Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

svår bortamatch

svår bortamatch
det blir en ganska svår bortamatch imorgon mot hv71, speciellt med tanke på att luleå förlorade i början av säsongen med 6-4

Sv: svår bortamatch
Bobban81: Jag ser också andra anledningar till att det kan bli en svår match. Att spela match två dagar i rad är inte lätt.

oraklet: Varken LHF-spelarna eller Allstarspelarna slet ihjäl sig direkt, så jag tror inte att Allstarmatchen har någon menlig inverkan på matchen imorgon. Det var mer som träning, fast mindre fysiskt och mer roligt. Det var tydligt att spelarna hade kul på isen och de tillät varandra att behålla pucken och göra det där lilla extra som man gärna skulle se lite oftare.

Jag tror de satsade mer på skillstävlingen - det är mer prestige i det.

Lulekickan:

Tycker inte alla såg ut att ge allt i skillstävlingen heller, var lite lojt på sina håll. Starkt av LHF att vinna den i vilket fall som helst.
Den roligaste grenen att se var nog prickskyttet, när Fagemo trippade killen han körde mot så garvade jag rätt friskt. Kanske hade behövts en domare? Gillade när Davidsson kastade sig så att tidtagningen inte funkade...

Dysso: Jag tror det var just Davidsson som Fagemo körde mot. Kul var det i alla fall, och han fick rejält med applåder för sitt hyss. Efter det försökte spelare ur båda lägren göra något liknande och småpetade på varandra så fort de kom åt, men då var alla beredda så ingen lyckades få någon motståndare ur balans. När det gäller hastighetsåkningen fick Davidsson köra en extravända ensam senare som straff för att han saboterat tidtagningen.

TV-puckskillarna som fick tävla mot de stora grabbarna var också roliga att se. De var jätteduktiga.

Lulekickan:

Det var inte Davidsson som Fagemo körde mot. Jag tror det var någon av VF killarna, men vem är jag inte säker på. Sen fick väl Davidsson inte köra som straff, utan för att dom skulle få en riktig tid. Så sas det iallafall på tv4...

Skulle hellre ha sett tv-puckskillarna mot det "gamla" laget, låter som en roligare match. Hur slutade det?

Det var VF- Lundkvist som Fagemo fällde.

Så, nu har vardagen börjat igen. Måste säga att man saknar Paddan och hanses små länktips så här under årets första svettiga arbetstimmar. Hoppas han fixar ett jobb med ständig uppkoppling snart.

Angående Bobban så tycker jag att han i alla fall är duktig på att starta nya trådar. Han har säkert skapad fler nya trådar på HS på sina 18 inlägg än vad Lulekickan lyckats med på sina dryga 3000 inlägg.

Eftersom jag just nu leder tvävlingen så kan jag ju gå ut offentligt med mina tips i densamma. Det är ju bara en fördel om alla kopierar mina tips, då får ni ju i alla fall inte fler poäng än jag får.

HV71 - LHF 4-1.

Albert Hall: Jaså, man är redan saknad! Vilken tur då att jag idag är och gör klart sånt jag inte hann med att göra färdigt innan julledigheten, som till exempel att städa ur kontoret.

Ett litet länktips kan jag väl också bjuda på....

Albert Hall:

Där ser man, då har jag inte blivit helt senil då. Hursomhelst så var det väl nästan det bästa med hela sändningen från allstar, vilket tyvärr säger en del. Jag vill ha RIKTIG hockey i TV. En match från ES slår då ett par timmar allstar, eller en blek landskamp från baltica cup eller sweden hockey games.

Kan avslöja att ditt tips ligger nära mitt eget... :)

Dysso: Idag tar jag hem 15 p i tipstävlingen, och mitt tips ligger låååångt ifrån era så ni blir nog nollade båda två. Hejåhåve har inte en suck.

Lulekickan: Visst attan , man kanske skulle ta och lägga in ett resultat i tvävlingen.
Hmmmmmm,vad ska man spela då?? 0-10 kanske :)

Lulekickan:
lycka till ikväll..det är läge för en seger nu...

« · 184755