Luleå HF

SHL · 117939 inlägg · 891 ämnen

Underbart!

Sv: Underbart!
Albert Hall:

Skitkul! Nu är det nog inte många som klagar på anders linderoth. . .

Sven Savage: Det svänger alltid fort. Men det känns som om det ska kunna bli en säsong i toppskiktet. Truppen känns bredare i år.

Sven Savage: Håller ni norrlännnigar inte på lag från "up there" ?
Typ Boden, umeå mm ;)

Lulekickan: Stackars Kickan, vilka svåra år Du kommer att få framgent...vojjne vojjne...Är det frexten Du som lobbat för att åklagarmyndigheten ska stänga igen i det vackra Ö-vik???
Misstänker att Du ligger bakom.
Eller är det pga det faktum att inga brott begås i Ö-vik? Där bor ett fredligt, gudfruktigt folk, o söder därom de gröna varelserna, som nästan går i ide på vintern,endasr beser en å anna håkky-drabbning.

Vet någon vars man kan läsa hur det gick i B-VM
En ren intresse grej bara, har väl lite å göra antar jag...

Lövva: Här har du i varje fall länken till IIHFs sida från B-VMs grupp A som spelades i Budapest, Ungern.

...och här hittar du länken till grupp B som avgjordes i Zagreb, Kroatien.

danoj:

Nja, håller och håller. Vi har en enkel princip. Vi håller på de som är bäst, just därför är det lulehockey som gäller, när det gäller hockey.

När det gäller fotboll är det lite besvärligare, eftersom vi norrbottningar saknar lag i allsvenskan, sedan IFK Luleå var upp och vände för trettio år sedan. Så vill man följa elitfotboll och hålla på något lag, får man välja ett från sydbotten. Och, följande samma princip, blir det då hammarby, såklart.

Såg att timrås hemmais numera heter sydkraft arena. hej, nu går det undan, fast vi alla är långsamma, jämfört med scaniarinken. Men snart nog är väl alla omdöpta. fast kanske ni får behålla Scandinavium och Globen blir väl Globen även i framtiden, nu när vare sig Volvo eller Ericson kom på att döpa om arenorna. fast Globen fortsätter vi nog att kalla Fjollbollen i alla fall. . .

Paddan: Tackar tackar!!!! 9000 pers på hockey i Ungern!!! inte dåligt :)

IFK Luleå spelar hemma mot Malmö FF i den tredje omgången av Svenska cupen i fotboll. Se länktips.

Zigge: Jag visste inte ens att åklagarna tänkte lägga ner i Dövik. Hur som helst lär det inte bli någon skillnad annat än rent administrativt eftersom åklagarna finns kvar i vilket fall som helst. Ungefär som tingsrätten eran numera bara är ett tjänsteställe och administrationen sköts på annat håll.

Damnit, när skall Hardy inse att Sälo är en sopa? Bort, ta bort!

Hejåhå, dags att Hardy lägger ner sin Big Bajs-Hockey och att alla överbetalda NHL-sopor förbjuds att någonsin mer spela i 0.33 Euro.

Lulekickan: Att det ska vara så svårt att hålla sig PÅ isen. Finnarna är ju så ruggigt effektiva i PP.

Portello: ...och 0,33 euro är såväl impotenta som inkontinenta. Inkontinensen kanske det iofs blir stopp på nu när Sälo bytts ut.

Lulekickan: Ojoj, 2-5 nu. Nu vänder vi :)

Portello: Ska det vara så svårt att ta en timeout när man ser att det är så yrsligt på isen ?

Jaha, nu gjorde vi mål.Kul.

Hälge: Det tycker man inte att det ska vara. Men tydligen är det svårt.

Hälge: Ojoj, kors i taket. Mål i PP för di Svenske.Foppa målar.

Portello: När jag satte mig framför datorn så började Sverige göra mål.

Portello: Det kanske vänder...

