Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Lulekickan: GroooooKooooooo finns inte ens i fantasin. Godnatt.

Paddan: Nej, jag menar att om du vore LHF-supporter så skulle du vara en lyckligare och mer rättgörande människa. MooDoo är aldrig rätt utan bara jättefel.

Lulekickan:
Hmm...så du menar att om jag vore LHF-supporter så får jag gratis biljetter? Låter ju väldans trevligt.
Får man gratis "dricka" också?

Paddan: Hade du haft den goda smaken att hålla på LHF hade du ju inte ens behövt offra några pengar på de biljetter som du köpte för inte alltför många dagar sedan. Alltså är din ursäkt ingen ursäkt, inte ens en dålig sådan.

Lulekickan:
Fy vad taskig du är, bara för att jag inte kände för att offra min biljett till den första kvartsfinalen och istället åka upp till Luleå så ska man straffas på detta sätt.
Fy faan, nä nu går jag snart och sätter mig och skriver ett inlägg i LHFs gb för att tala om just detta...

Paddan: Lyckas jag pressa ur honom Redogörelsen så får ni allt pressa ur honom den själva sedan. Portello lär ju vara närvarande och höra Redogörelsen i så fall, och att du har den dåliga smaken att hålla på MooDoo kan ju inte vi rå för : P

Lulekickan:
Hrmpf, vi är ju faktiskt flera stycken som vill läsa de där Redogörelserna, här ska minsann inte myglas bort någon Redogörelse under någon LHF-match.
Men, det är klart, skulle den "råka" hamna i tryckt form efter "urpressningen" så...

Paddan: Albert har förresten gått och lagt sig kom jag på, fast kanske kan jag lyckas pressa ur honom Redogörelsen imorgon innan matchen.

Lulekickan:
Jäklar, var precis på väg att skriva och efterlysa Redogörelsen. Typiskt att alerta Lulebor skulle hinna före...
Nåväl, Albert, här får du lite hjälp på traven...

Albert Hall: Jag kom just på en sak som många av oss funderat på sedan i slutat av oktober och som vi förväntar oss att du levererar. Vi väntar på Redogörelsen Albert, Redogörelsen.

Albert Hall: Risken är väl då att partybussen skulle bli överfull(!) och den andra väldigt tom. Det brukar vara väldigt bra stämning i den lugna bussen också.

Hälge: Kan man inte få åka familebuss till ungefär Piteå, och sen byta?
Hela hemresan sker naturligtvis alltid i familjebuss.

Albert Hall: Jag brukar hålla mig i familjebussen. På en sån här lång resa är det nog bäst att jag håller på den traditionen...

Albert Hall: Jag antar att själv prisceremonin och de högtidliga talen från utdelningen av första priset i tvävlingen kommer att bandas och visas i Håkkikväll.
Tyvärr kan jag ju själv inte vara på plats och ta emot förstapriset men jag har färdigställt en videokassett med material som jag kan skicka över...

Portello: Om partybussen partar från 5.45 till matchdax så lär nog många av dom inte dom var så högljudda, gissar jag.
Då räds jag mer familjebussen. Månntro i vilken buss Hälge håller till?

Tjaa grabbar och brudar!
Hoppas de blir grym stämning i våra matcher!!

Lulekickan: Kan så vara och lite sömn innan jag ska åka, det hade jag nog tänkt mig att hinna med.

Lulekickan: Efter att ma har slängt dem i väggen några gånger så fungerar de ganska hjälpligt.

Lulekickan: Kommer vara en famoljebuss och en partybuss om jag fattat det hela rätt.

Hälge: Vet inte om supporterbussmiljön inbjuder till sömn om man inte råkar vara stendöv eller så packad att man i vilket fall som helst slocknar. Det är nog bättre att sova ett par timmar i natt.

NuMountain: Det låter tryggt, kanske.

Portello: Det kanske inte är en så dum idé.

Lulekickan: Ähh. Spelar ingen roll. De som ni misslyckas med tar jag hand om.

Hälge: Planerar du att vara uppe länge så du får sova hela resan upp ? :)

NuMountain: Äh, de var egentligen färdigskrivna så dagens aktiviteter krävde ingen större tankeverksamhet. Det som återstod var några små justeringar, att skriva ut dem på arkivpapper, motläsa den långa sexdomen och cirkulera dem bland alla ledamöter för genomläsning och underskrift.

Lulekickan: Ok, det låter bra.

Hälge: Ni vart fall ha rätt god tid på er i så fall, så det borde finnas plats kvar i baren/restaurangen när ni kommer fram.

Lulekickan: "även om jag fick tokjobba för att få klart alla domar och beslut som ska ges på måndag-tisdag i vettig tid"

Definition på "tok" Hmm? (Vågar inte.)

Det låter verkligen rättssäkert. Har skickar jag mot mina principer en : ;o)

Hälge: Hehe,en dålig dag räcker. Får ju vara måtta med eländet.

