Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Tvävlingen efter 16 omgångar

Sv: Tvävlingen efter 16 omgångar
Albert Hall:

Jag har lärt mig av de bästa vettu.. Nämligen Luleå Tekniska Universitet, läste matematisk statistik där :P

Dysso: Du verkar kunna ljuga med statistik du. Inte var du statistiker i Sovjetunionen tidigare i ditt liv? ;-)

Albert Hall:

Lite roligare läsning..
Snitten för de olika lagens supportrar.

1. HV71, 109p
2. Modo, 97p
3. LHF, 92p
4-12. Alla överiga, 0p

Den tabellen var lite .. annorlunda.. :)

Albert Hall: Hahaha, intressant användning av statistik det där! Allt för att få LHF till ohotad ledning med andra ord :-)

Tvävlingen efter 16 omgångar
Tvävlingen har nu avverkat 16 omgångar och spänningen uppnår om möjligt ännu högre nivåer. Dysso knatar på i toppen, han är väl den som oimponerat minst och har haft ledningen från första omgången. Kicks är dock honom hack i häl men orkar (vågar?) inte riktigt ta ledningen. Det är ju inte alltid roligt att ha ledningen eftersom man känner flåset av en hel skock tvävlande som inte vill annat än att slita en i stycken.

Så här ser det ut just nu:

1. Dysso, 48-109 (placering i totalen-poäng)
2. Kicks, 62-104
3. Paddan, 81-97
4. Albert Hall, 88-94
5. Portello, 81-94
6. Salcin, 136-76

Formstarkast sedan senaste uppdateringen tror jag Portello har varit. Han hade en bedrövlig inledning men nu pekar formkurvan svagt uppåt. Om formkurvorna består efter uppehållet så kommer han att ta ledningen vid omgång 26 ungefär.

En annan intressant analys av tvävlingen, dock föga förvånande, blir det om man tittar på de sammanlagda poängen för de olika lagens supportrar. Då får man fram följande resultat:

1. Luleå HF, 371 poäng.
2. HV 71, 109 poäng
3. Modo, 97 poäng
4- 12. Alla övriga, 0 poäng

Som väntat så visade det sig att Luleå Hockeyförening har dom överlägset mest kunniga supportrarna.

« · 151861