Luleå HF

SHL · 117721 inlägg · 890 ämnen

Spågubbe

Sv: Spågubbe
Paddan: Njae, det allra nordligaste laget kommer naturligtvis att vinna samtliga matcher hädanefter. Det är mest mina lyckatillanden och sympatier för övriga norrlandslag jag tänkte på.

Nej, nu drar jag ut på krogen. Ha en trevlig HS-natt. Har ni tur (eller otur) kanske jag tittar in vid halvfyra-fyra-snåret och berättar om hur livet utanför HS är.

Paddan: Jaha, du kunde väl ha sagt det före, dårå. :-)

Hade faktiskt Giffarna som singelsegrare idag också. :-(

Det bästa sättet är nog att låta bli, men det är ju så tråkigt...

Hälge: Bästa sättet är helt enkelt att strunta i att tippa matcher där MODO är en av parterna. Spelar ingen roll om man har helgarderat, de lyckas ändå hitta på något sätt att se till så att alla ens pengar försvinner upp i rök.

Paddan: Ska jag tolka det som att det bästa sättet att tjäna pengar, det är att spela till motståndarnas fördel..?

MoDos, alltså.

Lulekickan: Jaha, där ser man. Men du gick ändå från kallhjärtad till tveksam så än finns det nog hopp om bättring ;)
Eehh, jaha. Så alla nordligare lag i en omgång kommer hädanefter att få olyckatillande, eller?

Paddan: Du är ju ändå en av oss på någe sätt, därav det tveksamma lyckatillandet. Ur en lulings synvinkel skulle det ju annars ha varit ett solklart "Lycka till Pölsa". Kanske borde jag ha struntat helt i att önska mer-lycka-till-ju-nordligare-ni-befinner-er, då hade nog Pölsa plockat 3 poäng och nästan alla - åtminstone de som befinner sig i våran del av tabellen samt Pölsa där allra längst ner - hade varit nöjda. Ja. förutom Moodooisterna dårå.

Lulekickan: Klart att allt är mitt fel! Men jag måste ändå tacka för ditt väldigt tveksamma lyckatillande.
Förresten, är man så oklok så man satsar pengar på en MODO-match då får man skylla sig själv!

Albert Hall: Jorå, nog blir det en krogsväng, fast det är ju inte dags riktigt ännu. Vi sitter hemma hos mig innan så jag har tid på mig att välja kläder - vilket alltid är ett stort projekt - och vakta HS emellanåt. Vi tänkte testa den nya krogen, jag utgår från att den är flera klasser bättre än Cleo i alla avseenden.

Om resultaten gick våran väg eller inte beror på hur man ser det. Tabellen är fortsatt jämn i våra regioner och på bara ett par omgångar kan vi klättra rätt mycket. Att Leksand vann gör inte så mycket då det betyder att SSK blir lättare att klättra ikapp. Pölsa hade iofs gärna fått vinna men man får väl vara glad att Modo inte tog en trepoängare i alla fall.

Lulekickan: Resultaten gick inte direkt våran väg idag. Fast bajen vann ju! ;-)
Blir det ingen krogsväng ikväll?

lulefanz: Inte för att jag vet om det är mig du svarar eller någon vars nick inte ens är registrerat på HS men jag svarar i alla fall.

Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre svårt.

När det gäller fotboll känner jag just ingenting gentemot lagen. Det upprör mig mer att den vidrigt tråkiga sporten överhuvudtaget finns till än att DIF vann SM-guld.

Hälge: Jepp, allt är Paddelänets fel. Allt från att LHF inte leder serien som vi borde göra, igenkligen, till världskrigen och världens alla andra orättvisor : ) Elakt av honom att försöka inbilla oss att de Alfredshemska MooDooisterna är nåt att ha så folk förlorar pengar som skulle ha kunnat användas till vettigare saker.

fannet:kvittar när det är det e ju omöjligt att slå vf borta (oftast).
vilken bottendag...dif vann sm guld..dom spelar ju bra men jag har ett otroligt djupt hat mot dif..nån mer?

Lulekickan: Jag som hade spelat en sån här singel till MoDos fördel för att vara säker på att vinna pengar idag.

Nu känner jag mig dristad att säga som ni lulingar brukar säga ibland: Paddelände. :-)

lulefanz: Imorgon? Annars trodde jag det var först den 12/11.

ägaren:åå imorn måst lule möta vf av alla lag....skiiiit!

Lulekickan: Modos defensiv behöver väl bara rädas ett lag i ES.

