Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

Visst kommer Omark hem???

Sv: Visst kommer Omark hem???
Lulekickan:
Tror nästan att jag är fullkomligt idiotförklarad bland mina kompisar, om jag inte redan var det, för att jag tycker att den oscarsbelönade filmen Traffic var riktigt bra.
Har inte hört någon annan än jag som gillat den filmen.

Fast fransmän är konstiga. Luc var alltså vad mrs Jean hette i filmen. Vad konversationen handlar om får ni lista ut själva, det är iallafall från Universal Soldier.

Luc: Look for something hard.
Veronica: That's good.
Luc: [Looking down] Is that supposed to be there?
Veronica: Yes, yes it's very nice.

Lulekickan:

Tyvärr. Jävla fransmän!

"I'm giving the orders here, private!"

Dysso: Vad hände i slutet då? Gav han Dolph spö?

Lulekickan:
Tror inte att jag har sett någon av Kieszlowskis filmer, eller så har jag i varje fall inte sett hela filmerna. Almodovar brukar göra ganska intressanta filmer, eller så tycker jag bara att det låter så intressant när folket pratar spanska.

Lulekickan:

Jean Claude har varit med i en bra film. Universal Soldier, där höjdpunkten är när han får spö av Dolph. Däremot var ju slutet så dåligt det bara kunde bli...

Paddan:

Har ni inte sett The Cube, GÖR DET!
Fast å andra är en av mina favoritfilmer Lost Highway, så jag kanske är trasig... :)

Paddan: Jean-Claude är nog inte riktigt min typ. Ungefär som jag aldrig förstått mig på de där konstiga blåa, röda och vita filmerna som vunnit en massa priser.

Dysso:
Aha, tittade på postern till The Cube och nu förstår jag , tror jag, The Pyramid som fanns som "prequel" på Something Awful.

Intressant med en Sci-Fi film som sägs ha mer gemensamt med Kafka än Star Trek.

Så hade man undersökt kubistfilmen, eller vad det var paddan trodde det var. Har ingen av er sett The Cube? En riktigt höjdare, psykadelisk film... Tvåan var faktiskt även den riktigt bra. Hade varit kul om man hade fått nåt hum om vad dom egentligen sysslar med bara...

Paddan:

Eller Moulin Rouge.

Paddan:

Jag har faktiskt ingen aning, men rolig var den. I det avsnitt jag såg var huvudpersonen inlåst i ett rum tillsammans med en tjej, av någon som inte ville honom väl, och han roade sig med att spela gitarr. Snacka om soft kille.

Lulekickan:
Gränsen mellan skratt, förvirring och gråt kan vara väldigt tunn ibland. Oftast brukar man kunna genomgå alla dessa stadier under en enda film med Jean-Claude van Damme...

knaskamilla:
Är det serien med bland annat han som spelade Osynlige Mannen?

Jäklar, på tal om serier och rymd så får man inte glömma kultserien Thunderbirds.

Paddan: Z-TV har jag knappt orkat kolla de senaste åren, och det jag minns från 70-talet är väl begränsat ungefär till Fem myror är fler än fyra elefanter och några andra barnprogram.

När det gäller gråtande till film är jag och min lillasyster totalt olika varandra, ungefär som i de flesta andra avseenden. Hon gråter fortfarande om hon ser Lassie, men jag har aldrig förstått exakt vad i Lassie som får henne att gråta. Iofs lipar hon till de flesta filmer.

Paddan:

Om du vill se en rolig serie rekommenderar jag Mannen från Uncle. Eller, Mannen från U.N.C.L.E., som den förmodligen heter. Det är humor.

Lulekickan: Månbas Alpha är en rymdserie från 70-talet, om jag inte minns helt fel. Tror faktiskt att den gick i repris för ett par år sedan på Z-TV.

Den enda film jag gråtit, eller rättare sagt stortjutit till var King Kong när jag såg originalversionen som liten. Morsan rusade in i rummet och började förklara att jag inte behövde vara rädd för apan var inte elak, men jag snyftade då att jag tyckte synd om apan som blev så illa behandlad av människorna...

