Luleå HF

SHL · 117716 inlägg · 890 ämnen

Tvävlingen, sex omgångar kvar

Tvävlingen, sex omgångar kvar
Jag vet, jag har lovat att bara uppdatera tvävlingen efter seger.
Där för blird detta en snabbuppdatering där vi endast behandlar toppskiktet. Ni som kämpar för att undvika nedflyttning får sköta er själva, vi bryr oss inte så mycket. ;p

Kickan leder fortfarande, men Albert är hackihäl och har en match mindre spelad. Efter 50 omgångar så tror jag nog ni själva redan förstår hur det kommer att se ut.
Ställningen just nu:

Kickan 31-275 (placering i totalen-poäng)
Albert Hall 34-274
Dysso 47-269
Paddan 61-256

Dessa fyra är väl de som i teorin kan ta hem det åtråvärda förstapriset. Fast i praktiken så är det nog ärligt talat bara Albert som kan vinna.

Intressant är ju att redan nu börja spekulera i nästa säsongs tvävling. Ett par nykomlingar har anmält intresse att lösa medlemsavgiften om 14000 riksdaler och därmed delta som fullvärdiga tvävlanden. En del av dem deltar redan utom tvävlan.
Sven Savage är en, han skulle faktiskt ha delat ledningen om han inte snålat med medlemsavgiften i höstas.
Suzanne ligger och fightas i mittsektionen med Lulepaddan.
Även Lizzard har anmält intresse om deltagande om han får någon sponsor som ställer upp med anmälningsavgiften!

Må bäste man (och ingen kvinna) vinna!

Sv: Tvävlingen, sex omgångar kvar
Albert Hall: Det blir spännande. Ehuru alltför snål för att medtävla, är det ju stenhårt mellan dig, Kickan och mig inom bara en enda poäng, och sex-omgångar kvar.

Annars är jag mest imponerad av "Sötknoppen" som antagligen är bäst av samtliga i Maratontabellen.

99/00 ledde Sötknoppen tävlingen, men passerades av Nisse Varg under den sista av femtio matcher, och slutade tvåa, av drygt tusen deltagare.

00/01 hände samma sak. Sötknoppen ledde denna gång ända till sista minuten av sista matchen, då Micke Renberg la in 4-2 i öppen bur, varpå Sötknoppen passerades av 313. 313 är Sötknoppens syster.

01/02 kom Sötknoppen 5a, vill jag minnas?

02/03 återstår nu sex omgångar. Sötknoppen ligger på delad 2a plats.

Sötknoppen är 11 år gammal.

Sven Savage: Ja, jag vet att Sötknoppen alltid brukar ligga där uppe i toppen. Imponerande hockeykunskaper för en 11-åring!
Egentligen borde ju hon(?) vara med i diskussionerna som rör Taavolas ersättare. Så 313 är syster till Sötknoppen?
Undrar var dom har lärt sig så mycket hockey?

Lycka till ikväll lulingar, och lycka till till Dysso också (hm, känns lite splittrat det här...). Paddan kan också få ett lycka till.

Från mig blir det inget lyckatillande till Lulefolket idag. Däremot givetvis till Timrå, som med i klacken kommer krossa VF. :)

Paddan kan väl också få ett lycka till, kanske...

Dysso: Krossa frölunda tror inte det
som för alla andra lagkommer ni att åka hem gråtande
och undra vad var det som gick snett

laking: Med tanke på att Dysso håller på HV så tror jag inte han gråter. Dessutom tror jag inte det blir tal om någon utklassning av Timrå. Sådeså.

laking:

Gråtande, det låter ju onekligen lite kul. Kommer Timrå spela så fint att jag får tårar i ögonen, alltså?

Förövrigt skulle det stå "med mig i klacken".. =)

« · 214140