LL: Den finns både i souvenirbutiken och på kansliet, och det är bättre att köpa den direkt från LHF än från någon bokhandel eftersom föreningen tjänar mer då. Ring kansliet och be dem se till att det finns en bok åt dig i souvenirbutiken när du kommer upp.
Chief: Bulan? Tills efter landslagsuppehållet. Yelverton trodde inte på Bulans uppgifter om hur lite ont han hade efter 9-matchersarmbågstacklingen och när han sedan åkte på en hjärnskakning igen bestämde Yelverton att han skulle vila rätt länge.
Mange är dock i spel nästa vecka igen om inget oförutsett inträffar.
Albert Hall: nja, jag tror att segern mot AIK var efter förslusten mot Löven. Fast nej, förresten, nu när jag tänker efter så var nog matchen mot AIK den sista segern i den sviten. Matti Ruisma dominerade Hovet och dagen efter beklagade sig Leif Boork i tidningarna över att Ruisma, sitt svenska medborgarskap till trots, inte kunde spela i Tre Kronor eftersom han hade en massa A-landskamper för Finland (rätt många också vill jag minnas, 59 stycken har jag för mig).
Jag måste försöka skaffa mig den där 25-årsboken. Finns den att köpa i souvenirbutiken i Coop Arena?
Chief: Bulan är en av de roligaste personer jag vet. Han har alltid så underfundiga kommentarer och är inte rädd för att säga vad han tycker. Dessutom gnäller han inte även om han får helvetes ont, utan fortsätter spela tills han är så sönder att han absolut inte kan, alternativt förbjuds av läkare, att spela.
Lulekickan: Bulan ja. Hockeykväll missade jag också. Vilket inte kändes som någon större katastrof faktiskt. Tills jag upptäckte att Bulan varit med. Tycker han är som lite rolig...
Chief: Fokin gjorde väl en ok insats. Nix, de hittade ingen tillräckligt stor utrustning så han fick låna Bulans utrustning av LHF. Kanske var det därför han bara spelade sporadiskt - är kläderna så pass för små är det ju inte helt lätt att röra sig.
Chief: Direkt när jag såg att MIF värvat Fokin gick mina tankar till en av mina kursböcker i Statsvetenskap: "The origins of backwardness in Eastern Europe". Kan inte förklara varför, bara kändes rätt på något sätt.
Portello & Paddan: Verkar inte så. Alternativt rejält ringrostig. Tror dock att han inte är riktigt hundra. Han hade visst spelat rätt länge med värk innan han klev av så det kan ju ta ett tag. Låt oss hoppas att han är tillbaka i gammal god form till slutspelet.
Eller jag hoppas det i alla fall. Jag antar att ni kanske inte är riktigt lika angelägna. =)
Hur var Fokin då? (har inte varit hemma och följt någon rapportering) Hittade Malmö någon tillräckligt stor utrustning?
Chief: Tackar, tackar. Får beklaga att "the return of mighty Kimmo" inte riktigt blev den succé som jag tror ni hade hoppats på. Är väl bara att ladda om och se till så att Popovic och grabbarna lämnar planen utan poäng på söndag.
LL: Det var match två till sju. Första matchen var mot SSK borta, då förlorade vi. Sen började sviten med 4-1 seger mot Schleffte hemma och avsultades av förlust (1-6?) mot Löven hemma.
Albert Hall: jo, vi hade sex raka tvåpoängare då också. Jag minns inte om det var match 2-7 men det var precis i början av säsongen. Swehockeys databas verkar inte vara med i matchen i dag så jag kan inte kolla just nu. Men alldeles i början av säsongen var det absolut.
LL: Ja, det var slarvigt av mig, att jag orkade inte kolla det. Om man räknar straffsegrarna mot Brynäs och Färjestad också så hade Luleå 8 raka segrar då till och med.
knaskamilla: Du har nog rätt. Jag var orolig ett tag att han inte skulle välja Lule som ett av finallagen. Men han fann sig i sista sekunden, trots att dom skakat om hjärnan på honom några gånger i vinter.
NallePhu: Skit samma vem som tog straffen, vi vann ju i alla fall. Dessutom kompenserade Petter oss för den missade straffen i vilket fall som helst. Hade inte Petter tagit den skulle jag ha velat att Fagemo eller Skuggan gjorde det.
