Paddan: Jag undrade ett tag om jag kanske hamnat i Allmänt snacks gb. En SadoMooDooist, en tik och en HuVa-ligansupporter för djupa diskussioner om? Vet inte vad. Värsta HS Allstargästboken ju.
Ok, får väl nöja mig med det dårå. Kanske. Måste bara hitta nåt att genomföra utpressning med innan jag kan fortskrida i min plan...
Slängde föresten med länken till årets bästa post på LHF's officiella forum. Tycker det mesta där är lika mycket skitsnack som vi presterar, fast mer hackande på folk, men den här posten var ett riktigt guldkorn. Det är sånt som gör forumet värt att läsa...
Tror inte du vill höra mig sjunga... Däremot kan jag skriva ner texten och skicka till dig. =)
Paddan: Få klappar? Letar man bara rätt på julklappsgömman kan passa på att ändra etiketterna en aning och få massor. T ex Barbies kombinerade motorbåt/drinkblandare...
Chief: Visst tänker jag på det. Det är därför som jag alltid får så få julklappar varje år. Såna där som Kickan de har kommit på att det går att, med hot om häktning av tomten osv, tillskansa sig fler julklappar.
Ok, ska komma ihåg det. Kan nog bli en intressant upplevelse.
Det finns mycket som man inte trodde skulle funka som blir kanon. Se t.ex. Metallicas blandning med en fet orkester. Jag trodde det skulle bli skumt, men det klockrent. Du får ta och spela in åtminstone en låt så att vi kan bestämma själva om det är bra eller inte. ;)
Alltså .. "Alltid rött, alltid rätt" .. och snacket om tomten, jag drar direkt slutsatsen att vi pratar om Coca-Cola. De som uppfann den röda tomten, och den röda färgen är bara en propaganda redan nämda dryck.
Mer Coca-Cola till folket! :)
Små grodorna på latin låter som något du får spela in och skicka med i nån post inom snar framtid. Kanske är något lämpligt att spela inför matchstart?
Chief: Hahaha, ok, får hoppas att du slipper den gröna färgen i varje fall. Annars borde väl en tomtedräkt, eller tomtenissadräkt kanske passade bättre, vara perfekt för TIKar.
Ajdå, det var ju jädrigt synd. Hade hoppats få höra några härliga ljud från hornpaddor eller någon annan släktgren.
Paddan: Vet inte om jag skulle likna mig själv vid Jultomten. Eller om någon annan skulle göra det heller för den delen. Grinchen har däremot nämnts...
Tyvärr har det varit strykande åtgång på exemplar av den omtalade skivan. Till och med min släkting har utsatts för påtryckningar om att sprida den vidare...
Chief: Så det är ungefär som jultomten med andra ord, alla vet om vem det är men låtsas som att det regnar.
Den där inspelningen lät ju riktigt intressant. Du råkar inte ha något exemplar över som ligger och skräpar någonstans. Vem vet, kanske att någon i släkten gör sin stämma hörd på något spår.
Paddan: Tror inte det. Fattades ett par prominenta framtänder för det.
Har som tradition att ge bort minst en nonsensjulklapp till valfri släkting/vän varje år. Gärna också med någon annans namn på etiketten. Konstigt nog verkar de flesta vid det här laget genomskåda detta...
Paddan: Close but not quite. Naturskyddsföreningen faktiskt. Gav bort skivan som julklapp till en intet ont anandes släkting faktiskt. Hon kontrade genom att ge mig en skär badmössa med uppblåsbart tryne...
Metallopera som uppladdning? Inte riktigt mitt val, men steget från ballerinor till opera torde inte vara så långt.
Chief: Vilka är det som ligger bakom den där inspelningen som du ständigt återkommer till? Kväkarnas riksförbund?
Z-tv som bakgrundsmusik just nu, annars har det av någon outgrundlig anledning blivit att jag valt Avantasia "Metal Opera pt. 2" som hockeyuppladdning.
Chief: Äsch, måste ju finnas någon som är snabb att hugga ner på mina val av låttitlar och sånt också, så det är klart det finns en plats för dina inlägg på HS.
knaskamilla: När jag reggade mig hade jag inte en tanke på att skriva. På den iden gick det inte att läsa gamla inlägg utan att regga sig. Att det lyst med sin frånvaro tyder på att innehavaren inte heller tyckte att det var ett lämpligt nick...
knaskamilla: Tror inte jag vill delge världen det enär det är rätt osmickrande för min person... Det tror jag att jag sparar för den innersta kretsen...som kom på det som kom på det i ett anfall av otäck kreativitet.
Knaskamilla tycker jag är rätt bra, om än en smula knasigt. =)
NuMountain: Nicks är ett elände. Mitt ordinarie smek/öknamn var upptaget, så "missinassa" efter att ha sett "Slagskott" en gång för mycket verkade Chief logiskt. Inte lika säker nu...
Lulekickan: Ett nick vore skoj. Tony Newmountain var ett misstag. Vad sägs om Gollum eller Smeagal? Nä, det är för ounikt. Ändå var det något jag provade för ett antal år sedan. Roger är det vissa som förväxlat mig med. Det har ju sina naturliga orsaker. Men själv gillar jag inte riktigt det. Rogers kusin/bror är ett annat som skulle kunna gå, men det känns ju inte riktigt adekvat. nummer 31 då. Nja, nog finns det sanning i det, men vaddå. Vem bryr sig? "Store"? Kanske det. Men du får nog utveckla dig.
Paddan: Du gick ju i någon slags MooDooistskola vilket kan förklara vattenkrig och knallpulverpistoler. I normala skolor är sådant inte fullt lika vanligt : P
Chief: Hahaha, jo, Anneli Alhanko närmare bestämt, om jag inte minns fel. En liten bit choklad med 70% kakao är inte alls dumt till kaffet. Kaffet dricks förståss ur den otroligt tjusiga svarta MoDo-muggen.
Lulekickan: Natur, jaha, du menar de där förvuxna småbarnen som sprang omkring i korridorerna och lekte vattenkrig eller låg och siktade på varandra med knallpulverpistoler och annat sånt där skojsigt.
Förverka? Tja, funkar nog lika bra att bara låta dom skriva i den på egen hand. Vi har ju snott deras mest kreativa skribent i vicket fall som helst... :)
Chief: Hmm...låter som någon sån där engelsk eller amerikansk skola där de går omkring och slänger ur sig Shakespeare-citat och liknande. Tack och lov dröjde det till universitetstiden innan man behövde traggla sig igenom Shakespeares liv och öden.
Nepp, däremot så sade han något om att de där nere minsann hade något som hette bredband och visst skulle vara sketabra. Dessutom skulle man också trivas bra där nere i Göteborg, även fast TIK väldigt sällan spelade där nere.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Luktar jag bensin? Nu blir jag förb*nnad, gud sa att det var whiskey han bjöd på. För inte tycker du väl att det luktar bensin? :)
"Ju mer dom dricker skrattar dom" .. Har ni inte hört den avkodade varianten av "saft, saft" låten?
"Knark, knark, mera knark, mera knark så blir du stark..."
Kan nog prestera hela texten, om någon är intresserad.