Albert Hall: Hmmmmmmm ......Prova högerklicka på ett namn som står längst ut i högra kanten. Välj sedan Browse users file. Om du har tur så kommer det upp vad han har utdelat då :)
Ähfan, får svara mig själv då. Janos blev Brynässpelare samma år som Foppa, Macke och han den där som ni inte vill nämna namnet på blev NHL-proffs och Janne X-et Erixon gjorde "succé" som nyförvärv i SAIK.
Kompletterar med ett litet trevligt länktips från en matchserie 1972.
Portello: Det är det som är problemet. Jag söker och söker. Olika saker. Men jag lyckas inte få upp nånting i den där rutan som du pratar om. Ingenting. Fast jag är inne i en hub.
knaskamilla: Jo, man behöver tydligen uppåt 10. Men jag tänkte bara lära mig ikväll. Prova att ladda hem nånting. Om det verkar bra ska jag naturligtvis se till att det blir mer att dela ut. Eller "shara" som det verkar heta där.....
Fan, en del verkar ha flera hundra GB att dela ut. Säkert är allt helt lagligt.
knaskamilla: Annars är nog hårddisken tillräcklig stor. 60 GB räcker ett tag. Man kanske får lägga in lite semesterbilder och sånt så man delar med sig lite mer.......
Portello: Hur tusan kollar jag dom där slapshotsen eller vad det nu hette.... :)
knaskamilla: Nej, jag har upptäckt att det är ett av felen. Jag delar med mig för lite. Ändå har jag lyckats skramla ihop ungefär 1 GB att dela ut. Några hundra mp3 låtar. Men nog kommer jag in på en del av dom där hubbarna eller vadenuheter. Men jag lyckas inte kolla av vad som finns hur jag än försöker. Däremot verkar folk kunna kolla vad jag har. Orättvist!
Jag har också använt mig av Kazaa. Numera Kazaa Lite så man slipper spionprogram.
Albert Hall: Kände igen produktnamnet men kunde inte koppla det till något konkret. Där ser man, ja som modemuppkopplad är det ju inget som jag direkt brukar använda mig av.
Upptäckte att den gamle sverigebekantingen Branislav Janos ligger på delad artonde plats i slovakiska poängligan. Om jag inte helt missminner mig så var det väl Brynäs som han tillhörde, eller?
Paddan: Den sidan har jag bland favoriter, jag gillar nämligen Slovakisk hockey. Lubomir Kolnik är en gammal spelare, han var nämligen med i det Tjeckoslovakiska landslaget. Han gjorde också 1-0 målet när Slovan Bratislava vann över Luleå i europaligan hösten 1997. Segermålet i den matchen gjordes av Lubomir Visnovsky, idag NHL-proffs i Los Angeles Kings.
Paddan: Direct Connect är ett sånt där program som man kan byta filer med varandra med. Nog kan det finnas grejjer för dom med udda böjelser där också. Samt halvt olagliga musikfiler och dataprogram. Fast jag tänker naturligtvis inte utnyttja det till sånt.....
Paddan: Yepp, den där finska ordkursen var ju väldigt nyttig. Det enda ord jag kommer ihåg var "runkosarja". Däremot minns jag inte vad det betydde.....
Jag håller på att lära mig använda Direct Connect. Fattar noll. Helt förvirrad. Totalt borta. Känner mig helt korkad. Oerhört intelligensbefriad.
Albert Hall: Jäklar, du har nog rätt i det där med Kickan och finskan. Fanns väl också någon finsk ordlista i någon tråd på forum om jag inte minns fel.
Hon har nog säkert också köpt en sån där Linguaphone-kurs eller något sånt också för att, om det behövs, kunna ringa och sätta press på Kauppilas tränare.
Albert Hall: Vad jag förstod av tidningsuppgifter tidigare i veckan så hade Malmös sportchef visst varit på värvningsresa till Slovakien. Tydligen en back och en forward man är ute efter. Var tydligen nära kontrakt med en slovakisk landslagsman, kommer dock inte ihåg mer än att efternamnet börjar på H.
Albert Hall: Det beror på att jag just har kollat klar i tidningen Hockey. Är faktiskt en artikel om Lasse där . Nog vet du väl om att han tränar Växjö Lakers?
Portello: Mörrums GOIS. En liten hyllning till Lasse Lindgren! :-) Provade byta klubb ett tag för att se hur läng det skulle ta innan nån reagerade. Det tog en kvart.......
Hälge: Jo skottstatistiken säger inte allt om den matchen. Mif hade också flera hyggliga chanser att göra 1-0.
Det är bar tio dagar kvar nu om man ska förstärka. Jag har en känsla av att Percy inte är riktigt lika villig att öppna plånboken längre. Annars hade väl dom behövt Kallio mer än vad VF behöver honom.
Vad prioriterar man ifall man förstärker, back, (speciellt om Öhman är långtidsskada), forward eller tränare? Tränare kan man ju iofs byta även efter den 31 januari.
Har just sett VF-Mif på C+. Matchen vanns helt rättvist med 2-0 av VF. Imponerande 52-22 i skottstatistik. Fast Mif stretade emot bra och första målet kom inte förrän mitten av sista perioden. Roger Öhman i Mif fick nog en ganska allvarlig knäskada och blir nog inte att räkna med på torsdag. Fast då tar nog Mif sin andra bortaseger för säsongen. Läge för det nu. Ett mätt LHF mot ett Mif som blir allt mer tvingade att vinna. LHF-Mif 1-4.
Albert Hall: HIFK har spelare skadade därav 2st centrar så det föll sig förmodligen naturligt att ta Kake tillbaka från utflykten som han haft från HIFK.
Paddan: Kickan är snart fullfjädrad i finska efter allt surfande på finska hockeysajter. Minns en gång i höstas, tror det var under Tampere-cup, så hjälptes vi åt att försöka tyda ett par finska hemsidor. Redan då ramlade det nog in tiotalet glosor under det blonda hårsvallet.
Kauppila till IFK, vet inte om det är bra eller dåligt för Kickans vad. Bättre lag men mindre speltid. Undrar hur många poäng som saknas innan vadet är i hamn?
För de som händelsevis skulle förstå det där finska krafsklottret så finns det en artikel, på länktipset, om Kauppilas övergång. I varje fall tror jag att det är just det som tas upp i artikeln.
Ser framför mig hur Kickan börjar leta febrilt efter ett finsk-svenskt lexikon.
Paddan: som du skriver så blir ni Modoiter alltid särbehandlade.. eller var det en behandling av särlingar?? eller var det handling av Lulingar?? Hmm..det kanske var något helt annat vi inte förstår oss på??
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?