Luleå HF

SHL · 118240 inlägg · 891 ämnen

Viktiga veckan

166439 · » Till forumet

Sv: Viktiga veckan
Lulekickan: Ha det så kul, då ! Förresten, hoppas det blir en depparrunda istället. ;-)

Hälge: Min lillasyster är i stan och hälsar på så jag tänkte träffa henne och hennes tillbehör ikväll någon gång. Jantagligen går vi ut på krogen och firar LHF-segern sedan. (Övar på SMÅLANDSstil)

Lulekickan: Tänkte du vara social ikväll ? Du har ju varit frånvarande så det räcker för ett tag, tycker jag. :-)

Hälge: Jag tänkte just på TIKarnas grishockey i förra matchen i Coop Arena och hoppas samma sak som du. Den typen av hockey representeras väl annars av huggarleksand och Linkping (åtminstone på bortais), och det är fullt tillräckligt. Fast jag tycker att jag har sett såna tendenser från DIF också den här säsongen.

TIK lär inte spela ut LHF med tanke på LHF:s nuvarande form, fast jag ser gärna den omvända situationen - dvs att LHF spelar ut TIK. Jag lär väl dyka upp på HS ikväll eller i natt, och blir det inte förrän under natten så ber jag dig i förhand att ha överseende med eventuella obegripliga inlägg : )

Lulekickan: Det var därför det var så lugnt och skönt, dårå. :-)

Hoppas att du inte blir lika missnöjd med TIK den här gången, eller säg så här att ska du bli missnöjd den här gången hoppas jag att det beror på att TIK spelat ut er.

Hälge: Jag som tycker att 4-2 till LHF lät så vackert ; )

Attans så kul att se hockey igen. Pga jobb i Lövenland under veckan missade jag tisdagens och torsdagens matcher : (

Paddan: Blir det en 4-2 seger till Lule, så kan matchen inte ha varit trevlig. Välj dina ord, människa !

Lulekickan: Hahaha, var det inlägget så genomskinligt. ;)
Men, det kanske funkar ändå, bara omnämnandet av ett pyttelitet lyckatillande kanske borgar för en ny och fin MODO-seger.

Nåväl, det torde nog bli en trevlig hockeymatch idag. Har tippat Luleseger med 4-2.

Portello: Sportbaren öppnar förresten redan kl 12.00 imorgon så jag gissar att portarna i Coop Arena slås upp mer än en timma innan matchen. Det blir som svårt att ta sig upp i baren annars : )

Paddan: Var det där ett försök att få mig att önska dig pyttelite lycka till i retur? ; ) Näru, nu blir det inga fler pyttelite lycka till förrän vi har passerat er i tabellen.

Nej, nu börjar det kännas som att det kanske vore läge att gå och lägga sig ifall jag ska hinna göra ordning julmaten, ställa ordning lokalen och allt idag. Hmm, får hoppas det finns radio där så man hinner höra första perioden i varje fall.

Ha det så trevligt på hockeyn. Skickar ett lycka till till er lulingar och till Dysso, som jag dock vet inte spelar förrän på söndag. gud och Hälge kan få ett litet litet lycka till också.

Lulekickan: Inte kan det väl vara så jävligt att Weinhandl faktiskt tillförde något till Islanders spel. Weinhandl skadad, underläge med 0-2 mot Columbus efter halva första perioden, hmm.....

Lulekickan: Har för mig att det nämndes någonting om "sprained shoulder" på Islanders hemsida.
Näpp, och det som eventuellt skulle finnas kvar är redan pantsatt för att rädda ekonomin på golfbanan.

Portello: En timma innan tror jag, om det inte är öppet tidigare nu när restaurangen har öppnat förstås. Jag har som aldrig tänkt på när portarna slås upp eftersom jag alltid har kommit in när jag har kommit dit.

Portello: Ajdå, det missade jag. Såg att han i varje fall hann med att göra ett mål i 2-2 matchen mot Minnesota.
Weinhandl lättare skadad på träning och borta i två veckor.

Paddan: Också har Foppa dragit på sig en skada igen.
Han var tvungen bryta matchen mot Minnesota pga en ljumskskada.
Allt enligt Svt text.

