Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

Trådbyte!

Sv: Trådbyte!
vivix20: Det var nog snällt mot mig själv i alla fall. Det har varit nog jobbigt att försöka hinna läsa allt som postats, och jag har inte läst så väldans noga om jag ska vara uppriktig, så om jag hade postat lika ohejdat själv hade det inte blivit mycket gjort på jobbet den här veckan. Väntar dock fortfarande på Alberts redogörelse för funktionsdugligheten hos könsopererade tveköningar.

Jag vet inte riktigt vad vi ska göra för att skydda Guldtråden, men att fixa en Paddanspärr på den skulle nog underlätta : )

Lulekickan: Trodde du hade glömt det där om funktionsdugligheten....... ;)
Jag är inte inblandad i själva historierna, om det nu var det ni hoppades på.

gud: Hmm, jag trodde du var några år äldre än Paddan men jag kanske minns fel. Fast det kanske är den mentala åldern du menar ; )

Sååå, hur många flaskor Max-dressing ska jag köpa med mig till Göteborg? 100? Det borde väl räcka i en månad eller något sådant.

Paddan: Är du säker på att det är rätt tråd? Det där är ju könsoperationstråden.

Albert Hall: Glömt? Jag glömmer aldrig något, inte ens när jag helst skulle vilja ha en minneslucka. Vi diskuterade till och med ämnet på fikarasten idag när Susanne berättade att hon sett något på TV om könsoperationer.

Jag trodde inte att du var inblandad i det hela heller, fast det hade ju onekligen kunnat bli en intressant redogörelse om så varit fallet : )

Lulekickan: Jepp, det är rätt tråd, tror till och med att det är du som kläcker idén med guldtråden. Börjar på sidan sex.

Lulekickan: Såg lita av det där programet. Var blandannat en kille, eller rättare sagt han var född kille men nu såg han ut som tjej , hade tjejbröst men han ville ändå ha kvar sin ...... grej.

Lulekickan: Jo jag vet att du inte glömmer nått. Du verkar ha fått ett nytt intresse. Diskuterar ämnet både här och där. :)

Kanske var det jag som var inblandad, men i såfall skulle jag ljuga och säga att det var en "kompis"........

Paddan: Jag vet att det var jag som kom på att det skulle vara en guldig tråd.

Sidan sex, så lämpligt. På tal om det så skojade jag lite med en kollega idag. Han frågade vad jag hade gjort i Umeå förra helgen och jag svarade helt gravallvarligt att jag inte hade gjort något särskilt, bara hyrt 6 porrfilmer. Killen visste varken var han skulle titta eller vad han skulle säga innan jag sa att jag faktiskt bara skojade : )

Lulekickan: Hmm vad är det nu jag har missat? "funktionsdugligheten hos könsopererade tveköningar" ett helt nytt koncept för mig. Väntar med spännig att få det förklarat lite närmare. Bara det inte hamnar i Guldtråden dock, men det låter som ett så intressant ämne så det borde nog få en alldeles egen tråd.

Albert Hall: Liiite kul är det ju ändå tycker jag. Dessutom har du ju lovat oss att berätta och eftersom gud har gett klartecken, och till och med bett dig att berätta, så finns det väl inget som hindrar dig.

Ingen after work idag? Det kanske hade gjort dig mer pratglad och omdömeslös, ja förutsatt att alkohol har samma effekt på dig som det har på mig förstås : )

vivix20: Den diskussionen ägde ursprungligen rum i en tråd som heter "hårt". Exakt hur hårt väntar vi fortfarande på att Albert ska berätta, och nu när du har tillkommit så är vi ju ännu fler som väntar på att få höra fortsättningen. Albert!!!!!1

Lulekickan: Tyvärr inget after work. Endast en folköl till maten. Behövs nog liiiiite mer innan jag berättar. :)

Klart man blir pratglad av alkohol, åtminstone till en viss gräns.....

Albert Hall: Ok, duger det med lite färgat vatten?

Singha-lleluja!

Paddan: Färgat vatten är det. Men på en stekhet sandstrand med en frigolitisolering runt om är till och med det där blasket ljuvligt!

Albert Hall: Hmm...som om det inte räckte med en stekhet sandstrand, dessutom vill du klä dig i frigolitisolering, ja se Lulingar...

Albert Hall: Till och med jag har spärrar, faktiskt. Däremot skulle jag inte tveka en sekund att berätta om jag visste något om funktionsdugligheten hos könsopererade om en hel gb på HS undrade. Sånt är helt ospärrat.

Paddan: Halleluleå heter det väl?

Förresten börjar Kung Kauppila närma sig den gräns då jag inkasserar 500 spänn av Pinto nu. 1+1 i dagens match betyder 29 p totalt hittills. Froza Kung Kauppila!

Lulekickan:
jag är bara 36 år ung o bättre begagnad...och Paddan skrället är några få timmar yngre men börjar att komma ikapp...

i psyket är jag bara 20 och det trivs jag med..;0)

när det gäller MAX dressingen så är allt du orkar att ta med dig välkommet..ta det du orkar ta med dig...;0)

Lulekickan: Äsch, såna där ordlekar tycker jag är fusk.

gud: Några timmar var väl en underdrift ändå.