Hälge: Huga, Pölsa-Alfredshem måste ha varit en rysligt tråkig match mellan två superdefensiva lag och/eller skrämmande uddlös offensiv. Periodsiffrorna 0-0, 0-0, 0-0, 0-1 låter dom en låååång gäspning. FBK å andra sidan hade en rejäl islossning och allt annat än en uddlös offensiv i sista perioden. Rätt åt Köpelaget.

Albert Hall: Här har du ett levande bevis, Portello. Stanna hemma.

Albert Hall:

Blev du bakfull på kvällen så gjorde du nog något fel. :)

Att skaffa ett liv är överskattat, bättre att lyssna på hockey på radion (om nu den där saudans fotbollen tar slut snart)

Hälge: Igårkväll och natt försökte jag också att ha ett liv.
Bakfull var det enda jag blev.

Portello: Yes! 2-0 till Bajen.

Hälge: Ojdå. Bäst att jag inte är social allt för länge då. Låter inte bra att man blir straffad om man är det.

Portello: Det där med att vara social, det är överdrivet. Inget att sträva efter.

Jag provade med det förra lördagen och nu har jag fått mitt straff. Ryggont. :-(

Paddan: Nattinatti Paddelände. Jag ska själv sova alldeles snart så jag orkar med alla dumheter jag har tänkt göra imorgon.

Ly... Äh, vad fasiken, ska jag verkligen önska er ly... ....? En Modoseger är ju egentligen inte önskvärd ur våran synvinkel men lycka till i alla fall.

NuMountain: Hahaha, jo, precis ;) Men, frågar de så måste jag ju försöka att leverera något svar.

Nej, nu är det bäst att dra sig tillbaka innan man somnar på tangentbordet. Mot sängen för att drömma sköna drömmar om matchen imorgon eftermiddag mot Brynäs.

God natt Kicks!

Paddan: Det känns lättande att du inte postar dessa inlägg i Modos gästbok. - Så malplacerat det varit.

Portello: Kan väl försöka fortsätta med snabba kategoriseringar.

Riksman: topp, även om han vunnit färre procentuellt sett än Hirsch.
Hirsch: topp, var dock en riktig dunderflopp på försäsongen.

Wilde: måste säga flopp, började starkt och var kung i BP men nu ser han mer och mer osäker ut för varje match.
Hedlund: flopp, för mycket knepiga ingripanden.

Milo:topp, började riktigt svagt och har en tendens att bjuda på riktiga indianare men har fint skott och är bra skridskoåkare.
Hedin, vill sätta flopp, gör för mycket halvhjärtade insatser och har varit närmast katastrofal långa stunder i anfallszon.

Tommy P: flopp, riktigt ordentligt med sirap i ben och armar. Kommit igång skapligt på slutet.
Stefan Öhman: definitiv topp, otroligt bra. Gör sällan en riktigt dålig match utan spelare ett stabilt och säkert centerspel.

Högardh: svårbedömd, men måste nog sätta topp. Hade svårt även ifjol att komma igång. Bra skridskoåkning. Borde kunna sätta fler chanser.
Hlinka, topp, en av mina favoritspelare. grymt bra passningar.
Wernblom: topp, sällan sett honom så pigg i början av en säsong.

Jocke Lindström: flopp, har svårt att komma tillbaka till det spel han hade under debutsäsongen.

Jonas Almtorp, topp, halvtuff spelare som åker skridsko för halva laget.
Jesper Damgaard: topp, stabil back.

Hmm, nu börjar orden ta slut!!!

Portello: Hmm, inte helt lätt faktiskt.
Toppar:
*Martin Johansson, otrolig förändring från fjolåret då han hade dåligt självförtroende och gjorde många enkla misstag vilket gjorde att han inte fick spela särskilt mycket. Nu har han en sprudlande spelglädje och är oerhört skottvillig. Verkar trivas bra i PP med Hedin.

*Tobias Enström, den 17-årige juniorbacken som lyckats ta en ordinarie backplats. Spelar väldigt moget och ganska tufft, trots sin ringa längd och vikt. Oerhört fin blick för spelet och slår ruggigt fina passningar.

*Mattias Wennerberg, tuff och orädd. Hittat målet på allvar den här säsongen. Fantastisk vilja.

Floppar

*Mika Lehtinen, även om han visat motsatsen nu på slutet så var han rent bedrövlig från början av säsongen och under försäsongen. Men, har man spelat i TPS hela sitt hockeyliv så förstår man att det blir en rejäl omställning till svensk ishockey.

*Fredrik Warg, Misslyckas med i princip allting, brytningar, tacklingar, passningar etc. Hade det inte varit för att han är högerskytt är jag tveksam ifall Brithén hade spelat honom så mycket som han gör.