Hälge: det var ju synd för dig. Eller rättare sagt så ska du vara glad för det . ni kommer ju likaså att förlora så det är ju lika bra att du stannar hemma :).

Portello: Då får inte ni något lycka till heller, så det så.
Nej, tyvärr så blev det ingen resa för mig. :-(

Hälge: Inte nå lycka till imorgon. Ni kommer att åka på stordäng :)
Är du av en av de cirka 50 personerna som kommer imorrn`?

Lulekickan: Missade ju matchen mot korvkiosken. smällar man får ta.
Har du någon aning när portarna slås upp imorrn?

Damnit, hur stavar jag. "Korvkiosksanhängarna" ska det stå.

Portello: Korvkioksanhängarna var ju rätt många. Sedan brukar det alltid vara mycket Warulfvsfans, fast de verkar inte ha någon organiserad klack, och Pölsingarna brukar väl också kunna vara rätt många emellanåt.

Portello: Äger ingen sån, och det är lite besvärligt att kånka med sig hela stereon på julfesten. Men om jag har tur kanske jag kan komma åt någon dator. Vill ju inte riskera att man sitter och firar i onödan....

Paddan: Du får väl ta med dig en lite fickradio så du kan följa hockeyn ändå.

Portello: Japp, tyvärr så blir det så. Missar ju en fin match på PPV för att jag inte bemödade mig om att studera spelschemat innan jag bestämde datumet för vår julfest.

Portello: Eller så kan man ju rigga upp en massa datorer så kan ni "prata" över HS. ;)
Äsch, nu var jag dum, klart jag förstår att det kommer att bli trevligt. Själv kommer jag att tillbringa hela morgondagen drickandes julmat med några kompisar.

Paddan: Får man hoppas. Alltid skoj att få snacka hockey med supportrar från andra lag.

Portello: Just det ja, ni skulle ju ha "klackbar" och allt! Blir väl trevligt kan jag tänka.

Paddan: Klackarna menade jag. Det kommer ju upp ca 50 pers så det kanske blir lite bra stämning på läktarna.
Inte så ofta en så pass stor klack kommer till Björnlyan.

Hoppas det blir en bra match i matchen.

För att nu tala om något annat, ser att AHL nu startat sin omröstning bland fansen om vilka spelare som skall ingå i första femmorna i AHLs Allstarmatch. Är bara att följa länktipset och lägga er röst på Hedström, eller kanske Påhlsson! ;)

Albert Hall: Hmm, öl och hockey, hör det verkligen ihop? Ja, för egen del så hade det varit trevligt ifall det funnits en liten pub att kunna besöka i pausen och diskutera hockeymatchen.

Får väl vänta tills en eventuell ny arena byggs i Övik, om ens då. För mycket moralgubbar och tanter i kommunen som kommer att sparka bakut antar jag, ifall man skulle våga nämna något sånt.

Portello: Ingen aning om när dom öppnar. Men minst en timme innan match måste det ju vara, troligen tidigare. Åtminstone på lördagar.

Albert Hall: Hmm, öl i Pripps Energy-flaskor och en bar som ser ut som ett spelarbås, tja varför inte. Tycker bara att bartendern ser lite tilltufsad ut på bilden. ;)

Albert Hall: Vilken tid öppnar dom så man kan mingla uppe ibaren och sitta och snacka hockey?

Här är lite bilder från COOP-arena. Bland annat kan Dysso avnjuta en Broddway ismaskin. Puben och restaurangen är fin. Imorron ska jag undersöka om dom säljer Staropramen där.

Portello: Sen att de på Hockeykväll oftast bara brukar hinna med att redovisa två av sex matcher den första kvarten av programmet gör att det säger sig självt att alla mål inte hinns med.

Får be om ursäkt för mitt förra inlägg, ett resultat av att det snart är slut på "arbets"veckan plus min lite knepiga humor samt en liten sökning på Internet Hockey Database. Men jag hade i varje fall kul :)

Albert Hall: Jäklar, nu förstörde du mina tankegångar. Satt och funderade på vilken Kris det var de hade, om det var Kris Beech (tydligen populärt semestermål för lag som behöver svetsas samman) eller Kris King (det finns ingenting inom kriser som inte Kris Kingen kan fixa fram) eller kanske Kris Porter (ingenting är som lite dryckjom när man känner att det börjar bli lite kaotiskt)....