Sven Savage: Nattinatti. Jag borde själv sova snart eftersom jag behöver få en hel del gjort innan jag åker till Umäää imorgon kväll.

Sven Savage: ET är bäst alla kategorier. Det är den enda film som har fått mig att gråta vilket är lite märkligt med tanke på att ET bara var en låtsasfigur.

Paddan: Vad är "Månbas Alpha"? Jag har aldrig ens hört talas om det, vilket betyder att det måste vara sugigare än Kvinnofängelset.

Inser plötsligt att festivalen är över utan att Redogörelsen framträtt, säker vinnare som den skulle varit.

Själv hade jag tänkt mig upp tidigt imorgon, och inte bli sittande till sent här. Vandrar till det som paddan kallar Snarkofag. Inte för att det blir snarkande direkt. Har en guldbok att klämma tag i. Läst michael connelly-böcker under hösten. om polisen bosch i hollywood. Riktigt bra böcker som rekommenderas. bara svårt att vänta på nästa, när jag nu plöjt de 5-6 som kommit på svenska. Fast nu insett att han ligger långt före med produktionen och inhandlat city of bones på utrikiska. Här skall njutas! Gonatt på er, lulingar och olulingar!

Sven Savage:

Sant, men i många fall så är den senare cutten betydligt bättre än den tidigare. Sagan om ringen och Apocalypse Now för att nämna två exempel.

Sven Savage:
Ajdå, en annan film om bilar och vägar är ju självklart Flåklypa Grand Prix. Denna trevliga film från Norge som jag har för mig att jag som liten såg på bion i Köpmanholmen.

Känner också att man börjar bli ordentligt omodern som inte äger en DVD-spelare.

Paddan: I fråga om bilar och vägar föredrar jag "Liftaren" med Rutger Hauer. Finfin film. I huvudrollen ser man en av de grabbar som cyklade upp i himlen i ET. Den mörke smale. Annars är det väl snarast lillasyster som bidde stjärna, från den filmen. Funderar på om det är dags att köpa den på DVD nu. Man har ju sett den så många gånger. Men den fås ju, som alla, i director's cut. Ett reklamtrick jag vanligen finner överdrivet.

LL:
Jo, det är nog den.
Har för mig att jag tyckte den var otroligt spännande när jag var mindre. I och för sig så tyckte jag då också att "Larmet går" var den bästa tv-serien som gjorts, tillsammans med bland annat "Månbas Alpha".

Paddan: hmm, är det den där filmen där absolut inget annat händer än att en galen tankbilschaffis jagar en bilist? Måste ha varit tidernas sämsta bilförare som inte klarade av att köra ifrån en stor jädrans tankbil...

scim:
Talar man om "biljakt", eller vad man nu ska kalla det så måste jag hålla Steven Spielbergs Duel som en av de bästa. En bilist blir förföljd och terroriserad av föraren till en stor och tung lastbil.

Sven Savage:

Rysare? Då rekommenderar jag The Others, otroligt bra film.

(Biljakterna i Ronin är i min mening riktigt bra)

knaskamilla: Då var det bra att jag röjde den. Kanske du inte skall se den dårå. Själv ogillar jag s k rysare som bara dreglar i att det skall vara mörkt och det skall plötsligt smälla så folk hoppar till. Samt att folk skall gå långt ner i mörka källare medan kameran bara filmar deras vettskrämda ansikte i närbild. Ungefär lika intressanta som biljaktsfilmer, efter bullit.

Mulholland är skärmmande för innehållet i stället för av effekter. Och samtidigt så vackert filmad, tänkt och totalkomponerad. Det mest skrämmande jag sett på sistone var en föreställning på canal+ häromkvällen. En sextio minuter lång rysare, som slutade med att en hel förening fick sommarlov. Usch!

knaskamilla:
Jäklar hur kunde jag så totalt glömma bort Killer Klowns from Outer Space, med den sköna undertiteln: In space noone can eat icecream.
En fruktansvärt rolig film.

Sen så kan man ju också ta upp Peter Jacksons trevliga filmer som till exempel Bad Taste och Braindead.