Zoogin:

Håll dig kvar där då.. :)

Portello:

Kommentatorerna blev helt galna, dessutom. Först jublar de över en checking from behind (ska de verkligen tala FÖR våld?), sedan låter de (okej, det kanske bara var Kinch...) som rabiessmittade vildvittror när Sverige gör mål.

Zoogin: Jag tror det var jag som skrämde dem. Jag hann inte mer än skriva om hur impotent deras spel är så började de göra mål. Typ sekunden efter att jag postat inlägget.

Portello: Hade Sälo stått kvar hade finnarna gjort ytterligare ett mål nyss.

Lulekickan: Jag måste ha missat målvaktsbytet. Tänkte precis börja skälla på Kinch för att han inte kan hålla reda på namnen...

Hälge: Skälla på Kinch är aldrig fel.

Albert Hall: Nä, jag vet. Jag sparar mig lite, bara.

Mål igen !

Albert Hall: Höglund gjorde mål. Kors i taket.

Lulekickan: Måste säga att Peter Nordström är ruskigt bra i BP. Sliter och kämpar hela tiden.
Fy tusan vilken spännande tredje period det kommer att bli.
F ö suger Kinch. Så fort en svensk åker ut så är det tveksamt men när en finne åker ut är det solklart.

Ojojoj, Foppa har verkligen visat klassen i den här matchen... 5-5 nu!

Jahapp, och där satte Pebben Axelsson 6-5... Mindre än fem minuter kvar. Nu börjar till och med jag bli engagerad i den här matchen :-)

LL: Är det här rent av en klassisk finnmatch?

Albert Hall: ja, kanske det. Jag trodde inte att jag brydde mig i VM men just den här matchen har varit väldigt underhållande. Ojdå, Jörgen Jönsson ut på en slarvig utvisning. Men jag måste säga att han faktiskt har varit grymt bra i den här matchen.

LL: Jag har heller inte brytt min nämnvärt , men det här var ju kul. Tellan har hållt nollan.

Albert Hall: Jag hoppas det betyder att min ofavorit Sälo aldrig mer får stå en landskamp : )

Lulekickan: Fiaskot är nog större för Finland nu än det varit för Sverige om dom åkt ut. Dessutom tappar Finland 5-1...

Lulekickan: ja, nu borde väl folk fatta att han inte är så jävla bra.

Det här var faktiskt RIKTIGT bra gjort av Sverige. Hatten av för den insatsen.

LL: Tellqvist har ju varit hur bra som helst. Tycker det är solklart att han ska fortsätta som förste målvakt.

LL: Fan, kommentatorerna tar till superlativer så att man blir generad.

Albert Hall: Det såg onekligen helvetes illa ut sedan Sälo börjat släppa in varenda skott. Jag trodde inte det skulle gå att reparera. Det borde egentligen heller inte ha gått att reparera om det hade varit en normal match.

Albert Hall: Man skulle nästan kunna berömma Kinch också, men då överdriver man, va ?

Hälge: jag tycker att Kinch får oförtjänt mycket skit. Visst, han är inte världens bästa kommentator, men han lever sig med i matcherna mycket mer än vad många andra gör.

LL: Det tycker inte jag. Han säger ofta fel namn och något som nästan är ännu mer irriterande, det är att han så ofta avbryter sin bisittare.

Hälge:

Jag tycker att det är ganska irriterande att han avbryter sig själv hela tiden också, ibland förstår man inte alls vad han försöker få fram...

knaskamilla: Sant.

Nä, nu ska man ta sitt ansvar och börja röra sig mot jobbet.

Godnatt alla.

Hälge: Nattinatti.

Hälge: Ha så kul på jobbet.

Portello: Vilken aktivitet det var här då. Har det hänt något särskilt ikväll?

Paddan: Några vuxna pojkar från Sverige har lyckats göra ett mål mer än några finska diton.
Nu vet du.

Portello: Jaha, där ser man, det var bara sån där håkki. Vilken himla tur att jag hade min knyppling att sysselsätta mig med då.

« · 278541 · »