Albert Hall: Humm konstigt dom inte fokuserat på Luleå mer då eller dom hade räknat med att dom skulle ligga där nere så då e det ingen kris

lizzard: Glöm inte det otrooooligt suveräna repotaget från Norge............. Klart bättre än aytt dom annalyserar och visar alla målen.

lizzard: Hockeykväll fokuserar nästan alltid på lag i kris. Lite perverst måste jag säga. Gänget som gör programmet gillar säkert att gå på begravningar också.

Paddan: Dom fokuserade mycket på L-köping i gårdagens hockey kväll. Om att dom hade kris.

Albert Hall: Nähä, var precis som jag förstod. Challe och gänget hittade säkert något väsentligt mycket viktigare att rapportera om än att redovisa samtliga mål i elitserien. Om jag inte missminner mig har de väl tidigare gjort reklam för Hockeykväll med formuleringar som ger en förespegling att de faktiskt visar samtliga mål i varje omgång.

Jaha, det kanske det gjorde. Brukar sitta på bussen hem från matchen den tid som SVT-sporten sänds.

Hmm, vad sa du han hette........Wernman.......och han hade #9, nä, tyvärr, det ringer ingen klocka. ;)
Jomenvisst var Wernblom riktigt het i gårdagens match, lite dribblingar fick man till och med se från hans sida och det är inte direkt någonting som man är bortskämd med.
Sen så har vi ju också Wernblom lookaliken Kim Staal, som tyvärr var riktigt ordentligt trött igår, men lyckades ändå skapa ett par giftiga målchanser.

Paddan: Nix, man fick inte se alla mål i hockeykväll. Bland annat inga Brynäsmål och några mål i eran match var också bortskalade.
Samtliga mål i LHF:s match, även Brynäs, visades för övrigt i Nordnytt innan SVT-sporten. Så om Igor vill se något av Brynäs fåtaliga mål så får han väl flytta.

Ett sammandrag av eran match visades ju i SVT-sporten. Den där nian, (Wernman?) verkar ju ha varit riktigt duktig.

Albert Hall: Får väl hoppas att inte poängproduktionen påverkats av ögonskadan. Men, det är klart, kan Oneeyendl, eller vad det nu var ni kallade honom, klara av att göra poäng i NHL så....

En fråga, fick man se alla målen i gårdagskvällens Hockeykväll? Missade allt efter första reklamavbrottet, men jag misstänker att man inte fick se alla mål.

Paddan: Jo, det var det nog. Hoppas han kommer igång som innan han blev skadad. Skulle vara kul att se hur han lyckas bland dom stora pojkarna i NHL:

Igor: Inte fan vet jag. De gånger jag har sett har dom då visat allt av värde. Iofs brukar jag inte kolla så ofta efter hemmamatcher eftersom jag har allt inspelat i min lilla hjärna och kan plocka fram det när jag vill.

För övrigt var ditt inlägg lite väl surmagat! Undrar varför? :-)

Albert Hall: Hmm, där sade du någonting........
Äsch, känner jag morsan rätt så har hon säkert lyckats att fippla över på någon annan kanal på dekodern efter någon minut av matchen så att jag ändå inte får se matchbilderna. Vilket lidande man tvingas utstå bara för att min kabelteveleverantör envist vägrar att erbjuda Canal+ i nätet.

Bör väl förresten vara inatt som det är tänkt att Hedström ska göra comeback i Cincinnati, ifall jag inte minns fel.

Albert Hall: Varför visar alla andra lags matchbilder på Hockeylive båda lagens mål och intervjuer med båda lagens tränare/spelare utom Lules. Ni visar bara Luleå. Tänk om ni nån gång insåg att det finns en annan värld utanför norrbotten, också! Men då skulle det väl bli rabalder om stockholmscentrering förstås.

Paddan: Va, tänker du se reprisen på demnmatchen i TV?
Att du vågar...... tänk om du till din fasa upptäcker att ni förlorar!

Tidsdödare är ju fel uttryck, snarare tvärtom. Han får klockan att gå fort. Två minuter känns som 15 sekunder när han är inne.

166439 · »