju inget som jag direkt brukar använda mig av.

Upptäckte att den gamle sverigebekantingen Branislav Janos ligger på delad artonde plats i slovakiska poängligan. Om jag inte helt missminner mig så var det väl Brynäs som han tillhörde, eller?

Zoogin: Minns du verkligen sånt? Isåfall blir jag impad.

Paddan: Den sidan har jag bland favoriter, jag gillar nämligen Slovakisk hockey. Lubomir Kolnik är en gammal spelare, han var nämligen med i det Tjeckoslovakiska landslaget. Han gjorde också 1-0 målet när Slovan Bratislava vann över Luleå i europaligan hösten 1997. Segermålet i den matchen gjordes av Lubomir Visnovsky, idag NHL-proffs i Los Angeles Kings.

Paddan: Direct Connect är ett sånt där program som man kan byta filer med varandra med. Nog kan det finnas grejjer för dom med udda böjelser där också. Samt halvt olagliga musikfiler och dataprogram. Fast jag tänker naturligtvis inte utnyttja det till sånt.....

Albert Hall: Det hade i varje fall ingenting med könsbyte eller udda sexuella böjelser att göra.

Just nu känner jag mig så borta så jag vet inte ens vad det är för någonting du pratar om. Direct Connect?

Äh, slänger in ett länktips till poängligan i slovakiska extraligan.

Paddan: Yepp, den där finska ordkursen var ju väldigt nyttig. Det enda ord jag kommer ihåg var "runkosarja". Däremot minns jag inte vad det betydde.....

Jag håller på att lära mig använda Direct Connect. Fattar noll. Helt förvirrad. Totalt borta. Känner mig helt korkad. Oerhört intelligensbefriad.

Albert Hall: Jäklar, du har nog rätt i det där med Kickan och finskan. Fanns väl också någon finsk ordlista i någon tråd på forum om jag inte minns fel.

Hon har nog säkert också köpt en sån där Linguaphone-kurs eller något sånt också för att, om det behövs, kunna ringa och sätta press på Kauppilas tränare.

Portello: Har du uppfattat att jag får skjuts till Piteå på Lördag?

Portello: Jo det vet jag ju när du säger det.

Hmm....kan verkligen han vara den back som skulle "rädda" MIF?

Ingen vidare statistik. 1 mål och 0 assists på 19 matcher, 62 utvisningsminuter och -12 i +/- statistiken

Jäklar, missade en bokstav, ska nog vara SKP Zilina.

Portello: Bör det nog vara, tycker det låter bekant. Spelar i SK Zilina om jag inte minns helt tokigt.

Paddan: Kan det vara Tomas Harant du tänker på?

Albert Hall: Vad jag förstod av tidningsuppgifter tidigare i veckan så hade Malmös sportchef visst varit på värvningsresa till Slovakien. Tydligen en back och en forward man är ute efter.
Var tydligen nära kontrakt med en slovakisk landslagsman, kommer dock inte ihåg mer än att efternamnet börjar på H.

Albert Hall: Det beror på att jag just har kollat klar i tidningen Hockey.
Är faktiskt en artikel om Lasse där .
Nog vet du väl om att han tränar Växjö Lakers?

Portello: Mörrums GOIS. En liten hyllning till Lasse Lindgren! :-)
Provade byta klubb ett tag för att se hur läng det skulle ta innan nån reagerade.
Det tog en kvart.......

Albert Hall: Vad i hela friden är GoIS?

Percy har någe på g den saken är helt klar han var mycket svävande i tränarfrågan tyckte jag faktiskt!!

Albert Hall: Percy sa ju i en intervju efter matchen att det kommer förstärkningar, men ville inte nämna några namn.

Ang. tränarna så sa han att det inte var aktuellt med någon förändring nu iaf.

Hälge:
Jo skottstatistiken säger inte allt om den matchen. Mif hade också flera hyggliga chanser att göra 1-0.

Det är bar tio dagar kvar nu om man ska förstärka. Jag har en känsla av att Percy inte är riktigt lika villig att öppna plånboken längre. Annars hade väl dom behövt Kallio mer än vad VF behöver honom.

Vad prioriterar man ifall man förstärker, back, (speciellt om Öhman är långtidsskada), forward eller tränare?
Tränare kan man ju iofs byta även efter den 31 januari.

Albert Hall: Jag tycker MIF gör 2 bra perioder, men att dom inte orkar i 3:e. Frölunda sköt många skott ifrån relativt ofarliga lägen.

Ska bli kul att se vad det blir för förstärkningar för MIF.

NallePhu: Sen kanske Pelicans ville passa på att hyra ut en säkert rätt dyr spelare. För visst var det bara uthyrning det handlade om.

Glömde i mitt förra inlägg:
Det ska bli intressant att se om det händer nått i Mif nu. Coachar Bäckman & Co säsongen ut?

Har just sett VF-Mif på C+. Matchen vanns helt rättvist med 2-0 av VF. Imponerande 52-22 i skottstatistik.
Fast Mif stretade emot bra och första målet kom inte förrän mitten av sista perioden. Roger Öhman i Mif fick nog en ganska allvarlig knäskada och blir nog inte att räkna med på torsdag. Fast då tar nog Mif sin andra bortaseger för säsongen. Läge för det nu. Ett mätt LHF mot ett Mif som blir allt mer tvingade att vinna.
LHF-Mif 1-4.

Albert Hall: HIFK har spelare skadade därav 2st centrar så det föll sig förmodligen naturligt att ta Kake tillbaka från utflykten som han haft från HIFK.

Paddan: Kickan är snart fullfjädrad i finska efter allt surfande på finska hockeysajter. Minns en gång i höstas, tror det var under Tampere-cup, så hjälptes vi åt att försöka tyda ett par finska hemsidor. Redan då ramlade det nog in tiotalet glosor under det blonda hårsvallet.

Kauppila till IFK, vet inte om det är bra eller dåligt för Kickans vad. Bättre lag men mindre speltid. Undrar hur många poäng som saknas innan vadet är i hamn?

För de som händelsevis skulle förstå det där finska krafsklottret så finns det en artikel, på länktipset, om Kauppilas övergång. I varje fall tror jag att det är just det som tas upp i artikeln.

Ser framför mig hur Kickan börjar leta febrilt efter ett finsk-svenskt lexikon.

gud:
Hmm...så du menar att ni inte förstår er på mig.
Äsch, ni har väl problem med min dialekt skulle jag tro.

Paddan:
som du skriver så blir ni Modoiter alltid särbehandlade..
eller var det en behandling av särlingar?? eller var det
handling av Lulingar?? Hmm..det kanske var något helt
annat vi inte förstår oss på??

Ser på Eurohockey.net att Kauppila tydligen blivit utlånad till HIFK resten av den här säsongen.

gud:
Oj, förlåt, mitt fel.
Glömde bort att jag är MoDoit och vi blir ju alltid särbehandlade,
eller var det behandlade som särlingar?

Paddan:
"tyst" vi måste få Albert att slappna av
så vi får låta han tro det..;0)

gud:
Ajajaj, så farbror har börjat med särbehandling nu också.
Förresten så tål jag ändå inte hästar så för min del spelar det inte så stor roll. :P

Albert Hall:
nu ska du INTE ta det så.....
klart du ska berätta..du har fria tyglar...
men det är bara du som har det...;0)

Lulekickan:
Förresten så sänds del två av den där dokumentären "Changing Sexes" nästa måndag.

« · 196649 · »