Lulekickan: Vi startar 05:45 från Timrå, men när vi kommer fram har jag ingen aning om.

Lulekickan:
De har nog installerat kamerorna för den framtida dokusåpan Big Brother Luleå, eller så ville de se till så att du hade ett bra underlag för den där fondväggen...

Hälge: När kommer ni fram till Luleå? Det är bra att vara här i hyfsad tid eftersom det är så mycket matgäster imorgon och barerna förmodligen kommer att vara fullsatta rätt tidigt.

Portello: Jag tycker att det var en helt ok dag på jobbet även om jag fick tokjobba för att få klart alla domar och beslut som ska ges på måndag-tisdag i vettig tid så jag kunde åka hem till världens vackraste stad, och på måndag jobbar jag hemma. Blev dock lite förbryllad när jag kom hem. Några byggsnubbar har de senaste veckorna ägnat sig åt att besikta alla lägenheter eftersom de byggdes om för något år sedan, och när jag kom hem såg jag att de bytt ut någon tapetvåd. Varför vet jag inte - det var inget fel på den som var där tidigare - så kanske var det något osynligt otapetfel de åtgärdade.

Imorgon vinner vi stort.

Portello: För min del kan det gärna få fortsätta i morgon också. Förresten, gärna resten av veckan. :-)

Syns i morgon !

Portello:

Men det är väl positivt! Allt går åt helvete idag, så går det bra imorgon istället. Tycker du ska vara glad över att det var en jävla skitdag. :)

Här var det mindre livat. Inte kan man direkt tro att det är Kvartsfinal imorgon.

Fy sjutton vilken hemsk dag på jobbet. Det mesta som kunde gå fel gjorde det också. Hatar såna dagar.
Bara hoppas på en bättre dag imorgon.

Sven Savage:
Låter väldigt intressant och trevligt även om vissa nog skulle se det som ett enda stort aprilskämt med Luleå och MoDo i SM-final.

Ah...ser att jag avslutade tvävlingen på bästa möjliga sätt, 15 fina poäng och en slutlig 46:e plats och 315 poäng i den officiella tävlingen på forum. Tyvärr räckte det bara till en tredje plats, men det var strongt ändå. Tycker jag borde få pris som "Årets Rookie"...

Kickan tog hem tvävlingen och hon landade till slut på 21a plats och 334 poäng, Albert god tvåa på en 30e plats och 329 poäng. Dysso blev trea i tvävlingen och 73a på officiella tävlingen med 299 poäng.
Portello klarade topp-100 med en 97e plats och 269 poäng.

Paddan: He he jodå, jag har faktiskt skrivit ut Macos medlemsansökan. Hoppas kunna posta den redan 8 mars, på internationella kvinnodagen, symboliskt för det spel TIKarna då har presterat. Vill det sig illa klarar de sig ända in i vecka 11, men då blir det oåterkalleligt dags för den gode El att skåda ljuset;)

Hoppas vi ses i COOPacabana på kvällen den 1a april. Det skulle bli ett fint aprilskämt för herrar warulfvar, blixtlås och övriga.

Sven Savage:
Jomenvisst, vi hade först tänkt att ta hem segern i fyra raka matcher, men insåg sedan att vi kanske skulle tjäna mer på att låta Frölunda få kämpa lite.
Klart vi kan tumma på det, även om jag gärna sett ett länsderby i SM-finalen.

Antar att du redan skrivit ut medlemsansökan för El Maco.

Paddan:Jag vet inte ...

Portello:
Kan vi väl göra, blir ju ändå Kickan som betalar så...

Vad vill herrn slå vad om denna gången då?

Paddan: Jahaja. Så fick man se en omvänd Biloxi i sista omgången som väntat, denna gång av Warulfven, som i pris får möta elaka huggargänget. En Biloxi an andra typen lades säkert i matchen i Scaniarinken, som jag icke såg, men hörde, då jag hade canal+ på, men föredrog sitta framför datorn än att se eländet. Bedömde mina nerver för klena för sådana syner.

Ni tar väl Zippers, förmodar jag? Så plockar vi Lallarna? Tummis?

Paddan: Ja du paddis. Ska vi lira kvitt eller dubbelt? ;P

Portello:
Jomenvisst, det är väl bara den smärre bisaken att hon tyvärr inte insett detta än.
Äsch, det är bara genuint trevliga Bjästabor som får såna förmåner...

Paddan: Så Kickan är så snäll att hon betalar av dina skulder.
Hmmmmm undra om hon vill ta över mitt billån?

Portello:
Jäklar, förlåt mig. Ett av de där normala misstagen som vi gör är ju att man nästan aldrig kollar vilken tråd som man skriver i.

Nu är det bäst att jag slår näven i bordet och skriker:MISSBRUKA ICKE GULDTRÅDEN!!!!!!!1

Portello: 4.31, konstig tid att vara vaken :)

Portello: Vi får väl hoppas på det.

Zoogin: Hoppas på två poäng, minst :)

« · 226939 · »