Sven Savage:

Jag tror att du missförstod mig. Jag borde förmodligen inte alls se Mulholland. Jag borde inte tillåtas se något som kan vara det minsta skrämmande överhuvudtaget.

knaskamilla: Då borde du se Mulholland! Sjätte sinnet är ju inte så skrämmande, om man inte tycker det är obehagligt med i see dead people. Mulholland är riktigt ryslig, på det sätt som få förutom lynch kan lyckas med. Och det är rolig i slutet!

donald sutherland är en sådan som utvecklats i den riktningen att man vet att en film troligen är kass, om han är med. Men innan han blev sådan gjorde han en film Don't look now, med julie christie. Den var riktigt bra. Rekommenderas både Mackan och Knas och jag lovar att inte säga vad den handlar om. men den är rolig i slutet...

El Maco: Det var som tusan. 1980, 22 år gammal Pfeiffer, i sin andra film. Tänk, så lite hon ändå hade gjort när hon kom till häxorna. Jag såg henne som etablerad redan innan, fast jag förstår inte var jag kan ha fått det från. Falling in love again. Får väl se den.

El Maco: Däremot är den prostituerade nakenmodellen som spöar hundägaren sönder och samman lite lik en viss Johnny Depp i några vinklar.

Sven Savage: Nej, de är väl inte ens särskilt lika mer än att båda har en välfönad frisyr.

Lulekickan: Gilbert Grape! Den är ju skitbra! Dessutom mumlas det om Sleepy Hollow från sovrummet i lägenheten. Jag har inte sett den men jag har stort förtroende för min sageskvinna.

Lulekickan: Macys andre...är det inte den killen som spelar pudelägare i As good as it gets? En film där jack nicholson slänger nämnde pudel i sopnedkastet.

Dysso:
Tycker det låter som en lätt fyrkantig film. ;)
En dokumentär om kubismen måhända?

Sven Savage: Jag fuskar och letar i IMDB och det måste vara den här. Eventuella unika pfeiffertuttar är inte angivet som meriterande.

El Maco:

Jag tänkte också på det. Jag såg en gång ett humorprogram i TV, där en av vitsarna gick ut på att snubben i biljettkassan på bion talade om för de som ville köpa biljett vad som händer i filmen. "Det är ju roligt i slutet - man trodde väl aldrig att han var död!" Då hade jag inte sett Sjätte sinnet. Sedan var jag tvungen att se den, bara för att se om det stämde, vilket var lite jobbigt eftersom jag är så lättskrämd. Puh.

El Maco: Michelle, som gud skapade kvinnan? Den har jag inte sett! Den enda film med Gould jag sett där någon är naken är MASH, när han slagit vad med Hawkeye Pierce, var Hotlips Houlihan äkta blondin eller inte? De fick svaret, vilket innebar att Hotlips inte var med i proteströrelsen no more bush. Men vad hette den andra nakna filmen då?

Apropå filmer så är det dags för en sådan nu.
Cube 2 - Hypercube ..
Gör som Sven och avviker från HS innan någon hinner tala om hur kass den är. :)

Sven Savage: Travolta omvändes helt i mina ögon i och med Pulp Fiction.

El Maco: Macys andra var väl till och med lite söt, fast rätt korkad.

Paddan: Jag höll nästan på att glömma Gilbert Grape, den gillade jag.

El Maco: Visst är jag elak! Förstår inte hur det gått till? Tidigare var jag så artig och vänlig...gissar att det är den nya sammanslutningen jag förlorat mig in i som gjort mig sådan;)

Sven Savage: Har du sett den där filmen med Elliot Gould när hon är naken? Tror det är hennes enda scen när hon ställer upp på sånt. Så länge sen så att just Gould antagligen var största stjärnan vid tiden för inspelningen.

LL: Och oj vad Marcys andra make var fin i håret.

Robert P: Miao! Konstigt att jag är ensam om Michelle här. Fast då blir det mindre bråk om varan!

Sven Savage: Så bra att du avslöjar skruven med både Mulholland och Sjätte sinnet för nytillkomna tittare ;-)

« · 242448 · »