Paddan: Nej, jag menar att om du vore LHF-supporter så skulle du vara en lyckligare och mer rättgörande människa. MooDoo är aldrig rätt utan bara jättefel.
Paddan: Hade du haft den goda smaken att hålla på LHF hade du ju inte ens behövt offra några pengar på de biljetter som du köpte för inte alltför många dagar sedan. Alltså är din ursäkt ingen ursäkt, inte ens en dålig sådan.
Lulekickan: Fy vad taskig du är, bara för att jag inte kände för att offra min biljett till den första kvartsfinalen och istället åka upp till Luleå så ska man straffas på detta sätt. Fy faan, nä nu går jag snart och sätter mig och skriver ett inlägg i LHFs gb för att tala om just detta...
Paddan: Lyckas jag pressa ur honom Redogörelsen så får ni allt pressa ur honom den själva sedan. Portello lär ju vara närvarande och höra Redogörelsen i så fall, och att du har den dåliga smaken att hålla på MooDoo kan ju inte vi rå för : P
Lulekickan: Hrmpf, vi är ju faktiskt flera stycken som vill läsa de där Redogörelserna, här ska minsann inte myglas bort någon Redogörelse under någon LHF-match. Men, det är klart, skulle den "råka" hamna i tryckt form efter "urpressningen" så...
Lulekickan: Jäklar, var precis på väg att skriva och efterlysa Redogörelsen. Typiskt att alerta Lulebor skulle hinna före... Nåväl, Albert, här får du lite hjälp på traven...
Albert Hall: Jag kom just på en sak som många av oss funderat på sedan i slutat av oktober och som vi förväntar oss att du levererar. Vi väntar på Redogörelsen Albert, Redogörelsen.
Albert Hall: Risken är väl då att partybussen skulle bli överfull(!) och den andra väldigt tom. Det brukar vara väldigt bra stämning i den lugna bussen också.
Albert Hall: Jag antar att själv prisceremonin och de högtidliga talen från utdelningen av första priset i tvävlingen kommer att bandas och visas i Håkkikväll. Tyvärr kan jag ju själv inte vara på plats och ta emot förstapriset men jag har färdigställt en videokassett med material som jag kan skicka över...
Portello: Om partybussen partar från 5.45 till matchdax så lär nog många av dom inte dom var så högljudda, gissar jag. Då räds jag mer familjebussen. Månntro i vilken buss Hälge håller till?
Hälge: Vet inte om supporterbussmiljön inbjuder till sömn om man inte råkar vara stendöv eller så packad att man i vilket fall som helst slocknar. Det är nog bättre att sova ett par timmar i natt.
NuMountain: Äh, de var egentligen färdigskrivna så dagens aktiviteter krävde ingen större tankeverksamhet. Det som återstod var några små justeringar, att skriva ut dem på arkivpapper, motläsa den långa sexdomen och cirkulera dem bland alla ledamöter för genomläsning och underskrift.
Lulekickan: De har nog installerat kamerorna för den framtida dokusåpan Big Brother Luleå, eller så ville de se till så att du hade ett bra underlag för den där fondväggen...
Hälge: När kommer ni fram till Luleå? Det är bra att vara här i hyfsad tid eftersom det är så mycket matgäster imorgon och barerna förmodligen kommer att vara fullsatta rätt tidigt.
Portello: Jag tycker att det var en helt ok dag på jobbet även om jag fick tokjobba för att få klart alla domar och beslut som ska ges på måndag-tisdag i vettig tid så jag kunde åka hem till världens vackraste stad, och på måndag jobbar jag hemma. Blev dock lite förbryllad när jag kom hem. Några byggsnubbar har de senaste veckorna ägnat sig åt att besikta alla lägenheter eftersom de byggdes om för något år sedan, och när jag kom hem såg jag att de bytt ut någon tapetvåd. Varför vet jag inte - det var inget fel på den som var där tidigare - så kanske var det något osynligt otapetfel de åtgärdade.
Sven Savage: Låter väldigt intressant och trevligt även om vissa nog skulle se det som ett enda stort aprilskämt med Luleå och MoDo i SM-final.
Ah...ser att jag avslutade tvävlingen på bästa möjliga sätt, 15 fina poäng och en slutlig 46:e plats och 315 poäng i den officiella tävlingen på forum. Tyvärr räckte det bara till en tredje plats, men det var strongt ändå. Tycker jag borde få pris som "Årets Rookie"...
Kickan tog hem tvävlingen och hon landade till slut på 21a plats och 334 poäng, Albert god tvåa på en 30e plats och 329 poäng. Dysso blev trea i tvävlingen och 73a på officiella tävlingen med 299 poäng. Portello klarade topp-100 med en 97e plats och 269 poäng.
Paddan: He he jodå, jag har faktiskt skrivit ut Macos medlemsansökan. Hoppas kunna posta den redan 8 mars, på internationella kvinnodagen, symboliskt för det spel TIKarna då har presterat. Vill det sig illa klarar de sig ända in i vecka 11, men då blir det oåterkalleligt dags för den gode El att skåda ljuset;)
Hoppas vi ses i COOPacabana på kvällen den 1a april. Det skulle bli ett fint aprilskämt för herrar warulfvar, blixtlås och övriga.
Sven Savage: Jomenvisst, vi hade först tänkt att ta hem segern i fyra raka matcher, men insåg sedan att vi kanske skulle tjäna mer på att låta Frölunda få kämpa lite. Klart vi kan tumma på det, även om jag gärna sett ett länsderby i SM-finalen.
Antar att du redan skrivit ut medlemsansökan för El Maco.
Paddan: Jahaja. Så fick man se en omvänd Biloxi i sista omgången som väntat, denna gång av Warulfven, som i pris får möta elaka huggargänget. En Biloxi an andra typen lades säkert i matchen i Scaniarinken, som jag icke såg, men hörde, då jag hade canal+ på, men föredrog sitta framför datorn än att se eländet. Bedömde mina nerver för klena för sådana syner.
Ni tar väl Zippers, förmodar jag? Så plockar vi Lallarna? Tummis?
Portello: Jomenvisst, det är väl bara den smärre bisaken att hon tyvärr inte insett detta än. Äsch, det är bara genuint trevliga Bjästabor som får såna förmåner...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?