Får man en snowracer att köra med så känner man sig banne mig inte äldre än tio år, förutom dagen efter när man känner sig som hundratio år efter att ha slagit sig sönder och samman för att ungarna skulle få något roligt att titta på!

Ett eget tågset med tankvagnar fullastade med MAX-dressing borde väl nästan räcka till säsongsslutet.

Paddan:
det med snowracern..man får känna sig som en glad o pigg 10 åring...;0) men som du skriver så kostar det att ligga på topp
dagen efter så är man INTE 10 år utan det känns som om man är en Agda 93 och inte kan gå...

MAXdressingen får aldrig ta slut..gör den det så kan vi lägga ner allt och börja joddla eller nått sånt...

gud:
En sådan gång är det tur att rullatorn, en Foppa SM-guld 2005 special edition, redan står startklar vid sängen.

Albert Hall: Jo, det fanns nog en som trodde det. Alltså att TIK skulle gå så här bra.

Paddan:
läste jag rätt?? SM -Guld 2005..nänänä...troligen så handlar det om 2225 kanske...även om ni får tillbaks era egna uppfostrade stjärnor ifrån ÄÄnnHHll så räcker det inte...

Hmm...men äter dom MAXdressing så kanske....

gud:
Äsch, med såna stjärnor som Karlin, Warg och Wilde så kommer vi nog att vara snubblande nära SM-guldet redan denna säsong. Vänta bara till nästa säsong när vi hunnit värva femton träben till, DÅ blir vi riktigt farliga!

Paddan:
Ååå..när du skriver så känner jag mig trygg...;0)

gud:
Ska man gå efter Challes sluttabell, och det gör väl alla, så finns det ju stora möjligheter till en trevlig kvartsfinal mellan Timrå och MoDo denna säsong. Bara synd då att något av länslagen, inte MoDo, kommer att slås ut redan i kvarten.

gud: Förresten, för att få ett litet soundtrack till söndagens match så vill jag rekommendera låten "Just like Fred Astaire" med gruppen James.

Med andra ord går dansen vidare mot fullbordan av vår niopoängsvecka och vår stackars danspartner som kommer att få stå där med tom blick och ömma tår är Timrå IK.

Paddan: Efter matchen mot TIK lär du nog behöva lyssna på "Get over it" med The Eagles :)

Zoogin: Nepp, räcker med att lyssna på "Vicious streak" med New Order eller varför inte låten "Surprise" från samma James album.

Zoogin:
Eller skulle det visa sig att det omöjliga händer och vi förlorar en match i niopoängsveckan så får jag väl helt enkelt spela Manic Street Preachers med låten "Damn dog"...

Paddan: "Who can go the distance? We´ll find out in the long run"
-the Eagles

Zoogin:
Bjästas egna låt är naturligtvis också den hämtad från gruppen James, nämligen låten "Hymn from a village".

Och till tonerna av Jellyfish-låten "Joining a fanclub" kommer vi att hylla Foppa när han återvänder och tar MoDo till en hel räcka SM-guld.

Jäklar, glömde ju att Kickan nog inte riktigt kommer ihåg hur snygg-Brabenec ser ut som efter den långa exilen i Umäää.

Som den snälla och omtänksamma Bjästabo jag nu råkar vara så har jag självklart sett till att lägga ut en riktigt fin bild som du kan skriva ut och rama in.

Paddan:

Oerhört snygg bild det där...

"What is mind? No matter.
What is matter? Never mind."

Paddan: Är det hans farfarsfar elle? Sätt ut en riktig bild på Snygg-Brabenec och du ska se att hela HS vallfärdar till våran gb och aldrig kan slita sig härifrån.

Lulekickan: Jag får väl ta den risken då, i och för sig vet jag inte vad du menar med "riktig bild" men jag gör ett nytt försök.

Paddan: Han var för påklädd på den så du får göra ett nytt försök.

Lulekickan: Hmm...får se vad jag kan skaka fram.

Ok, här kommer bilden. Varsågod!

Paddan: Väldans fin bild, var hittade du den? Det är ju annars inte direkt den typ av bild som folk skulle få för sig att spara.

Lulekickan: Vill inte avslöja mina källor, men den har visat sig vara en riktig mjölkko den där bilden.

Morgondagens match kan nog bli skoj, snudd på varenda sittplats är såld. Lärking dömer dessutom sin 500:e ES-match så han blir uppvaktad såväl från domarhåll som av LHF.

Nu tar vi Frölunda. 4-2 till oss, det har jag bestämt alldeles nyss.

Lulekickan: Juha Tuohimaa säger att matchresultatet kommer att bli 4-3, sådeså. : P

Paddan: I så fall ljuger han, jag vet att det blir 4-2 : P

Dessutom kommer Kung Kauppila att göra minst 3p mot Ässät imorgon, det insåg jag alldeles nyss.

Lulekickan: Eftersom du har så svårt att se dig mätt på Snygg-Brabenec så är det väl lika bra att jag tar ett länktips också.

Idag menar jag, klockan är visst mer än jag önskar att den vore.

Paddan: Det där var ju BrabAnec ju, som text-TV m.fl. stavar. Det gills inte.

Lulekickan: Jomenvisst, 4-2 kommer det att bli, men i en annan match och på en annan dag.

4-2 är resultatet i vår match mot TIK, det har den gamle kämpen Håkan Hjerpe kommit fram till genom avancerade analyser.

« · 193312 · »