Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 145444 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mif-Luleå
lizzard:

inte på lokalradion här...

Stefan: Nej dom sa att det var Luleå som fick det bortdömt om man kan säga så

Stefan: Jasså, jag uppfaddade precis tvärtom ... hehe jaja spela roll . Inget mål blev det ivarjefall.

Portello:

radion sa tvärtom men var det Luleå så får vi vara glada

Stefan: Det ska väl ni vara glada för, det var Luleå som inte fick mål.

Magnus:

åter igen är inte marginalerna på våran sida... bortdömt mål efter målkamera titt :(

Stefan: Men det är väl därför vi har honom i Mif? För att öva boxplay under elitseriens gång?

Stefan:

och där kom Pettans obligatoriska utvisning

Det är ju inte så kanon för oss att Leksand verkar sopa isen med Frölunda i kväll... Men kul för masarna givetvis!

Magnus:

bra sagt!

anders: Är det någon som hellre ser gamlingar i laget? Trodde de flesta var överens om att det behövs både gammalt och ungt, har jag fel?

Gött att se att Valdix gjorde mål. Detta kanske kan vara en känga till dom som hellre vill se gamlingar i laget istället för våra duktiga juniorer!!!

Magnus:

hehehe okej :)

Stefan: Äh, jag skulle svara Portello men svarade fel och sen svarade jag mig själv och allt bara blev pankaka.

Stefan: Jag vet inte, fick bara denna rapport: (som kanske är aningen ironisk! ;) )

"Ett blekt Malmö i första, måste sätta in han som sätter färg på laget! Hasselblad! :)"

Personen i fråga kanske ironiserar över att jag försvarar Fjuss i tid och otid!

Magnus:

öhh vad?

AAAAh! Allt blir fel! :)

Magnus:

enligt radion så var 1-1 målet helt rättvist

Magnus: Ja, det var Valdix första.

Portello: Ja, enligt mina "på-plats-rapporter" är var Malmö mycket bleka i första.

Magnus: Valdix första mål i es va?

Mif-Luleå
Grattis Valdix!

Borkens ord
"En intressant imageändring verkar ha skett i Malmö. Lägre profil, ödmjukare inställning och några riktigt bra juniorer in i A-laget.
Det är ett bra avstamp för framtiden"
(Leif Bork, citerad i Expressen).

Sv: Nubben tipskungen =)
anders: den som lever får se. man vet aldrig var man har mif nuförtiden.

3-2 till Mif ikväll efter sudden death tror jag!

Nubben: Tror att matchen slutar 2-2 men jag hoppas på en Luleå seger.
Skulle vara jättesnällt om någon vänlig själ som varit på matchen kunde skriva ett referat här ikväll.

Dags för match igen, skönt !

Idag tänker jag inte babbla utan bara säga som det blir, MIF vinner rätt så komfortabelt...

4-1

Sv: Chat
Stefan: Låter mycket bra...

MEn är det hemma match så är man ju på plats, men bortamatcher blir det inte så mycket åkande på, tyvärr...

Sv: Chat
Stefan: perfekt!

Sv: Viktig match ikväll...
Eldenberg: Normalt ska MIF besegra Luleå, och det är definitivt nödvändigt att ha det laget bakom sig om man vill undvika kvalserien. Med tanke på skadorna, vilket tvingat MIF att spela med i stort sett två femmor under flara matchers tid, kan dock matchen gå hur som helst.

Chat
Har lagt till en match chat på hemsidan nu...

Ni finner den under nästa match, använd den gärna under matcher (om ni inte kan se matchen live förstås :D)

Sv: Viktig match ikväll...
Det lär bli oavgjort, 2-2 eller så.
Det är bara att titta i tabellen, i stort sett lika många gjorda mål och insläppta mål, samma antal segrar,förluster och oavgjorda matcher.
sätt 50 spänn på X på expekt.com, det är mitt råd!

Sv: Inga nya spelare
nek97raj:håller me alla spelare ska få chans å spela d gick bra när Nielsen spelade ihop me Hannula å Thuresson

svintoo: Jag önskar intet ont åt Andersson & Öhman, och de kommer ju tillbaka under säsongen, men det är ju bra att yngre spelare får en chans att spela sig in i laget.

Viktig match ikväll...
Det måste bli seger ikväll med tanke på att Luleå ligger på samma poäng som oss...

Mitt tips: 3-1 till MIF!

Ses på Isstadion...

nek97raj: Hur kan man sitta som MIF supporter och säga att det var bra att Andersson och Öhman blev skadade det var nog det sämsta jag hört jäkligt dålig stil och ni ska kalla er supporters.

Andersson och Öhman lär har blivit äldre men dom kommer ändå dra det tyngsta när slutspelet börjar, för då behövs rutin i alla högsta grad.

Givetvis är säkert Björk bra, men en blandning av ungt med rutin behövs eller ska vi bara ha ungt i laget och ingen rutin

Sv: ex-miffare kommer tebaxs??
Magnus: Öhlund har definitivt inte varit sig själv efter ögonskadad. En bekant i Vancouver med säsongskort säger att han inte varit sig lik efter det och att man ser att ögat rycker. Lite trist. Vet inte om det beror på det men han var bra mycket bättre för några år sedan.

anders:jahapp...

anders: Johan Björk alltså!!!

CoolaKoffe: Javisst, när han håller sig till de uppgifter han har i laget. Helst så skulle jag bara vilja se honom i boxplay. Bättre att sätta in Johan istället!!!

Sv: ALLA TILL ISSTADION PÅ TORSDAG!
Så vad tror ni om matchen imorgon?

anders:ähh lägg av han e helt OK

Magnus: Jovisst, sköter Hasselblad det han ska så är han bra eller godkänd rättare sagt. Men han ska ge faan i att hålla i pucken för mycket och vara offensiv. Han klarar inte av det!!!! Fokin t ex insåg sina begränsningar men det kan tydligen inte Fjuss göra???

anders:

Jojo, men man kan inte gå på gamla meriter. Han har gjort sitt på elitnivå, kolla bara på förra säsongen och nu denna säsong. Nu har han visserligen varit skadad.
Men han är alldeles för slö och orörlig, så var han även förra säsongen.
Peter Hasselblad har haft jättebra år i Mif, det ska man inte glömma. Men varje saga har sitt slut........

Magnus: Ja, tvi vale för den sopan, fan vad hanvar kass i OS (och efterföljande vm).

Zeb: Öhlund då? Han är något så makalöst usel i Tre Kronor i varje fall. Inte bara i bland utan varje match. Hur är han i NHL ni som vet?

b-sson:
Anders Eriksson ÄR kass. Men media har av nån anledning bestämt sig för att tycka synd om honom när han gör bort sig, match efter match, och att det är elakt att såga honom.

Antar att sanningen gör ont ibland.

anders: Jag avgudar ingen, tycker bara att Hasselblad får för mycket skit. Det var ingen som kastade skit efter Tornberg trots att han var ganska oduglig i defensiven och mint lika stor säkerhetsrisk som Hasselblad när han var på den sida av planen där han hade sin huvuduppgift.

Spawn: Men Hasselblad är ju alltför många miffares favoritback, fråga bara Magnus uppe i Umeå! Han avgudar Hasselblad!!!=)

nek97raj:

Jag tycker att man ska peta Hasselblad, och istället satsa på Johan Björk. Jag tycker att han har gjort väldigt bra ifrån sej, sen han fick chansen. Men jag håller med dej om att det var bra att Andersson & Öhman blev skadade, annars hade björk aldrig fått chansen........

« · 145444 · »