Paddan: Hahaha, morphning. Vet inte, har aldrig tänkt på det. Däremot reagerar jag alltid på hans hesa röst. Låter alltid som att han varit hejaklacksledare.
Albert Hall: Det låter precis som våran Bulan. Han är en utmärkt finaltippare tycker jag. Att motståndarspelare tycker att hans snack är irriterande är ju ingen nyhet direkt, men själv tycker jag bara det är kul. Bäst är han i slutspel när han är alldeles svart i ögonen och käften går i ett.
Lulekickan: Så Kake forts den inslagna vägen i HIFK också låter ju kul!!! Luleå måste ju vart otroligt svårstartade inför matchen det såg ju ut som om det var en jäkla hönsgård till och från i Luleå zon, Vid 4-2 slappa dom totalt av det går inte mot ett lag som MIF som spelar för sin existans i Elitserien man måste vara på tå hela jäkla tiden!! Sedan så vet jag inte vad du tycker men Husse skulle fått ta straffen och inte Petter dom börjar ha läst sönder hur han skjuter straffarna Målvakterna...
Albert Hall: Skuggan spelade sin 600:e match för LHF ikväll. Tänk, nu måste du vänta i 100 matcher till innan du kan vara med och fira Skuggans nästa jämna hundratal matcher.
Jag har ju lovat att LHF ska vinna samtliga resterande matcher under säsongen, och så blir det såklart : )
Senast Luleå hade sex raka segrar var perioden 19 Januari till 2 Februari 1997 då man vann mot i tur och ordning: Malmö (H) 3-1, Leksand (B) 4-1, Västerås (H) 6-2, Brynäs (H) 4-2, Djurgården (B) 4-3 och Modo (B) 4-2 innan Färjestad (H) 3-5 satte stopp för segersviten. Återstår att se om Modo är kapabla att hindra Luleå från att sätta klubbrekord på lördag.
Lulekickan: Det viktigaste han sa var att de åtta lagen som nu är på slutspelsplats är de som också kommer att gå till slutspel och eftersom jag alltid tror på det Bulan säger så är det naturligtvis sant. Färjestad och Luleå i SM-final var väl också ett tips från Bulan har jag för mig.
Lulekickan: Han var trevlig som vanligt. Med sin hesa röst så fick han kommentera tacklingarna som gett hjärnskakningarna. Han tippade att dom lag som nu är utanför slutspel också kommer att vara där när seien är slutspelat. Finalen spelas mellan FBK och Lule. Dessutom visade dom lite mål som Bulan hängt in genom ården lopp.
Challe berättade hur det var att möta Bulan på isen. Svår att teka mot, ligger nästan på isen när pucken släpps. Så fort det inträffar nått på isen så kommer Bulan och snackar, och snackar. Irriterande tyckte Challe.
Albert Hall: Fyfan, det var en av de nervigaste matcher jag har varit med om. Det där med himmel och helvete, hopp och förtvivlan har sällan stämt in så bra på en match som den här. Inte förrän nu har jag återfått talförmågan, men pulsen är fortfarande uppe i 300 eller nåt sånt. Upplever man något som känns mer nära döden än den här matchen gjorde så är man död.
Jag vet knappt vad jag ska skriva, jag är så uppe i varv. LHF gjorde ingen av sina bättre matcher, i synnerhet inte defensivt. Första perioden vill jag ta bort helt och hållet, det var som att LHF inte ens klivit upp ur sängen ännu då. Väckarklockan ringde förmodligen i periodpausen för sedan fick vi se en rejäl uppryckning. Dock slarvigt och onödigt att släppa 4-2-ledningen sedan, men starkt att ändå komma tillbaka och vinna. Petter gjorde bra med poäng men han spelade inte särskilt bra i övrigt. Garvey såg het ut - han finns överallt samtidigt och är väldans skjutglad. Jag gillar honom. Snygg-Brabenec fortsatte att samla assistpoäng - kanske har vi en tronarvinge till Skuggan i honom, dock avsevärt snabbare än originalet.
...och på tal om assists så är Kung Kauppila lika kung i HIFK som i Pelicans. Det lär inte dröja mer än max 2 matcher innan jag har grejat vadet med Pinto.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?