Albert Hall: Hahaha, självklart kommer det varken att bli poäng för endera laget eller bilder från den matchen i Challekväll. Allt krut kommer ju att läggas på ett hemma-hos reportage med Tavve.
Paddan: Föressten ser jag att eran match mot Tik sänds i Canal +. Det är ju goda nyheter för oss andra, eftersom båda lagen då kommer att kamma noll. Om det nu inte blir som hösten 1993, förståss.
Albert Hall: Var mer än fyra mål i en segermatch den här säsongen en engångsföreteelse eller kommer det att bli något liknande även i er nästa hemmamatch mot Brynäs? Eller kommer ni att sysselsätta er med idel Ramträffar? :)
Paddan: Skuggan är ju inte dålig. Men han spelar ju alltid med små marginaler och då kan det lätt bli lite fel när han inte är i form. Men visst kunde han haft ett par sedvanliga ass igår också.
Albert Hall: Ingenting som inte en felslipning kan råda bot på.
Hmm, så du menar att herr Nilsson bara är skuggan av sitt forna jag? ;)
Ja, du, önskar jag visste svaret på den frågan. Tydligen finns det folk som inte sätter hockeyn som första prioritet. Se bara på resan till Luleå som inte blev av trots ett riktigt kanonpris. Eller så har folket så dåligt minne att de bara kommer ihåg hur spelet var förra såsongen och jämför med mediaskriverierna om dåligt spel mm. En sak är säker och det är att vi nog tyvärr inte vinner några segrar i år på skönspel utan på rent och skärt riv och slit och en massa jävlaranamma.
Hmm, nog för att jag funderat många gånger på att stanna hemma från hemmamatcher, men lik förbannat sitter man där ändå! Ganska skönt att få uppleva lite känslosvängningar och få sitta och vara bekväm och klaga på domare och spelare och fan och hans moster.....
Paddan: Nja, frågan är om han är tillräcklig vinglig på grillorna? :)
Svensson, var bra igår, liksom de flesta backar. Mest positivt var annars att en mängd anonyma spelare klev fram, Ledin, Hägerbäck. Junkka gjorde nog också sin bästa match i luletröjan. Skuggan däremot har det rätt tungt just nu.
Jag ser att Modo bara hade 3400 åskådare? Varför? Nog brukar ni väl ha runt 4000 i normala fall? Det ska bli intressant att se hur många vi har nästa tisdag med 4 hemmamatcher på åtta dagar. Det beror nog en del på hur bra det går i matcherna, då kommer medgångarna. Själv får jag väl stanna hemma om det går bra. Inbiten motgångare som jag är.
Albert Hall: Hmm, kanske Brynäs gamla förvärv Jeff Williams skulle kunna vara någonting för er? Kanadensare med hyfsad poängskörd och verkar veta var utvisningsbåset är beläget.... ;) Bör ju sakna arbetsgivare nu när Scottish Eagles konkursat.
Albert Hall: Hmm, nu när du säger det så tycker jag mig känna igen något sånt resonemang.
Japp, för min del får dock den här Warg gärna ta första bästa flyg till Kina och börja jobba på någon bambuplantage. Men det är klart, han vill väl inte riskera att jobba på något ställe där allting skjuter mer än vad han gör....
Ser att det verkar bli en hel del Lulesupportrar i Kempis på matchen den 28:e december, vad synd, nej jag menar vad trevligt !
Paddan: Hehehe.... fanns det inte en sn svensk pingislirare där också? J-O Waldner? :-) Och Robert Nilsson fuskade väl som målis i nått lag har jag för mig.....
Warg verkar vara eran Ledin. Fast Ledin gjorde sin bästa ES-match för Lule ikväll. Låg bakom två av målen även om han bara fick en assist. En annan hackkyckling, Hägerbäck gjorde också en helt godkänd match och sin första poäng. En mycket snygg assist. Jag tror fortfarande att Hägerbäck kommer att bli en helt ok ES-spelare, då får alla andra säga vad dom vill!
Albert Hall: Jäklar du, den hade jag ju glömt bort.
Hmm, kanske att vi skulle kunna göra något kastbyte, de får Warg så får vi ta någon kines. Problemet är väl bara att de vill ha pengar i mellanskillnad för att släppa kinesen.
Albert Hall: Enligt kuriren så ska nu Nobbe ha fått klartecken att värva en ersättare för Miche. Tydligen fanns det pengar trots allt eller så har dom just fått in pengar på sitt konto........
Paddan: Wanhainen var inte säkerheten själv i alla fall. På ett par långskott så vände han sig om, det är ju ett tecken på osäkerhet. Även om inget av målen var nån direkt tavla. Möjligen borde han kanske tagit Hucskowskis skott med fritt skottfält i PP. Men Husse skjuter ruggigt hårt och W hann inte ens få upp plocken. Jag tror i alla fall inte han var skymd där.
Helt klart är i alla fall att han överglänstes av Hento med hästlängder. Jag tycker faktiskt att han bara blir bättre och bättre. Sprider lugn och trygghet.
Portello: Ucsh, börjar redan oroa mig lite för nästa match. Brynäs kan bli mycket svåra och kommer att sälja sig dyrt. Lite av sista chansen att hänga på för dom.
Hälge: Tackar, tackar, ni får väl trösta er med att det inte är så lätt att lugga Frölunda på poäng i Scandinavium den här vintern. Så en poäng var väl fullt godkänt.
Portello: Va, var det till mig frågan var riktad? Jag trodde att du led av personlighetsklyvning och att den ena parten av dig råkade vara MODO-it ;)
Jodå, Staal var riktigt bra idag med tanke på att det bara var hans tredje match den här vintern, varav två med ÖSK. Ett assist och tre solklara målchanser är ett inte helt fel facit efter matchen. Såg av förklarliga skäl lite tung ut i sista perioden.
Portello: Jag har gett upp. Timrå kommer inte att falla. Inte mycket i alla fall. Givet slutspelslag. Kanonjobb av Kenta och Eldebrink. Man verkar verkligen spela som ett LAG!
När spelades det slutspel senast i Timrå? Nittonhundrasjuttinånting?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?