Luleå HF

SHL · 117847 inlägg · 891 ämnen

Varför aldrig Osten?

Varför aldrig Osten?
När man läser olika spekulationer om eventuella tränarbyten, i olika föreningar och sammanhang, så har jag nog hört och läst de flesta tänkbara och otänkbara namn som över huvud taget går att nämna utom ett. Jag aldrig hört någon nämna Luleås guldtränare Osten Bergströms namn någon enda gång. Underligt tycker jag. En mycket välmeriterad tränare som efter sin framgångsrika sejour i LHF jobbat i Österrike med stora framgångar. Han är ett ansett namn där nere som bland annat anlitas av Östterrikes landslag. (Se länk.)

Dessutom är han i mitt tycke en idealisk kille för att vända en dålig trend snabbt. Dessutom är han mig veterligen inte uppbunden av något kontrakt just nu. Jag tror att han just nu arbetar som gymnasielärare här i Lule. Fast det kanske finns nån hake som jag inte känner till? Men, ändå när föredettingar som Lahtinen och Slettvoll anlitas och nämns så kan jag inte låta bli att undra.

För er som undrar, nej, jag jobbar inte som agent åt Osten, men jag kanske skulle börja göra det?

Sv: Varför aldrig Osten?
Albert Hall: Han har väl någon form av kontrakt med hockeygym.

Fast nog skulle han säkert fundera iaf om erbjudandet i hans ögon var det rätta. I vart fall har han sagt till... ja, skitsamma vem han sade det till, att "vid jul finns det hur mycket lediga ES-tränarjobb som helst", vilket ju tyder på att han åtminstone har funderat över att göra något annat så småningom.

...å andra sidan skulle han ju prompt till Luleå, och när han inte fick träna LHF:s representationslag sökte han som lärare/instruktör på hockeygym, även om andra erbjudanden knappast saknades. Kanske ville han helt enkelt hem till varje pris.