En poäng i alla fall. Det hade inte jag väntat mig med tanke på att TIK har varit bra på sista tiden och vi har haft ganska tungt med skador. Vi saknar trots allt Renberg, Obsut och Emil i dag och det är rätt tunga avbräck.
Albert Hall: vet inte varför han inte var med. Men enligt Fabbes b***g på Kuriren så var Rautio sjuk och Salcin skrev något om förkylningar som härjar i truppen så det är väl antagligen så att Obi också är sjuk.
Albert Hall: Nej, ungefär så resonerades det här med. Taket höll dock på att lyfta i lägenheten vid 4-4-målet... ;-) Förlust efter full tid hade dock smärtat å det grövsta. En poäng är jag ändå helt nöjd med, speciellt då det räcker för att vi ska avancera upp på slutspelsplats!
Salcin:Vad ska man säga? Är allt annat än missnöjd med två pinnar.16 skott och FEM! mål.Undra när det hände senast att vi sköt så lite samt gjorde så många..
Klart godkänt dagsverke. Vi har därmed fortfarande lite häng på tredjeplatsen. Skönt dessutom att bevisa att vi inte är ett gäng som står och faller med enstaka spelare som jag tycker att många som inte ser laget så ofta fått för sig. Luleå HF 2005-2006 är ett LAG.
Fan, det artar sig till en bra dag det här. Två pinnar till LHF och Arsenal leder med 2-0 borta mot Birmingham med 20 minuter kvar, och alldeles strax bär det av mot Hovet där det blir rock'n'roll på högsta volym när Foo Fighters spelar, och därefter ska vi vidare till en 40-årsfest på Söder. Sådana här dagar skulle man ha fler av :-)
Albert Hall: helt rätt. LHF vinner på att HELA laget gör sitt, inte på enstaka spelares briljans (annat än i enstaka matcher, men så är det ju för alla lag).
Jag noterar förresten att vi verkar ha spelat med tre anfallare i förlängningen eftersom Koch och Bartecko assisterade Machulda till det poänggivande målet.
Den där C-J Johansson har annars en obehaglig förmåga att kvittera i slutet av matcherna mot LHF. Visst var det han som gjorde det senast i Timrå också? Jag har annars sett att han inte ansetts vara särskilt bra i Timrå. Fast båda matcherna fick ju ändå ett någorlunda lyckligt slut... :-)
Jaja, bara för att du är flink med tangentbordet så behöver du ju inte bli en messerschmitt... ;-)
Annars tycker jag att Timrå kan vara rätt nöjda med att ha gjort fyra mål på EN match mot Lule. Det är exakt samma antal som Modo mäktat med på fem matcher.
Som jag skrev i denna tråd tidigare, seger efter ot i denna supersvåra bortamatcj borde generera det interna "bragdgludet", helt fantastisk lördagseftermiddag framför webradion!
Hell Luleå HF och dess fantastiska "iskrigare", hell dem !!
björn power: En fundering är ju kristallklar, hur jävla bra är vi egentligen !!!??? På dom 30 senaste omg. har vi bara torskat 4 ggr vid full tid: 0-1, 0-1, 1-2 samt "stortorsk borta mot VF med 2-6. Kommenatrer överflödiga - LHF är överjävligt duktiga (tolka inte detta som skryt eller storhetsvansinne utan som den kalla fakta det är..)
Tur en annan valde hjärtats väg istf förnuftet och pyntade 7000 skr för säsongskortet 05/06 på den plats man haft i cirkus 24 eller 25 säsonger :-))
Undrar hur säsongen 2006 slutar för mitt kära LHF ..?
Huge: Nope, ett är då säkert (som att solen går upp imorgon oxå..), LHF får inte BIF i 1/4:en, kravlar sej BIF dit blir ni vald av någon annan än LHF ;)
Ärligt talat så är jag inte tillfreds med er innan LHF vänt en semi eller final efter underläge 0-3, eller 1-3 mot BIF, såerebara :)
björn power: Ja se långsinta norrlänningar... ;-)) Nåja, vi ska ju ta oss dit först, och det lär bli en rysare. Hellre DEN rysaren dock, än den som väntar lagen i KS. Hugaligen.... *ryyyser*
Kvalserien har vi ju ingen som helst erfarenhet av, så av detta fenomen vet jag inget ;-) Lycka till har jag svårt att skriva eftersom jag vill ha upp SAIK att derbykämpa emot (endast 13 mil och stort publikintresse). 14 lag vilket jag stöttar, DÅ ska ni naturligtvis vara kvar !
björn power: Idag var det storflyt iaf. Enbart bjudningar från TIK, ni var vänner med stolparna och hade en tigerrandig herre(Brynäsdomaren) på er sida... Nämde jag skotten? 15-2 i första och totalt 37-16 skvallrar om vilka som var aning bättre, men på intet sätt effektivare... Men visst är ni bra, vi ses i slutspelet!:-)
björn power: "Kvalserien har vi ju ingen som helst erfarenhet av, så av detta fenomen vet jag inget"
Överdriv inte, Lule har lirat kvalserie flera gånger. I alla fall minst två, 1980 och 1983. Fast i och för sig var det ju då i det angenämare läget att vara på väg upp. :-)
Haha, ja det hör verkligen inte till vanligheterna att dom är nöjda trots förlust mot elitseriens grislag nummer ett som rätt många av dom tycks anse att vi är. Har för övrigt varit ovanligt lite gnäll om vår så kallade grishockey idag trots 22-10 till oss i utvisningsminuter.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Dubbelutvisning och spel 4 mot 4. Hua, detta är nästan nog så spännande.