Luleå HF

SHL · 118242 inlägg · 891 ämnen

Viktiga veckan

Sv: Viktiga veckan
Hoppas det blir en bra match i matchen.

Paddan: Klackarna menade jag. Det kommer ju upp ca 50 pers så det kanske blir lite bra stämning på läktarna.
Inte så ofta en så pass stor klack kommer till Björnlyan.

Portello: Just det ja, ni skulle ju ha "klackbar" och allt! Blir väl trevligt kan jag tänka.

Paddan: Får man hoppas. Alltid skoj att få snacka hockey med supportrar från andra lag.

Portello: Eller så kan man ju rigga upp en massa datorer så kan ni "prata" över HS. ;)
Äsch, nu var jag dum, klart jag förstår att det kommer att bli trevligt. Själv kommer jag att tillbringa hela morgondagen drickandes julmat med några kompisar.

Portello: Japp, tyvärr så blir det så. Missar ju en fin match på PPV för att jag inte bemödade mig om att studera spelschemat innan jag bestämde datumet för vår julfest.

Paddan: Du får väl ta med dig en lite fickradio så du kan följa hockeyn ändå.

Portello: Äger ingen sån, och det är lite besvärligt att kånka med sig hela stereon på julfesten. Men om jag har tur kanske jag kan komma åt någon dator. Vill ju inte riskera att man sitter och firar i onödan....

Portello: Korvkioksanhängarna var ju rätt många. Sedan brukar det alltid vara mycket Warulfvsfans, fast de verkar inte ha någon organiserad klack, och Pölsingarna brukar väl också kunna vara rätt många emellanåt.

Damnit, hur stavar jag. "Korvkiosksanhängarna" ska det stå.

Lulekickan: Missade ju matchen mot korvkiosken. smällar man får ta.
Har du någon aning när portarna slås upp imorrn?

Hälge: Inte nå lycka till imorgon. Ni kommer att åka på stordäng :)
Är du av en av de cirka 50 personerna som kommer imorrn`?

Portello: Då får inte ni något lycka till heller, så det så.
Nej, tyvärr så blev det ingen resa för mig. :-(

Hälge: det var ju synd för dig. Eller rättare sagt så ska du vara glad för det . ni kommer ju likaså att förlora så det är ju lika bra att du stannar hemma :).

Paddan: Också har Foppa dragit på sig en skada igen.
Han var tvungen bryta matchen mot Minnesota pga en ljumskskada.
Allt enligt Svt text.

Portello: Ajdå, det missade jag. Såg att han i varje fall hann med att göra ett mål i 2-2 matchen mot Minnesota.
Weinhandl lättare skadad på träning och borta i två veckor.

Portello: En timma innan tror jag, om det inte är öppet tidigare nu när restaurangen har öppnat förstås. Jag har som aldrig tänkt på när portarna slås upp eftersom jag alltid har kommit in när jag har kommit dit.

Lulekickan: Har för mig att det nämndes någonting om "sprained shoulder" på Islanders hemsida.
Näpp, och det som eventuellt skulle finnas kvar är redan pantsatt för att rädda ekonomin på golfbanan.

Lulekickan: Inte kan det väl vara så jävligt att Weinhandl faktiskt tillförde något till Islanders spel. Weinhandl skadad, underläge med 0-2 mot Columbus efter halva första perioden, hmm.....

Nej, nu börjar det kännas som att det kanske vore läge att gå och lägga sig ifall jag ska hinna göra ordning julmaten, ställa ordning lokalen och allt idag. Hmm, får hoppas det finns radio där så man hinner höra första perioden i varje fall.

Ha det så trevligt på hockeyn. Skickar ett lycka till till er lulingar och till Dysso, som jag dock vet inte spelar förrän på söndag. gud och Hälge kan få ett litet litet lycka till också.

Paddan: Var det där ett försök att få mig att önska dig pyttelite lycka till i retur? ; ) Näru, nu blir det inga fler pyttelite lycka till förrän vi har passerat er i tabellen.

Portello: Sportbaren öppnar förresten redan kl 12.00 imorgon så jag gissar att portarna i Coop Arena slås upp mer än en timma innan matchen. Det blir som svårt att ta sig upp i baren annars : )

Lulekickan: Hahaha, var det inlägget så genomskinligt. ;)
Men, det kanske funkar ändå, bara omnämnandet av ett pyttelitet lyckatillande kanske borgar för en ny och fin MODO-seger.

Nåväl, det torde nog bli en trevlig hockeymatch idag. Har tippat Luleseger med 4-2.

Paddan: Blir det en 4-2 seger till Lule, så kan matchen inte ha varit trevlig. Välj dina ord, människa !

Hälge: Jag som tycker att 4-2 till LHF lät så vackert ; )

Attans så kul att se hockey igen. Pga jobb i Lövenland under veckan missade jag tisdagens och torsdagens matcher : (

Lulekickan: Det var därför det var så lugnt och skönt, dårå. :-)

Hoppas att du inte blir lika missnöjd med TIK den här gången, eller säg så här att ska du bli missnöjd den här gången hoppas jag att det beror på att TIK spelat ut er.

Hälge: Jag tänkte just på TIKarnas grishockey i förra matchen i Coop Arena och hoppas samma sak som du. Den typen av hockey representeras väl annars av huggarleksand och Linkping (åtminstone på bortais), och det är fullt tillräckligt. Fast jag tycker att jag har sett såna tendenser från DIF också den här säsongen.

TIK lär inte spela ut LHF med tanke på LHF:s nuvarande form, fast jag ser gärna den omvända situationen - dvs att LHF spelar ut TIK. Jag lär väl dyka upp på HS ikväll eller i natt, och blir det inte förrän under natten så ber jag dig i förhand att ha överseende med eventuella obegripliga inlägg : )

Lulekickan: Tänkte du vara social ikväll ? Du har ju varit frånvarande så det räcker för ett tag, tycker jag. :-)

Hälge: Min lillasyster är i stan och hälsar på så jag tänkte träffa henne och hennes tillbehör ikväll någon gång. Jantagligen går vi ut på krogen och firar LHF-segern sedan. (Övar på SMÅLANDSstil)

« · 166243