*Anders Söderberg. Spelaren med den snabba skridskoåkningen har i år inte fått fart på skridskoåkningen och verkar helt ha tappat målsinnet. Blivit bättre på slutet och nu fick han ju faktiskt göra mål, i och för sig i öppet mål, senast.

Paddan: Hur sammanfattar du Modos spelare säsongen 02/03 hittills? Floppar-toppar.

Portello: Men, om man skriver på HS då kan man väl alltid hitta en koppling till hockeyn i allting ;)

Nåväl, vi hoppas på att få tillbaka Staal och Kanin efter uppehållet, om de är fullt friska och tar plats i laget vill säga. Dessutom borde Peter Öbergs axelskada läkt så pass att han kan göra comeback efter uppehållet.

Hmm, vad är det för nytta egentligen med såna där fjantturneringar som Karjala Cup och liknande. Med juniorer, danskar och Hedin så har vi sju spelare ur truppen borta på olika landslagsuppdrag under speluppehållet.

Lulekickan: Jo, inte direkt så att man tror att Bulan är någon Mattias Axhnér-storlek för att han drar på sig tröjan med "Plate-strecken".
Äsch, fram för en sån där roterande hypnotiseringsskiva i ögonhöjd ;)

Paddan: Aha påsåsätt. Kan inte påstå att jag har haft koll på vilken av Modos målvakter som spelat.

Imorrn blir det att vara social eller vad det nu kallas. Är sånt farligt?

Portello: Självklart hoppas vi på att vi ska göra processen kort med Brynäs, som i matchen i Kempis. Men det är svårt att veta, den psykologiska effekten av att byta tränare ska inte underskattas. Risken är dock att vi underskattar Brynäs grovt och åker på en dundernit.

Japp, Hirsch fortsätter i målet efter sin storstilade insats mot LHC.

Nej, nu låter han den bästa målvakten för ögonblicket stå. Tror att Riksman till exempel fick stå sju raka matcher om jag inte minns fel.

Portello: Nej, Plate är nog inte aktuell. De ska ju använda sig av någon slags pilotträning. Dessutom är det väl inget större fel på Pölsas dräkter (det var det inte på LHF:s heller iofs, de var faktiskt snyggare innan Plates streck tillkom).

Paddan: Ungefär som LHF:s Plate. Fast jag tycker han mest verkar pyssla med att fundera över hur strecken skall vara placerade och vinklade på tröjorna för att LHF-spelarna skall verka så stora som möjligt än med något annat.

Paddan: Igår på hockeykväll så sas det ju att BIF skulle anlita psykologhjälp ellervaddetnuvar. Dom kanske ringer Plate?

Lulekickan: Huvudcoacher, det är väl just vad de där pilotpajsarna är, vad jag förstått. Alltså något sånt där pysskologiskt tjosan!

Paddan: Jodu,det måste kosta Brynäs en massa pengar :)
Vad tror du om morgondagens match då? Vinner ni eller? Fortsätter Hircsh? Låter Britta fortfarande målvakterna spela två matcher och sedan byta?

Portello: Ja, var ekonomin taskig innan kontraktsbrottet så lär den ju inte bli bättre av att behöva betala lön till två förstetränare i 18000 år. Konkurshot? : )

(Kallar honom inte huvudcoach eftersom de ju anlitat något slags pilotprojekt, ellerhurdetnuvar, som riktig huvudcoach)

Portello: Hmm, om man nu lyckats med konststycket att bara vinna 12 av 62 matcher med Kiruna och Brynäs, vad ska då resultatet bli efter sådär många år?
12 av 62 matcher, kanske :-)

Jäklar, tala om rekordfallskärm, för jag antar att BIF får betala kontraktstiden ut ;)

Portello: Framför allt måste finnar vara av avsevärt segare virke än svenskar.

...åsså snackas det om att Tavve har fått vara kvar för länge.

Lulekickan: Som jag fattar det är det Petter som säger det är Larsson men tidningen kan ju skriva fel. Inte helt omöjligt.

Paddan: Gokväll gokväll :)
Ett kontrakt på 18000 år. Fast det bryts efter mindre än ett. Måste kosta det ;)

Portello: Vet inte om jag litar mer på gäfvliga tidningar än på något annat. De måste ha rört ihop det en aning, det var Rehnberg.

Lulekickan: Då kan man verkligen tala om rullatorhockey! Antar att Molin, Larsson, Sjödin och Djoos har kontrakt till 20004. ;)
Godkväll, förresten.

Portello: japp. Måste ju vara världsrekord.

Lulekickan: Kolla länktipset i mitt förra inlägg . Hade kontrakt till 20003 ;)

Oj, kollade aldrig länktipset. 20003, det var något helt annat det : )

« · 151776 · »