Luleå HF

SHL · 117509 inlägg · 890 ämnen

tik-lhf

Sv: tik-lhf

Albert Hall:

Har nu kollat på matchbilderna.Svoboda hade i ärlighetens namn ingen bra dag.Åtminstone två av Luleåmålen såg inte otagbara ut, men jag klagar inte.

Timrås 4-4 mål såg inte heller helt otagbart ut, men det  kan ju hända att Leinonen var skymd där.

Två dagar till den otroligt viktiga matchen mot FBK.Seger där så har vi tagit ett stort steg till att hamna bland de fyra främsta.Vem hade trott det när säsongen började? Inte jag i varje fall. 

Freddan:

Äh, nu får du allt ta och skärpa dig.Domaren var ju på våran sida, hur kan det då komma sig att vi har fler utvisningsminuter? 

Portello:

Jag måste givetvis ha sett fel. Måste ha varit TIK som fick 22 minuter. Ja så var det nog. ;)

Portello:

Ja, särskilt första målet ser ju smått komiskt ut. Sen är han (Svoboda) inte särkilt imponerande på närspelet på något av Hynnings båda mål heller. Femman skulle han väl också tagit tycker jag. Kalkonvärvning.

Det finns ett allvarligt fel på HS. Norra derbygruppen ligger sist i listan över ES-lag. Om inte skaparen vänt kartan upp och ner så förväntar jag mig bättring. Dessutom är vi ju bäst, så norra gruppen borde hur som helst vara överst.

Huge: Pölsan är det ondaste som finns i lulingars ögon. Ni förtjänar att plågas, och ni förtjänar att plågas ordentligt. Fast det hindrar inte att jag kan gilla Pölsasupportrar. De vet ju inte bättre, så man får väl bortse från det vidriga supporterskapet om man gillar dem i övrigt.

Kickan: Fast även om vi är bäst är ju resten sopgäng?

Albert Hall: Då måste jag klartextskriva: Vi har ingen erfarenhet av kvalseriespel i egenskap av nedåtgåeende, d.v.s som elitserielag !

Albert Hall: Du har absolut fel på nr 2.

Hälge: Nope. Albert felar aldrig på 2:an. Never.

Albert Hall: Njae, alla har väl en mindre lyckad dag på jobbet. Dessutom är det inte lätt att norpa klara lägen när man står och fryser nästan hela tiden, han fick ju endast 16 skott på sej och de kom inte i hagelskurar direkt.

Skulle utan tvekan ranka honom topp 5 i serien tillsammans med eran Leinonen som var ruskigt stabil idag. Han skulle kanske ha tagit kvitteringen, men var en aning skymd.

Ambroo:Tycker att Krizan är ES bästa målvakt.Sedan finns det ju en hög med andra bra målvakter.

Honken i Brynäs, Liv i Hv71 samt Norrena i LHC för att nämna några.Svoboda har jag sett för lite för att uttala mig om.

Portello: Exempelvis #93 i Luleå; Tero Leinonen ska visst vara lovande ;-P

björn power:

Kan en 30+ vara lovande? :) 

Enligt TT så var Obsut febersjuk idag, bara hoppas att han är tillbaka på måndag.

Och om man vidare ska tro TT så  var detta femtonde matchen irad utan förlust.Var det så länge sedan vi förlorade mot HV borta?

Orzsagh gjorde natten som var 1+1 för St. Louis. På de senaste fyra matcherna har han gjort sex poäng (2+4)

Portello: Jajjamensann! why not, perhaps late bloomer ?

« · 673726